מחזור 9: הדרבי של הרוהר - דורטמונד מארחת את שאלקה!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Franco, ‏28/10/16.

  1. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    מלבד הנוכחות של באיירן מינכן במקום הראשון, הצמרת של הבונדסליגה די מפתיעה בנקודה זו. במשחק המרכזי של המחזור ייפגשו שתיים מהקבוצות שציפו מהן להיות שם בחלק העליון של הטבלה לדרבי אזורי חם. שאלקה רק עכשיו מתאוששת מפתיחת עונה חלשה ודורטמונד ממוקמת רק במקום ה-6 אחרי רצף של שלושה משחקים ללא ניצחון, המגמה תימשך?

    http://i67.tinypic.com/2dbknf4.Xxx

    עוד משחק מעניין בצמרת יערך ביום ראשון כשהופנהיים הבלתי מנוצחת תארח את הרטה ברלין שמקום אחד מעליה בטבלה. לייפציג ובאיירן, צמד המוליכות, יתארחו אצל קבוצות מהחצי התחתון של הטבלה, גם קלן שתארח את המבורג האחרונה.

    שישי (21:30)
    גלאדבך - פרנקפורט

    שבת (16:30)
    מיינץ - אינגולשטאדט
    וולפסבורג - לברקוזן
    אאוגסבורג - באיירן מינכן
    וורדר ברמן - פרייבורג
    דראמשטאדט - לייפציג

    שבת (19:30)
    דורטמונד - שאלקה

    ראשון (16:30)
    הופנהיים - הרטה ברלין

    ראשון (18:30)
    קלן - המבורג

    לקראת הדרבי:
     
    Roma, VAR ו-Die Werkself אוהבים את זה.
  2. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    ניצחון! כמעט שכחתי איך ההרגשה ;)

    וולפסבורג פתחה טוב יותר את המשחק ולצד השער של ארנולד עמדה יפה בהגנה מול לברקוזן הלא כל כך מסוכנת. במחצית השנייה לברקוזן השתלטה בהדרגה על המשחק והשתלטה לגמרי אחרי ש1) דראקסלר (למרות שלא הורגש יותר מדי) יצא לטובת ברקאלו ו2) האברץ החליף את אראנגיס המאכזב וקאמפל עבר לעמדה אחורית יותר. כשבנדר נפצע ובאומגרטלינגר החליף אותו השליטה היתה כבר מוחצת. שני שערים מוצדקים, 3 נקודות ובעיקר חיוך אחרי המשחק ואופטימיות לקראת ההמשך.

    שני הבלמים, ידבאי ודראגוביץ׳, היו טובים חוץ מבשער של וולפסבורג שבעיקר באשמת הקרואטי (שהחזיר אח״כ עם שער הניצחון), בראנט לא היה מדויק הרבה פעמים אבל החזיק כמעט לבדו את ההתקפה בהופעה הכי טובה שלו מאז הניצחון מול המבורג במחזור השני (עם השלושער של פויאנפאלו), וונדל גם כן היה טוב והאברץ הראה שיש לו מה להציע למרות שהוא רק בן 17.

    בסך הכל, אני מרוצה. יש נקודות לשיפור ולברקוזן לא היתה רחוקה בכלל מאיבוד נקודות והעמקת המשבר, אבל בשורה התחתונה - 3 נקודות. מנגד, וולפסבורג ממשיכה במשבר...
     
  3. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    לגבי משחקים אחרים:
    - לייפציג עם עוד ניצחון ולא ברור אם מישהו הולך לעצור אותם בקרוב. חוץ מזאביצר שכבש צמד, קייטה שוב זכה למחמאות.
    - ברמן מסתבכת וספגה גול דומה לזה של קייטה מהמשחק הקודם, הפעם מרגלי מקסימיליאן פיליפ המצוין (למיטב זכרוני יש לו סעיף שחרור וקשה לי להאמין שאם זה המצב הוא ישאר בפרייבורג מעבר לעונה הנוכחית). פרייבורג, לעומת זאת, במצב שונה לחלוטין ונראה שאלא אם היא תיחלש משמעותית היא תישאר בליגה (ואולי מעבר לזה).
    - באיירן עם עוד ניצחון. מפתיע. לבנדובסקי ורובן אחראים לשלושת השערים, מרטינס יצא בדקה ה-29 (נפצע?).

    ולהרכבים לדרבי של הרוהר:

     
  4. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    אין בעולם קבוצה יותר חסרת אופי מוולפסבורג. וזה קשה בעולם עם ארסנל ורומא.
     
  5. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    כרגיל באיחור - 0:0 אבל משחק טוב ומותח. נאלדו, הוודס, קולאשינאץ׳ וסוקרטיס בלטו לטובה.
     
  6. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    מה היה כל כך טוב במשחק הזה? חוץ מה20 דקות האחרונות של דורטמונד היה משחק חלש מאוד.

    נראה ששום קומבינציה בקישור לא מספיק טובה. דורטמונד נראית כרגע כמו קבוצה שתגיע כמה רחוק שגצה ייקח אותה - והוא ממשיך להופיע לרבעי משחקים במקרה הטוב. ה20 דקות האחרונות היו ה20 דקות הראשונות מאז שהגיע לקבוצה שבהן הוא הראה מה הוא מסוגל לעשות. נקודת האור היא החזרה של גררו שאלוהים יודע איך הגענו למצב שאנחנו כל כך תלויים ביכולת שלו לשחק את ה50-50 אחרי שכל החיים שיחק מגן שמאלי.

    אגב מגן שמאלי - פליקס פסלאק הוא השחקן הכי מרשים של דורטמונד בעמדה הזו מתחילת העונה (מעיד יותר על אלה שיחקו בה לפניו מאשר עליו). ממשיך לעשות טעויות של נער בן 18 אבל יכולות יש לו ובעיקר רגל ימין מאוד מרשימה. הרצוי הוא שהוא יהיה המגן השמאלי הקבוע לפחות עד שאריק דורם יחזור (אם יחזור, הוא נראה כמו עוד שחקן שיסבול מפציעות לאורך כל הקריירה). המצוי הוא שברגע ששמלצר יחזור מהפציעה הוא יחזור להרכב ואיתו גם החורים באגף השמאלי.

    לגבי סוקרטיס - אני מאוד אשמח אם סרט הקפטן יישאר עליו גם אחרי שהשמלצרים והרויסים יחזרו מהפציעות שלהם. השחקן הכי טוב בקבוצה.

    דמבלה - מתקשה להבין את הקטע איתו, אלא אם כן הסיבה שהוא ממשיך בהרכב היא הפציעות וההרחקות. אני שונא איך שטוכל מחליף את פסלאק על כל איבוד כדור ולדמבלה מותר להרוס עשרות התקפות במשחק מבלי שהדקות שלו בסכנה. אם כל הסיפור הוא היכולת שלו לשנות משחק בהברקה אז שיעלה מהספסל בדקה ה65 כמו נגד הרטה, אין שום סיבה שהוא משחק שלם ימשיך לתסכל 80 אלף איש (ועוד מיליונים בבית) עם המשחק הקלאברי שלו בשביל התקווה שיעשה דריבל או שניים שאשכרה יהפכו למצב מסוכן.

    ולסיום שאלה: האם אני היחיד ש*מאוד* מחזיק מנאלדו?
     
  7. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    לא יודע, די נהניתי מהמשחק. היה קצב לא רע, כל מיני שחקנים שאני מחבב ואחלה אווירה.

    לגבי פסלאק - אני מחזיק ממנו, אבל ממה שיצא לי לראות אותו כמגן שמאלי הוא לא משהו (לפחות ביחס ליכולת שלו כמגן ימני). נכון, יש לו רגל ימין מצוינת אבל כמגן שמאלי זה פחות שימושי מרגל שמאל ״טובה״, ולמרות שהוא אולי עדיף על שמלצר ופארק הוא לדעתי לא הפתרון לעמדה. אגב, שמלצר משפיע על הסגנון של דורטמונד כשהרבה כדורים נשלחים לכיוונו כשהוא עושה תנועה קדימה וזה לא קרה כשפסלאק היה על הדשא (לא נכתב בהכרח כמשהו שלילי).

    לגבי הקישור, אחת מהסיבות המרכזיות לחולשה של הקישור העונה היא שקבוצות אחרות לרוב לוחצות את וייגל בצורה מצוינת ודורטמונד נחלשת כשהוא לא מורגש, במיוחד כשאין מישהו שמצליח להוריד את הלחץ בצורה משמעותית (גונדואן). קגאווה היום עזר להוריד את הלחץ ממנו, אבל זה עדיין לא היה מספיק לטעמי.

    סוקרטיס - מסכים.

    לגבי דמבלה, אני מניח שכששורלה ורויס יחזרו (במקרה של שורלה, לכשירות מלאה ובמקרה של רויס, יחזור לשחק) הם יתפסו את המקום שלו ושל פוליסיק (קולאשינאץ׳ לא נתן לו לנשום). למרות שהצעירים עוד יקבלו צ׳אנסים, גם בהרכב, סביר להניח שהם משחקים הרבה גם כי עד עכשיו לא היו אופציות אחרות מספיק טובות.

    לגבי נאלדו - אני חושב שהוא בלם טוב שלפעמים מציג משחקים מצוינים (תחושה שלא טרחתי לבדוק, הוא לרוב בולט במשחקים חשובים). לא בין חמשת הבלמים הטובים בליגה, אבל בטופ 10.
    עריכה: חשבתי קצת על זה יותר לעומק, אולי הוא נכנס לטופ 5. בתחרות עם טופראק (יש כמה מועמדים נוספים) על המקום החמישי אחרי השלישייה של באיירן וסוקרטיס (לדעתי כמובן).
     
  8. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    לא הצלחתי למצוא שום הבדל בין היכולת שלו בשמאל ובימין. באגף ימין הוא מכניס יותר כדורים לרחבה ומשמאל יש לו זויות טובות יותר להפציץ מרחוק עם רגל ימין. אבל בשני המקרים היכולת היא דומה (וגם הטעויות). אני גם חושב שהאגף השמאלי יותר פעיל עם פסלאק מאשר עם שמלצר.

    הבעיה הכי גדולה היא שיש בור בין הקישור האחורי להתקפי. כשבארטרה (או הומלס אשתקד) בהרכב, הם מסוגלים עם המסירות הארוכות שלהם לייצר התקפות מתפרצות והתלות בקישור פחות גדולה. כרגע אין מי שייתן כדורים על 50 מטר ואין מי שיעביר את כובד המשחק לחצי של היריב (גררו עשה את זה הכי טוב בינתיים. קסטרו לפעמים עושה את זה טוב אבל אי אפשר לסמוך עליו).

    העניין הוא שדמבלה קיבל הכי הרבה דקות גם כששורלה היה כשיר, וכמעט תמיד פוליסיץ' היה הראשון שיורד לספסל אם הוא בכלל בהרכב. טוכל נותן לו המון קרדיט שמגיע יותר לשחקנים אחרים לטעמי.

    נאלדו הוא גם סכנה במצבים הנייחים (הן כבועט והן כאיום בגובה) בנוסף ליכולת הגבוהה והניסיון שלו. לדעתי הוא כן בטופ 5, אבל אני מניח שזה תלוי כמה אתה מעריך את צמד הבלמים של לברקוזן.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הטבלה בבונדסליגה צפופה אבל כשבבאיירן מביטים לאחור ורוצים לבדוק מי בסביבה, מי עדיין מסוכנת - לא לוקחים בחשבון את לייפציג לדוגמא(כן, למרות מקרה לסטר) ובוחנים בעיקר את סטטוס דורטמונד. זהו, הם רוצים לגמור את הסיפור בליגה כבר בנובמבר? לא מבין למה זה לא מתחבר שם. מאז מחזור הפתיחה דורטמונד או 'מנצחת בגדול' או 'נכשלת בגדול', כנ"ל בליגת האלופות עם השישייה נגד לגיה. היא לא ניצחה בליגה באף משחק צמוד כביכול, עם השפיץ של הנעל, הברקה אחת של אובאמיינג והגנה חזקה או לא יודע מה. היא לא לוקחת נקודות בשיניים. עושה רושם לי לפחות שהיא קצת נאיבית, קצת הרפתקנית מידי ושאין לה עוד גולר חוץ מאובאמינג. הרבה שחקנים כובשים, כמו בריאל מדריד, אבל אין אחד נוסף דומיננטי. בינתיים דורטמונד היא האכזבה שלי בגרמניה, היא ביותר משחקים איבדה נקודות מאשר ניצחה.

    אני נהנה מאוד לראות את אריאן רובן אבל קשה לי להאמין שהוא מסוגל לסחוב חודש בלי להיפצע. בינתיים כיף..
     
  10. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    Modeste FC. מטורף.
     
  11. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    ראיתי חלק מהמשחק היום וגם עוד כמה משחקים וזה לגמרי לא נכון. אמנם מודסט מבקיע בצרורות והוא המוציא לפועל העיקרי אבל הקבוצה פשוט נראית נהדר. הגנה יציבה קישור מאוד קומפקטי התקפה מהירה. גם בעונה הקודמת הם היו לא רעים בכלל והם פשוט משתפרים עם הזמן.
    אם ניקח שם מול שם בין קלן להמבורג אני לא בטוח שקלן עדיפה. אבל ממה שיוצא שם ביחד זה פשוט תענוג.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  12. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    מסכים עם מה שאתה אומר (מודה שלא ראיתי את המשחק, אבל ראיתי את שתי הקבוצות כמה פעמים העונה). כתבתי את זה בהומור - אבל מודסט, שאף פעם לא היה חלוץ מהטופ או קרוב לזה, מציג יכולת ונתונים יוצאים מן הכלל העונה.

    מירב המחמאות צריכות ללכת לשטוגר כמובן.
     
  13. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    ונתון מביך של המבורג - העונה יש לה בליגה יותר כרטיסים אדומים (3) מאשר שערים (2) או נקודות (2).
     
    VAR אוהב/ת את זה.
  14. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    יש לה פחות שערים העונה (2) משערים של אנתוני מודסטה במחצית השנייה (3)
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  15. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    קדום כל בקלן מדובר על עבודה טובה מזה שנים, או בעיקר מאז ששטוגר ושמדקה מנהלים את העניינים.
    מודסטה תמיד היה חלוץ סולידי (וגם ישאר כזה, לא יותר למרות שהולך לו השנה) פשוט בהופנהיים לא נתנו לו את הקרדיט הראוי וקלן הרוויחה.

    לגבי המבורג, שוב אני אומר מה שאמרתי שנה שעברה ומה שאמרתי שהעונה הזאת התחילה: מדובר במועדון חולה מהתשתית ולא משנה כמה כסף קוהנה הטמבל עוד יזרים, כסף כאן הוא לא הפיתרון. צריך שינוי דראסטי מהתשתיות ועד הראש של המועדון. צריך להמנע מהתלות של קוהנה ולעבוד כמועדון.
    גם הם כמו שטוגארט יחילו להבין את זה שהם ישחקו בליגה השניה.

    לגבי וולפסבורג, מדהים מה שנעשה מאלופס, מה שנעשה מוולפסבורג.
    קלאוס כמו חבר שלו תומאס שאף ממזמן איבד את זה, וולפסבורג ממועדון צמרת למועדון שחושב ברצינות לקחת את לבדיה כמאמן.

    לגבי לייפציג, היו לי הרבה שיחות בעניין הזה עוד מימיו בהופנהיים אבל רלף ראנגניג גאון! החוכמה זה לא רק לזרוק כסף (שיש) אלא לבנות קבוצה, להביא את השחקנים הנכונים, את המאמן הנכון ותמיד לחשוב צעד אחד קדימה.
    סתם לדוגמא לקחו את טימו וורנר כסוג של סיכון יקר שהרבה קבוצות כמו דורטמונד, וולפסבורג וכיוצא בזה וויתרו עליו והתגמול הגיע.
    הם לא ידגדגו את באיירן השנה, אבל הם בהחלט כח חדש, עולה וחזק שבשנים הבאות יגרום לאוהדי דורטמונד, לברקוזן ושות הרבה לילות חסרי מנוחה.

    לגבי דורטמונד: יש לי הרגשה שטוכל מנסה לעבוד עם שחקנים שלא מתאימים לו, שלא מתאימים למערך שלו. גוצה הוא רק דוגמא, אבל גם קגאווה, דמבלה ושות מקבלים יותר מדי קרדיט.
     
    Die Werkself, Franco ו-nfcb אוהבים את זה.