אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,310
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    לפני שאני מגיב כדאי שנסכים בינינו קודם כל מה זו הטרדה מינית. טפיחה על השכם? חיבוק? הערה על הלוק של האישה? הצעה לקיום יחסי מין? האם יש משמעות בכלל לעצם היותם אנשים נשואים? (חסרים אנשים שבוגדים? נכניס גם אותם לכלא?) האם יש משמעות לעובדה שמדובר ביחסי בוס-עובדת? (לא מדובר ביחסי מרות כמו מורה-תלמידה או פסיכולוג-מטופלת)

    תגדירו ואני אענה לכולכם.
     
  2. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    למען הסר ספק, להגיד למישה/וי ״יש בינינו מתח, האם את/ה רוצה לעשות עם זה משהו?״ לא נתפס בעיניי כהטרדה מינית בכלל. כנ״ל לגבי הצעה לקיום יחסי מין אלא אם כן זה משהו שחוזר על עצמו ובכך מטריד את הצד השני.

    תראה, ברור לי שיש ספקטרום רחב ושאין כללים מוסדרים וברורים. בהרבה מאוד מקרים זה סובייקטיבי. לצורך העניין, להעיר למישהי על איך שהיא נראית יכול להיות דבר לגיטימי אם זה קורה בידידות ולא בצורה אובססיבית ובניגוד לרצונה. בגלל זה, אגב, אני לא מתכוון לבצע משפט אינטרנטי לאף אחד או אחת. הבעיה שלי עם מה שאמרת נוגעת לעניין התזמון בלבד, ואני חושב שזאת סוגיה מאוד מורכבת שדורשת יותר משרשורי פורום כדי לכסות אותה (וכן, אני משוחד ואפילו פעיל בנושא).
     
    Eric Cantona ו-VAR אוהבים את זה.
  3. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,022
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    השאלה ״למה עכשיו?״ צריכה להישאל אחריי שהטיפול במקרה יסתיים כי יש סדר עדיפויות, ובראשו עומד כרגע טיפול בינון מגל ובהתנהגות שלו. מבחינתי אפשר כבר עכשיו להגיד לו ביי ביי.

    אני ממש לא נגד אורן חזן, אני דווקא בעדו. מגיע לרבבות שהצביעו לביבי שאלו יהיו פניהם בכנסת.
     
    Eric Cantona אוהב/ת את זה.
  4. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,310
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    מסכים איתך לגבי ההגדרה. לגבי מה שכתבת מקודם:

    אני לא יודע ואני לעולם גם לא אדע. אם מדובר באמת בהתעללות מינית אני הראשון שאעמוד לצד הקורבן. אבל לפי הפוסט שקאריק העלה כאן, אני מצטער, לא רק שאין פה הטרדה מינית, אין פה בכלל הטרדה. זה שהוא אמר את אותם הדברים לבחורות אחרות זה לא רלוונטי לחלוטין, על אותו המשקל נציג מכירות של הוט יכול להתקשר ל1000 אנשים שונים פעם אחת וזו לא תהיה הטרדה. אבל ברגע שהוא מתקשר לאותו אדם 1000 פעם למרות שנתקל בסירוב, זו הטרדה. הסיבה לזה היא שאישה אחרת = תגובה אחרת.

    כמה אחוז מהנשים - שאלה לא רלוונטית. התשובה אליה היא שיש מספיק, וגם לא בקטע של ״להגשים את החזון השוביניסטי״ אלא נטו בקטע של תשומת לב או אפילו, חלילה, אחת שמחפשת סקס. אני אתן לך דוגמה - כששירתתי בצבא שמו אותי בחברה אזרחית, ואחת העובדות שם הייתה מגיעה באופן קבוע בלי חזייה. זה מאוד בלט, אין מצב שהיא לא שמה לב לזה. וכמובן שזו גם זכותה. אני מעולם לא הערתי לה או עשיתי משהו בנידון כי ידעתי שהיא נשואה והיא גם ככה הרבה מעל הגיל שלי, אבל אתה רוצה לומר לי שזה משהו שלא אמור לעורר תשומת לב *בכלל*? מי קבע את זה? ומי קבע שלהפליק זו השפלה? יש מאות אלפי זוגות שעושים את זה ונהנים מזה. בכלל, בכל משחק כדורסל אתה תראה שחקנים מפליקים אחד לשני בישבן. אז למה לנשים אסור? כי הן נשים? כאן השוביניזם לדעתי. אם לא מתאים לה היא יכולה לומר שלא מתאים לה וכל דבר אחר שיקרה מעתה והלאה זו הטרדה מינית. אבל לא לפני כן.
     
  5. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    תשמע, אי אפשר לחשוד בי שאני תומך בליכוד, אבל זה קצת לא הוגן לכתב משפט כזה. מעבר לתומכי "הצל" ודומיהם, יש ציבור רחב שהצביע לליכוד כי הוא מאמין שזאת המפלגה המתאימה לניהול ענייני המדינה, כי הוא תומך במדיניות הביטחונית של ביבי ובוגי, זה לא פייר להפיל עליהם את החטאים של מספר 30 ברשימה שלפני הבחירות אף אחד לא הכיר.

    בעניין מגל-מי שקובעת מה משפיל אותה זו האישה. כמובן שזה שונה מאחת לאחת, וכמובן שבין בני זוג המצב שונה לעומת מה שקרה עם מגל, כשהוא נשוי והעובדת נשואה. אני אשאל אותך שאלה פשוטה-נניח ויש מישהי שמוצאת חן בעיניך ואתה רוצה להתחיל איתה. היית משתמש במשפט "אני חרמן עלייך. מסתכל עלייך וחושב על הציצי שלך והתחת שלך. וגם הייתי מדבר עם אחרים על זה הרבה, על הציצי והתחת שלך, כמה שהם מחרמנים אותי"?
    אגב אם אני לא טועה, כמה מהמתלוננות בפרשת קצב התלוננו כמעט עשור אחרי שהאירועים קרו, זה הופך את התלונות ללא נכונות? זה הופך את קצב לפחות אנס? לא, זה אומר שלוקח זמן לבחורות פשוטות לצאת נגד אדם בעמדת כוח.

    שוב, מה שמרגיז אותי זה האינסטינקט הציבורי ישר לבדוק למה המתלוננת לא בסדר. כמו שבפרשת מאי פטאל היה מי שמצא בפייסבוק כמה תמונות שלה בבגד ים והחליט שמי שמצטלמת ככה לא יכולה לבוא בטענות, אז בפרשה הנוכחית מדברים על קונספירציה מטעם ליאור שליין (שאגב מן המפורסמות שהוא בכלל ימני, ומי שעוקב אחרי התוכנית שלו יודע שינון מגל אפילו לא קרוב להיות הפוליטיקאי שחטף ממנו הכי הרבה). זה מגוחך.
     
    Eric Cantona אוהב/ת את זה.
  6. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,310
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    וואו. אז שניתן לכל אישה להחליט למי כן להרוס את החיים ולמי לא? כי יש נשים שבגידה משפילה אותן (את מי לא?), יש נשים שגם המשפט שציטטת לא רק שלא משפיל אלא גם מחמיא. חוק לא יכול לעבוד באופן שונה מאדם לאדם. אם חוק יהיה נתון לפרשנות של כל אזרח, יהיה פה כאוס. יש נשים שיחליטו שפרמדיק שעשה להן החייאה עשה את זה באופן מיני (והיו מקרים כאלה), וזו רק דוגמה אחת מתוך אלף אפשריות.
    למה זה משנה לעזאזל? אני אשאל שוב, אתה רוצה להשליך לכלא את כל בני הזוג שבוגדים? ואולי אשתו ידעה מזה? ואולי הם ביחסים פתוחים בכלל?
    זה תלוי. אם מדובר בשחקנית פורנו אז יש מצב. האם גם במצב כזה אני אמור ללכת לכלא?
    אף אחד לא שם אותי להיות שופט, גם לא במקרה קצב. לא הייתי שם ואני לא מתיימר לדעת. אם הוא אנס שיירקב בכלא. מעבר לזה אין לי מה להוסיף, כי יש אנשים שיושבים בכלא בגלל עלילות שהעלילו עליהן.

    ואתה לא שם לב שאתה חוטא בדיוק באותו החטא, רק בצד ההפוך? מדובר בינון מגל, הוא מהבית היהודי, לא מפלגה שאתה אוהב, אז לא עצרת אפילו לשנייה לחשוב אם מדובר פה במקרה פלילי בכלל. ישר להעיף, לקטול, לעשות שיימינג. במה אתה שונה מאלה שנטפלים למתלוננות?
     
  7. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    ורק להזכיר שבנוסף לבחורה הראשונה שחשפה את הסיפור היום, הצטרפה אליה אחרת שטוענת שמגל "חפן את ישבנה". וזה כבר חורג מהשאלה של אילו אמירות יכולות להיחשב בגדר הטרדה ואילו לא.
     
  8. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,151
    לייקים שהתקבלו:
    382
    מה שלצערי אינך מבין הוא שמקרים כאלו הם זילות חמורה של המושג "הטרדה מינית".
    יש מספיק נשים שסובלות מהטרדות מיניות חמורות אמיתיות ולא משטויות כמו הציד הפוליטי שעושים לינון מגל כרגע (ולמען הסר ספק, אני ממש לא מאלו שמחזיקים ממגל).
    כל התופעה של פקפוק במתלוננות ותהייה לגבי מניעיהן, לדעתי, נובע בדיוק מזה. ברגע שמערכות השלטון שלנו הפכו כל אמירה חסרת טקט להטרדה מינית (עבירה פלילית + השפלה פומבית), ולנשק פוטנציאלי בידיים של כל אישה - הם התחילו תהליך שגורם לציבור לתחושה של תיסכול לגבי הנושא. לדעתי מה שהגברת עשתה במקרה הזה הוא לא ראוי, לא לעניין ופוגע בכאלו שבאמת מוטרדות מינית. אם היה ממשיך לעשות זאת כשהיא מבהירה לו שזה לא מקובל עליה, אז כמובן שהצדק היה עימה.

    לגבי העניין של "חפן את ישבנה" שאמיר ציין - אם אכן זהו המקרה אז בהחלט מדובר כאן בקייס רציני להטרדה מינית.

    ולגבי מה שHeroball כתב:

    ynet פראמדיק הגיש עזרה ראשונה - ונעצר על תקיפה מינית - בריאות

    פראמדיק שהוא בכלל הומוסקסואל ביצע החייאה בבחורה והואשם בתקיפה מינית. הטירוף הזה רק מזיק לנשים שנפגעות באמת.
     
  9. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אני שונה מאלה שנטפלים למתלוננת כי...היא המתלוננת ומגל הוא זה שהתנהג לא בסדר (אני לא דיברתי על פלילי או לא, את זה המשטרה תבדוק), ובמה שכתב היום הוא אישר שאמר את הדברים (אם כי נתן להם פרשנות מעוותת למדי של "שיחה בין ידידים").

    ברגקאמפ-אנחנו כולנו פה גברים, יש לנו חיים קלים בהקשר הזה. אם היינו נשים שצריכות לשמוע כמעט כל יום הערות סקסיסטיות ומטרידות היינו מתנהגים אחרת. בסופו של דבר אחוז תלונות השווא הוא מזערי לפי מה שאני יודע. אגב זה לחלוטין לא פוליטי, גם בשמאל יש אנשים שהשמיעו אמירות מגעילות כלפי איילת שקד ואחרות וגם הם לא בסדר.

    להגיד "לא הייתי שם, אני לא יודע" זה תמיד הכי קל, זה נכון גם לגבי רצח, שוד, וכל פשע שנעשה אי פעם. אני נותן אמון במערכת המשפט במקרה הזה.
     
  10. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,310
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    @Dennis Bergkamp אני זוכר את המקרה הזה, בגלל זה ציינתי אותו. וזכור לי גם מקרה של אישה שמעדה ואדם שאחז בה בישבן כדי לבלום את הנפילה אכל אותה בגדול בגלל זה. אין סוף למקרים כאלה.
     
  11. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,310
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    לא הבנתי. אם אתה לא יודע אם זה פלילי או לא אז מי אתה שתחליט שהוא התנהג לא בסדר? יש חוקים במדינה. כל עוד הוא לא עבר עליהם, הייתי מעדיף שלא יעשו לו רצח אופי ציבורי. כי מחר זה יכול להיות כל אחד מאיתנו.

    ברור שנשים סובלות מזה בכמות הרבה הרבה יותר גדולה אבל זו לא נחלתן בלבד. איך אמור להגיב גבר שזונה מפתה אותו ברחוב? להתלונן עליה? איך הייתי אני אמור להגיב כשאיזו אחת הציעה לי כל מיני דברים באמצע הרחוב כשעשיתי טיול לקופנהאגן? ישר להתלונן על כל דבר?

    נכון, זה קל. זה למה לא בחרתי להיות שופט במקצוע שלי. וזה למה אני מעדיף לא לעשות שיימינג לבן אדם מבלי שאני יודע בדיוק מה קרה שם (או יותר גרוע, במקרה שאני כן יודע מה היה בו - ולא היה בו פאקינג כלום!! לפחות לא מבחינה פלילית)
     
  12. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אני חושב שהשאלה "פלילי או לא" זה לא הדבר היחיד שחשוב כאן. בטח כשמדובר בנבחר ציבור. הרי גם במה שאורן חזן אמר אתמול אין משהו פלילי ועדיין זה גורם לך להקיא, אז אותו דבר כאן. גם אם זה לא פלילי, הציבור צריך לדעת שזה קרה.
     
  13. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,310
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    לא מסכים איתך. מה שנאמר בפורום ציבורי (= המקרה של אורן חזן) צריך לבוא לידיעת הציבור (וגם אז, לא על זה הוא יישפט בתור חבר כנסת). מה שעשה או עושה אדם בחייו הפרטיים הוא לא עניינו של איש כל עוד הוא לא עבר על החוק.

    מעניין אותי אם כל האנשים ש"נגעלים" ממה שעשה מגל עצרו רגע לשאול את עצמם אם הם מעולם לא אמרו לבחורה שום דבר לא במקום בטינדר או בפייסבוק או בסתם אתר היכרויות, מעולם לא זרקו שום תגובה לא במקום באינסטגרם לכל מיני תמונות סקסיות גם של נשים נשואות. כי להתחבא מאחורי מסך זה תמיד הרבה יותר קל.
     
    Dennis Bergkamp אוהב/ת את זה.
  14. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    יש המון תלונות על הטרדה שהן על פארש. כשאדם אומר לאישה שהוא חרמן עליה וחושב על הציצי והתחת שלה כל הזמן, והוא גם הבוס שלה, זה ממש לא פארש.
     
    Eric Cantona אוהב/ת את זה.
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,310
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    כי אתה החלטת?
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 4, אורחים: 14)

  1. DRORIKO
  2. Sturridge
  3. בארסה-מכבי