דיון המולטימדיה הגרמני

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Die Werkself, ‏26/11/14.

  1. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    בהמשך לבקשה של @רודמן בפורום האיטלקי, אנסה קצת לעשות סדר לגבי ״אמינות״ האתרים שמהם אפשר להתעדכן בהעברות שקשורות לבונדסליגה (ולליגות הנמוכות).
    אני לא מתיימר לדעת בצורה מוחלטת איזה מקורות טובים ואיזה לא מסיבות שונות (בעיקר - ה״אמינות״ של האתרים משתנה, אני לא מבין גרמנית וחוץ מדברים שקשורים ללברקוזן אני לרוב לא נכנס לאתרים המקוריים, וכמובן שאני לא מכיר בצורה עמוקה חלק מהמקורות שאזכיר ולכן אפשר לקחת את הדברים שאכתוב בעירבון מוגבל).

    ובכל זאת אנסה :)

    Fußball-Transfers, Gerüchte, Marktwerte und News | Transfermarkt - אני מניח שהרוב מכירים. מעולה מבחינת נתונים היסטוריים ועכשוויים על תוצאות, הישגים, העברות, שיאים וכו׳. יש גם פורומים גדולים יחסית (שאני לא משתמש בהם כמעט). פחות טוב מבחינת חדשות שתמיד או כמעט תמיד מועתקות מאתרים אחרים ולא מעניינות או מחדשות מדי.
    מבחינת שמועות על העברות, יש חלק שמוקדש לשמועות, שמדורגות לפי אחוזים שמתעדכנים כל הזמן, כאשר ככל שהמספר גבוה יותר, הסיכוי לכאורה שהעסקה תתבצע גבוה יותר. בגדול, למרות שיש לא מעט מקרים שלא ברור למה שמועה מדורגת בצורה מסוימת, זה הולך ככה בערך:
    פחות מ30% - לא אמין, לפחות זמנית, אבל כמובן שיש סיכוי שהמספר עוד יעלה. כמובן שאם המספר מאוד נמוך והשמועה נראית דבילית או מתבססת על דיווח אחד מפוקפק אפשר להתעלם.
    30-60% - סיכוי לא רע. לפעמים נציגים מהקבוצה אישרו את העניין בשחקן.
    מעל 60% - סיכוי גבוה, לפעמים ידוע שהשחקן בבדיקות רפואיות/על סף חתימה/העסקה קרובה להחתים וכדומה.
    אני בדרך כלל מתייחס לשמועות ברצינות יחסית מהטרנספרמרקט אם מדובר ביותר מ-20%.

    Sportnachrichten - kicker - זמין (בניגוד לטרנספרמרקט שבגרסה קצת שונה מבחינת התוכן יש גם באנגלית) רק בגרמנית. דבר נחמד באתר שגם נוח לשימוש הוא הציונים של השחקנים שמתפרסמים באינטרנט לרוב יומיים בערך אחרי משחקים.
    מבחינת שמועות על העברות, הקיקר מתחלק לשניים - דברים שמתפרסמים בכתבות נפרדות ו״עצמאיות״ הם מאוד אמינים, דברים שמתפרסמים במדור שמועות שיש באתר הם לפעמים מועתקים מאתרים אחרים ושם יש הרבה דברים הרבה פחות אמינים.

    Sport-Nachrichten | Live Sportergebnisse | Meinungen, NEWS & Videos -
    SPORT BILD
    - הבילד הרגיל הוא צהובון... צהוב (לא קורא ובלי טרנסלייט לא מבין, אבל יצא לי לראות כמה פעמים את העמוד הראשי באתר ודי הספיק לי). הספורט הוא יותר טוב, ולמרות שפחות טוב מהקיקר למשל, מההתרשמות שלי הוא עדיף בהרבה על מדורי הספורט של הצהובונים הבריטיים. גם בו יש ציונים לשחקנים אבל האתר פחות נוח ומהתחושה שלי יש בו המון קליקבייט. גם כן רק בגרמנית.
    מבחינת שמועות על העברות, באופן מפתיע השפורטבילד לא רע בכלל. יש לפעמים זבל ועד לא מזמן לא התייחסתי אליו יותר מדי, אבל לאחרונה שמתי לב שהוא פוגע לא מעט. ידוע כאחד שיש לו יחסים טובים עם באיירן ולכן השמועות שקשורות אליה אמינות יחסית.

    אתרים אזוריים, למשל Sport - Ruhr Nachrichten - טובים בקבוצות שנמצאות באזור. למשל האתר הזה מצוין לחדשות על דורטמונד.

    * סקיי גרמניה (אף פעם לא נכנסתי לאתר עצמו, אבל לפעמים בכל מיני מקומות הוא מוזכר כמקור לשמועה) - באופן אישי אני לא מגדיר אותו כאמין לרוב, אבל גם לא מכיר כל כך אז מעדיף לא לקבוע בצורה נחרצת.

    אזכיר גם את חשבון הטוויטר - https://mobile.twitter.com/BundesligaSpot - נוח לשימוש, לרוב מתעדכן ולפעמים יש בו מידע טוב, אבל גם הרבה זבל. מומלץ, אבל אם לא רואים אזכור לדיווח מסוים גם במקומות אחרים אמינים יותר, לא להתחיל להתלהב (או להתבאס).

    לגבי חשבונות טוויטר אחרים, עיתונאים ומקורות מידע, אולי אכתוב בקרוב עוד משהו. מוזמנים להוסיף, לתקן ולהעיר!
     
    owen11111, אלעד, Der Kaiser ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  2. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    הבונדסליגה החליטה סוף סוף להתחיל פנטזי - Official Fantasy Manager | Bundesliga

    הבעיה העיקרית שם היא המחירים הלא ממש הגיוניים - השחקנים הכי טובים - נוייר, אלאבה, לבנדובסקי, מולר, אובמיאנג וכו׳ - עולים 14-15 מיליון בזמן ששחקני הרכב בקבוצות מרכז טבלה ואפילו תחתית לא עולים הרבה פחות, לרוב 10 מיליון ומעלה. שחקנים ״די טובים״ יקרים מדי גם כן ולא ממש משתלם לקחת אותם. עם תקציב כולל של 150 מיליון קשה לבנות סגל שצריך לכלול 15 שחקנים וחייבים למצוא כמה שחקנים זולים (וזה לא כל כך קל).

    מוזמנים לנסות, אם כי אני חושב שיש מקום לשיפור במשחק.