לברקוזן, גלאדבך, שאלקה, וולפסבורג ולייפציג:: מי מוכנה לאיים על באיירן ודורטמונד?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Die Werkself, ‏16/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    @Chris2509 לדעתך יואל פויאנפאלו יכול להיות שחקן סגל לגיטימי בלברקוזן?

    אני יודע שהוא לא היה טוב בעונה שעברה, אבל עונה לפני כן הבנתי שהיה יותר טוב והוא מציג יכולת טובה במשחקי הידידות של לברקוזן בינתיים ועם בעיות הכשירות של קיסלינג הוא כנראה יישאר. אולי היכולת שלו בעונה שעברה נבעה בעיקר מחילופי המאמנים והעונה הגרועה של דיסלדורף?
     
  2. Chris2509 Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/12
    הודעות:
    105
    לייקים שהתקבלו:
    19
    אני נוטה להאמין שאתה צודק.
    בעונה הראשונה בפורטונה הוא היה מצויין והראה שהוא שחקן איכותי.
    העונה השנייה הייתה קטסטרופלית לא רק מבחינתו ואכן היה קשה לו לבוא לידי ביטוי במערכת כל כך כושלת.

    שחקן סגל בלברקוזן הוא בטוח יכול להיות.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  3. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    סימונה זאזה קרוב לחתום בוולפסבורג.
     
  4. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    לפי דיווחים באיטליה העסקה נתקעה. עם זאת, לפי הקיקר וולפסבורג עומדת להחתים חלוץ אחר - מריו גומס.
     
  5. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    תמורת 7 מליון יורו העברת גומז לוולפסבורג הושלמה. אני שמח שחוזר לבונדסליגה. חלוץ-על הוא לא אבל בהחלט תוספת כח לוולפסבורג ולבונדסליגה.
     
  6. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    יכול להיות שכבר דנו בנושא הזה כאן, אבל אני אהיה עצלן ואשאל בכל מקרה.
    מה קורה במידה ולייפציג מעפילה לליגת האלופות ורדבול זלצבורג עושה זאת גם, אחת הקבוצות נפסלת או שרדבול מחליטים להזניח את האוסטרים ולהתרכז בהצלחה של הגרמנים? הרי מדובר בשתי קבוצות שמעבירות שחקנים ביניהן בסיטונות.

    ועל לייפציג, מדובר בקבוצה שבאמת עוד כמה שנים תיתן פייט כלכלי ומקצועי לבאיירן או שהגג שלה זה מאבק על ליגת האלופות וגם איך הקבוצה מבחינת מסורת, אוהדים, עיר ספורט וכו' ?
     
  7. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    לא יודע לגבי ליגת האלופות במידה וגם הגרמנים וגם האוסטרים יעלו אבל בכל הקשור לפייט לבאיירן הייתי מרגיע: לא כ"כ מהר מישהי ללא מסורת תאיים על ספינת הדגל של הכדורגל הגרמני. אני בעד שתהיה תחרות ושתצליח גם באירופה אבל מבחינה מקצועית, כלכלית, ניהולית ומסורתית לא פשוט לתת פייט לבווארים.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  8. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,819
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    דווקא הקונצרן האוסטרי הוכיח את עצמו מאוד. לך תדע, היום הכל שיווק ורד בול מספר 1.
     
  9. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    איזה הוכיח אחי? כבר שבע שנים רצוף נדמה לי האוסטרים כושלים בנסיונות להעפיל לשלב הבתים של הצמפיונס. יש להם עוד דרך ארוכה.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  10. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,819
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    התכוונתי מן הסתם לרד בול. לא לקבוצת כדורגל שלהם.
     
  11. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    אמשיך את זה פה:
    לי אישית אין כל כך בעיה עם לייפציג (את אלה שיש לי כתבתי בעבר).
    ההשוואה לבאייר או פולקסוואגן מתקבלת לכאורה, אבל יש הבדל מהותי - לייפציג קבוצה שקיימת אך ורק למטרות פרסומיות, שום סיבה מעבר לזה. לברקוזן ו-וולפסבורג הוקמו כקבוצות עבור העובדים של באייר וVW, וגם אם פתאום מחר החברות האלו ״יצאו״ מהמועדונים, לברקוזן ו-וולפסבורג ימשיכו להתקיים (אולי בליגה נמוכה יותר, אבל אני לא נכנס לזה). באייר מזוהה עם העיר לברקוזן, VW עם העיר וולפסבורג בתור הערים בהן ממוקמים המפעלים של החברות הללו כבר עשרות שנים (וולפסבורג אפילו הוקמה כדי לשכן את עובדי VW), לרד בול אין קשר ללייפציג חוץ מהיותה עיר היעד לפרויקט שלהם.

    קראתי כמה תגובות של גרמנים (דוגמה לאחת, הוא הגיב למישהו שהגן על לייפציג כל שאפשר לראות גם את הטענות של הצד שני), הרבה מודאגים - מעבר להיבט הפרסומי שהזכרתי קודם - מהפגיעה בחוק ה50+1 (שוב, אין מה להשוות ללברקוזן או וולפסבורג שנמצאות תחת בעלות פרטית מלפני שהחוק הוחל).

    ___________________
    @Nigel de Jong, אני גם תהיתי לגבי השאלה הראשונה שלך, תעביר לעמוד הראשון ותראה ששאלתי אם זה חוקי ששתי קבוצות יהיו בליגת האלופות תחת אותם הבעלים (תודה לגולדינג על התשובה; זה לא. כנראה שאחת הקבוצות נפסלת ומודחת מאירופה או לפחות לליגה האירופית).

    לייפציג לא צפויה להעפיל לליגת האלופות בשלוש השנים הקרובות, לפחות כל עוד הם לא ישנו את מדיניות הרכש שלהם (לקנות בעיקר צעירים) ובמיוחד אם יהיה שינוי בחוקי ההעפלה לליגת האלופות שישפיעו עליהם ״לרעה״. לכן סביר להניח שבקרוב הנושא לא יהיה רלוונטי, אבל בעתיד אני מניח שזלצבורג ״תוקרב״ לטובת לייפציג.

    לגבי השאלה השנייה שלך: פייט כלכלי היא יכולה לתת כבר עכשיו - לא יודע את המספרים המדויקים, אבל לרד בול לא חסר כסף ולפי מה שהבנתי היא מוכנה להשקיע וכבר השקיעה סכומים גדולים. האחראים על פרויקט הכדורגל של רד בול בחרו לבנות בהדרגה עם בניית אקדמיות מפוארות, קניית צעירים (לא רק שחקנים שישחקו מיד בקבוצה הבוגרת- כמות מכובדת של שחקני נוער בולטים עברו ללייפציג בשנים האחרונות והיא אחת הקבוצות המיוצגות ביותר בנבחרות הצעירות של גרמניה) והשקעה בתשתית.

    מבחינה מקצועית היא כרגע קבוצת מרכז טבלה בערך. יש לה כמה שחקנים שיכולים לשחק בקבוצות בכירות יותר - נאבי קייטה שהגיע מזלצבורג, שחקני הנבחרת גרמניה הצעירה טימו ורנר, לוקאס קלוסטרמן ודייבי סלקה, שחקן נבחרת שבדיה אמיל פושברג ועוד כמה) אבל הסגל שלה ברובו צעיר ולא מאוזן כל כך, בעונה שעברה עם שלד דומה היא לא טיילה בליגה השנייה והודחה אתמול בסיבוב הראשון של הגביע הגרמני ע״י דרזדן שעלתה לליגה השנייה. הגיע ללייפציג מאמן חדש, האזנהיטל, שהצליח בצורה מרשימה עם סגל בינוני באינגולשטט והיא בהחלט קבוצה מעניינת שגם צפויה להתחזק בשארית החלון - אבל מאוד רחוקה מהצמרת.

    מבחינת פוטנציאל מקצועי, ברד בול כנראה שואפים להפוך את לייפציג לכוח משמעותי באירופה, אבל זה תהליך שיקח עוד כמה שנים טובות. רוב הסיכויים שלייפציג תשתפר בהדרגה, תגיע תוך כמה שנים לליגת האלופות (אם תהיה לה עונה טובה, יכול להיות שהיא תעפיל לליגה האירופית כבר העונה) ולאט לאט תתחיל לאיים על באיירן ודורטמונד. יכול להיות גם שהיא תיעצר בשלב מסוים ולא תתקדם מעבר אליו בדומה להופנהיים.

    מסורת - לא קיימת כיאה לקבוצה שהוקמה לפני שבע שנים.
    אוהדים - יש לא מעט, בעונה שעברה כמעט 30,000 בממוצע (עונה לפני כן 25,000) שזה יותר מכמה קבוצות בונדסליגה (בעיקר כאלו מערים קטנות או עם אצטדיונים קטנים, אבל עדיין זה יפה). היא פופולרית יחסית בעיקר הודות לזה שלייפציג זו עיר די גדולה שאין בה עוד קבוצות כדורגל מקצועניות והקבוצה הבולטת היחידה שקרובה היא דרזדן (שידועה בקהל הימני-קיצוני שלה, מה שכנראה מרתיע חלק). גם אם אני זוכר נכון יש במשחקים שלה הרבה ילדים.
     
    golding ו-Nigel de Jong אוהבים את זה.
  12. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    שני דברים.
    א. עם כל הכבוד לכסף ולא משנה כמה יש להם הכסף לבדו לא מספיק כדי לתת פייט לבאיירן. אתה רואה את הומלס או סאנצ׳ז או סאנה מעדיפים את לייפציג על באיירן? אתה רואה את נאיימר (לא יודע למה דווקא הוא עלה לי לראש) בא לליפציג? שום שחקן בדרג הגבוה באמת לא יבוא ובשביל להביא 10 כאלה במכה אין לאף אחד בעולם מספיק כסף.
    ב. ממה שאתה מתאר אז הם בדיוק עושים מה שצריך ומה שכל קבוצה אמורה לעשות. לבנות בסיס. עם שחקנים צעירים. עם שחקני נוער ואקדמיות ובסיס אוהדים. אני לא רואה מה הבעיה איתם.
     
  13. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    לגבי א - מן הסתם שעכשיו אף כוכב רציני לא יגיע לשם. ובכל זאת הם לפי דיווחים לא היו רחוקים מלשכנע את ברנד לנו לחתום, קייטה סירב להצעות מקבוצות בכירות (ארסנל למשל) וחתם שם, ורנר יכל לעבור לקבוצה אחרת (טוטנהאם אם אני זוכר נכון רצתה אותו) והעדיף לשחק שם - גם כדי לשחק כמה שיותר. גם שחקני נוער מהבולטים בגרמניה עברו אליהם, וזו קבוצה שרק עלתה לבונדסליגה. עוד חמש שנים כשהיא תהיה מהבכירות בגרמניה, למה שסאנה של עוד חמש שנים לא יעבור לשם?

    לגבי ב - כתבתי את זה בעבר ואכתוב שוב, אני מעריך את איך שהם פועלים מבחינת הקמת תשתיות, רכישת צעירים וכו׳. את הרעיון שמאחוריו הקבוצה הוקמה אני לא אוהב.
     
  14. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    ורנר? קיטה? נו, ברצינות, זה איום על באיירן, ריאל, צ׳לסי או ברצלונה? זה אפילו לא איום על שאלקה.
    ואם הם יבנו את עצמם כך שבעוד 5 שנים סאנה יעדיף אותם על באיירן או אפילו רק יתלבט מה הבעיה עם זה? למה אם מיינץ או הרטה יצליחו לעשות דבר כזה בחמש שנים זה בסדר אבל לייפציג לא?
    למה, כי את שטוטגרארט (או האנובר או ברמן) מנהלים או ניהלו לייצנים ואת לייפציג מנהלים נכון?
     
  15. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    הנקודה שלו היא שלפני שני עשורים אף אחד לא חשב שפריז וסיטי יכולות להחתים את השמות הגדולים ביותר בשוק. היום הן יכולות. זו השאיפה של לייפציג, אף אחד לא אמר שהיא בהכרח תתממש, אבל זה לא תרחיש בלתי סביר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/8/16
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.