סוגיית הזרים בליגה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Ice Cream, ‏30/6/11.

  1. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    לגבי צ'יבוטה - אני לא חושב שיש בעיה עם שחקן זר שמקבל משכורת בנוער.

    דווקא בתחום הנוער, מכבי מצליחה להביא זרים שמכניסים למועדון הרבה כסף (מאיוקה, קונאטה, וסביר להניח שבהמשך גם קהינדה וצ'יבוטה).

    צ'יבוטה זה הימור מאוד קטן - היה ממצטייני נבחרת קונגו באליפות העולם עד גיל 17. אי אפשר להביא שחקנים כאלה לאף קבוצה בלי לשלם על זה כסף.
     
  2. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,258
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    @Sir Alex Ferguson רגע, אתה רוצה להגיד לי שבמכבי ת"א מפתים שחקני נוער של מועדונים אחרים בכסף? בניגוד גמור למה שאורימור טוען פה כל הזמן?

    דיי נו, שחקנים צעירים עוברים לשם משיקולים מקצועיים, אין לכסף הגדול שלהם שום קשר לזה. די כבר!
     
    Hapoel_Tel_Aviv אוהב/ת את זה.
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    קודם כל אם הוא בא בכלום כסף זה לא הימור. שנית כל ההצטיינויות האלה בטורנירים בהם משחקים מול יריבים באותו גיל פחות או יותר לא שווים הרבה.
     
  4. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,121
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    עיקר וטפל זה לא צד חזק אצלך.
     
  5. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,121
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    האר את עיננו.
    רק הצגת פרשנות מאוד לא מנומקת.
     
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    אביא את כל המשפטים החכמים שבעיני אנשים כאן שלפו למה הזרים לא מעלים כאן את הרמה, למה הבאה של יותר לא תעלה את הרמה ואף תוריד, שהרבה זרים בקבוצות דלות תקציב(ומה לעשות... זו רוב הליגה...) מגיעים כי הם זולים יותר מהשחקנים הישראלים ולא כי הם טובים יותר, תופסים להם את המקום ובמקום לקדם בחור צעיר אתה רואה זר ב 2 שקל שבא לך להקיא ממנו...

    אדגיש את מה שמתייחס לקשר בין שני הדברים שאתם טוענים שאין ביניהם שום קשר.

    @amn- שאתמול אורימור אמר שכדאי להקשיב למה שיש לו להגיד בנושא-
    * "בלי ביטול המס, לא הייתי מגדיל את כמות הזרים כאן."
    * "יכול להבין את הטענה שאומרת שלהגדיל כרגע יחסל את מחלקות הנוער."
    * "עד אז, נמשיך להסתמך בעיקר על מזל. כשאנשי המקצוע בארץ גוזרים קופונים על זרים שהם מביאים בעסקאות מפוקפקות עם סוכנים, ואפילו לא יודעים (טכנופובים רציניים) לפתוח מחשב ולהסתכל על קליפ הלהיטים של השחקן שהסוכן הכין לו (ואת דעתי על הקליפים האלה כבר הזכרתי היום, אבל לפחות זה משהו) או לעשות חיפוש בסיסי בגוגל, אז לא צריך להתפלא על רמת הזרים שמגיעים לכאן. לכאורה."
    "המאמנים בארץ מהווים טרף קל עבור הסוכנים, כי הם כמעט ולא עושים מינימום של מאמץ כדי לבדוק אם השחקן באמת טוב להם (ולפעמים זה גם יותר משתלם לא לעשות את הבדיקות האלה. לכאורה)."

    @Sir Alex Ferguson-
    *"להגדיל במצב הנוכחי את מכסת הזרים רק יוריד את הרמה ויביא להצפה של זרים זולים רק כי הם עולים פחות."
    *"עבור רוב הקבוצות הזרים היום הם פשוט אמצעי זול למלא עמדות בקבוצה."
    *"נו באמת, שחקן צעיר לא יכול להתפתח בלי דקות משמעותיות. אימונים ועבודה קשה יכולים לתת את הבסיס, אבל בלי דקות משחק השחקן בחיים לא יתפתח כמו שהוא יכול."
    *"כבר במצב הקיים היום, שזרים יכולים למעשה להיות כמעט חצי מההרכב של קבוצה בישראל, אנחנו רואים שברוב הליגה משתמשים בזרים כאמצעי זול להשלים עמדות בהרכב ולא כדי לקדם את הקבוצה. אם יעלו את מספר הזרים אנחנו פשוט נמשיך לראות את אותו הדבר רק במספרים גדולים יותר ואפילו עם זרים חלשים יותר כי אם רעננה מביאה היום זרים ב40 אלף דולר להרכב, בעולם בלי הגבלה של זרים היא תביא גם זרים ב10 אלף דולר בשביל הספסל."
    *"זרים יכולים לעלות מהספסל כמובן. גם טוני נואקמה התחיל את העונה כשחקן ספסל. אבל להחתים שחקן בידיעה שהוא בא להיות שחקן ספסל או שחקן משלים בסגל, איפה היתרון בזה? מבחינתך אם ישראלי וזר הם באותה רמה, אז עדיף זר או לחלופין אין שום יתרון לשחקן הישראלי?"
    "להקציב 40 אלף דולר לזר (כמו נניח הפועל רעננה) אומר לחפש מציאות ולהבין שרוב הסיכויים שתמצא זר שהוא שווה ערך לישראלי או אפילו פחות טוב ממנו אבל בגלל המס הוא זול יותר מישראלי של 40 אלף דולר וגם זול יותר מישראלי של 50 אלף דולר. בהרבה מקרים, אותו זר זול תופס גם מקום של ישראלי צעיר. 5 זרים בהרכב של קבוצה בליגת העל, בהנחה שלידם רצוי שישחקו שחקנים ישראלים עם ניסיון שמכירים את הליגה ויעזרו להם להתאקלם, כמה מקום זה משאיר בסוף לשחקני נוער או שחקנים ישראלים צעירים?"

    *"הכל גם שאלה של כסף, לפני שאלונה העלתה את התקציב, הגיעו לבאר שבע במשך שנים זרים שהחלישו את הקבוצה ולא שידרגו אותה. "
    *"אני חושב שאלה שתומכים בהגדלת מספר הזרים מנותקים מאוד מהמציאות הקיימת. לא צריך ללכת רחוק מידי, כי הדיון על מספר הזרים התרחש גם בעבר כשהעלו את מספר הזרים משלושה לחמישה, והשאלה הנשאלת היא האם העלאת מספר הזרים לחמישה העלתה את הרמה של הכדורגל הישראלי או הכדורגלן הישראלי? התשובה היא כמובן לא. אם בשנות ה - 90 הזרים שחתמו בכדורגל הישראלי היו כאלה שהיו אמורים להיות יותר טובים מהכדורגלן הישראלי, היום הרבה מהקבוצות מחתימות זרים שהם באותה רמה כמו השחקנים הישראלים, ולפעמים אפילו ברמה פחות טובה, בגלל שהעלויות שלהם נמוכות יותר מבחינת המס."
    *"וזה משהו שאי אפשר להתעלם ממנו, שאולי בעולם אוטופי אנחנו חושבים שהעלאת מספר הזרים תוביל להעלאת הרמה, כי זה משהו שיכול לדרבן מועדון מקצועני, אבל בכדורגל הישראלי, שבו אולי שלושה - ארבעה מועדונים מתנהלים במקצוענות, זה פשוט תהיה דרך להביא את אותה איכות שיש היום בליגה, אולי אפילו איכות נמוכה יותר, בפחות כסף.
    אז כל האלי טביבים אולי יחסכו לעצמם כסף כי הם יביאו זרים ברמה נמוכה בקצת כסף, אבל הרמה לא תעלה. הסכום שמקצים לזרים היום הוא אותו סכום שהוקצה לזרים בעבר, רק היום בכסף הזה מביאים חמישה זרים בינונים - בינונים ומטה בעוד בעבר היו מביאים שלושה זרים בינונים ומעלה - טובים."
    "כמה קבוצות בליגת העל מחזיקות היום 5 שחקנים זרים איכותיים? הפועל באר שבע ומכבי תל אביב אפילו לא מגיעות למכסה. לעומת זאת מכבי נתניה שסוגרת את הטבלה מגיעה למכסה, גם הפועל חיפה וגם הפועל תל אביב שנמצאות במקומות 12 - 13 מגיעות למכסה, מה שמלמד שוב שהמחשבה היום בכדורגל הישראלי, בניגוד לעבר, הוא לא להביא זר שיהיה יותר טוב מהכדורגלן הישראלי, אלא להביא זר שיהיה זול יותר מהכדורגלן הישראלי."
    *"המטרה היא שהזרים כאן יעלו את הרמה ולא יתפסו מקום של ישראלי שלא נופל מהם ואולי אפילו עדיף עליהם רק כי הם זולים יותר, מה שיקרה במידה ונעלה את מספר הזרים בליגה אצל 99% מהקבוצות."

    @alexshw -
    *"לדעתי בליגה האוסטרית יש יחסית מעט זרים פרט לרד בול."
    *"בבחירה בין ישראלים בשקל וחצי לזרים בשקל וחצי שיבואו כתוצאה מהרחבת המכסה אני בוחר בראשון"
    *"הסיבה היא שאין פה תהליכים וכסף להגדיל את המכסה. ואתה לא מוכיח לי פה את ההיפך. חושב שכולנו מסכימים שהכדורגל בכללותו בארץ הוא שכונה גדולה. אז איך בשכונה הזו יוכלו להביא יותר זרים טובים אם לא מצליחים למלא מכסות.
    הכי פשוט שיש מכבי חיפה תקציב 80 מיליון שקל - 3 זרים על המגרש. אז על מה אפשר לדבר."
    *"כשיש מכסה של 5 זרים אין פה יותר מדי מה להגדיר. חיזוק זה אומר לשחק ולתרום יותר מישראלים שמצמודדים איתו על העמדה ובכללי אף להשפיע לטובה על כל הקבוצה.
    דוגמאות קיצוניות לטובה זרים מברה"מ בתחילת שנות התשעים שחלקם הכניסו סטנדרטים חדשים לכדורגל שלנו ובכלל בסוף שנות התשעים בדרך כלל הזרים אלה שקבעו מי תיקח אליפות. זה חיזוק."

    @EO11-
    *"הטענה העיקרית כנגד העלאת מכסת הזרים היא פגיעה בתוצר המקומי, וזה נכון לדעתי."
    *"כשנייצא שחקנים בכמויות כאלו וכשהסקאוטינג האירופאי יהיה ממוקד בכדורגל הישראלי כמו שהוא ממוקד באלה השוויצרי והאוסטרי, אז תוכל לעשות את ההשוואה בינינו לבינם. הכל נגמר ומתחיל במחלקות הנוער ובתוצר המקומי, הוא ישפיע על הכל."
    *"בקשר למכסת הזרים - ברגע שיכניסו תקנות שמקורן בגרמניה, בלגיה וצרפת בארץ, שישפרו את מחלקות הנוער, רק אז אני אהיה מוכן לשמוע על העלאת מכסת הזרים"

    @ChelseaPensioner -
    *"אני ממליץ לך להעמיק באחת הליגות משופעות הזרים (בסדר הגודל של ליגת העל, כמובן) ולהיווכח שלרוב מדובר ברכבת זרים זולים שמשחקים כיסאות מוזיקליים אחד עם השני. אין כאן בשורה גדולה."

    @oFiRzZz
    *"אתה מבין .. אם אני לוקח את כל הזרים של נתניה בעשור האחרון - אני יכול לספור על כף יד
    אחת את העילויים ... הרבה פארש וקצת בינוניים .."

    @Drama- שנגע הכי טוב בקשר ההדוק שאתם טוענים שלא קיים-
    "בוא נסביר לך הכי פשוט בעולם - כיום יש 5 זרים ו17 ישראלים בסגל. בוא נמנה את הקבוצות למעט העשירות אשר מחזיקות 5 זרים ונראה מי יושב בכל אחת בספסל: הפועל חיפה - קוראץ', הפועל רעננה - צ'אם, הפועל כפ"ס - קהינדה, בני סכנין - יובנוביץ'/קאצ'ובה, מכבי פ"ת - מונרוי.
    הפועל עכו ובני יהודה מחזיקות ב4 זרים ומשתפות לרוב את כולם (בני יהודה החתימה את הזר הרביעי השבוע אך נזרום עם זה). אז אתה אומר בוא נעשה בספסל של קבוצות ליגת העל מיני או"ם ונביא שחקנים מכל העולם. זה הגיוני ? אם הזר החמישי בכל קבוצה לאו דווקא מחזק אותה, אז להביא עוד ? פתח את העיניים ותראה שגם 5 זרים להרכב קבוצות פה לא יכולות להביא ! קוראץ' עדיף על שובל גזולן ? צ'אם על כארם ארשיד ? יובנוביץ' על שאמי ? מונרוי על קניוק (שירד לספסל בגללו) ? גם הוגו לופס לא עדיף על רן יצחק.
    למה לבנות שחקן מ0 שאפשר לקבל מוצר מוגמר שברגע נתון הוא יותר טוב ? לאף מאמן לא אכפת אם עוד 3 שנים הישראלי הזה יהיה יותר טוב, כי המאמן לא נשאר שם. אז מה אכפת לו ? תן להביא תוצאה וללכת הביתה."



    את הדברים כתבו כאן מיטב הכותבים בפורום בעיני. חלקם הוכיח לא פעם ידע ובקיאות רבה בתחום הכדורגל הישראלי והעולמי.
    אבל שכחתי... יש כאן רק שני משתמשים שרואים את הדברים נכון וכל השאר הוזים... ממציאים... מדברים בססמאות... דמגוגים...
    האחד מסתכל דרך משקפת צרה של אוהד מכבי ת"א שחושב שעם עוד שני זרים ג'ורדי היה מעלה אותו שלב בליגת האלופות והשני משתחווה לפוסטר של ג'ורדי 5 פעמים ביום... הם אלה שיודעים הכי טוב איך לקדם את הכדורגל הישראלי!

     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/11/15
    לירן, Hapoel_Tel_Aviv ו-Bluekipper אוהבים את זה.
  7. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,121
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    אני גם בעד ביטול הקלות המס לזרים, זה פשוט עניין שנבחן ברמה הממשלתית ולא קשור לכדורגל.
    אני חושב שברגע שמקשרים בין הדברים וטוענים שכל עוד עדיין קיימות ההקלות אין מה להגדיל את מכסת הזרים נוצרים בעיה ועיוות. אם יביאו זרים "במשקל" זה בגלל התנהלות בעייתית, וצריך במקרה כזה להאשים את ההתנהלות ולא את החוקים. להעניש מיעוט שמתנהל טוב ויכול לקדם את הענף כולו עם יותר זרים בגלל שהרוב מתנהל רע זה חסר היגיון.
    אני גם לא חושב שכל הקבוצות שמקציבות סכומים נמוכים לזרים מתנהלות רע בעניין (ברעננה הזרים גרועים? מכבי פתח תקוה? בני יהודה?).

    מעבר לכך, וכבר כתבתי את זה בעבר - לא תהיה "מכת מוות למחלקות הנוער", פשוט כי הן לא באמת חיות. שחקני כדורגל ראויים יוצאים על פי רוב מ-4-5 מחלקות לכל היותר ומפוזרים ברחבי הליגה יחד עם שחקנים לא ראויים שברובם יצאו אף הם מאותן מחלקות. זה לא שיש כאן ייצוג נרחב של מחלקות נוער קטנות, סך הכל אוסף של שחקנים טובים יותר ופחות (בדרך כלל פחות) שיצאו ממקום אחר.
     
  8. אצטדיון למכבי Member

    הצטרף ב:
    ‏19/3/15
    הודעות:
    1,041
    לייקים שהתקבלו:
    350
    מין:
    זכר
    בלי הסרה מיידית של מגבלת הזרים, הכדורגל שלנו הולך לאבדון.

    1) הרמה של הכדורגל והכדורגלן בארץ רק יורדת מעונה לעונה וכך גם הנבחרת שלנו.
    2) שחקנים ישראלים שהראו חצי ניצוץ בכדורגל הישראלי נוסעים לחמם ספסלים באירופה תמורת כסף. אלה שחוזרים, דורשים סכומי עתק.
    השחקן הישראלי וסוכנו מנפחים משכורות עקב ההיצע הנמוך של שחקנים מקומיים.
    3) לשחקנים ישראלים אין באמת תמריץ להשתפר ולהתאמן חזק יותר, טל בן חיים, שחקן עם נתונים אירופאים, רק יורד ברמתו מעונה לעונה.
    שחקנים בארץ מעדיפים לצאת למועדונים, להמר בקזינו ולכתוב פוסטים בפייסבוק, ובעצם מזלזלים בקריירה של עצמם.
    4) אין בארץ ידע בכדורגל, אז אין לנו פריבילגיה לא להביא זרים. (מאמנים ושחקנים).
    5) בכדורגל המודרני יש רוטציה בין 21-26 שחקני סגל. שחקנים מושעים, נפצעים, חולים ולא כשירים לכל משחק. המחשבה כאילו 5 זה חצי הרכב רחוקה מהמציאות, למכבי תל אביב יש 5 זרים, רק 1 שיחק בכל המשחקים בליגת האלופות וזה השוער.

    באמת שציפיתי ליותר מהפורום הזה. 2 הודעות מעלי הובאו ציטוטים מאכזבים מאוד. בהתחלה חשבתי שהם נכתבו בציניות.

    כשמשהו לא עובד, צריך לשנות! והכדורגל שלנו לא עובד אם לא שמתם לב, הנבחרת מתדרדרת, הליגה חלשה להחריד והקבוצות עושות כלום באירופה.
    חוסר מעש שקול למחלת נפש בעניי. הדרך המיידית לעשות זעזוע ולהביא לשינוי היא חיסול מגבלת הזרים, או לפחות הגדלת המכסה.
     
  9. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,602
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    ומי אמר שהדרך לעשות זעזוע ולהביא שינוי היא לא נניח להקטין את מספר הזרים לשלושה?
    אנחנו מדברים על הכדורגל הישראלי ולא על הכדורגל הספרדי או הכדורגל הגרמני, אי אפשר לאנוס את המציאות, אי אפשר במשפט אחד להגיד ברור לי שרק מיעוט במיעוט (נכון להיום שתי קבוצות בלבד בכל ישראל אולי אם מכבי חיפה תחזור לעצמה אז שלוש) ישתמשו בהגדלת הזרים בחוכמה ולא יחתימו שחקנים רק כדי למלא תמכסה ואז באותו משפט להגיד ובכל זאת כדאי להגדיל.
    כל צעד שעושים חייב להיות עם קשר ישיר למציאות, ובמציאות הנוכחית מועדונים משתמשים בזר הרביעי והחמישי כחוטב עצים ושואב מים, כדרך לחסוך כסף על עמדה מסוימת ובמקום להביא שחקן לא איכותי ממוצא ישראלי זאת דרך להביא שחקן לא איכותי ממוצא זר רק שהוא יעלה פחות בגלל המיסוי, וזאת לא המטרה של החתמת שחקן זר.

    פעם, כשהיו רק שלושה זרים בכל קבוצה, שחקנים ישראלים צעירים בגיל נוער היו מקבלים דקות בבוגרים כבר בגיל 15-16, הכי מאוחר 17-18, היום בגלל שיש 5 זרים, וצריך לידם גם ישראלים עם ניסיון, הרבה מאוד שחקנים ישראלים צעירים מקבלים את ההזדמנות האמיתית רק בגיל 21-22 ובגלל זה גם חוקקו את החוק שמאפשר לכל קבוצת נוער לשתף אצלה מספר מסוים של חריגי נוער בסגל ובהרכב.

    רוצים לשפר את המעמד של הכדורגלן הישראלי? תפסיקו עם הצעות שיגרמו לקבוצות למלא את הקבוצות בזרים שרק מורידים את הרמה ורק מונעים מישראלים צעירים את הדקות.
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  10. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,254
    לייקים שהתקבלו:
    5,750
    אפשר לחשוב ששחקנים זרים בארץ, או שחקנים במקומות אחרים, או אנשים צעירים בכל מקום אחר על פני הגלובוס, לא יוצאים למועדונים וכותבים פוסטים בפייסבוק.

    אם הפיתרון כ''כ ברור (והתעלמות ממנו אף שקולה למחלת נפש, לא פחות) אשמח לקבל סוף סוף הסבר לשאלה שאני שואל כבר מספר חודשים: איך זה לא עובד בקפריסין, מקום דומה לישראל מבחינת המנטליות, רמת הכדורגל, המונטין והיכולת הכלכלית?
     
    שי אוהב/ת את זה.
  11. אצטדיון למכבי Member

    הצטרף ב:
    ‏19/3/15
    הודעות:
    1,041
    לייקים שהתקבלו:
    350
    מין:
    זכר
    אני לא יודע איך העניינים מתנהלים בקפריסין וזה גם לא כל כך מעניין אותי.
    אני לא עוסק בהשוואות, אני מסתכל על המצב בארץ וחושב מה הפתרונות למצב הזה.

    הבעיה: היצע נמוך של עובדים ברמה סבירה.
    ההשלכות: היצע נמוך --> מחיר מופקע ביחס לתועלת --> צמצום יכולותיו של בעל עסק להתפתח.
    הפתרון: שוק חופשי, הסרת הגבלים, פתיחת השוק לתחרות, יבוא מחו"ל.

    זה נכון לכל תחום, לא רק לכדורגל.
    בכדורגל שלנו יש כל כך הרבה הגבלים שמונעים ממנו להתפתח:
    הגבלת זרים, תקציב מינימום, חוק גולדהאר, חוק המושאלים וכו'...
    שים לב שכל ההגבלים האלה בעצם מבטיחים הכנסה לשחקן הישראלי הקטן ומגנים עליו מבעלי הקבוצות כאילו הם מלצרים בפאב נידח שעובד בשחור.
    ככל שאתה עושה יותר הגבלים, ככה אתה מקשה יותר על המועדונים להתפתח.

    במקום הגבלים, תעודד השקעה בנוער בדרכים יצירתיות, כמו מענקים וסובסידיות לילדים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/11/15
  12. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    בגלל שקבוצות לא בוחרות את המאמנים המתאימים זה אומר שצריך להגביל אותם מלהחתים מאמנים?
    בגלל שבעלים לא יודעים איך לנהל קבוצות צריך להגביל אותם מלנהל קבוצות?
    אם ההתאחדות לא יודעת מה לעשות עם הכדורגל צריך לסגור את הענף?

    ההיגיון שאנשים נותנים הוא לא בריא ונובע מייאוש. ״אנחנו לא ספרד או אנגליה״ - לעזאזל, זה לא אומר שאנחנו לא צריכים לדאוג להשתפר ולהתקרב למה שקורה שם.
    אף אחד לא ישכנע אותי שהדאגה שלו לשחקן הישראלי נובעת מסיבות מקצועיות. זה לא הגיוני.
    גאווה לאומית ורצון להזדהות זה משהו אחר.
     
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    על מה אתה מדבר לכל הרוחות? הסתכלת לאחרונה מאיזה מחלקות מגיעים רוב השחקנים שמרכיבים את נבחרות ישראל? תגיד, אתה באמת מאמין בדברים שאתה כותב או שאתה עושה את עצמך? במקום לעודד מועדונים ורשויות מקומיות לעשות עוד פרויקטים כמו באשדוד אתה רוצה לעודד קבוצות למלא את הסגלים שלהם בזרים זולים וחושב שזה יקדם אותנו במשהו? ההתנהלות היא דבר נתון. בהתנהלות הנוכחית אי אפשר להתיר למועדונים להביא עוד זרים. אף מועדון לא מסוגל לעשות את זה. את ההתנהלות צריך לשנות. וכאשר המנהלים גרועים צריך לאלץ אותם להשקיע במה שצריך. מועדוני כדורגל בארץ ברובם מנוהלים מכסף ציבורי ובכסף שלנו שישקיעו בילדים שלנו ולא בילדים מזמביה וקונגו. מה כל כך קשה להבין את זה?
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  14. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    עוד אוהד מכבי ת"א... כמה מפתיע... רק שאלה... למה מכבי ת"א לא משחקת עם הזרים שלה? אפשר להביא רק 5... למה היא משחקת עם 1 או 2? אה... כי ג'ורדי אמר ש- 5 לא מספיק... הבנתי...

    למשל הציטוט של @Sir Alex Ferguson שההגדלה מ- 3 ל- לא תרמה כאן בכלום לא סוגרת מבחינתך את הפינה? או שאולי אתה רואה משהו שאף אחד אחר לא רואה?
     
  15. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,121
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    אין סתירה בין השקעה בנוער לבין החתמת יותר זרים.