בית"ר ירושלים 2016/2017 - מסיימים שוב במקום השלישי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏16/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אני חושב שהכדורגל הישראלי הוא כמו טירונות 02 של ג'ונבניקים: אם אתה יכול לצאת, צא! בטח אם זה לקבוצה בליגה הספרדית.
    אין לו בשביל מה להישאר כאן. ערן זהבי תפר את הליגה כאן כמה שנים והיה גורם מרכזי בעלייה של מכבי ת"א לליגת האלופות ולא קיבל הצעות שריצו אותו. אם עומר אצילי חושב שגרנדה זו הקבוצה בשבילו, הוא צריך ללכת על זה בכל הכח.
     
    amn אוהב/ת את זה.
  2. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    2,887
    לייקים שהתקבלו:
    2,291
    הרבה שחקנים ישראלים חשבו ככה כולל זהבי בעצמו, יצאו מהר לחו"ל ואחרי זה חזרו לשחק כאן עם הזנב בין הרגליים. דווקא בגלל שההבדלים ברמות בין ישראל ואירופה הם כל-כך גדולים, מקצועית ומנטאלית, השחקנים צריכים "לזעזע" את עצמם לפני שהם עושים את המעבר הזה. אצילי נמצא בקומפורט זון שלו בבית"ר כבר כמה שנים כשהכל הולך לו כמו שהוא רוצה, לא מרגיש שהוא מאותגר יותר מדי.
    מעבר לקבוצה גדולה בארץ היה נותן לו מצד אחד לחץ להוכיח את עצמו באמת בתור הישראלי הטוב בליגה ומצד שני עדיין בתוך מסגרת, תרבות, שפה שיש לו היכרות איתן וסיכוי טוב שגם אם היה מתקשה בהתחלה, היה מצליח לחזור לקצב. באירופה אני לא בטוח שיהיה לו פשוט להשתלב.
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    זהבי יצאה מהר לחו"ל בפעם הראשונה? ממש לא. יצא אחרי 3 שנים בליגת העל כשבשתיים מתוכם הוא כבר הפך לשחקן מוביל בליגה ואחרי קמפיין צ'מפיונס מצוין.
     
  4. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    זהבי יצא לליגה קשה יותר לשחקני התקפה ולקבוצה הכי משוגעת שקיימת בעולם הזה בערך.

    תזכרו את המילה שלי - אצילי בדרך להיות אחד מהגדולים ביותר. הוא לא יחזור מהר בכלל.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  5. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,593
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    לא ראיתי את המשחק נגד סנט אטיין, לא מאוכזב שלא עלינו למרות שע"פ איך שהתפתח המשחק עם ההרחקה של רופייה יכלנו אולי לגנוב שער שהיה מלחיץ את הצרפתים אבל גם 0-0 זאת תוצאה מצוינת ביחס למה שהתרגלנו במשחקי החוץ של בית"ר באירופה. בשלב הבתים בטח לא היה לנו מה לחפש עם הסגל הזה. עשינו קמפיין אירופאי מכובד ומספק, לעבור 3 שלבים ולעוף בצורה מכובדת נגד קבוצת צמרת צרפתית זה המקסימום שבית"ר הנוכחית מסוגלת.

    בנוגע לאצילי, שיהיה לו בהצלחה עשה את הצעד הנכון.
    בסיטואציה שנוצרה אצילי לא יכל להישאר בבית"ר ואם הבחירה הייתה אירופה או ישראל(יותר נכון, מכבי) אז אין ספק שעדיף לו ללכת ולנסות ולהצליח בכדורגל אמיתי ולא להיות כוכב ליגת על סטייל טב"ח הטיפש. לליגה שלנו הוא יכול לחזור בחוזה מנופח ולכל קבוצה שיבחר גם אם יישב ביציע שנתיים. הוא הולך לליגה ספרדית וקבוצה שאם אני מבין נכון קידמה לא מעט צעירים בשנים האחרונות, מכאן זה ברגליים שלו ולכו תדעו לאן הוא יכול להתקדם אם יצליח ולנו יש עוד קבוצה לעקוב אחריה בספרד. אמנם אצילי לא הוביל אותנו להצלחות יוצאות דופן וכמובן שלא לתארים אבל באמת שאחלה שחקן ואחד הישראלים היותר טובים ששיחקו כאן בשנים האחרונות.

    ולגבי בית"ר? עם אצילי ובלי אצילי אנחנו לא היינו שווים אליפות, גביע זה עניין של מזל אז אצילי לא פקטור, מה שכן איתו היה יותר מעניין כי באמת היה לו פוטנציאל העונה לעשות שמות בליגה. העניין כרגיל הוא אלי טביב, בית"ר עם טביב קבוצה לא שאפתנית בעליל, מצד אחד הוא בונה קבוצה שלא מספיק גרועה כדי להתמודד בתחתית אבל כמובן גם לא מספיק טובה להתמודד על תארים ואז יוצא שאנחנו הופכים לקבוצת פרווה כזאת שבמקרה הטוב משיגה כרטיס לאירופה אבל שוב לא מספיק טובה כדי להעפיל לשלב הבתים. טביב לא שומר גם על השחקנים המובילים, הספקנו תוך פחות משנה להיפרד מאצילי, דסה, רוקאביציה ואזולאי שתארו לכם את בית"ר העונה איתם. בגלל זה גם לא משנה לי כ"כ אם ורמוט המת יגיע במקום אצילי או שבריהון יקבל את ההזדמנות, גם אם בריהון יתברר ככוכב כדורגל הוא יעזוב ברגע שתהיה הצעה מספיק גבוהה שתספק את הכיס של טביב, אנחנו כאוהדים לא נזכה לראות את השחקנים שכן פורצים מובילים אותנו לתארים אז לא באמת משנה מי משחק, אותי זה משעמם וגם את הקהל של בית"ר שהבין אתמול סופית עם ההודעה על העזיבה של אצילי שעוד עונה הולכת לכלום.
     
    amn ו-Gianluigi Buffon אוהבים את זה.
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    עם או בלי טביב אצילי לא היה נשאר בבית"ר לאורך זמן. חבל לי רק שזה נגמר בצורה כזאת.
    ברור לי שאם יגיע יום ואצילי יחזור לליגה שלנו, כל עוד טביב בראש הוא יחזור לכל קבוצה (שתשלם משכורות) רק לא לבית"ר.

    עוד דבר לגביי שכטר, אני לא יודע מה איתכם, ההתחזות שהוא עשה אתמול כדי להוציא אדום לשוער הייתה לא פחות מביזיון. חייבים לעשות משהו נגד השחקנים שמתנהגים כאילו ירו בהם. אם זה היה תלוי בי, שכטר מורחק ל2 משחקים אוטומטית על ידי אופ"א.
     
  7. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    טוב, אז אריק סאבו בישראל וצפוי לחתום הערב על חוזה בבית"ר.

    סאבו הוא אחד השחקנים הכי מגוונים שנחתו כאן לדעתי. שחקן שמסוגל לשחק כמעט בכל עמדה במגרש, עם יכולת טובה בעיקר במרכז המגרש כקשר אמצע או באגפים. ההנחה הפשוטה הייתה שרב"ש מעדיף אותו לאמצע במקום קלאודמיר/קלטינס ולצד איינבינדר, אך לאחר העזיבה של אצילי, יכול מאוד להיות שינסו אותו באגף כדי לראות אם הוא יכול להיכנס לנעליים של עומר. אני לא חושב שזה מומלץ, ועדיף שיהיה לנו שחקן מהקישור שנותן חוזק בפן ההתקפי ומביא מספרים גם מהקו השני, כי זה חסר לנו מאוד.

    בעונה האחרונה בסלוניקי הוא לא שיחק הרבה (עדיין שיחק יותר מגולסה ;) ), אבל בספרטק טראנבה אפשר היה להגדיר אותו כ"אצילי הסלובקי". לא מבחינת סגנון משחק, אלא מבחינת הדרך הדומה שעשו השניים - התחלה בקבוצה קטנה (סאבו הושאל, אצילי גדל בראשל"צ), ואז פריצה באחת מהקבוצות הבכירות במדינה, כשהסיום הוא מעבר לקבוצה בליגה הרבה יותר בכירה. סאבו נתן שנתיים נהדרות בטראנבה לפניי שעבר לפאוק, עם 21 שערים ו-5 בישולים במהלכן (לפי טרנספרמרקט, קשה קצת להשיג סטטיסטיקות על הליגה הסלובקית), וקיבל גם זימון לנבחרת סלובקיה הדי חזקה.

    בעונה שעברה סאבו שיחק 24 משחקים בכל המסגרות (1,237 דקות סה"כ), בהם כבש 3 שערים (שלושער במשחק גביע). במהלך הקיץ שעבר, וזה עוד דבר שבו הוא קצת דומה לאצילי, הוא היה הכוכב של הקמפיין האירופאי של ספרטק, שהגיעה עד לסיבוב המוקדמות השלישי, שם פגשה את....פאוק והודחה. לאחר צמד המשחקים הללו הוחלט בקבוצה היוונית לרכוש את השחקן.
     
  8. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    במחשבה ראשונה הנהנתי בהסכמה. במחשבה שנייה... זה מפתיע, כי הוא זכור לי מאוד לטובה במכבי כמאמן נוער וגם בהפועל חיפה לאחר מכן. אפילו בק"ש היו שחקנים צעירים.
    מה ההסבר שלך לכך?
     
  9. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    מי היה מסתכל עליו בכלל? קבוצות תחתית שלא מסוגלות להתחרות עם מכבי תל-אביב ברמות השכר?

    שחקן צריך לדעת לנהל קריירה נכון, ולדעת באיזה גיל לצאת לאיזו ליגה. אם היית אומר לי שאצילי בגיל 23 יוצא לחתום בגראסהופרס או קלאב ברוז׳ על חשבון מכבי ת״א, אז הייתי מסכים איתך וטוען שמדובר בהחלטה מפגרת. בגיל 21 ומטה זה קצת יותר הגיוני.
    לצאת בגיל של אצילי לאחת מארבעת הליגות הטובות בעולם( כשאתה מוותר על מקפצות הביניים שלא באמת מקפיצות אף שחקן ישראלי), לקבוצה שבונה עלייך ומשלמת לך יפה( לא יפה כמו מכבי, אבל עדיין) זו ההחלט הכי טובה שיכולה להיות.
    לחזור למכבי ת״א או ב״ש הוא תמיד יכול, לממש את החלום להצליח באירופה יש חלון הזדמנויות שצריך לעמוד בו.
     
    amn, oFiRzZz ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  10. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    2,887
    לייקים שהתקבלו:
    2,291
    ברור שההצעה של גרנאדה תהיה אטרקטיבית לכל שחקן ישראלי וברור שבללכת למכבי יש גם חסרונות. אבל אנחנו מדברים כאן על הסיכוי שלו להצליח בספרד, וכאן נכנס הפרמטר של האם השחקן בשל מספיק בשביל זה. על זה אני שם את סימן השאלה.
     
  11. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    החלטת שהוא צריך לעבור למכבי ועכשיו מחפשים סיבות.
    יש מקרה בגלגול הנוכחי של מכבי ת"א שמוכיח שהיא תחנת ביניים לליגה בכירה באירופה? ממכבי הוא יכל במקסימום לעבור לגרנאדה, אז עשה את זה בלי לעבור במכבי. לא נראה לי מישהו מצטער.
    השיפור שהוא יעבור בספרד, במידה ויקח את האתגר ברצינות, יהיה גדול יותר באותה תקופת זמן מזה שהיה יכול להיות לו במכבי.
     
  12. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    2,887
    לייקים שהתקבלו:
    2,291
    אתה זה שנתפס על מכבי. מבחינתי גם ב"ש או מכבי חיפה היו אופציות טובות או גם מ.ס אשדוד אם היא הייתה קבוצת רצינית שמסוגלת לתת לו אתגר בלהוביל אותה להילחם על תארים בארץ. האישיו פה זה לא היעד או הקבוצה אלא השחקן.
     
  13. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    הוא כבר כוכב בליגה הזאת, אין לו עוד מה להוכיח. אם הוא לא יצא עכשיו, זה כבר לא יקרה יותר.
    בשל או לא, זה הזמן לצאת לספרד.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  14. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    איזה איבוד נקודות מרגיז.... אבל בסה"כ כיף לראות את בית"ר שולטת 90 דקות וגם מגיעה למצבים קורצים. הלוואי שסאבו באמת שווה את הבלאגן הזה.

    מאוהב במרסל הייסטר
     
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אני לא יודע מה רמת המעורבות של לידור כהן בהתקרבות שלו לשחק בסין, אבל מדהים איך שחקן בתחילת הקריירה שלו כבר מתחיל לראות את הסוף.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.