צ'לסי 2015/16-סוף עידן מוריניו

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י golding, ‏10/7/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אני אסביר לך מה ההבדל: אני לא מתקרב לאהוד את הניקס כמו שאני מכביסט מלידה ואם אני צריך לבחור אין בכלל ספק במי. את ההתרגשות שלי ממכבי בניצחונות והפסדים אי אפשר בכלל לתאר ליד הניקס שזו קבוצה שאני אוהב שנים אבל מעולם לא טענתי שאני איזה אוהד שרוף שלהם שלא מפסיד משחקים. להיפך, אני מפסיד המון משחקים שמתנגשים עם האהבה האמיתית שלי. הבנת את ההבדלז? ובלי קשר, כדורסל עולמי והnba זה באמת עולמות נפרדים
     
  2. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    הכוונה שלי היא לא איך אתה אוהד שתי קבוצות כדורסל, אלא איך אתה מכביסט מלידה כמו שאתה אומר, ובנוסף לזה אתה אוהד את הקבוצה שלך מקולומביה. ושתיהן על 100%, אתה אומר.

    אני לא רואה בזה שום הבדל בין לאהוד את ב"ש ב100% ואת צ'לסי ב100%. עולמות נפרדים לחלוטין, שהסיכוי שהקבוצות האלו יפגשו הוא אפסי.

    אבל העניין שלא הבנתי הוא שבמשך כל הדיון הזה השמעתם בעיקר טיעונים שבכלל לא קשורים לענפי הספורט, אלא לעניין הרגשי.
    ציטוט שלך: "אתם לא יכולים להתווכח עם הרגש שלנו שבנוי לקבוצה אחת בלבד שאיתה אנחנו קמים, אוכלים וישנים" - אבל הנה אתה אומר שיש שתי קבוצות שאתה קם וישן איתן. ענפים שונים, בניגוד ללירן וראוליטו, אבל מה זה משנה? אתם מדברים פה על רגש.

    בהודעה האחרונה של גולדינג, עליה עשית לייק הוא שואל "מה עובר על אדם, מבחינה רגשית, כשקבוצה אחת מפסידה ואחרת מנצחת?".
    אפשר לשאול את אותה שאלה בדיוק לכיוונך (וגם לגולדינג, אם הוא אוהד קבוצה או ספורטאי בענף אחר). אין פה שום קשר לענף הספורט.
     
  3. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,192
    לייקים שהתקבלו:
    16,039
    כל אחד חי לפי ספר החוקים שלו אבל אם כבר אנחנו נכנסים בדיון הזה לעובי הקורה, נראה לי לא רציני בכלל שאתה מפספס מחציות של הקבוצה וחי עם זה בשלום. אין דבר כזה לפספס משחק של הקבוצה, אולי ידידויות שגם אני התחלתי לפשל בהם האמת אבל משחקים רשמיים? איזה מן דבר זה?
    אני "אוהד" של אוקלהומה/סיאטל בNBA וגרין ביי בNFL כבר יותר מ15 שנים וכבר שילמתי על ליג פאס כדי לראות משחקים שלהן בעונות סדירות כמו איזה מכור אבל אני לא יכול להגיד שזאת אהדה אמיתית כי מצידי בשביל 3 נקודות בליגה לליברפול אני מוכן שיסגרו את המועדונים האלה לתמיד.
     
  4. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אני לא מבין למה אתה משווה אהדה אמיתית של קבוצות בונפים שונים חאהדה אמיתית לקבוצות באותו ענף. לא אמרתי שזה הזוי שבנאדם והד קבוצה אחת בענף מסויים. מה הקשר בין הסל לרגל? אני חייב לאהוב רק ענף ספורט אחד? אתה דיברת איתי על ההבדל בין הניקס למכבי. לאהוד שתי קבוצות מאותו ענף נראה לי הזוי. אם אתה מדבר איתי על רגש, שום דבר בעולם לא יתעלה על ליברטאדורס של נאסיונל או מונדיאל של קולומביה. גם לא יורוליג של מכבי. ועדיין לדעתי השוואה בין שתי קבוצות מאותו ענף היא הרבה יותר בעייתית.
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אם אתם מקבלים דעה של אחרים שמנוגדת לשלכם אז מעולה. ולשאלה: וואלה יופי, יש לי מנוי שאני משלם עליו ממיטב כספי ואני לא אלך למשחק כי זה מתנגש עם מחצית של ריאל כי לכמה פה זה לא מסתדר? בשנה שעברה לדוגמא היה את הדרבי של מדריד ובמקביל הפועל ת"א נגד רעננה בבלומפילד. ויתרתי על הפועל, יש מבין? אגב, לאוהד מס'1 של פיספס בחיים משחק של צ'לסי - מרשים. ומצד שני מה עם חתונות, אירועים, דברים אחרים שצריך לעשות? החבר הכי טוב שלך מסונכרן עם הלו"ז של צ'לסי אני מבין, שלא יקבע את החתונה באותו יום.

    לעניין התחושות: שאלה מורכבת. דין דרבי לא כדין משחק נגד רעננה מן הסתם. ושוב, ריאל והפועל מעט מנוגדות באופי. בריאל מדריד כל תיקו הוא סוף העולם. פותחים עונה וכל עונה כשהציפייה היא טרבל. הפועל היא סיפור אחר. הייתי רוצה סריית אליפויות אבל זה לא המצב. ברור שעצוב כשהפועל מפסידים.
     
  6. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    לא דיברתי איתך על ההבדל בין הניקס למכבי, פשוט נזכרתי שאתה אוהד את שתיהן (בנוסף לקבוצה הקולומביאנית) אז העלתי את זה.

    מה יש לא להבין בהשוואה שלי? בציטוטים שהבאתי אתה וגולדינג דיברתם על רגש נטו, על מה קורה אם קבוצה אחת מפסידה ואחת מנצחת, על איך אפשר לקום ולישון עם שתי קבוצות. לכן אין כאן שום קשר, שום רלוונטיות לסוגיה של א) שתי הקבוצות משחקות כדורגל. ב) אחת משחקת כדורגל ואחת כדורסל. איך ההבדל בין א' לב' משפיעה על התהליך הרגשי? איך א' יותר בעייתי מב'? איך דבר אחד הזוי והשני לא? זה פשוט קשקוש מוחלט.

    עכשיו אתה בעצם אומר שכן יש לך העדפה בין מכבי לנאסיונאל, אז אולי ראוי לשאול אם אפשר לקרוא לך מכביסט מלידה כשאתה מעדיף לראות משחקים של קבוצה אחרת. שיהיה ברור לגבי המשפט האחרון, אני פשוט הולך בקו שהצגתם לאורך הדיון, לאו דוקא מה שאני חושב. באופן אישי אין לי ניסיון עם לאהוד שתי קבוצות "על אמת", כמו שאמרתי האהדה שלי למכבי ת"א כדורסל וכדורגל תופסת חלק מזערי מהחיים שלי לעומת האהדה לצ'לסי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/8/15
  7. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    איך מרגישים שזו מפסידה וזו מנצחת? שמחים בגלל זה ומדוכאים בגלל זה, איך זה אפשרי? אין לי מושג, אני לא פסיכולוג או וואטבר לענות על שאלות כאלו, עובדה שזה מה שקורה.
    וכן, יוצא שאני מפסיד מחצית או משחק של זו בגלל משחק של האחרת, זה מה שיש- בעיניי לא מוריד במאומה מרמת האהדה שלי לקבוצה זו או השנייה. אני יודע איך אני לוקח הפסדים של צלסי או באר שבע- וזה ממש באותה רמה, והתוצאה של השנייה משפיעה על המצב רוח אבל בטח לא מבטלת את התחושות מהפסד של הקבוצה השנייה.
    אתם שואלים שאלות טובות, אבל שאלות שצריך לשאול אנשי מקצוע שאחראים על המוח האנושי. העובדה היא שזו אהבה טוטאלית וגם זו אהבה טוטאלית.
    אני בהחלט מבין ומקבל שמי שלא מכיר את זה לא מסוגל להבין איך זה ייתכן.
    לכן אין לי שום כוונה או ניסיון לשכנע אותכם להבין, פשוט לגרום לכם להבין שכן, זה קורה זה קיים וזה אפשרי.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  8. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    רק שיהיה ברור וזה מה שטענתי מלכתחילה: אין כאן אתה טועה אני טועה כי מדובר על רגש. אני לא יכול לקבוע איך אתם מרגישים לגבי זה למרות שזה נראה לי הזוי ואתם יכולים לטעון להיפך. לאורך כל הדיון אנחנו לא מצביעים על טעויות. זו דעתי וככה אני רואה את זה.
     
    Liverpool-Forever אוהב/ת את זה.
  9. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    זה בתגובה אלי או אל לירן?
     
  10. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    ההזוי שלך זו השגרה שלנו...
    אני לא חושב שהייתי מסוגל להגיע לרמות אהדה ותלות כזו בצלסי אם לא היה לי את באר שבע בחיים. אני לא חושב שהייתי מסוגל להבין מה זה להיות אוהד אם לא הייתי חווה הצלחות ובעיקר כשלונות ממש ביציע ולא רק דרך המרקע.
    כל כך מובן מאליו מבחינתי והזוי מבחינתך, כמו שלא נתפס מבחינתי איך אפשר לא להבין מה זה להיות ביציע על בסיס שבועי.. וזו השגרה של רוב האנשים שלא מחוברים לכדורגל בארץ. זה בסדר.
    כל אחד והשגרה שלו שזה ההזוי אצל האחר.
     
    oFiRzZz ו-idans10 אוהבים את זה.
  11. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אין כאן שום ניסיון לומר שהדעה שלנו טובה משלכם או שאנחנו אוהדים טובים מכם. דור, אתה לוקח את זה למקומות לא נכונים.

    טרי. לדעתי אין שום קשר בין אהדה בענף ספורט מסוים לענף ספורט אחר. ראשית, כי ענף הספורט האחר לא חשוב לך כמו כדורגל (בהנחה ואתה אוהד כדורגל מלידה) ושנית, כי לכל ספורט שאתה אוהב יש תפקיד אחר בחיים שלך. מצחיק לומר את זה, אבל הטענה של אורן על כך שכדורגל ישראלי זה בעצם לא כדורגל היא טענה שאני לגמרי מקבל. אם מסתכלים על ההבדל ביניהם כשני עולמות שונים זה מובן לי במקום מסוים.

    מבחינתי, אובססיה אמיתית יש רק אחת. אני לא רואה את עצמי קורא על הברז, על לואיס המילטון או על כל קבוצה/ספורטאי שאני מחבב כפי שאני עושה עם צ׳לסי. פשוט לא יקרה. זה בטח לא הופך אותי לאוהד טוב יותר ממישהו אחר.
     
    idans10 אוהב/ת את זה.
  12. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    לא הבנת מה אני שואל את עידן. אתה ועידן אומרים שאתם לא מבינים איך אפשר להיות אובססיביים לגבי שתי קבוצות כדורגל, כשאתם מדברים על רגש. אני אומר שאין שום הבדל בין זה לבין להיות אובססיבי לגבי קבוצת כדורגל אחת וקבוצת כדורסל אחת. השאלות שאתם מציגים (מה קורה אם זו מפסידה וזו מנצחת וכו', אתה שמח או מדוכא) נכונות לשתי האפשרויות. ויש מספיק אנשים שאוהבים כדורגל וכדורסל בלי הבדל ברור.

    לגבי "אובססיה אמיתית יש רק אחת", אני מבחינתי מתחבר לאמירה הזו כי זו המציאות שלי, אבל אין לזה באמת משמעות. אני לא יודע אם האהדה שלי לצ'לסי חוסמת אפשרות לאהוד קבוצה אחרת באותה מידה, אני לא יודע אם זו הסיבה שיש לי אובססיה אחת. אולי אם צ'לסי לא היתה קיימת לא הייתי אוהד אף קבוצת ספורט ברמה דומה, והיו לי אפס אובססיות.
     
  13. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    ניסיתי לומר שלא משנה כמה אתה אוהב/מחבב קבוצות או ספורטאים מענפים אחרים, מה שישפיע לך על מצב הרוח בסוף היום זה רק מה שקורה עם הקבוצה שאתה באמת אובססיבי לגביה. אני כבר שנים עוקב אחרי הברז בפוטבול, אבל אני לא באמת אוהד אותם. יש להם אוהדים שמושקעים רגשית במועדון ברמה שאני לעולם לא אוכל, או ארצה, להגיע אליה. למה? כי אני לא יכול להכיל יותר מאהדה לקבוצה אחת.

    אין לזה משמעות? לרוב הדברים שנאמרים כאן אין משמעות, זה המהות של פורום כדורגל/ספורט. אני בוודאות יודע שהאהדה שלי לצ׳לסי חוסמת אפשרות לאהוד קבוצה אחרת. לא יודע מה היה קורה אם צ׳לסי לא הייתה קיימת, וזה גם לא באמת מעניין אותי.
     
  14. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    נראה לי שמיצינו את עצמנו ושאנחנו סטינו מהדיון של פאלקאו קצת יותר מדי
     
    golding אוהב/ת את זה.
  15. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    טוב, נראה שאברטון עושים דווקא עם סטונס ומנסים לסחוט ממש ממש את הלימון. נראה לי שצריך לוותר עליו, מרגיש רע מאוד להגיע לסכומים של 50 מיליון עבורו.
    הייתי עושה כל מאמצים להביא את פוגבה שזה גם נראה הכיוון. פוגבה שווה 80 מיליון.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.