אם עברת עבירת סמים שדינה עד עשרים שנות מאסר? כדאי שתהיה בן של מישהו. אמנם מסוף שנה שעברה אבל רלוונטי למערכת המשפט היום. 6 חודשי עבודות שירות לבן שופט שהורשע בייבוא סם תום אלקלעי, בנו של שופט בית משפט השלום בתל אביב עזריה אלקלעי, הורשע בייבוא ק"ג סם הזיה מסוג DMT וכן בהחזקת LSD שלא לצריכה עצמית. בית המשפט המחוזי גזר עליו 6 חודשי עבודות שירות על עבירה שעונש המקסימום שלה הוא 20 שנות מאסר. ביהמ"ש: מאסר בפועל עשוי לפגוע בטיפול שעבר, אלקלעי לא בעל דפוסים עברייניים 2 - 6
הרבה מאוד דברים הופכים ללגיטימיים במרדף אחרי ה"זהות היהודית". רק שיפסיקו למכור לי שאנחנו חיים במדינה מערבית מודרנית פרופר, אני לא איזה ליברל קיצוני וזה לא סיפור גדול אבל הגיע הזמן להפסיק לחזור לעצמנו על השקר הזה שכ"כ מנחם אותנו.
זה לגיטימי שהיא לא תכניס למערכת החינוך שלה חומרי לימוד שסותרים את היהדות. זה הופך ללא לגיטימי רק ברגע שהיא מוציאה את הספר מחוץ לחוק ואוסרת עליך להקריא אותו לילדים שלך. נ.ב. נכתב ע״י מישהו שלא מתנגד ל- ואף ניהל בעבר מערכת יחסים בין יהודים ללא יהודיות.
רגע, במדינה יהודית לא צריך גם לסקול אנשים למוות על עבירות מסוימות? ישראל היא מדינה יהודית (למרבה הצער. הולם יותר להיות מדינת היהודים), אבל גם דמוקרטית. היא מתיימרת לגדל צעירים נבונים, יצירתיים, שיצליחו לקדם את עצמם בעולם ויצליחו לקדם אותה איתם. זה לא הולך ביחד עם אותו פחד מכל מה שזר ושונה. וכמו שאמרתי, אנחנו יודעים כיצד יקפצו כאן אם מישהו בעולם יעשה דבר כזה, רק שאת המילה ערבי יחליפו ביהודי.
מדוע הרומן הזה צריך להיות בכלל כלול בחומר הלימוד? איך משינוי חומר הלימוד לבגרות הגענו לרייך השלישי וסקילת אנשים למוות? כנראה עלילות הדם של הארץ עושות לך רע, אמיר...
למה לא? יש ועדה של משרד החינוך שבוחרת את היצירות שמומלצות ללימודי הספרות והם החליטו להמליץ על הספר הזה. אם אתה חושב שבכלל לא צריך ללמד ספרות בבתי ספר אז זה ויכוח אחר, אבל אם כבר מלמדים, אז על כל יצירה אפשר לשאול למה אותה כן ומשהו אחר לא.
יש ועדה שבוחרת להמליץ אבל למשרד החינוך יש אנשים שיכולים להטיל וטו. אז מדוע אתה נתלה בעניין הסמכות כאן? מדוע אי הכללת הספר בחומר הלימוד = הרייך השלישי? אני מסכים שאם אכן (ואני חושד מאד, לפי הנוסח המופיע בכלי ה"תקשורת", שדבר כזה בכלל לא נאמר, אבל נגיד) זו היתה הסיבה, אז זה נושא בעייתי. מצד שני, גם ניסיונות לדחוף בכוח חומר על התבוללות לחומר הלימוד הוא גרוע לא פחות. מבחינתי הרומן הזה מתעסק בנושא טעון פוליטית ולכן לא צריך להיכלל בחומר לספרות, בלי קשר להאם התבוללות זה בסדר או לא.
אני לא חושב שמישהו ניסה לדחוף בכוח חומר על התבוללות. למרות שלדעתי זה גם לא דבר רע להגיד לתלמידים שהם יכולים לאהוב ולחיות עם מי שבא להם וזה בסדר גמור, אבל אני לא חושב שיש מישהו שמנסה בכוח לקדם את זה. אני מאמין שהועדה הכניסה את הספר הזה על סמך איכויותיו הספרותיות. כשאני הייתי בתיכון למדנו את "חצוצרה בואדי" שמדבר על נושא דומה. אבל-אם אסור להתעסק בנושאים שנויים במחלוקת, אז למה בכלל ללמוד ספרות ואומנות? בוא נלמד רק מתמטיקה וזהו, שם יש נכון או לא נכון. אם אתה רוצה לתת לתלמידים גם דברים יותר רוחניים, אז אתה חייב לגעת בנקודות האלה. אתה לא חייב להסכים, אתה יכול לעורר דיון, אבל אתה לא יכול לפסול מראש.
כשאני הייתי בתיכון לפני אי אלו שנים אני זוכר שהשתינו לנו למוח את הסיפור הזה של הערביה מוואדי ניסנאס בחיפה שהתאהבה בבחור רוסי יהודי עם המון שערות ברגליים והיו לה כאבים פסיכוסומטיים בכתף כי לא נגעו בה הרבה מאוד שנים. עשו מהסיפור המעייף והמשעמם הזה קרנבל שלם של קריאה, בוק ריפורט, הצגה של הסרט(כן עשו על זה סרט מסתבר, לקחו רוסי עם המון שערות ברגליים ובכתפיים) באולם ואפילו טיול לואדי ניסנס לראות איך יהודים חיים לצד ערבים ובלה בלה בלה(לאחת מהחומוסיות הטובות באיזור שם לא חשבו לקחת אותנו). עריכה: נזכרתי בשם, חצוצרה בואדי. תנו לי לנחש שהסיפור המשעמם הזה כמו המון סיפורים של יהודה עמיחי עדיין נמצאים בתוכנית לבגרות לתיכוניסט הממשמש ובא.(ומבדיקה: זה באמת עדיין בתוכנית לבגרות בספרות תחת הפרק של רומן עברי: בגרות בספרות) כלומר, יכול להיות שסתם נמאס לנו לקבל לוריד קצת מאותו דבר(שלדעתי משעמם עד מוות)? זה לא שחיסלו לחלוטין את ספרות האהבה "בצל הכיבוש", קצת מיתנו את המינון.
שוב אתה מתבלבל בין הציבורי לפרטי. בבית שלך תחיה איך שאתה רוצה. תקריא לילדים שלך איזה ספרים שאתה רוצה. תעשה אורגיה עם נשים נכריות ותוסיף גם הומואים אם בא לך. תאכל חזיר. תעשה מסיבת אלכוהול ביום כיפור. אבל אל תצפה שהמדינה, זו שמוגדרת כמדינה יהודית ותקציבה מגיע ממשלם המיסים (היהודי ברובו), תממן לך תחבורה ציבורית בשבת, הצגות של מחבלים לשעבר או תכניס למערכת החינוך הממלכתי ספרים שנוגדים את ערכי היהדות (יחסים בין יהודים ללא יהודים לא נוגדים את היהדות בעיניי, אבל זה לא אני שמחליט). That said, אני תומך בהצעה של פייגלין לתת להורים להחליט איך ייראה החינוך של ילדיהם. חייב להודות שלא כל כך הבנתי איך זה יתבצע אבל הרעיון נשמע טוב. אבל כל עוד החינוך הוא ממלכתי והמדינה משקיעה בו מכספי הציבור אז כן, יש למדינה זכות להחליט שספר אנטי יהודי לא יילמד בבתי הספר.
איך הבנת את זה ממה שכתבתי? אין כמעט גוף בארץ שאני בז לו יותר מהרבנות. בטח, קל מאוד. יש למדינה זכות להחליט שספר אנטי יהודי לא יילמד בבתי הספר, להוציא אותו מהחוק ולסקול באבנים כל מי שייתפס מעיין בו.