מחזור 7 בליגת העל: בית"ר חוזרת למסלול ההפסדים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י ג'רי בית הלוי, ‏22/10/04.

  1. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מכבי פ"ת-הפועל נצרת עילית (שבת, 14:55, פ"ת)
    בשבוע שעבר נחלצה פ"ת מהפסד מול הפועל ת"א בבלומפילד, אחרי שכפיר אודי(אקס הפועל) השווה בצמד. למרות חילוץ הנקודה, היכולת של חניכיו של לוזון ממש לא הרשימה, ואם בלוזון לנד חושבים לשחזר את המקום השלישי מהעונה שעברה(או אפילו יותר) הם חייבים להשתפר ומהר. במשחק בשבת מול נצרת עילית, שלמרות התיקו המכובד מול מכבי ת"א(האמנם?) עדיין ממוקמת אחרונה, פ"ת מוכרחה לנצח, אחרת הפער משלושת הראשונות עלול לגדול, ובלי קשר, אף אחד לא רוצה לא לנצח ארבעה משחקים ברציפות. בקבוצה הביעו השבוע התעניינות בברוך דגו, שלמשך 24 היה בדרך החוצה ממכבי ת"א עקב אי-שיתופו במשחק מול אייאקס. דגו לבסוף נשאר במכבי, אולם בפ"ת ממשיכים לפזול לכיוונו. כפיר אודי, שכאמור כבש את הצמד בבלומפילד, יעלה בהרכב במקומו של פרינס דאייה.
    נצרת עילית, כפי שכבר צויין, עדיין ללא נצחון והיא מחזיקה במאזן של 3 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים. אסון זה לא (כרגע), אבל היה אפשר ורצוי להשיג עוד נקודות לקראת המאבקים על ההישארות שיחלו בעוד חודשיים-שלושה. המשחק בהרצליה בשבת הקודמת יכול בהחלט להיות מוגדר כהחמצה, עקב העדיפות(יותר נכון, עליבות פחותה) על מכבי ת"א, והעובדה שהשער שספגה הקבוצה נבע מטעות איומה של אושרי לוי. עקב הטעות הזאת, והיכולת הלא משכנעת שלו במשחקים הקודמים, עלול אושרי לוי לאבד את מקומו בהרכב הפותח לליאור בן חמו. לרשותו של מוטי איווניר יעמדו כל השחקנים במשחק, ובקבוצה קיימת דריכות רבה לקראת מה שעשוי להיות נצחון הליגה הראשון שלהם.

    בני יהודה-הפועל ת"א (שבת, 16:50, בלומפילד)
    אחרי שני משחקים איומים, בהם כבשה הקבוצה 0 שערים וספגה 9(4 מול אשדוד ו-5 מול מכבי חיפה), יודעים הכתומים שהם חייבים להשתפר, אחרת יחזרו המראות מלפני 4 שנים, כשהקבוצה הייתה בדרך לליגה השניה. ניצן שירזי, שבעונה שעברה הוליך את הקבוצה למקום השישי המכובד(שעד אמצע הליגה היה גם ראשון, שני ושלישי), הציע כבר את התפטרותו, אבל חזי מגן דחה אותה. שירזי אולי ניסה להקדים תרופה, והוא יודע שבמידה וגם במשחק הזה הוא לא ישיג נקודות מגן עשוי לפנות אליו מיוזמתו. להרכב הפותח יחזרו הקפטן בן לוז ומטה בטורינה, שני שחקנים שלא מצליחים לשחזר את יכולתם מהעונה שעברה. גם מוטי ששון יכנס להרכב, על חשבונו של הבלם הפצוע גמאן. אלי אברבאנל עשוי לשחק במקומו של הזר רוסטנוביץ'.
    השבוע שוב התלהטו הרוחות בהפועל, ואחרי שביום שני הצליחה הקבוצה לספוג שני שערים מרגליו של כפיר אודי(אותו אחד שהם לא רצו בקיץ) ולאבד יתרון מרגליו של כפיר אדרי, אמר מוטי אורנשטיין שאבוקסיס יחזור להרכב וינהיג את הקבוצה, אימרה שלא צריך להיות משורר כגילי לנדאו כדי להבין שהיא נקיטת צד ברורה והבהרה ללנדאו מי הבוס האמיתי בהפועל. בעקבות התבטאותו של אורנשטיין, נשמעו קולות בקבוצה(אנונימיים כמובן) לפיהם לנדאו כבר היה צריך להתפטר עקב הפגיעה החמורה בכבודו ובסמכותו. בינתיים המאמן ממשיך בקבוצה, והוא מתכנן שינוי בהרכב שאולי סוף סוף יביא לשינוי בתוצאות- המגן הצעיר עמר מנצור יפתח במקום הברזילאי המאכזב פאביו רוסה. יוסי אבוקסיס, למרות הגיבוי מההנהלה, שוב יפתח על הספסל.

    הפועל ב"ש-מ.ס. אשדוד (שבת, 18:50, ב"ש)
    בשבת ספגה הפועל ב"ש את התבוסה הקשה ביותר שלה העונה, 4-1 לבית"ר בבלומפילד (כולל גול אחד מיותר לחלוטין מרגליו של אבירם ברוכיאן), ובעקבותיה בא צעד שלטעם רבים היה צריך להיעשות כבר לפני זמן רב- אלי גוטמן הודיע על התפטרותו. לפני שהעיתונאים הספיקו להגיד לופא קדוש כבר לקח אלי ז'ינו קונקורד לכיוון ביתו של קדוש, ובמרתון לילי סיכם איתו על חזרתו של אחד המאמנים האהובים שעבדו בשנים האחרונות בבירת הנגב. הבעיה היחידה- קדוש עובד אצל אריאל שיימן, אחד שזכור (בעיקר לאוהדי מכבי ת"א ובית"ר ירושלים) כ"לא פראייר", שיסחוט כל גרוש אפשרי מכל עסקה שקשורה ולו במאום לצירוף המילים "מכבי הרצליה". עד שקדוש יצליח להשתחרר ממלתעותיו של שיימן, ידריך את ב"ש עוזרו של גוטמן, שמעון ביטון, והאפשרות להעסיקו כמאמן קבוע במידה וקדוש לא ישיג את השחרור המיוחל בהחלט עלתה על הפרק, אולם היא תלויה בתוצאה שתושג מול אשדוד. ביטון חסר הניסיון ינסה לשנות במשהו את שיטת המשחק של הקבוצה שלא הביאה הצלחה גדולה עד עכשיו, ובמקום לעלות עם שלושה בלמים הוא ישחק עם שני חלוצים, ככל הנראה יניב אברג'יל ורוברט ניטה. אוהדי הקבוצה, שבמשחקי הבית הקודמים העדיפו לראות את הקבוצה שלהם דרך מסך הטלוויזיה, הגיעו להבנות עם ז'ינו על סיום הסכסוך המתוקשר ואחד ההישגים המשמעותיים שלהם הוא הורדת מחירי הכרטיסים- אבא שירצה לקחת את בנו לראות כדורגל יצטרך לשלם 75 ש"ח בלבד, מחיר כרטיס מבוגר ברוב מגרשי הארץ.
    שבוע לאחר הניצחון המרשים בבלומפילד על בני יהודה (4-0), חזרה מ.ס. אשדוד לקרקע וסיימה בתיקו מאכזב מול סכנין בבית, במשחק שכדורגל היה דבר משני בו. שתי הקבוצות נגררו לריב אלים בין אנשי ההנהלות משני הצדדים, וגם העיתונים לא עזרו לקרר את הרוחות בהמשך השבוע. כה חמור היה המצב, עד שעקב התנהגותו של חיים רביבו שונה תקנון ההתאחדות, ומעכשיו גם אנשים שאינם בעלי תפקיד מוגדר(כמו רביבו) יוכלו גם הם להיענש. למרות התיקו המאכזב, אשדוד עדיין קרובים למקום הראשון, עם פער של חמש נקודות "בלבד" מהמוליכה. המגן השמאלי, מאור פרץ, שנפצע ברגלו במשחק מול סכנין, צפוי להיעדר. לעומתו, אדיר טובול שנפגע במצחו בתחילת העונה, יחזור להרכב. גם עמנואל פאפו ואנש עזיז המורחקים יחסרו ליוסי מזרחי, ובמקום ישחקו ז'אן טלסניקוב ואייל אלמושנינו. עמיר תורג'מן המאכזב ירד לספסל ובמקומו ישחק יניב עזרן.
     
  2. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הפועל חיפה - בית"ר ירושלים (שבת, 20:45, קריית אליעזר):
    שבוע של טוב ורע עבר על שתי הקבוצות: בהפועל חיפה איבדו פעמיים יתרון וסיימו בתיקו מול הפועל פ"ת, ובמהלך השבוע שוב ניתקו להם את זרם המים במתקן האימונים בקריית חיים, אבל אתמול התבשרנו על כך שבאופן רשמי יואב כץ הוא הבעלים החדשים של הקבוצה (וכבר היום קאופמן יורה לעברו בתקשורת שהוא לא יכול להיות אפילו נהג מונית). בבית"ר התחילו מצוין עם התפוצצות על הפועל ב"ש, והידיעה על התפטרותו של גוטמן עשתה טוב לאוהדים, אבל לגבי המשכורות שוב התבשרנו על עיכובים שלא מוסיפים כבוד להנהלה.
    קשה להאמין אולי, אבל בין הקבוצות מפרידות שתי נקודות בלבד- חיפה עם 5 נקודות ובית"ר עם 7 כך שניצחון ביתי, ותוצאות טובות של ב"ש ובני יהודה במשחקי הבית שלהן ובית"ר שוב מתחת לקו האדום. ניצחון חוץ של הירושלמים לעומת זאת, יפתח פער של 5 נקודות על הקו האדום, שזה לא מבטיח הישארות, בטח לא בשלב זה, אבל מוריד מהלחץ ומאפשר אפילו להרים את הראש כלפי מעלה, מאחר והטבלה צפופה עדיין.
    לפי האימון המסכם בית"ר תפתח בקישור האחורי עם קלדיירה וששון, עם ברוכיאן ונימני בקדמי ויצחקי ואסולין בחלק ההתקפי. בחוליה האחורית דנין וסולומון ימשיכו לקבל את הצ'אנס ואמסלם וקורנפיין ימשיכו על הספסל.
    בהפועל חיפה בן מרגי ועייש פצועים, ובמקומו של בן מרגי יפתח איסלאם כנען. גם גיל ורמוט צפוי לפתוח בהרכב וברנארד האגן שכבש צמד בשבוע שעבר ינסה לעשות זאת שוב מול הקבוצה שויתרה עליו בקיץ האחרון ושחררה אותו.
    הרכבים:
    הפועל חיפה: שגיא שטראוס, רמי עזיז, לירן אלקיים, סלאח חסארמה, איסלאם כנעאן, כפיר ליבוביץ', שי סיבוני, מזואה אנסומבו, ג'ף טוטואנה, גיל ורמוט, ברנארד האגן.
    בית"ר: גיא סולומון, איברהים נדאלה, אינדיו פריירה, עופר טלקר, אלירן דנין, קלדיירה, אלי ששון, אבי נמני, אבירם ברוכיאן, ברק יצחקי, ליאור אסולין.

    בני סכנין - מכבי חיפה (ראשון, 20:30, בית שאן):
    בני סכנין מגיעה למשחק לאחר השוויון הדרמטי בדקה האחרונה של אשדוד, והמהומה שהייתה בין הספסלים במחצית. החדשות הטובות בכל זאת הן שאלן מסודי שנפצע באופן חמור במשחק החלים והוא כשיר למשחק ביום ראשון, וויתר על איומיו לעזוב את הארץ לאחר התקרית הקשה. מלבד כך, לחמן צפוי לפתוח בהרכב הרגיל שלו שעם משחק נוקשה, והצמד רודריגז את אלומיידה ינסו לעשות חיים קשים לאלופה. שימו לב לפרט מעניין- למרות המקום החמישי (2 תוצאות מכל סוג) לסכנין יש הגנה חלשה שעדיין לא שמרה על שער נקי העונה, ויהיה מעניין לראות איך היא מסתדרת מול חיפה, לה יש את ההתקפה הטובה ביותר.
    מכבי חיפה מגיעה למשחק לאחר חמישה ניצחונות ליגה רצופים, ולמעשה, היחידה שעדיין לא מנוצחת. בשבוע שעבר קרעה חיפה 5 - 0 את בני יהודה עם שלושער של רוברטו קולאוטי שסוף סוף מוצא את עצמו.
    לרוני לוי יש צרות טובות- יש לו הרכב שרץ טוב בליגה ומוליך אותה בפער 5 נקודות, ההגנה שלו הכי טובה בליגה וספגה רק שני שערים, ההתקפה שלו הכי טובה וכבשה 13, אבל גונסאלבס ורוסו חוזרים מפציעה ויהיה מעניין לראות כיצד ישתלבו בהרכב, אם ישולבו, וזאת על פי האימון המסכם מחר.

    מכבי ת"א - הפועל פ"ת (שני, 20:30, בלומפילד):
    השבוע הרע שעבר על מכבי ת"א עומד במרכז המשחק הזה- תיקו עלוב מול נצרת עילית עם טעות שוער, תבוסה באמסטרדם עם טעויות שוער ודיבורים שעושים רק רע לגבי דגו ושחקנים אחרים בתקשורת. שטראובר שעומד במרכזה של מתקפה תקשורתית צריך להתרכז ביום שני, מכיוון שגם אותו ניתן להחליף ואולי טעות נוספת תביא את קלינגר לידי כך. הקבוצה קיימה אסיפה וקלינגר ושנער (מומחה הווינריות) דיברו עם השחקנים. מבחינה מקצועית, תמיר כהן וג'ון פנסטיל פצועים ולא התאמנו אבל הם כנראה יהיו כשירים למשחק ביום שני. מכבי ת"א ספגה בכל משחק מאז תחילת ספטמבר, וההגנה שלה שהייתה החלק היציב והחזק בשתי העונות האחרונות חייבת להתייצב כבר מיום שני הקרוב.
    בהפועל פ"ת מאוכזבים מהתיקו הביתי עם הפועל חיפה בשבוע שעבר, ובכלל, העונה מתוך שישה משחקים לפרדי דויד יש ארבע תוצאות תיקו, הפסד וניצחון, והקבוצה ממוקמת רק 2 נקודות מעל הקו האדום וצריכה את הנקודות כדי לא להסתבך. הקשר מאריו באריצ'יץ' סובל מפציעה בברך וכנראה שלא ישחק, וגם אלנתן סלמי פצוע. במקרה שלו, סדק אובחן בכף הרגל וכנראה שהחלוץ הצעיר יעדר חודשיים. זאב חיימוביץ' ומנור חסן חזרו מהפציעות שלהם, אבל חסן עוד לא כשיר ב- 100% והוא כנראה לא ישחק ביום שני. חיימוביץ' יחזור להרכב שיהיה זה שפתח בשבוע שעבר.
     
  3. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,417
    לייקים שהתקבלו:
    2,297
    בינתיים הסתיימו שני משחקים
    1.מכבי פתח תקווה 1-1 הפועל נצרת עילית
    לפ"ת:סטניסלב דוברובין(61)
    לנצרת:שחר סימנטוב(90)
    אסי משיח מפ"ת הורחק
    2.בני יהודה 0-0 הפועל תל אביב

    בדקות אלה נפתח המשחק בין באר-שבע(ללא לופא קדוש) למ.ס אשדוד

    ****השער של שחר סימנטוב היה שער מספר 100 שמובקע העונה בליגת העל!********
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/10/04
  4. shmulikwe Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/03
    הודעות:
    1,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נצרת עלית מתחממת..?
     
  5. beckham the king Member

    הצטרף ב:
    ‏1/10/04
    הודעות:
    27
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כןןן אתם תראו שהיא עוד תפתיע אותכם במהלך העונה ...
     
  6. שגיא Guest

    נצרת עילית מתחממת? אני לא בטוח. אמנם היא מוציאה נקודות, אבל היא לא מצליחה לנצח, ולהישאר בליגה בלי לנצח יהיה לה קשה, גם אם היא תסיים את כל המשחקים שלה בתיקו...

    והפועל ת"א ממשיכה להראות רע. הפעם שוב תיקו, והפעם מול בני יהודה שהגיע די פגיעה וחשופה. הבעיות נמשכות שם, אבוקסיס לא שותף במשחק, למרות שהתחמם. והשאלה המתבקשת היא כמה זמן עוד יחזיק גילי לנדאו בתפקידו...

    עוד קבוצה מפורקת היא הפועל באר שבע. המשחק הראשון מאז שאלי גוטמן התפטר, אבל עושה רושם שההתפטרות לא הכי עזרה לקבוצה. דוד רביבו כבש שער רביעי העונה, בדקה ה33 והעלה את אשדוד ל1-0. עכשיו המשחק בסביבות הדקה ה65-70 והתוצאה נשארה 1-0. אשדוד ממשיכה ביכולת הטובה שלה וניצחון ישמור לה את המקום השני.
     
  7. shmulikwe Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/03
    הודעות:
    1,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    משהוא מוכן להסביר לי איך זה שורמונט לא פותח?!?!
     
  8. שגיא Guest

    לא יודע למה ורמוט (ולא ורמונט) לא פותח, אבל מה שבטוח הוא שזה לא עשה טוב להפועל חיפה. בית"ר מובילה 1-0 משער של אסולין אחרי ששטראוס הצליח להדוף נגיחה של טלקר. בית"ר, כך עושה רושם, מתאוששת לאט לאט מהפתיחה החלשה.

    ואגב, מה יהיה עם הפועל ב"ש? משה?
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏23/10/04
  9. Apu Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/04
    הודעות:
    3,085
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מתאוששת מתאוששת אבל סופגת.. 1-1

    נראה לי ראית את הגול ובכל זאת רשמת את ההודעה..
    כאילו דקה לפני.. הגול היה לפני איזה 5 דקות...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/10/04
  10. city Member

    הצטרף ב:
    ‏15/7/04
    הודעות:
    5,343
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כנראה שלא מתאוששת...
    2-1 טוטואנה משלים את המהפך.
     
  11. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אין הגנה, אינדיו הבן זונה הזה מתחילת העונה לא שם. מה הוא עשה בגול השני???? בדק אם הכדור לא יוצא לחוץ???

    קבוצה של מזדיינים כבר נמאס לי כל פעם לכתוב את אותה הודעה
     
  12. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני אומר לכם, אנדאלה עושה בכוונה!
     
  13. shmulikwe Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/03
    הודעות:
    1,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חחח מסכים איתך...
    המשחק של הפועל מול בני יהודה היה מצויין, המון מצבים אבל גם המון החטאות ולדעתי הפועל ת"א שבוע הבא חוזרים לנצח.
    ההתקפה של הפועל חיפה תמיד הרשימה אותי ואם עובד יצטרף אז בכלל הם יוכלו להיות יפה מאוד במרכז.. בהגנה שלהם יש הרבה בעיות.
    פ"ת פשוט מפגרים, חצי מצב לנצרת כל המשחק ובסוף הם מנצחים, חבל לפ"ת.
     
  14. שגיא Guest

    הייתי בטוח שבית"ר תחזור לעצמה עם המשחק מול הפועל חיפה, על אחת כמה וכמה כאשר היא הובילה 1-0. אבל יציבות זה לא משהו שגרתי בבית"ר ירושלים. הנצחון של הפועל חיפה מעלה אותם עד למקום השמיני, אחרי פחיחת עונה חלשה שלהם. ובית"ר, אחרי שהיה להם הזדמנות להתרחק מעט מהקו האדום, נמצאים רק נקודה מעליו.
     
  15. AleX-Del-Piero Member

    הצטרף ב:
    ‏15/12/03
    הודעות:
    252
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חוסר יציבות כל-כך מעצבנת חבל היה אפשר ליצור מומנטום טוב לקראת המשחק מול מכבי ת"א ושוב שחקני בית"ר הורסים לעצמם,אם אוחנה לא מעיף את נדאללה שייקח את הרגליים ויפרוש מאימון הקבוצה(לא רציתי להשתמש בביטוי קשה יותר כי בכל זאת-אלי אוחנה)-כמה חוסר דיוק חוסר יצירתיות שבלוניות ובלבול בהגנה, אפשר לסבול במשחק אחד מול יריבה שעל הנייר היינו אמורים לנצח(לא בקלות אבל לנצח),מקווה מאוד שחודדה יחזור מהר.חוץ מזה אני חייב לשבח את הפועל חיפה ככה קבוצת תחתית נאבקת ומשחקת-גיל ורמוט שחקן מצויין גם הגנאים של הקבוצה היו פשוט מצויינים(ואני לא מבין איך אי אפשר להשאיר גנאי אחד ונחמד בבית"ר?).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/10/04