החוק למניעת אלימות עבר, ש"ס נמנעה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י בית"רי מלידה, ‏29/11/04.

  1. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    החוק למניעת אלימות עבר, ש"ס נמנעה

    54 ח"כים תמכו בהצעת החוק של אבשלום וילן למניעת אלימות בספורט, במסגרתה יוטלו עונשי מאסר ארוכים גם על אחזקת חזיזים ונהמות. וקנין ואזולאי מש"ס נמנעו. איצ'ה בכנסת: "אסור לסגור את הליגה"
    משה גוזגל

    הצעת החוק למניעת אלימות בספורט של ח"כ אבשלום (אבו) וילן הובאה בפני הכנסת לקריאה ראשונה ועברה כצפוי ברוב מוחץ. בבסיס ההצעה עומד העיקרון של החמרת הענישה כלפי אוהדים מתפרעים והיא עברה ברוב של 55 ח"כים, לעומת שני נמנעים - יצחק וקנין ודוד אזולאי מש"ס. יו"ר מלפגת העבודה, שמעון פרס, שנרשם כמתנגד להצעה עשה זאת ככל הנראה בטעות.

    במסגרת ההצעה מתוקנים מספר סעיפים בחוק הבטיחות במקומות ציבוריים. בין היתר מציע וילן להרחיק אוהדי כדורגל מהמגרשים לשלוש שנים ולא לשנה, כפי שעשה בית המשפט עד עכשיו.

    בנוסף, אפשר יהיה להעמיד לדין אדם בגין קריאות גזעניות והעונש יהיה עד שנת מאסר בפועל. בית המשפט יוכל גם לגזור שנת מאסר בפועל על כל אוהד שייתפס עם אמצעי פירוטכניקה אסורים. העונשים שמציע אבו וילן הם מרחיקי לכת לעומת מה שקיים כיום בחוק הספורט, מה שיאפשר לבית המשפט להחמיר את הענישה ולהרתיע את האוהדים האלימים.


    במקביל לפעולת החקיקה, כינסה היום שרת התרבות, החינוך והספורט, לימור לבנת, ישיבה מיוחדת בעקבות גל האלימות הגואה במגרשי הכדורגל. בישיבה נכחו שר המשפטים, טומי לפיד, השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, ח"כ אבשלום וילן וגם נציגי ההתאחדות והמשטרה.

    בהתייחסו לדרישה אתמול של לבנת לסגור את הליגה, הביע יו"ר ההתאחדות איצ'ה מנחם התנגדות נמרצת לרעיון, שמהווה, לדבריו, מתן פרס למתפרעים. גדעון עזרא, לעומת זאת, תמך בקו הפעולה הנוקשה ואמר כי אם יתרחש עוד אירוע אלים אחד, ייתכן שלא יהיה מנוס מלסגור את הליגה. טומי לפיד הציע כי ברגע שמתרחש אירוע אלימות באחד מהמגרשים צריך לסגור את אותו מגרש לתשעה משחקים של הקבוצה הביתית.

    לימור לבנת הצהירה בפגישה כי המשרד שלה יעביר 2 מיליון שקל ובצוותא עם תמיכה נוספת מהטוטו יועברו סכומים גדולים כדי להקים משטרת אצטדיונים, שתכלול סדרנים מיומנים שיכירו את הקהל ויידעו כיצד להתמודד עימו.

    מנטרת הפלאים בישיבת היתה המודל האנגלי וכל הנוכחים הביעו תמיכה בתוכנית הפעולה באנגליה, שכוללת שיפוט מהיר, סדרנים מקצועיים וענישה כבדה.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3011075,00.html
     
  2. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    זה ביזיון של חוק, על הכנסת אבוקות וקללות אפשר להיכנס לכלא, אין שם אף סעיף על תקיפות. אז איזה אוהדים אלימים זה בדיוק יעצור?
     
  3. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    העונש על תקיפה כבר קיים. עונש על "הכנסת אמצעי פירוטכניקה למגרש כדורגל, וקריאת קריאות גזעניות" רק מהיום.
     
  4. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    על קריאות אין שום סיבה לעצור, זה מגרש כדורגל לא אולם תיאטרון.
    במקום שיתעסקו במי שעושה מתעסקים במי שמדבר.
     
  5. עד המוות הפועל Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/04
    הודעות:
    734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז מה, יענו עכשיו אם אני צועק 'בנאדו אינו בין החיים' , בשפת מגרשי הכדורגל,
    אנ ייקבל עונש?

    ואני לא מבין למה לעזאזל מחמירים ככה על האבוקות...
    המשטרה סתם מתעקשת, זה לא יפחית את מספר האבוקות!
    צריך לעשות כמו באירופה: אבוקות ואמצעי פירוטכניקה אחרים אפשר להכניס חופשי, בפיקוח המשטרה.
     
  6. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שילכו להזדיין. אני מעכשיו מתחיל לקלל בכל משחק, אני רוצה לראות אם יכניסו אותי למאסר.

    חבורה של מטומטמים, בושה למדינה שאדם כמו אבשלום וילן הזה בכלל חי בה. הפכנו להיות אנגליה רק בלי הכדורגל.
     
  7. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,253
    לייקים שהתקבלו:
    5,749
    חכמי חלם.
    אם זה ייאכף - בשנה הבאה ממוצע של 10 אנשים במשחק.
     
  8. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבל למה ציפיתם אחרי גל האלימות האחרון? שיעברו על זה בשתיקה?
    איך בכלל משפחה יכולה לבוא ולראות כדורגל בשבת עם כל האלימות הזאת?
     
  9. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,253
    לייקים שהתקבלו:
    5,749
    ואיך נערים "חשודים" יוכלו לבוא לכדורגל עכשיו?!
     
  10. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    יש אלימות שיחוקקו חוקים נגדה, לא נגד קללות.

    כמו שאוהד באיזה פורום של בית"ר כתב "אני אוהב אווירה של תיאטרון אבל בשביל זה יש תיאטרון, במגרש כדורגל אני רוצה אווירה של כדורגל". קללות זה חלק מהמשחק, ואין שום דבר פסול בזה.
     
  11. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב נו, רוצים 100 אוהדים במשחק?.

    קיבלו.
     
  12. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    משה קראדי: "חבר'ה באים לכדורגל רק בשביל האלימות"

    מפכ"ל המשטרה קראדי לוקח את העניינים לידיים. "משחק כדורגל צריך להתנהל באווירה של קונצרט"

    אבי אשכנזי
    30/11/2004 8:00

    "משחק כדורגל צריך להתנהל באווירה של קונצרט. כמו שבאולם קונצרט אין אבטחה משטרתית כבדה, כך צריך להיות גם במגרש כדורגל". כך אמר אתמול מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, בשיחה עם מעריב.

    קראדי אמר עוד: "בסך-הכל, כשהולכים לכדורגל הולכים ליהנות. זה לא מלחמה, זה רק ספורט. אבל לצערנו, באה קבוצה של אוהדים, שאני לא יודע אם אפשר לקרוא להם אוהדים, לא כדי לראות משחק, אלא בשביל האלימות, כדי ליצור פרובוקציות, ממש כמו במלחמה. החבר'ה האלה לא מסתכלים על המשחק בכלל. הם גורמים לקהל לסבול, וחבל. יש היום ארבע או חמש קבוצות, שהקהל שלהן בעייתי.

    "הנחיתי את סגל הפיקוד של המשטרה להגביר את הפעילות באיצטדיונים, במיוחד באותן ארבע-חמש קבוצות עם הקהל הבעייתי, שהוא שורש הרע. יש לנו יכולת טובה להתמודד עם האוהדים האלה. אני מתכוון שמעתה בכל המשחקים של אותן קבוצות תהיה נוכחות של שוטרי יס"מ. לא יכול להיות שקומץ של בריונים יפר את החוק ויגרום לאלימות במשחקים ובמגרשי האימונים".

    רב-ניצב קראדי אמר עוד, כי יזם פגישה משולשת בין השר לבטחון-פנים, שרת החינוך והספורט ושר המשפטים, כדי לדון בנושא האלימות במגרשי הכדורגל. "חשוב להדגיש, כי מרבית האירועים האחרונים לא התקיימו דווקא במהלך המשחקים, אלא במגרשי האימונים ומחוצה להם", אמר קראדי.

    במשטרה ציינו אתמול, כי מאז גל האלימות האחרון נעצרו כ-30 אוהדים שהיו מעורבים בתקריות אלימות. בישיבה מיוחדת של סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל אמש, הורה המפכ"ל קראדי למפקדי המחוזות על הגברת האכיפה בתחום טיפול באוהדים אלימים, תוך נקיטת יד קשה והליך מזורז להגשת כתבי אישום. בנוסף הורה על העברת כוחות יס"מ לטיפול במפירי הסדר.

    השתתף בהכנת הידיעה: עמי בן-דוד

    המשטרה מתלבשת על אוהדי מכבי ת"א

    במשטרת מרחב יפתח לקחו קשה את העובדה שאוהדי מכבי ת"א הצליחו להכניס בדרבי ליציעים 11-10 בבלומפילד כמעט כל מה שרצו. בעקבות מפגן האבוקות, רימוני העשן ובעיקר בגלל השימוש באקדח הזיקוקים לעבר אוהדי הפועל ת"א, הודיע אתמול נצ"מ מוטי כהן, מפקד המרחב החדש, לניר פרצלינה, מנכ"ל היכלי הספורט, כי לא יאפשר יותר לאוהדים להכניס את ציוד העידוד שלהם כבר בשעות הצהריים של המשחקים, כשהבדיקות הבטחוניות כנראה שלא מספיק קפדניות. כך הוכנסו לא מעט אביזרים בלתי חוקיים ואף אמל"ח.

    קצין בכיר במרחב אמר: "אם האוהדים של מכבי היו רוצים, היו במגרש גם חגורות נפץ ואקדחים. הם פשוט הכניסו כל מה שהם רצו, כאילו אנחנו לא קיימים. מה שאנחנו תפסנו היה רק קצה הקרחון". במשטרה ציינו את יציעי אוהדי הפועל, שהיו מיותמים מאמל"ח. לדבריהם, הגרעין הקשה של אוהדי הפועל חוסל בשנה האחרונה לאחר עבודת מודיעין מאומצת, וכעת חוששים האוהדים האדומים להכניס אביזרי עידוד בלתי חוקיים ליציעים.

    המשטרה מתכוונת לפעול כעת ביד קשה ודומה כלפי אוהדי מכבי. שלשום כבר קיבלו אוהדים מוכרים אזהרות לבל ינסו להפר את הסדר, ואצל חלקם ביקרו שוטרים בבתים ואף הוחרמו מחשבים כדי לעלות על התכתובת הקוראת לאלימות.

    אחד מאוהדי מכבי ניסה להסביר את התופעה: "לפני הדרבי האוהדים שלנו התעסקו יותר באיך לנצח את אוהדי הפועל ביציעים, מאשר לנצח את הפועל במגרש. כשראינו שלהפועל לא היה כלום ביציעים ואנחנו פוצצנו את המגרש עם אבוקות ורימונים, זה עשה טוב לכולם יותר מהגול של ביטון. בגלל הלהיטות הזו, אוהדים מסתכנים בהכנסת ציוד לא חוקי. השנאה להפועל מעבירה אותם על דעתם".

    יניב טוכמן

    http://www.nrg.co.il/online/3/ART/829/508.html