המחזור ה-13 בפרמיירליג: זיגי סטארדאסט והעכבישים ממאדים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏19/11/15.

  1. sandro Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/12
    הודעות:
    674
    לייקים שהתקבלו:
    281
    בתור אוהד טוטנהאם, הדיון בעמוד האחרון שעשע והרגיז בערך באותו היחס, אבל בלי קשר אני רוצה לציין נקודה שלא עלתה פה בדיון הזה על הארי והערך הכלכלי שלו.

    אז בתור אחד שראה בערך כל משחק שלו ב3 השנים האחרונות, אני יהיה הראשון להודות (עם כל האהבה העצומה שלי אליו) שכמות המגרעות שיש לו היא עצומה יחסית להייפ שהוא מקבל והמחירים שעולים בהקשר שלו.
    הוא לא החלוץ הכי טכני בעולם בלשון המעטה, ולפעמים אפילו טיפה מגושם. קצת איטי, קבלת ההחלטות שלו רעה למדי והנטייה לאגואיזם יותר מדי פעמים פוגעת בקבוצה. מצד שני הבעיטה שלו יוצאת מן הכלל, פינישר טוב , משחק ראש לא רע, חזק מאוד וכמובן שהתנועה התמידית, רמת האינטנסיביות וה-Never die attitude הם מהתכונות הכי חיוביות שהוא מחזיק בהם.
    קשה לי להאמין שיש מישהו שמהתיאור הנ"ל יאמר שהוא שווה 60 מיליון פאונד לקבוצה כלשהי, אולי אפילו לא חצי מהסכום והשוואות לשחקנים כמו אגוורו,גריזמן וכדומה הם על גבול המגוחכות לטעמי. אבל לנו מהצד השני, לא רק שהוא שווה את הסכום הזה, אלא הרבה יותר מזה.

    למה? קודם כל מדובר בשחקן בית שגדל במועדון מגיל 0 בערך. הקהל מת עליו, הוא אוהב לשחק בשביל המועדון, רואים כמה זה משמעותי בשבילו ואולי אני הוזה וסתם מדובר בWishfull thinking מהצד שלי, אבל אני משוכנע שיש לזה השפעה על היכולת של השחקן.
    סיבה שנייה וכנראה הרבה יותר משמעותית זה שפשוט מדובר בשחקן שמתאים כמו כפפה ליד לכדורגל של פוצ'טינו. משחק לחץ, תנועה בלתי פוסקת למשך 90 דקות, כדורגל התקפי פשוט שמבוסס על משחק אגפים כאשר החלוץ אינו נדרש לפעולות מורכבות. כדורגל שמבליט את כל התכונות החיוביות של קיין, 'מחביא' את מרבית המגרעות שלו, וכזה שמעמיד לעיתים קרובות בעמדות טובות לבעיטה. אני בספק גדול שבשיטה שונה קיין יהיה טוב כמו שהוא היום, ואני לא חושב שאנשים נותנים לכך מספיק מחשבה בדיונים על הערך שלו.
    סיבה שלישית היא המאמן. פוטצ'ינו הוא מאמן פשוט מצוין שכבר 4 שנים בליגה האנגלית מצליח לקחת כמות פסיכית של שחקנים צעירים ומוכשרים ולהפוך אותם לשחקני כדורגל טובים ומעלה. קיין אומנם קיבל את הצ'אנס של בקבוצה הראשונה עוד אצל שרווד, אבל ההתקדמות שהוא עשה בשנתיים האחרונות היא מטאורית. משחקן שלא הצליח לקבל דקות בקבוצות בליגה השנייה לשחקן שמדברים עליו כמו שדיברו על בייל לפני שלוש שנים זאת טרנספורמציה מדהימה, ואני משוכנע שבלי העבודה פוטצ'טינו לא היה מדובר באותו שחקן היום.

    אז בשורה התחתונה, קיין של טוטנהאם הוא חלוץ נפלא, שעושה את המוטל עליו וכובש בצרורות. אני פשוט לא בטוח שהוא מסוגל לשחזר את המספרים שלו במקום אחר, בשיטה אחרת ועם מאמן אחר. יכול להיות שעוד שנה- שנתיים אם הוא ימשיך להשתפר באותו הקצב אני אגיד דברים שונים. כרגע, אני פשוט לא חושב שהוא שווה כאלה סכומים לכל קבוצה שהיא לא טוטנהאם.
     
  2. nwish Member

    הצטרף ב:
    ‏7/7/11
    הודעות:
    973
    לייקים שהתקבלו:
    302
    חח זו כאילו קומדיה. לפני חודש קיין היה שווה אצלך 45-50 מיליון פאונד, לפני שלוש הודעות 50, לפני שתיים 60 ועכשיו 70. כאילו, מה, אתה חושב שהעובדה שאתה מגזים עוזרת לנקודה שלך להיות יותר משכנעת? (אגב, אם כן, אז לא).

    נעזוב את קיי-700 ונחזור לכולם ולדיון עצמו -
    סכום הרכישה ממש לא רלוונטי, ההבדל בין 30 ל-40, או לצורך העניין ל-70 מיליון פאונד לא מגרד את קצה כוחה הכלכלי של יונייטד. העניין כאן מצוי בשני אספקטים אחרים:

    1. תדמית והצהרת כוונות - יונייטד, כמועדון ששואף למתג עצמו באליטה העולמית, וכמועדון ה-to go באנגליה עבור אוהדים מהגלובוס, לא יכול להרשות לעצמו לפספס את קיין ואם חלק מחברינו זקוקים לדוגמא, שיסתכלו על היחס המאוד לא ישר בין יכולתו של הקפטן שלנו לכמות הדקות שהוא מקבל.
    אם קיין יגיע ויהפוך לכוכב האנגלי לעשור הקרוב, הוא שווה כל סכום שבעולם. אם יגיע ויהפוך לשחקן סגל, ניחא, את ההשקעה החולצה שלו תחזיק בעצמה. אבל המחיר התדמיתי הוא עצום פי כמה אם הבחור יעבור לסיטי ויצליח שם, למשל.

    2. יכולת - בואו נניח לרגע שקיין לא יתפתח הלאה, ויישאר מי שהוא כרגע גם בעתיד הנראה לעין, משמע סקורר אדיר וחלוץ טוב מאוד, ששווה בערך 15 שערי ליגה בעונה, יש מי שיתווכח שבקבוצה חזקה יותר שמה שבעיקר חסר לה הוא חלוץ הוא שווה יותר מזה גם כרגע, אבל נגיד שלא. זה לא שכרגע אנחנו שוחים בחלוצים ששווים 15 שערי פרמיירליג בשנה, נכון? רדו מהעץ שטיפסתם עליו, חבר'ה, כבר שנתיים שלא היה כאן חלוץ שיכול לתת שלושער במשחק, קיין סגר אחד כזה לפני כמה, שבועיים-שלושה?

    לסיום אחזור לנקודה אחרת של קיי-700:
    קיי-700 יקר, אלכסנדר לקאזט שאתה כה מרייר עליו וצופה בו כבר שלוש שנים, לדבריך, היה אחלה חלוץ בשנה שעברה אבל חוץ מזה הוא לא עשה רושם של שחקן ששווה יותר מ-15 מיליון יורו. שנה לפני 27 השערים שלו (בליגה הצרפתית, מלאת הבלמים האדירים) הוא כבש 15 ב-36 משחקים, בליגה הצרפתית.
    שנה לפני כן, אדון "אני צופה בו כבר שלוש שנים", הוא הבקיע, ותחזיק ת'צמך, 3 שערים מלאים ב-31 משחקים! ב-2012-2013! בשנה שבה הוא הפך לבן 22! משמע - בדיוק בגיל בו קיין הבקיע 21 שערי פרמיירליג!

    השנה, אגב, לקיין יש 8 שערים ב-13 משחקי ליגה, כשעל הדרך הוא מראה שגם לצאת מבצורת הוא יודע. ללקאזט יש 5 ב-11, מעט פחות טוב אך דומה, רק שזה בליגה הצרפתית ולא בפרמיירליג, ואם אתה תולה זאת בכך שהוא ממש צריך את נאביל פקיר, הקשר האולטימטיבי, אז הטיעון שלך, איך לומר.. נו, מעפן.
    את פאולו דיבאלה שעונת השיא שלו הייתה 13 שערים, שהשנה הבקיע פחות מקיין, ושמשום מה בא לך טוב יותר כי יש לו דריבל לא רע והוא ארגנטינאי (כנראה, הרי אין סיבה הגיונית במיוחד) עזבתי, יש דברים שאיני חש צורך להסביר.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  3. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,946
    לייקים שהתקבלו:
    6,320
    אני לא מצפה שתבין מה זה ערך שוק ואיך הוא משתנה לפי האורגזמות שאדון לוי חווה בשילוב עם הטיפול המיוחד שקיין מקבל מכל העיתונות באנגליה(ומה לעשות לפני חודש עם יותר שערים עצמאיים משערי ליגה ויכולת נוראית הערך שוק שלו לא יהיה כמו שהוא היום עם 8 ב13, בכל אופן ברור לכל בן אדם עם איי קיו דו ספרתי ומעלה שהמחיר הנקוב לכל דורש יהיה 50 מיליון פאונד, בא לך לשחק עם הדמיון GO AHEAD, עובדה שכל מי שלקח חלק בדיון פה יוצא מנקודת הנחה שמשם המחיר מתחיל)

    ברור ש30 מיליון פאונד או 70 מיליון פאונד לא מגרד את כוחה של חברה שמונפקת בבורסה עם כוח גלובאלי כל כך גדול, איפה ראית שמישהו בכלל הביא את הטענה המיושנת והמעייפת הזאת?

    אבל מה 70 מיליון פאונד כן עושים(או אם זה פרי דמיונך- 30 מיליון פאונד)?? כנראה כובלים אותך לשחקן לתקופה של 3-4 שנים לפחות.
    עכשיו אם השחקן יתאקלם טוב, יתאים לשיטה, יצליח לשפר את החסרונות במשחק שלו שמנה אותן נהדר אוהד של הקבוצה 2 הודעות למעלה- אז דיינו, הרווחנו חלוץ טוב ואת "הפנים של הכדורגל האנגלי לחצי עשור הקרוב לפחות"(בסדר הציטוט?).
    למרות שפה נכנסת השאלה אם אי פעם יהיה מספיק טוב כדי לתת קונטרה בחוד גם לחלוצים ולהתקפות הטובות ביבשת, כי שוב כשאתה מביא שחקן כזה, שאוטוטו נכנס לשנים הטובות שלו ובהרבה מאוד כסף אלה בדיוק הציפיות שאתה צריך לשאוף לקבל, אבל נניח את זה בצד.
    מה יקרה אם השחקן יהיה פלופ מוחלט?? שוב ננעלת איתו ל3 עונות לפחות בסגל.
    קל להניח את זה כי בסך הכל קיין זה שחקן עם אופי טוב, עובד קשה, לא כזה שחיי כבר חיים של פרימדונה, מן אופי כמו של אדם לאלאנה כזה. אחד כזה שתמיד יחייך, יתראיין יפה, ינסה להרשים את המאמן שלו.
    כלומר אם זו הבחירה שלנו, איתה נחיה או נמות ברמה המקצועית ב3-4 שנים הקרובות שהן די קריטיות בשלב ההתפחות של הסגל הזה שדי ברור שחסר לו כמה אקסטרות נוספות, צבירת נסיון, התבגרות של כמה שחקנים והוא אמור יהיה להכנס לשיא שלו, שזה טווח של 3-4 שנים.

    1. זה שטות מוחלטת שכבר הגבתי עליה.
    יש לך דרך להוכיח לי דרך דוחות עסקיים או נתונים שמפורסמים שהוא שחקן שמוכר חולצות?? אני כבר זרקתי פה את הנתונים שפורסמו בשבוע שעבר עם דפאיי ולפני כחודש וחצי את הנתונים בקיטבג פרסמו על העונה האחרונה.
    יש בערך 2-3 אנגלים בעשירייה הראשונה בליגה במכירת חולצות, רוני אם אני לא טועה הכי גבוה.
    סטרלינג שהוא כביכול השם הנוצץ והמדובר בכדורגל האנגלי בשנתיים האחרונות(שזה כולל גם באז בעקבות המעבר והסאגה שבאה בעקבותיה) אפילו לא בעשירייה.
    הנדרסון הוא כנראה הקשר האנגלי הבכיר כבר שנתיים וחצי, אז גם הוא שווה מבחינת מכירת חולצות? אפור מדי?

    אני לא הבנתי איך אפשר לזרוק שטות לאוויר, חסרת כל ביסוס ולחשוב שזו אמת ניצחת ושסבבה להשקיע גם 70 מיליון פאונד ושאפילו אם יהיה שחקן "סבבה" או "סביר" את ההשקעה נחזיר בחולצות.

    תתן לי לגלות לך סוד קטן, לאוהדי הכדורגל בעולם כבר מזמן לא מזיז אם השחקן הכי טוב שלהם אנגלי, להיפך תבדוק מי אלה מוכרי המרצנ'דייז הגדולים בעולם- השחקנים הכי טובים.
    אם הוא יהיה ענק הוא יוכל למכור חולצות גם באמריקה הצפונית(השוק העיקרי שמכניס כסף ליונייטד במרקטינג) אם הוא יהיה שחקן ברמה של קארול או אדם לאלאנה הוא לא ימכור ולא יחזיר שום השקעה, עד כדי כך זה פשוט.

    אתה גם חוזר שוב ושוב על המנטרה שאם הוא יעבור לסיטי ויצליח שם אז..(כנראה אתה תתאבד מרוב הריור שלך עליו אבל בכל זאת ננסה להתמודד גם עם זה) את המשפט הזה אפשר להגיד על כל שחקן התקפה שיצליח שם.
    גם אם מחר אגוורו יעבור שיבוט ויגיע לשם עוד אגוורו שיצליח שם אז כולנו נסבול מזה וכנראה גם במחיר התדמיתי כי עוד אגוורו זה עוד כסף שיכנס בכמויות לסיטי, עוד הצלחה מקצועית, כנראה על חשבון דשדוש שלנו היריבה הגדולה.
    כמובן שעוד אגוורו זה סתם שחקן X רנדומלי.
    אתה יוצא מנקודת הנחה שכשרון אנגלי גדול בהכרח יכניס יותר כסף מכשרון ענק עם דרכון זר, ושוב אין לזה כל ביסוס.
    הכדורגל ממזמן הפך למוצר גלובאלי, את החולצות של שחקני יונייטד קונים גם מחוץ לאנגליה, את החולצות של די מאריה קנו בשנה האחרונה יותר משל כל שחקן אנגלי(גם יותר משל ווין רוני שהוא "הפרצוף של הכדורגל האנגלי בעשור האחרון").

    2.
    שים לב שלאורך כל הדיון לא טענתי פעם אחת שמדובר בחלוץ גרוע, או כזה שהוא כבר עכשיו לא אחד מהמובילים בליגה.
    אני טוען את זה שוב ושוב ושוב שהוא חלוץ טוב מאוד, מהמובילים ברמת הליגה.
    אבל זה לא אומר לי יותר מדי. כן הליגה האנגלית היא חזקה כמעט יותר מכל ליגה, כן ההגנות פה יותר מאתגרות, אבל כמו שסנדרו רשם נהדר בהודעה מעליך יש גם סביב היכולת של קיין לשחזר את המספרים שלו ברמה הבאה, הרבה סימני שאלה, גם בקרב אוהדי טוטנהאם(ואגב סנדרו לא אוהד טוטנהאם היחידי שתיאר את התחושות האלה בשנה האחרונה).
    15 שערע ליגה, זה לוקח אותי לקיץ 2011(שאגוורו הגיע), היית משלם 45 מיליון פאונד או 30 מיליון פאונד על דארן בנט שנתן 17 שערי ליגה(הרי זה האספקט הקריטי מבחינת כל זונות הסטטיסטיקה שאתה כל כך אוהב להזדהות איתן)? ואפילו לדארן בנט היה יותר שנות נסיון בליגה כשחקן שגם נותן מספרים.

    וזה מוביל אותנו לסיכום הכל כך הכרחי-


    עם בן אדם כמוך אי אפשר אף פעם לקחת את הדיון ברצינות, מהסיבה הדי פשוטה- גם שאתה מנסה רק לעקוץ אתה חושף את החוסר ידע המדהים שלך.
    אתה זונת סטטיסטיקה וPR, אתה תנסה להתחמק ותדבר על השפה ובלה בלה בלה אבל זה חוזר שוב ושוב בכל הודעה שנייה שלך.
    הכנסת את דיבאלה לדיון? אני יוצא מנקודת הנחה שראית איזה משחק אחד בחיים שלך שלו אצל יובנטוס, אז דיבאלה ביובה פתח לא הכי טוב את העונה וזה די מתקבל על הדעת כשמדובר בבחור צעיר שעושה את קפיצת המדרגה לרמות האלה ולקובצה שבכלל חיפשה את עצמה אחרי שעברה סוג של מתיחת פנים בסגל בקיץ האחרון.
    תוסיף לזה שהוא משחק לא מעט על הקו(כמו נניח במשחק האחרון מול מילאן שברור שראית) ועדיין 6 שערי ליגה ב12 הופעות עוד אחד בסופר קופה, ממש לא מאזן רע או סטט' שבכלל אפשר להשמיץ או לגמד.
    מה יש בדיבאלה שאין ולא יהיה לקיין?? נתחיל במהירות מדהימה עם הכדור ובלעדיו, אתה מבטל את הטכניקה שלו אבל זה טכניקה ובעיקר נגיעה ראשונה בכדור כמו שיש ממש למספר חלוצים בכדורגל העולמי.
    זה מה שעשה לו את השם, זה הפוטנציאל המפחיד שרואים בו ובגלל זה גם נקשר להמון קבוצות בכירות למרות שכבש "13 שערים, אבל שוב אלה לא דברים שאנחנו מצפים מזונת סטט' מיוחמת לזהות לבד, אבל בשביל מה אנחנו פה אם לא לעזור גם למי שאלוהים לא ריחם עליהם?

    נמשיך ללאקזט, אתה עקבת אחריו כל כך הרבה בטח מהימים שפגש את הפועל ת"א אז אתה בטח יודע שמדובר בשחקן התקפה, ששנה שעברה היה מקום 3 באירופה בניצול מצבים(אגב, 31 שערים בכל המסגרות ושנה לפני זה 22 בכל המסגרות, אם אתה כבר מבטל את הליגה הצרפתית וצובר לו שערים למה להתעלם מהגביע הצרפתי? מהליגה האירופאית? ).
    אבל עזוב את הסטט' שלו, 3 שנים מדובר באחד מהפרוספקטים הכי מבוקשים ביבשת לעמדה הזאת, מהיר כמו שד, חזק,סיומת ממש טובה מחוץ לרחבה ובתוכה, יכול לשחק על 4 עמדות(כמו שהוכיח נהדר בשנה שעברה, יודע למסור(הינה מה שחובב סטט' כמוך בטוח צריך לקלוט- ב-3 עונות בליון 26 בישולים בחלוקה של 8,8,10- מרשים לא?)).
    לא שווה 15 מיליון יורו? הערכה שמבוססת על הדיעה של זה שחושב שגם אם קיין "יהיה סבבה אז נחיה אין מה לדאוג כי נמכור את החולצות שלו בשפע".
    בפועל, ליברפול כבר לפני שנתיים וחצי התעניינה ושמעה שאין מה לדבר בפחות מ22 מיליון יורו וצ'לסי רק בקיץ האחרון קושרה אליו ב27 מיליון פאונד(קצת לפני שסגרו על פדרו).
    הנשיא שלהם אגב אמר בעונה שעברה שהוא לא עוזב בפחות מ32 מיליון יורו.

    אבל שוב, בן אדם הגיוני ינסה לחפש ולבדוק גם מעבר למספרים, בדיון איתך צריך להצמד רק למספרים כי אחרת אתה לא תבין.
    בדקת עם איזה מאזן שערים עלוב הגיע מארסיאל למנצ'סטר יונייטד בעסקה הכי יקרה לטינאייג'ר בהיסטוריה?(רמז- מאוד מזכיר את של דני וולבק עד הגיל הזה), בדקת כמה שערים קוטיניו לפני שעבר לליברפול בינואר?(אגב בדקת קצת את הסטט' של קוטיניו בעונה שעברה המצוינת שלו? 5 שערים ו5 בישולים ב35 הופעות, איך זה מתיישב עם זה שהיה אחד מהקשרים ההתקפיים הכי טובים באנגליה בעונה האחרונה?? כנראה שלא הכל נמדד בסטט' שלך אבל שוב לא נצפה שתקלוט את זה).
    אלברו מוראטה כבש שער ליגה אחד בודד העונה בליגה האיטלקית(החלשה מהליגה האנגלית), ווין רוני כבש יותר, אני מקווה שאתה לא חושב לרגע שווין רוני מודל 15/16 יותר טוב מאלברו מוראטה, אבל שוב גם את זה הסטט' לא תספר לך.

    כמובן שאתה לא תפסיק לרייר ולשכנע את עצמך שהארי קיין זה הרכש הכי טוב שאנחנו יכולים להביא לעצמינו(גם אם נניח בכלל אין שום הגיון לחזור למערך של 2 חלוצים עם ו"ח כמאמן ובסגל השחקנים הזה), התרגלנו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/11/15
  4. nwish Member

    הצטרף ב:
    ‏7/7/11
    הודעות:
    973
    לייקים שהתקבלו:
    302
    עדכון מהשטח:

    חזרנו למערך עם שני חלוצים, ובמשחקים האחרונים אנחנו משחקים 4-2-2-2, עם שני קשרים התקפיים חופשיים, מתחת לחלוץ וחצי חלוץ שמחליפים מקומות.

    שנית, זה שאתה מזהם את הפורום (באופן שיטתי) עם השפה שלך, לא מעיד על הרבה יותר מהעובדה שהפה שלך מזוהם, ושמנהלי הפורום היו צריכים כבר מזמן לקפל אותך מכאן היות וגם ברמת הדיון אתה לא תורם אלא רק צועק באמצעות המקלדת שלך.

    שלישית, אם כבר החלטת לזהם את הפורום ואיכשהו לא העיפו אותך מכאן, אל תעשה את זה כשאתה מתדיין איתי, הבושה שאני חש עבורך מציפה אותי ואיני מעוניין לחוש אמפתיה אליך, גם אם היא נובעת מרחמים.

    רביעית, ברור שסטרלינג ימכור פחות חולצות מהנדרסון, לסיטי אין רבע מכמות האוהדים שיש לליברפול. מה למען השם ניסית להוכיח כאן?

    חמישית, אם אינך מזלזל בהארי קיין כפי שטרחת לציין שוב ושוב ושוב (כהגדרתך), לבטח תסכים איתי שכבר היום הוא חלוץ של 15 שערי ליגה לפחות? ורגע, הוא גם לויאלי? וגם Likeable? וגם הפנים של הנבחרת והליגה כי סטרלינג חלאה בעיניי אוהדי הקבוצה הגדולה האחרת בבריטניה? אוי ואבוי, רק שלא ניתקע איתו ל-3-4 שנים, זה יהיה נורא.
    דפאיי מכר המון חולצות כי הוא מס' שבע החדש של יונייטד ושיווקו אותו כראוי, אם יש לך טיפת מושג בשיווק, אתה תבין לבד למה קיין הוא בעל פוטנציאל שיווקי גדול פי כמה, אם לא - טאף לאק.

    שישית ואחרונה - כן, בוא נוציא מהמשוואה את עניין המוצא, הגיל, התדמית, הסטייטמנט, ה-Commercial Value, האפסייד, כמות השערים בליגה מוכחת הרבה יותר, הובלת קבוצה כמו טוטנהאם לעומת ליון, השיער, העיניים, הגפיים, ונישאר עם שלד שלא יודע לדבר, או לשחק כדורגל..
    כלומר, אתה קורא לי עיוור ו-**** סטט', אבל מתעלם מכ"כ הרבה משתנים, שאין לי אלא לקבוע שכמה שאני מזלזל בך, וזה ה-מ-ו-ן, אתה מזלזל בעצמך הרבה יותר.

    והאמת? אני לא מאשים אותך.
     
  5. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,719
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    אני דווקא חושב ששחקן שהוא חיית רחבה כמו קיין, כלומר שחקן שהפלוס הגדול שלו הוא המיקום המצוין, הסיומת והעובדה שהוא תמיד מחפש את השער (הגול השני שלו מול ווסטהאם הוא דוגמא מצוינת, 90% מהחלוצים לא מחפשים את הבעיטה במצב של קיין ובטח לא מבצעים את הדברים כל כך מהר וחד) יהיה לו יותר קל להצליח במקומות אחרים מאשר שחקן שהמשחק שלו מתבסס על טכניקה או יכולת אישית.
    כבר כתבתי שקיין מזכיר לי מאוד את רוד ואן ניסטלרוי, כשהגיע אלינו בזמנו מהולנד. גם בקשר אליו היו הרבה מאוד סימני שאלה, גם בגלל הפציעה שעבר וגם בגלל סגנון המשחק שלו שבנוי הרבה מאוד על סיומת. אני זוכר שגם כשהוא עבר לריאל מדריד אוהדי ריאל חששו שאולי התכונות שלו לא מספיקות לחלוץ במועדון כמו ריאל.
    למעשה, אותו רוד ואן ניסטלרוי, שכמובן כשהגיע לאנגליה היה בשל יותר מבחינת גיל (בן 25), הצליח בכל מקום ששיחק בו, למרות שכמעט תמיד דיברו על כך שהיתרון העיקרי של רוד הוא הסיומת.
    אז נכון, רוד ואן ניסטלרוי עלה רק 18 מיליון פאונד בזמנו (למרות שבשנות ה2000 זה עוד נחשב לא מעט כסף בשוק ההעברות של אז), אבל אנחנו בזמנים אחרים, בזמנים שבהם שיינדרליין עולה 25 מיליון פאונד, שבנטקה עולה 32.5 מיליון פאונד, שסטרלינג עולה 60 מיליון יורו ודה בראונה עולה 70 מייליון יורו, אז לשלם 40 מיליון פאונד או אפילו 50 מיליון פאונד על הארי קיין זה לא מוגזם.

    כל מה שכתבתי לא אומר שקיין הוא רכש חובה בקיץ. קודם כל עליו להגיע לכמות של 20 שערי ליגה גם העונה כדי להוכיח ששווה לפתוח את הארנק בשבילו. אחרי זה צריך לבדוק את האופציות בשוק, שכן יש כמה אופציות מעניינות, וחלקם כבר הוזכרו כאן. אבל אם קיין ימשיך בקצב הנוכחי, הוא צריך להיות חזק בכוונת של מועדון כמו יונייטד, בטח לאור הדעיכה הגדולה של רוני. הכי קל לדבר על שחקנים כישרונים מצרפת או גרמניה או איטליה, ולהגיד שרכש של לאקאזט או דיאבלה או לוסיאנו וייטו או פירמינו הוא יותר הגיוני, וגם יעלה פחות כסף, אבל בשורה התחתונה, כשיש לך בצד אחד כישרון צעיר שבולט בחוץ אבל בליגה פחות איכותית, לעומת כישרון צעיר שבולט בליגה האנגלית החזקה ואתה רואה אותו מידי שבוע, אני חושב שהגיוני יותר ללכת על הכישרון מהליגה האנגלית, בטח כשהוא כובש בליגה חזקה יותר במספרים טובים יותר מאותם שחקנים מבחוץ שמשחקים בליגות פחות חזקות.
     
  6. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    ״כישרון צעיר שבולט בחוץ אבל בליגה פחות איכותית...״ = צאו מהסרט, ובעיקר צאו מאנגליה.

    ״רואה אותו מדי שבוע...״ = צאו מאנגליה.

    ״כובש בליגה חזקה יותר במספרים טובים יותר מאותם שחקנים מבחוץ שמשחקים בליגות פחות חזקות.״ = צאו מאתרי סטטיסטיקות.

    נקודה למחשבה: כמעט כל הכוכבים הגדולים של הפרמיירליג לאורך ההיסטוריה היו שחקנים זרים, בטח שחקני ההתקפה שביניהם.

    נקודה שנייה למחשבה: אני קורא מהצד וזה נראה שכל אחד כותב כאן פוסט מפוצץ במילים בלי לקרוא את מה שהשני כתב.

    נקודה להבהרה: יש חשיבות לשחקן מקומי בסגל ואני גם מחזיק מקיין, אבל לא הייתי הולך עליו בכל מחיר. ממש לא.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/11/15
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,719
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    היום כל הליגות הגדולות, בטח בגרמניה, איטליה, הולנד וצרפת, הם זמינות מאוד לצפייה עבור כל חובב כדורגל. פעם היית צריך להיות עכבר כדורגל רציני כדי לזהות שחקנים צעירים לפני שהם מגיעים לקבוצות הגדולות, בטח כאלה שעדין לא עשו תפריצה האמיתית. היום מספיק טורניר טוב בגילאים הצעירים או פתיחת עונה טובה של לוסיאנו וייטו בספרד כמו בשנה שעברה, וכבר כל אירופה יודעת במי מדובר.
    מבחינתי, 20 שערים באנגליה עדין שווים יותר מ20 שערים בצרפת, הולנד או איטליה. ממפיס הוא דוגמא מצוינת לזה.
    זה לא שצריך להתעלם מכישרונות גדולים רק כי הם מחוץ לאנגליה, אבל זה מרגיש שיש כאלה שדווקא בגלל שמדובר בשחקנים שלא משחקים באנגליה והם לא אנגלים, אז הם אוטומטית הופכים לעדיפים מבחינתם. דווקא העובדה שהם לא רואים אותם מידי שבוע, ומתעדכנים בעיקר מדיווחים בתקשורת, מתקצירים וממשחק מלא פה ושם שהם רואים, הופכת אותם לנוצצים יותר משחקן שכבר שנתיים הוא הכובש הכי פורה בליגה שהיא בסופו של דבר עדין איכותית יותר.

    אני לא פוסל רכש של לקאזט למשל, אבל אני לא חושב שהוא יגיע ב15 מיליון יורו, בדיוק כמו שאני לא חושב שקיין יעלה 70 מיליון פאונד. אני חושב שההבדלים בכסף יהיו הרבה יותר קטנים ממה שנדמה לאנשים, ושלא בטוח שעדיף את הצרפתי על האנגלי שאת הפריצה שלו עשה בליגה האנגלית ושהוא נולד גדל וחיי באנגליה מה שאמור לגרום למעבר להיות חלק יותר ולהתאקלמות פשוטה הרבה יותר.
     
  8. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,946
    לייקים שהתקבלו:
    6,320
    עוזב, זה ממש חסר סיכוי.
    אתה מנסה להסביר משהו לאנשים שלא מוציאים את הראש שלהם לשנייה מהביצה המקומית(האחד בודק לי סטט' בסוקראישיו ובונה לי מגדלים לפי זה והשני מעניק כל כך חשיבות לזה שצריך לקנות שחקן שניתן לראות אותו משחק כל שבוע בליגה האנגלית כבסיס למשהו....קצת שוכח שהשחקן התקפה הכי טוב בקבוצה שלו הוא ילד בן 19 שכבש עד העונה 11 שערים בכל הקריירה שלו בצרפת...)

    חלוץ שמצליח בליגה הספרדית מבחינתם זה כלום לעומת חלוץ שיכבוש 20 שערים בליגה האנגלית ושים לב ששניהם חוזרים שוב ושוב על התנאי הכל כך הכרחי שחשוב שקיין יכבוש גם העונה 20 שערי ליגה כתנאי למעבר(אני לא מבין למה הם מגמגמים את עצמם למוות? אתם כל כך בטוחים שהוא שווה את ההשקעה, כלומר 50+ מיליון פאונד בצ'ק אחד- מה הפרנציפ בזה שיכבוש 20 שערי ליגה כאיזשהו תנאי?לפי התנאי ההכרחי הזה דארן בנט ממש יכול להרגיש פספוס בקריירה עכשיו...).

    לא חסרות דוגמאות לשחקנים שהצליחו מיד גם אחרי מעבר מליגות ממש זניחות(וזה קורה כמעט בכל עונה).
    דגלאס קוסטה, כל הקריירה בגרמיו ובשחטאר- עובר לבאיירן מינכן וכמעט מיידית הופך לשחקן השני הכי חשוב בקבוצה הזאת(אני נזהר להגיד שהוא ממש מצליח בליגה הגרמנית כדי שלא יבטלו את זה פה...),
    שנתיים אחורה ומיקיטאריאן עושה גם כן את המעבר משם והינה גם הוא נראה כמו בוס העונה בדורטמונד.
    מעניין אם שנה אחת אחורה ואנשים פה היו מהרהרים אם כדאי לקנות את דגלאס קוסטה או אריקסן שממש נותן מספרים יפים בליגה האנגלית כבר שנתיים ברציפות.

    אני לא זוכר שהייתה סקפטיות סביב ואן ניסטרלוי לפני שהגיע אלינו.
    להיפך אוהדים ממש ציפו למעבר הזה והתבאסו שזה לא קרה שנה אחת לפני כן בגלל הפציעה הלא קלה שעבר.
    ואן ניסטרלוי זה עילוי, בא לכם להאמין שקיין עילוי באותו קנה מידה היסטורי? תפאדל.


    ואן ניסטרלוי גם הגיע לקבוצה שונה לחלוטין, כזאת שהרבה יותר מתאימה למשחק ישיר, למשחק עם שני חלוצי מטרה שרגילים לשחק עם הגב לשער, שמתבססים בעיקר על סיומת ברחבה.
    המשחק היום שונה, בטח אצלנו, תסתכלו קצת כמה תנועה צריך לעשות חלוץ בסגנון של ואן חאל, כמה הוא צריך להתבסס על הנגיעה הראשונה שלו כדי ליצור לעצמו מרחב(אחת הסיבות שלדעתי לצ'יצ'ריטו מעולם לא היה סיכוי להשתלב במערכת כזו).
    אני לא מאמין במשחק עם שני חלוצי 9 טבעיים אלא אם כן יש לך באמת סגל של עילויים ברמה של באיירן מינכן, הכדורגל קצת התקדם מאז.
    ולכן נשאלת השאלה מבחינתי במי אתה בוחר להאמין? במארסיאל כחלוץ או בקיין כחלוץ? האם בכלל צריך לחשוב דווקא על הגעה של חלוץ לקבוצה?? אולי פליימיקר? אולי קיצוני שנותן שערים ויתאים יותר למשחק צפוף?
    שום דבר כרגע לא אבסלוטי והמזל הגדול שלנו זה שכל מי שידו נוגעת בדבר לא טומן את ראשו בביצה המקומית.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/11/15
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    @Sir Alex Ferguson,

    אתה מתעסק יותר מדי בדברים טפלים.

    אני מסתכל נטו על הכישרון ברגליים ועל התקרה של השחקן. להבקיע שערים זה התנאי הבסיסי לחלוץ טוב, אבל לא לחלוץ מצוין. אין טעם להסתכל על מה שקורה בליגה, כי מלבד אגוארו אני לא רואה בליגה עוד חלוץ שהוא top quality מוכח. מרסיאל אולי יהיה כזה (מבחינת שני התנאים הראשונים שציינתי הוא שם), אבל קודם הוא יצטרך לשחק כחלוץ מרכזי באופן עקבי. וכן, גולים זה חשוב, אבל בעיניי חלוץ (כמו כל שחקן בעמדה אחרת, אגב) צריך לתת יותר מזה: אגוארו הוא חלוץ שיכול לעשות הכול, סוארז הוא חלוץ שיכול לעשות הכול, לבנדובסקי הוא חלוץ שיכול לעשות הכול. האם אתה רואה את קיין כחלוץ בקליבר הזה? האם אתה רואה אותו כחלוץ שיהיה בקליבר הזה? כי כשאתה מחתים שחקן בסכומים אסטרונומים (ותיהיה בטוח, מי שתרצה אותו תצטרך לשלם סכום כזה) אתה אמור להחתים שחקן בקליבר של השמות שציינתי, או לכל הפחות כזה שצפוי להיות כזה.

    אנקדוטה קטנה: הספר ׳מאניבול׳ כבר יושב אצלי תקופה ארוכה בחדר ורק בזמן האחרון החלטתי לקרוא אותו. מעבר לזה שאני ממליץ בחום לקרוא את הספר (אני בכלל ממליץ על כל ספר שמייקל לואיס כתב ויכתוב), מצוין שם משהו מאוד נכון ובעיקר חכם: רובנו נוטים להסתמך על דברים שאנחנו מכירים ולא מנסים/אוהבים לחשוב מחוץ לקופסא; ליונייטד אין מה להסתכל יותר מדי על מה שקורה בליגה במצבה הנוכחי. הרבה מההחתמות שהיא ביצעה הקיץ היו טובות מאוד לטעמי ואם תמשיך כך בסופו של דבר זה רק עניין של זמן עד שהיא תחזור לעצמה, עם ואן חאל או בלעדיו.
     
    oranfu ו-k_700 אוהבים את זה.
  10. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,542
    לייקים שהתקבלו:
    18,449
    עשיתי לייק אבל אני חושב שסטארידג' הוא גם חלוץ שמסוגל לעשות הכל. יש לו בעיה של כשירות (חתיכת אנדרסטייטמנט) אבל אני חושב שהוא דיי הוכיח את עצמו (לפחות מאז שהגיע אלינו).

    אני עדיין לא משוכנע שקיין באמת חלוץ כזה טוב וזה בדיוק מהסיבות שסאנדרו ציין. הוא (עדיין) לא עושה עליי את הרושם שהוא פשוט סקורר בכל מצב. אני לא רואה איזה איכות בסיומת שלו, אני לא רואה יכולת אישית יוצאת דופן. אני רואה חלוץ שהכל הולך לו פחות או יותר כרגע (אחרי תקופה שכלום לא הלך) אבל איכות ההופעות שלו לא בשמיים וזה כן מה שהייתי מצפה מחלוץ שיעלה כמו שהוא יעלה.

    נראה לי גם לא במקום להשוות לואן-ניסטלרוי. ההולנדי היה יותר מוכשר עד כמה שזכור לי. היה הרבה יותר מגוון ביכולות שלו, יותר איכותי. קיין עדיין עושה עליי רושם של בחור גדול פיזית עם מיקום טוב.
     
  11. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    גילוי נאות: רשמתי את השם של סטארידג׳ בתגובה הראשונה ואז שכחתי מיהו. הוא לא באמת רלבנטי עד שפיזית הוא יוכיח אחרת.

    הוא בהחלט פספוס לא קטן בשביל ליברפול בפרט והפרמיירליג בכלל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/11/15
    oranfu אוהב/ת את זה.
  12. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,946
    לייקים שהתקבלו:
    6,320
    ההשוואה לRVN מגיעה רק בגלל המספרים של קיין כרגע וקצת בגלל המבנה הפיזי היחסית דומה(שניהם רזים כאלה, עם גיבנת קטנה, לא יצוקים ולא נראים במבט ראשוני הכי אתלטים), אבל שם זה נגמר.

    ואן ניסטרלוי היה עילוי ברחבה.
    ידע לקרוא את ההתקפה ואיפה להתמקם ברחבה 5 שניות לפני שהיה מקבל כבר את המסירה, הסיומת שלו היא ברמה היסטורית, ידע לברוח ממלכודות נבדל כמו שמעט מאוד חלוצים בהיסטוריה ידעו לעשות(אני זוכר שבאותם ימים כשהתאמנתי בקבוצה והמאמן אשכרה היה מראה לנו פעם בחודש וידאויים של איך ואן ניסטרלוי מושך את המגן שלו ואז בורח לו בחלקיק שנייה ופעם אחר פעם, אותו תרגיל).
    דווקא קיין מחוץ לרחבה נראה כמו שחקן יותר מגוון מואן ניסטרלוי(כולל אגב בבעיטה ובטכניקה שלה) אבל ברחבה, איפה שבאמת חלוצי מטרה נספרים?? שתי עולמות שונים.