האיטלקיות במפעלים האירופאים 2015/16:: נתראה בעונה הבאה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י cazzo, ‏17/7/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,483
    לייקים שהתקבלו:
    6,406
    אתם מאוד מאוד מגזימים עם הקרדיט שרומא מקבלת כאן. מה שקרה אתמול לא צריך להפתיע אף אחד, לא לטובה ולא לרעה. ריאל מדריד ספגה 23 שערי ליגה העונה ב24 משחקים. זה שער אחד פחות ממלאגה שמדורגת 13. ובכלל ריאל מעולם לא הייתה קבוצה שחונקת את היריבה ולא נותנת לה לתקוף. היא לא קבוצה שקשה להתקיף מולה, אלא קבוצה שמאוד קשה להתגונן מולה. מספיק מבט חטוף על מרכז השדה שלה כדי להבין את זה. טוני קרוס נאנס להיות קשר אחורי ומודריץ' הוא... מודריץ'. הם מאז ומתמיד הקריבו עוצמה ואגרסיביות בשביל יצירתיות, לטוב ולרע. היה ברור שרומא תגיע להזדמנויות, אחרי הכל לא מדובר בסלטה ויגו או אספניול. היא לא ניצלה אותן, ולא הצליחה לשמור על ריכוז בצד השני לאורך 90 דקות. אני לא חושב שמגיעה לאף אחד שם מדליה על ההופעה אתמול.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/2/16
    תומר1989 אוהב/ת את זה.
  2. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    אני לא נותן קרדיט לרומא על ההזדמנויות כי זה מתבקש כשיש לך מצ'אפים כמו סלאח מול מרסלו - אני מדבר על זה שהיו דקות ארוכות שבהן רומא חנקה את ריאל. מובן מאליו ששחקן מופקר כמו מרסלו משאיר שטחים לאצנים כמו סלאח, מה שלא מובן מאליו זה שהשישייה הקדמית של ריאל לאורך דקות ארוכות לא הצליחה לחבר שתי מסירות בזכות משחק לחץ מעולה של רומא מה שהוביל למה שנראה לעיתים כמו סוג של מכבש. זה לא היה משחק ה"מצד לצד" הקלאסי שריאל בדרך כלל לוקחת חלק בהם.
     
  3. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,041
    לייקים שהתקבלו:
    3,520
    מין:
    זכר
    אני אישית נותן מדליה לפלורנצי (וגם שני הבלמים היו טובים), היתר איכזבו. אותי לפחות. נקווה ליום יותר מוצלח היום.
     
    Un bombón אוהב/ת את זה.
  4. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,873
    לייקים שהתקבלו:
    2,356
    מין:
    זכר
    כל האיטלקיות הערב משחקות מול יריבות קשות ביותר. יהיה מעניין מאד לראות.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,816
    לייקים שהתקבלו:
    14,319
    מין:
    זכר
    לא יודע אם נאפולי תעלה עם ההרכב הכי חזק
    מניח שכמו בגביע גם הפעם היגוואין ואינסיניה ישבו על הספסל
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/2/16
  6. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,873
    לייקים שהתקבלו:
    2,356
    מין:
    זכר
    סארי רמז שלא. הגיוני שלא, הם רוצים לרדוף אחרי יובנטוס ויש להם מילאן ביום א'.

    זו בעיה, אבל בשלב הבתים (עם יריבות נוחות משמעותית, רצוי לומר) הם הסתדרו.

    גביאדיני ומרטנס אמורים להבקיע בספרד, השאלה האם ההגנה תסתדר.
     
  7. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,483
    לייקים שהתקבלו:
    6,406
    לרומא יש את היכולת להראות שקולה ולפרקים אף טובה יותר מריאל. אבל מה שחקוק בDNA של המועדון הזה הוא הנאיביות, חוסר ההבנה שמשחק כדורגל ברמות האלה מוכרע על הדברים הקטנים. מבחינת איכות הכדורגל רומא לא נפלה מריאל בשום שלב במשחק, כמו בכל משחק אחר שלה העונה כולל מול הגדולות. אבל פעם אחר פעם היא נופלת בדברים הקטנים שמכריעים משחק - אי ניצול מצבים, רפיון של שתי שניות בהגנה שמוביל לשער, ובעיקר סף שבירה נמוך (לא כולם תקפים למשחק אתמול, אבל לפחות אחד מהם תקף בכל משחק).

    הייתי מופתע לטובה אם חולית ההגנה (ששוב נתנה משחק טוב, אבל. תמיד יש את ה״אבל״) הייתה שומרת על שער נקי. הייתי מופתע לטובה אם היינו רואים אחוז גבוה של ניצול מצבים. לא זה ולא זה. אז כן אם רוצים להיות מבסוטים שזה לא נגמר בשביעייה אז יש סיבה למסיבה.
     
  8. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,873
    לייקים שהתקבלו:
    2,356
    מין:
    זכר
    "חקוק ב-DNA" של המועדון זה מסיבות של חוסר בתקציב לעומת הגדולות ממילאנו וטורינו. להן היה את הכסף להביא ווינרים ולכן הן זכו בתארים. אני פחות מאמין ב-DNA ויותר מאמין באיכות של שחקנים. אם היה לך בהרכב את באטיסטוטה לעומת סלאח, בטח שתהיה ווינר, מדובר על סקאלה אחרת לחלוטין של שחקנים.

    לרוב כאשר מדברים על נאיביות, זה אומר שיש לך שחקנים משמעותית פחות טובים מהיריבה שלך ואתה מצפה שהם יתעלו. אבל אם זה היה קורה, רומא הייתה מתחרה על האליפות.
     
    Un bombón, Don Joan Roman ו-אלעד אוהבים את זה.
  9. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,483
    לייקים שהתקבלו:
    6,406
    קודם כל אנחנו לא מדברים כאן על אליפות. אליפות זה 38 משחקים, אין קשר בין זה לבין מפגש נוקאאוט. אין ספק שתקציב נחות מוריד את הסיכויים שלך לאליפות למספר חד ספרתי. אבל בשני מפגשים קבוצה ברמה של רומא יכולה להדיח קבוצה ברמה של ריאל אם היא תדע לשחק נכון. תחשוב על זה - מתי ראית את רומא נותנת משחק כמו צמד המפגשים של אינטר מול ברצלונה ב2010? או כמו יובה אשתקד מול ריאל בחצי? הרי גם במפגשים האלה דיברו על הבדלי רמות והבדלי תקציב לטובת הספרדים. על הדשא בשני מפגשים נתונים לא ראית שום הבדל, להיפך האיטלקיות היו טובות יותר. רומא מהבחינה הזו תמיד הייתה הכי אנטי איטלקית שיש. היא תשחק תמיד את המשחק שלה, בהרבה מקרים זה ייראה מאוד אטרקטיבי ויעורר אמפטיה של אוהדי כדורגל נייטרלים וזה אפילו יכול לעזור מול יריבות ספציפיות שמתקשות מול סגנון המשחק שלהם - אבל זה לא יביא לשום תואר.
     
  10. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,873
    לייקים שהתקבלו:
    2,356
    מין:
    זכר
    במפגשים שציינת היו לאינטר ויובנטוס שחקני על בעמדות המפתח במגרש.

    לאינטר הייתה הגנת ברזל עם לוסיו וסמואל, ושחקנים כמו סניידר, מיליטו ואטו שדאגו לתת את הווינריות.

    ליובנטוס היה את קייליני, פירלו ובופון (וגם מוראטה בגומלין).

    לרומא לא היו שחקנים כאלה (חוץ מטוטי) מאז שנת 2003. קשה לך מאד לשנות DNA של מועדון בלי שיש לך שחקנים ברמה עולמית. זה לא משהו שייחודי לרומא. נדיר מאד לראות קבוצה ללא שחקני על (אתלטיקו מדריד היא מקרה נדיר, פורטו היא עוד מקרה כזה) שמדיחה קבוצות כמו ריאל מדריד, ברצלונה או באיירן.
     
  11. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,041
    לייקים שהתקבלו:
    3,520
    מין:
    זכר
    סליחה מראש אם בכוונה תחילה אף אחד לא העלה את זה, אבל היה פנדל.
     
    Alta Tensione אוהב/ת את זה.
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,816
    לייקים שהתקבלו:
    14,319
    מין:
    זכר
    אתלטיקו אמנם לא היתה קבוצה נוצצת, אבל היה לה את את קוסטה שנכון לאותה שנה היה שחקן על
     
  13. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,483
    לייקים שהתקבלו:
    6,406
    @SerieA
    אני מסכים מאוד עם מה שאתה כותב, אבל זה מחזק את הטענה שלי. יובנטוס 2015 ואינטר 2010 היו קבוצות על, אין ספק. אבל אף אחת מהן לא הייתה בטופ מבחינה כלכלית בשום שלב. לכן אני לא פוטר את רומא מאחריות למצבה בגלל שהיא נחותה כלכלית. אני חושב שיש להם העדפה/פטיש ליותר מידי שחקנים רפי שכל כמו סלאח וSES, בזמן שליובנטוס יש כמעט על כל עמדה קפטן פוטנציאלי. זה לחלוטין עניין של בחירה - ריאל מדריד היא ראשונה בשרשרת המזון הכלכלית והיא בוחרת במודע בשחקנים עם הכישרון ולא בשחקנים עם האופי. זה עולה להם בתארים אבל זה מה שהקהל שלהם רוצה וזה למה הם מכניסים הרים של כסף.

    הפרסונל של רומא מזכיר את הפרסונל של ארסנל ולכן ההישגים של הקבוצות האלה נראים זהים.

    @uri
    היה פנדל של 100% על פלורנצי, מצד שני אני לא משוכנע שלרונאלדו לא הגיע פנדל כמה דקות קודם לכן. ההילוכים החוזרים לא הוכיחו חד משמעית אם היה או לא היה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/2/16
    yonmu, Don Joan Roman, SerieA ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  14. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני מתנצל כבר עכשיו אם אני חוזר על חלק מהדברים שנאמרו כאן.

    על-אף שהופתעתי לטובה אתמול לא מגיע ״מדליה״ לרומא, אם כי גם לא מגיע איזו ביקורת הזויה כמו: ״ספאלטי הרס את המשחק״ (הדבר היחידי שאפשר לפתח עליו דיון ענייני הוא ההחלטה לספסל את דז׳קו וגם כאן אני ממש לא בטוח שהוא לא צדק על-אף ההפסד), ״לא יכלו לפטר את גארסיה אחרי המשחקים נגד ריאל?״, וכו׳. האמת היא איפשהו באמצע ואני מסכים עם המחמאות לפלורנצי ושני הבלמים. מנקודת המבט של אוהד ארסנל תמיד מעניין אותי לראות את מנולאס שהיה מקושר לארסנל באותו קיץ שעבר לרומא. בלם טוב שרק הולך ומשתפר לדעתי.

    אין דבר כזה ״DNA של מועדון״. אני לא מאמין בזה, וגם אין לי סיבה להאמין בזה. לדעתי זה משפט שאנשים המציאו כדי להפוך את המועדון שלהם למיוחד ושונה, או שסתם מדובר באיזו קלישאה שקל לכתוב אותה שדברים לא הולכים (או דווקא כן). לעומת זאת, אני כן מאמין באיכות ו-DNA של מאמנים ושחקנים, שזה משהו שיכול להשתנות כל הזמן; יובנטוס 2015 (לקח לה לא מעט זמן להגיע למצב שהיא נמצאת בו היום) ואינטר 2010 (שהתרסקה מיד לאחר מכן) היו נחותות כלכלית ביחס לטופ-טופ, אבל אין בכלל מה להשוות אותן לרומא שהיא עוד לא שם. אלה היו שתי קבוצות שהגיעו לשיא שלהם. גם הדיבורים על נאיביות לא רלבנטים שאתה מסתכל על החלק ההתקפי ששיחק אתמול. כמו שקובי אמר: הסיפור הוא לחלוטין הפרסונל הבעייתי. לפעמים דווקא במשחקים מהסוג הזה זה בדיוק מה שעושה את ההבדל. בסופו של דבר, שני השערים של ריאל מדריד אתמול היו לחלוטין ממבצע אישי של שחקנים. רומא שכקבוצה עשתה הרבה מהדברים נכון הגיעה לחצאי מצבים שהשחקנים שלה לא הצליחו לתרגם לכלום בעצם.

    אני גם לא מקבל לחלוטין את ההשוואה לארסנל שחשוב לציין שנמצאת במצב כלכלי אחר לגמרי מרומא ויכולה להרשות לעצמה על הנייר לעשות דברים בגזרת הרכש שרומא יכולה רק לחלום עליהם. רומא לעומת זאת, צריכה להיות הרבה יותר מחושבת ויצירתית מדי קיץ. עם זאת, אמרתי את זה כבר כמה פעמים עוד לפני המשחק אתמול, וזה שמתישהו יבוא הרגע בפרויקט הזה שהיא תצטרך להחליט שהיא עולה רמה ובונה קבוצה ראויה לסקודטו ותארים אחרים. זה יהיה שילוב של כל מיני דברים: השארת שחקני מפתח במקום מכירתם (ע״ע בנעטיה), בריאות של שחקני מפתח (ע״ע סטרוטמן), הבאת שחקנים שיכולים לעשות את ההבדל (דז׳קו היה אמור להיות כזה), אולי אפילו שחקנים צעירים שיפרצו וכן הלאה. אני מקווה שיביאו שם גם סופסוף שוער שמביא נק׳, שמבחינתי זה בייסיק לקבוצה גדולה. ואין מה לעשות, לא אוהבים לשמוע את זה, אבל הדברים האלה באמת לוקחים זמן.

    זה לא מדויק. בוסקטס טוב בגלל האופי שלו? מרקיזיו טוב בגלל האופי שלו? אלונסו טוב בגלל האופי שלו? אפשר לשחק כדורגל התקפי כמו שהאוהדים המפגרים שלהם רוצים לראות גם מבלי להפקיר את הקישור האחורי. אדרבא, קישור אחורי איכותי מאפשר לך לשחק היום כדורגל התקפי יותר טוב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/2/16
    Un bombón, Don Joan Roman, SerieA ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,483
    לייקים שהתקבלו:
    6,406
    מסכים לגמרי
    DNA של מועדון זה בעיקר מה שהמועדון מייצג, DNA של שחקנים ומאמנים הוא נגזרת שלו. הקהל בברנבאו רצה את פאביו קאפלו בחוץ אחרי שהביא לו אליפות ואחרי עונה אחת בלבד. תאהב את זה או לא (אני מתעב את זה, ד"א) אבל זה מה שהם רוצים. כדורגל התקפי בכל מחיר, שחקנים גדולים בכל מחיר. ואם מאמן לא מצליח לגרום לזה לעבוד אז מעיפים את המאמן (לא פלא שחוץ ממוריניו שראינו איך סיים את הקדנציה שלו בריאל, כל המאמנים שעברו שם בשנים האחרונות הם יס-מנים). ארסנל אותו סיפור רק מהצד השני - לא משנה כמה המאמן ייכשל הוא אנטאצ'בל.

    אם אתה לא מאמין בDNA של מועדון אז מה הסיבה שאתה אוהד קבוצת כדורגל? הרי אתה אוהד אותה מסיבה מסוימת ואם DNA הוא עניין דינאמי ותלוי פרסונל איך זה שלא הפכת לאוהד הצלחות שאוהד קבוצה לפי הDNA העכשווי של השחקנים שלה?
    גם אני אומר שהסיפור הוא לחלוטין פרסונל בעייתי. אבל אני גם אומר שזה עניין של בחירה. סבאטיני הוא זה שבוחר להחתים את סאלח, להשאיל את SES, להביא שוער לא יציב ולהמר על ילד משטוטגארט במרכז ההגנה. מארוטה הוא זה שמעצב את הקבוצה שלו ככה שתמיד יהיה שלד של לפחות 4-5 שחקנים שאתה יכול להישען עליהם ויודע מה תקבל מהם any given day.
    מסכים שהם לוקחים זמן אבל הם גם צריכים להראות סוג של התקדמות עונתית. במה רומא טובה יותר היום בהשוואה ללפני שנתיים?
    זה שאוהדי ריאל מדריד לא מבינים כלום בכדורגל זה המזל הגדול שלנו כאוהדים של קבוצות אחרות. אם הם באמת היו יודעים שעוד קשר התקפי =! כדורגל יותר התקפי ונותנים לאיש מקצוע אמיתי לבנות להם קבוצת כדורגל ולא לפי קפריזות - הם היו סוגרים את הכדורגל להרבה שנים. הם עשו את הטעות ההיא בעבר עם מקאללה, הם ממשיכים לעשות אותה היום, אין שכל אין דאגות.

    לא הבנתי איך השחקנים שהבאת קשורים לנושא. אני לא מדבר כאן על ההשפעה של אופי השחקן על היכולת של עצמו אלא על הקבוצה שלו.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.