נבחרת העתיד של ישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י אלי מתחן, ‏22/10/04.

  1. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אחרי 2 דורות מוצלחים למדי, אחד עם אוחנה, רוזנטל, שלום תקווה, מלמיליאן (שהוא קצת יותר הדור שלפני זה), קלינגר, רוני לוי, אלי דריקס ועוד שחקנים. והשני שזהו דור הזהב עם ברקוביץ', נימני, רביבו, זוהר, אבוקסיס, טלסניקוב, אמסלם, אלון חרזי, אריק בנאדו וחבריהם. הגיע אלינו דור שחוץ משחקן אחד או שניים ברמה, לא הכי מוצלח.
    צרפתי, אוזן, בן לוז, קטן, בן חיים ושאר חבריהם הם לא ברמה של הדור הקודם, וגם הליגה שלנו נראית כזאת. אם ב99 הקבוצות כבשו הרבה יותר, המשחקים התעלו לרמה יותר גבוהה, היה יותר קהל במגרשים בשנים האחרונות הכדורגל קצת דעך.
    עכשיו לנושא, בעוד שנתיים שלוש יעלה דור חדש של שחקנים שעכשיו בני 18-22 ויוביל את הליגה והנבחרת. רבים משחקני הדור הזה כבר פרצו לתודעה, אחרים מחכים על הספסל לזה. אני ארשה לעצמי לנתב את הדיון לכמה שאלות.
    1. מי לדעתכם יהיו השחקנים שיובילו את הנבחרת בשנים הקרובות?
    2. מי הם הצעירים הכי מוכשרים היום?
    3. מי הצעיר הבא שיפרוץ לתודעה?
    4. מה ההרכב העתידי של הנבחרת כפי שהוא נראה כיום?
    5. האם לשחקני הדור הקודם יש מחליפים, ואם כן מי הם ואת מי הם מחליפים?
    6. האם הדור החדש מוכשר יותר מזה שעכשיו או מזה שלפניו?

    אם יש לכם עוד שאלות לדיון אתם מוזמנים לשאול, אני אענה על שלי בתגובה הבאה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏22/10/04
  2. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    כרגע לפי איך שזה נראה, הצעירים שסביבם הנבחרת תיבנה בעתיד הם ברוכיאן, בירוק וארביטמן. הכל כמובן מדבר על השחקנים כפי איך שהם כרגע, פציעות או תקופות כמו שיש לארביטמן עכשיו יכולות לשנות את כל התמונה.

    שי בירוק, עובד ומליקסון הם דוגמא ל3 שחקנים שיש להם כישרון יחסית מעל השאר, בינתיים בירוק ועובד שנחשבים לכישרוניים ביותר מתפתחים לאט מדי, די באמת הקבוצות שלהם. לדעתי אם הם יובילו קבוצה, הם מסוגלים להפוך להיות ברמה של אירופה.

    יש את אלנתן סלמי מהפועל פ"ת שקצת נעצר בגלל ארביטמן, יש את עדן בן בסט ורפאלוב מחיפה שלא ראיתי אותם משחקים אבל אומרים שהם ברמה גבוהה, השאלה הזאת מופנית במיוחד לאוהדי קבוצות שמכירים שחקנים צעירים מקרוב, בבית"ר יש רק את עמית בן שושן שיש לו כישרון אבל כנראה שלא יצא לו להוכיח אותו אלא אם אסולין יפצע (חס וחלילה טפו טפו טפו)

    שוער: תום אלמדון (מכבי חיפה) או גל ניר (מכבי ת"א) - שניהם שוערים כישרוניים, קשה לדעת לאן כל אחד יתפתח
    הגנה :
    בלמים : טל בן חיים (בולטון) ואבי סטרול (מכבי ת"א) - שניהם קצת יותר מבוגרים אבל יצא להם עוד לשחק עם הדור החדש, בלמים טובים שמכירים אחד את השני ומתואמים. מחליפים : דקל קינן (מכבי חיפה), ולנטין תאודוריקה (הפועל ירושלים), עוז יפרח (הפועל ב"ש).
    מגינים:
    שמאל: אלירן דנין (בית"ר י-ם) או חיים מגרלשווילי (מכבי חיפה) - בעמדה הזאת התברכנו ב2 מגינים מעולים, שניהם בעלי עתיד, שניהם כבר שיחקו בהרכב קבוצה באופן קבוע ושניהם מתבססים בתור המגינים הכי טובים בארץ אחרי אנטבי וקייסי. מחליפים : כרגע אין.
    ימין : קובי מוסא (מכבי ת"א) - מאז ימי עופר טלקר, אלון חזן ושמוליק לוי בעמדה הזאת יש לנו קצת בעיה, אין מגינים ימניים טובים בארץ גם בדור הנוכחי וגם בבא אחריו. מחליפים - בקושי מגן פותח יש לנו, אז אתם רוצים מחליפים??
    קישור :
    קישור אחורי : גל אלברמן (מכבי פ"ת) ותמיר כהן (מכבי ת"א) - בדור הנוכחי אין לישראל קשר אחורי ברמה מלבד ואליד באדיר (שדעתי עליו ידועה), תמיר כהן ואלברמן התבססו בהרכב קבוצותיהם כבר בגיל צעיר ושניהם ניחנים בכישרון ובמשחק הגנה משובח. מחליפים : משה מישאלוב (מכבי ת"א), שי אבוטבול (מכבי ת"א), קובי דג'אני (בני יהודה), אלי ששון (בית"ר י-ם).
    צד ימין : לירן כהן (מכבי ת"א) - החלק ההתקפי של הקישור בנבחרת כולל כמות גדולה של שחקנים שיכולים לשחק באמצע, בשמאל ובימין. בצד ימין לקחתי את 2 השחקנים של בית"ר, מליקסון ויצחקי שמוכיחים את עצמם בליגה. מחליפים : ברק יצחקי (בית"ר י-ם)
    צד שמאל : גיל ורמוט (הפועל חיפה), מאור מליקסון (בית"ר י-ם) - בצד שמאל יש לנו 2 שחקנים עם שליטה מדהימה בכדור ובעיה קלה בשחרור שלו, בעוד מליקסון הוא שחקן זריז בצורה מדהימה ומסוגל לשחק בשטחים סגורים, ורמוט הוא שחקן לשטחים פתוחים מכיוון שיש לו כוח פריצה ומהירות מדהימה. מחליפים : אופיר עזו (בית"ר י-ם).
    קישור התקפי : אבירם ברוכיאן (בית"ר ירושלים) או ראובן עובד (מכבי ת"א) או שי בירוק (מכבי חיפה) - בעמדה הזאת יש 3 שחקנים כישרוניים בצורה מדהימה, מתוכם רק אבירם ברוכיאן מצליח לטפל בכישרון ולנצל אותו. עובד ובירוק לא משחקים מספיק ולא מובילים קבוצה וזה פוגע בקריירה שלהם, בעתיד אני צופה מאבק עיקש על התפקיד. ההבדל בין השלושה הוא בצורת המשחק, בעוד ברוכיאן לא מחזיק הרבה בכדור ומסוכן בעת השחרור שלו, עובד ובירוק הם שחקנים ששולטים בו היטב ומסוכנים גם שהכדור אצלם וגם שהם משחררים אותו. מחליפים : יוני רפאלוב (מכבי חיפה).
    התקפה : שלומי ארביטמן (הפועל פ"ת) - החלוץ הצעיר היחיד שהצליח להפוך לשחקן לגיטימי בליגה. מחליפים : אלנתן סלמי (הפועל פ"ת), ערן לוי (מכבי חיפה), עדן בן בסט (מכבי חיפה).

    כרגע, לא ממש. ברוכיאן מזכיר במשחק שלו מאוד את ברקוביץ', אבל עדיין לא הגיע לרמות האלה. לאבוקסיס, רביבו, והשאר אין ממש מחליפים, לפחות לא כרגע.

    ההבדל בין הדור החדש לדור הקודם, הוא שאז הליגה הייתה חזקה וגדולה יותר, קבוצות יכלו למצוא שחקנים כמו אבוקסיס ואמסלם בקבוצות תחתית ולהביא אותם לנבחרת. היום אנחנו מודעים לכישרונות בגיל צעיר ויש מעט מאוד שפורצים מאוחר, יש כאלה בדור הנוכחי כמו ארז מסיקה, אלירן חודידה וארז אליאב, אבל הסיכוי למצוא שחקן טוב בזול הוא קטן יותר.
    הנקודה שלי היא שאז, הרבה שחקנים לא בלטו באופן מיוחד לפני שהגיעו לגיל אמצע הקריירה, היום אנחנו יודעים על השחקנים שבולטים ויכולים לשער ב80% שהם אלה שישחקו בנבחרת. אם הליגה תשונה חזרה ל16 קבוצות אני מאמין שעוד יתגלו לנו שחקנים שלא הכרנו.
     
  3. shmulikwe Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/03
    הודעות:
    1,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בסה"כ די מסכים איתך אבל לדעתי עומר גולן ישחק כחלוץ ליד ארבייטמן. וגם דגו (שבינתיים נהיה צעיר בשנה וחצי) ישחק בשמאל או מתחת לחלוצים. לדעתי אם הדור הבא ינצל קצת יותר מ50% מהכשרון שלו הוא יהיה יותר טוב מהדור הנוכחי. אבל ראינו שדור מוכשר לא מביא תוצאות טובות.. רק אם רוב השחקנים שהזכרת ילכ לאירופה וישחקו גם אז נוכל אולי לעלות ליורו או למונדיאל. ולדעתי עוד פרט חשוב בנבחרת זה שמירה על הרכב פחות או יותר יציב.
     
  4. AleX-Del-Piero Member

    הצטרף ב:
    ‏15/12/03
    הודעות:
    252
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש לנו יותר עתיד מאשר הווה לדעתי יש כישרונות ענקיים בליגה אבל לפעמים "שורפים אותם",חלק מהאשמה היא של התקשורת,גם בצע כסף,האבא של השחקן וסיבות אחרות...
    אני רואה שבמועדונים הנחשבים בארץ יש שחקנים מצויינים וזה מעודד...אני מקווה שהצעירים יפתחו בהרכב ולא הפועלים הזרים כדי לתת להם ביטחון ודקות משחק וקצת יותר ניסיון,ואולי לשלוח(או לנסות לשלוח) כמה לקבוצות אירופאיות בליגות בינוניות כמו שוויץ,טורקיה,בלגיה.
    כל השחקנים שציינו למעלה הם הפייבוריטים להיות מובילים בליגה
     
  5. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    שמתם לב איך זה שרק במכבי מכירים את האבא של השחקן?
    את אבא של עובד, אבא של דגו, אבא של בן חיים, אבא של תמיד כהן...

    איך זה שאף פעם לא שמעתי על אבא של בירוק או אבא של רביבו?
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏22/10/04
  6. אלעד כהן Member

    הצטרף ב:
    ‏3/6/04
    הודעות:
    123
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ככה זה שחקני מכבי צפונים,וסנובים ילדים של אבא....
     
  7. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    כי ניר קלינגר הוא הכי שערורייתי שזה קשור להרכב ולכמה דקות הם מקבלים.
     
  8. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קשה מאד לדעת לאן כל שחקן צעיר יתפתח,לפני שנתיים דיברו על אלי ביטון כקיצוני
    הבא של נבחרת ישראל,והיכולת שלו באמת היתה טובה דאז. אבל מאז הוא רק בירידה ולמרות
    הגיל הצעיר(23) הוא בכלל לא בתוכניות של נבחרת עתידית.

    אופיר עזו הוא שחקן כשרוני שקצת נבלע בבית"ר בגלל אוסף
    שחקני ההתקפה הרבים,וזה חבל מאד.

    מדברים על כך שברק ורד שעלה השנה מקבוצת הנוער של מכבי ת"א לבוגרת
    הוא שחקן התקפה כשרוני.
     
  9. שגיא Guest

    כמו שכבר ציינתם, אני מסכים עם חלק מכם. מן הסתם החלוץ של הנבחרת אמור להיות שלומי ארבייטמן. חלוץ שישראל אמורה להישען עליו. שני שחקני מפתח בנבחרת לדעתי צריכים להיות יניב קטן ויוסי בניון. שניהם כבר עכשיו מאוד דומיננטיים.

    עמדה שבה היה לנו חוסר בשנתיים האחרונות, עמדת המגן המשאלי, מתברכת לאט לאט. ציינו את זה בהודעה הראשונה - אלירן דנין וחיים מגלשווילי, שני שחקנים שפרצו די מהר. האחד כבר בעונה שעברה הראה יכולת לא רעה בכלל והשני, שהגיע מהפועל למכבי חיפה, תפס מהר את מקומו של גרייב וכמו שזה נראה כרגע, לגרייב יהיה קשה לחזור, מגרלשווילי נותן תצוגות יפות מאוד, שאני חושב שגם צריכות להקנות לו במוקדם או במאוחר, מקום בסגל הנבחרת.

    אני לא אדבר פה על שחקני נוער שאומרים עליהם שהם יהיו טובים, מכיוון שכאשר שחקן בקושי שיחק, אם בכלל, בבוגרים, קשה לדעת איך תתפתח הקריירה שלו. מסכים עם העובדה שבירוק יכול להפוך לשחק מוביל, אבל בשביל במכבי חיפה צריכים להפסיק עם הרכש המסיבי, ולתת לו לשחק. ואם כבר מכבי חיפה, גם דקל קינן יכול לעשות את זה, אבל רוני לוי משום מה עדיין מעדיף את אלון חרזי הוותיק וחסר העתיד, על פני דקל קינן המבטיח ובעל העתיד.


     
  10. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    1.בניון,קטן ובן חיים.
    2. קטן,בניון,ובן חיים http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx .
    3. ככל הנראה שלומי ארבייטמן. יש לו הרבה מה להראות והוא נראה לי השחקן הבולט בינתיים שמתעלה מבחינה מקצועית מעל גילו.
    4.אי אפשר לדעת עם גרנט. כי אין לו אפילו שיטת משחק קבועה, הוא עדיין לא גיבש שם שום דבר. אבל אני יודעת שעוד צפויות לנו טלטלות בעמדת השוער, המגינים וההתקפה, אם הוא יחליט הפעם לחמש את ההרכב עם איזושהי התקפה.
    5. בינתיים אנחנו רואים שרק בניון מסתמן כתחליף ראוי, ועוד לשחקן שעשה הכי רוח במדינת ישראל מאז בוני גינזבורג.
    6.ממש לא. להוציא את בניון (שוב, שימו לב כמה פעמים הוא מככב בהודעה שלי,זה רק אומר על מצב שאר השחקנים בנבחרת), אין כאלה כל כך. כמובן שסמכתי יותר על הדור של נמני,ברקו,עטר ואפשר להמשיך פה עד מחר...
     
  11. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מגרלשוילי לא נמצא כרגע בסגל הנבחרת כיוון שלא השלים שירות
    צבאי מלא,כמוהו גם ליאור אסולין וארז מסיקה.. ולכן השלושה לא בסגל הנבחרת כרגע!
     
  12. shmulikwe Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/03
    הודעות:
    1,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה יש למגינים השמאליים שלנו? למה הם לא משרתים בצבא?! (מסיקה במקור מגן שמאלי..)
     
  13. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,713
    לייקים שהתקבלו:
    6,965
    קודם כל, נושא מצוין.

    דבר ראשון, אני רוצה להתייחס לכל הנושא של הדור שעומד להחליף את "דור הזהב", ומדוע הם נחשבים פחות טובים מקודמיהם.
    בעבר, בליגה הראשונה(אז הליגה הלאומית), היו 16 קבוצות.
    תוסיפו לזה את החוק(שחבל שלא קיים היום) שאפשר לכל קבוצה לקחת מקסימום 3 זרים, ותקבלו מינימום של 128 שחקנים ישראלים שפותחים בליגה הראשונה!
    היום, המינימום של שחקני ישראלים שפותחים בליגת העל הוא 72!
    שימו לב להבדל המדהים.

    ועכשיו הסבר קצר על מה זה שחקן זר בליגה אצלנו, כאשר אני מתשתמש כדוגמא בקשר ההגנתי של הפועל באר שבע, פבריצו קארבליו.
    קארבליו מרוויח בעונה בין 40-50 אלף דולר, העובדה שהמס על הזרים נמוך בהרבה מהמס על הישראלים, אומר שקארבליו(מבחינת מחיר) יותר זול משחקן ישראלי שעולה בין 20-30 אלף דולר.
    עכשיו, כשמאמן מביא שחקן זר, השחקן הזר נרשם על שמו.
    כלומר, במידה והזר מצליח, תמיד יזכרו שהוא הובא על ידי המאמן.
    גם במידה והזר יכשל, יזכרו מי המאמן שהביא אותו, רק הפעם כמובן לשלילה.
    לכן, אנו עדים היום(וקארבליו הוא הדוגמא הטובה ביותר) למאמנים, שמביאים שחקנים זרים קודם בגלל המחיר שלהם, ואז ממשיכים לתת להם את הקרדיט כדי שהשחקן בסופו של דבר יוכיח את עצמו, כדי שהמאמן לא יזכר כשחקן שהביא זר נכשל.
    זה יוצר מצב, ושוב, קארבליו הוא הדוגמא הטובה ביותר, שבעונה הנוכחית בהפועל באר שבע, זוהר חוגג, הכישרון הצעיר הטוב ביותר שצמח בבאר שבע בשנים האחרונות, יושב על הספסל, כשקארבליו העלוב(אין מילה אחרת לתאר אותו) פותח בכל המשחקים של באר שבע.

    כלומר, בליגה שלנו היום, משחקים פחות ישראלים.
    כשאני אומר פחות ישראלים, זה אומר שכל השחקנים כדוגמת שי בירוק, וזוהר חוגג, נשארים על הספסל, כשהליגה שלנו מתמלאה בזרים בינונים ומטה.
    כלומר, השחקנים הישראלים הצעירים הכישרונים, לא משחקים, בגילאים הכי קריטים!

    רביבו, בנאדו וחבריהם, שיחקו וקיבל את הצאנס מגיל צעיר.
    היום לעומת זאת, כל הכישרונות הצעירים מתייבשים על הספסל.

    הזכרתם כאן שחקנים כמו שי בירוק, דקל קינן, אלירן דנין ואחרים.
    כמה מהם באמת משחקים קבוע בליגת העל?
    כמה מהם מקבלים צאנס רציני?

    אז נכון, כישרון יש בשפע, אבל איך אלירן דנין, שי בירוק וזוהר חוגג יממשו את אותו פונטציאל כשהם על הספסל?

    ההבדל הגדול בין הדור הקודם של ברקוביץ', רביבו ואחרים לדור הנוכחי הוא בדקות המשחק, הדור הקודם(רביבו, בנאדו וכדומה) שיחקו בצעירותם, הכישרונות הנוכחים לא משחקים.

    מתי הדור הכישרוני יקבל את ההזדמנות?
    בגיל 23- 24, שהם יאבדו חלק גדול מהיכולת שלהם בגלל הייבוש על הספסל.


    1. מי לדעתכם יהיו השחקנים שיובילו את הנבחרת בשנים הקרובות -
    הזכירו אותם לפני.
    אלמדון וניר רחמין בעמדת השוער, עוז יפרח ובן חיים בעמדת הבלמים(כשגם קינן ובן יוסף יכולים להשתלב כאן), דנין ומגארשווילי בשמאל, מוסא, תומר חליבה, אורי אוזן ואביתר אילוז(תזכרו את השם טוב, המגן הימני הפותח של באר שבע) בעמדת המגן הימני, אלברמן, תמיר כהן, יוסי שבחון, אבוטובול, לירן כהן, זוהר חוגג(עוד אחד שצריך לזכור), מליקסון, בירוק, ואחרים בקישור.
    ארבייטמן, עומר גולן, ואחרים בהתקפה.

    2. מי הם הצעירים הכי מוכשרים היום -
    אני תופס מאוד משי בירוק ולירן כהן.

    3. מי הצעיר הבא שיפרוץ לתודעה -
    זוהר חוגג, רק שיתנו לילד המדהים הזה את הצאנס.

    4. מה ההרכב העתידי של הנבחרת כפי שהוא נראה כיום(ראה סעיף 1).

    5. האם לשחקני הדור הקודם יש מחליפים, ואם כן מי הם ואת מי הם מחליפים - לכל שחקן יש מחליף.
    אולי הדור הנוכחי יהיה פחות טוב מהדור הקודם, אבל הוא לדעתי יצליח יותר, כי הדור הנוכחי היה דור של לוזרים.

    6. האם הדור החדש מוכשר יותר מזה שעכשיו או מזה שלפניו - לדעתי הוא פחות מוכשר מהדור הקודם, אבל את נדע רק עוד מס' שנים.
     
  14. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש צורך מאד גדול לטעמי לצמצם את מס' הזרים בליגה העליונה(לפחות ל-4 זרים),
    ולבטל את שיתופת שם זרים בליגה הלאומית.
    זה אכן יכול לתרום לשחקן הישראלי,במיוחד לצעירים שביניהם.

    חוצמזה הדור הצעיר יותר של הכדורגל הישראלי ניחן בתכונות שונות מהדור הוותיק,
    אם זה מהירות,משחק ראש,אולי אפילו יותר אופי,כך שצריך לנצל את היכולות של אותם
    שחקנים צעירים ולתת להם להשתפשף.
     
  15. מרט הכלי Member

    הצטרף ב:
    ‏24/9/04
    הודעות:
    47
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי מי שיובילו את הנבחרת בשנים הקרובות הם:
    שוערים- דוידוביץ'(מכבי חיפה) , אוואט(סנטאנדר) , אלמדון (מכבי חיפה) ידוע ששוערים ממשיכים את הקריירה יותר זמן משחני שדה...
    בלמים- בן חיים (בולטון) , סטרול (מכבי ת"א), קינן(מכבי חיפה), בן יוסף(מכבי פ"ת).
    מגינים- שמאלי:מגרלשווילי(מכבי חיפה), דנין(ביתר ירושלים) ימני : אלקריף(מ.ס. אשדוד) , אוזן (מכבי חיפה).
    קשרים אחורי : תמיר כהן (מכבי ת"א), אלברמן (מכבי פ"ת),מישאלוב (מכבי ת"א) , , ברוכיאן (ביתר ירושלים), גזל(מכבי חיפה)
    שמאלי: ורמוט (הפועל חיפה), מסיקה(מכבי ת"א) , דגו(מכבי ת"א), מליקסון (בית"ר ירושלים).
    ימני: לירן כהן(מכבי ת"א), אפק ( סלמנקה).
    קשרים התקפיים : בניון(סנטאנדר) , משיח (מכבי פ"ת), בונפלד(מכבי ת"א), דוד רביבו (מ.ס. אשדוד).
    חלוצים- קטן(מכבי חיפה) , בלילי(קייסריספור) , חיים(איסטנבולספור), ארבייטמן(הפועל פ"ת) , בן בסט (מכבי חיפה), גולן (מכבי פ"ת).


    אלה השחקנים שאני חושב שצריכים להיות בסגלים בעוד 2-4 שנים בשילוב עם כמה ותיקים שלא רשמתי.....