קלאוסורה 2016 -מקסיקו

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Pachuceño, ‏24/7/15.

  1. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    חולק עליך מאוד. כשחקן נטו, האיכויות של פאלקאו עולות בהרבה על אלו של דאירו. אכן יש ירידה מאז הפציעה, אבל עדיין הוא נחשב לחלוץ מצויין, בטח טוב יותר מדאירו (כמות הגולים פר ליגה לא רלוונטים לאור הפערים. גם בליגה בקולומביה יש סקוררים טובים מאוד, אבל אף אחד לא ייקח אותם רק כי הם כובשים שם). פקרמן הולך עם השחקנים שהביאו את ההצלחה לקולומביה ופאלקאו היה אחד מהם. העובדה שהוא גם הולך עם השחקנים שלו הוכיחה זאת יותר מפעם אחת, מי אנחנו שנתווכח איתו.

    לנושא הקופה אמריקה, נוח מאוד להפיל את התיק על פאלקאו, אבל העבדות הן כאלו שאף אחד בקולומביה לא פגע. חאמס היה בשיא חולשתו ואף אחד לא צייץ, אז בטח ובטח שהתיק לא ייפול כאן רק על פאלקאו. בכושר של קולומביה בקופה, לא רק שדאירו לא היה פוגע, אלא גם מסי, אילו היה קולומביאני, לא היה עושה דבר. ככה שהמתמטיקה במקרה הזה מאוד לא פשוטה. הדוגמא מישראל היא גרועה, מאחר ופקרמן בתחילת דרכו הלך עם טאו גוטיארס שהיה ללא מסגרת ובכושר ירוד על פני ג'קסון הנהדר. התוצאה? טאו היה מהגורמים העיקריים לעלייתה של הנבחרת הקולומביאנית כאחת מהטובות בעולם. אז לא כל מה שלא עובד במקום אחד, לא יעבוד במקום אחר.

    אגב, כנ"ל לגבי פאבון: אני אישית מת על פאבון, אבל בנוגע לאופיו הוא לא מתאים לפקרמן ועם הצלחה כידוע, לא מתווכחים. מה גם שלקולומביה באמת שיש מאגר שחקנים מצויין גם בתפקיד של פאבון ולא כל הצלחה בליגה המכסיקנית מצדיקה זימון למדים הלאומיים. ושוב, זה אני אומר כאחד שמאוד מעריך את פאבון אבל גם מכיר את אופיו הלא פשוט ופקרמן לא טיפש בכך שמאז הפעם היחידה שהוא זימן אותו ב-2012, הוא לא קרא לו יותר בכלל. יש לו את הסיבות שלו.

    מעבר לפאלקאו, לקולומביה יש את באקה, טאו, ג'קסון, פרדי מונטרו, רפאל סאנטוס בורה, לואיס פרננדו מוריאל ואולי אפילו אדריאן ראמוס כשיחזור לכושר ואלו רק השמות שאני זורק בראש שאמורים וצריכים לקבל צ'אנס לפני דאירו מורנו, שהוא אחלה חלוץ, אבל ממש לא בשביל הנבחרת במאגר הפול הנוכחי שלה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/8/15
  2. Pachuceño Member

    הצטרף ב:
    ‏24/7/15
    הודעות:
    101
    לייקים שהתקבלו:
    50
    מין:
    זכר
    לגבי נבחרת קולומביה, אתה מומחה הרבה יותר גדול ממני, וכנראה שלמורנו אכן לא מגיע מקום בסגל.

    לגבי פלקאו, אני ואתה לא מסכימים וזה בסדר גמור.
    אני מכיר כמה אנשים וסקואטים מתחום הכדורגל באנגליה (יוצא לי לעבוד איתם מידי פעם). כולם ללא יוצא מן הכלל, טוענים שפלקאו נמצא בצ'לסי רק בזכות מנדס, ושבתור אנשי מקצוע לעולם לא היו ממליצים להחתים שחקן כמוהו במועדון (בייחוד לא בשכר שהוא מרוויח).
    הנקודה שלי היא כזאת (והיא היפוטתית):

    אם הייתה בחירה רק בין מורנו לפלקאו לסגל הנבחרת, נכון להיום, מורנו צריך להיות שם.

    נקודה נוספת: מי שמשחק באנגליה (או באירופה) לא חייב להיות בסגל רק בגלל שהוא שם. אדווין קרדונה הוא השחקן הראשון או השני (אחרי חאמס) שצריך לקרוא לנבחרת קולומביה לדעתי. והוא לא משחק באירופה. זה רק לא איפה אתה משחק, זה האיכות שלך.
     
  3. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    שלא יובן לא נכון: אני לרגע לא טוען שמקום הקבוצה אמור לקבוע בין אם ייקראו לך לסגל או לא. מצד שני, גם אי אפשר לבוא ולעשות השוואה רק על בסיס הגולים שהשחקנים כובשים, כאשר אחד עושה את זה במכסיקו ואחד עושה את זה באנגליה. כמו שאמרתי, גם הוגו רודאז'גה חורר רשתות במכסיקו וגם פאבון עושה את זה ושניהם לא בדיוק הצטיינו באירופה כאשר הגיעו לשם. זה לא אומר שרק "האירופאים" אמורים להיות בנבחרת, אבל בהחלט שם בפרופורציות את ההשוואות בנוגע להבקעת השערים. טאו נחשב לאחד השחקנים המרכזיים של פקרמן והוא עבר לאירופה רק הקיץ. אז תהיה בטוח שפקרמן לא בוחר שחקנים לפי מדינות אירופאיות שבהם הם משחקים. לגבי פאלקאו, יש המון אנשים שחושבים שהצעד של צ'לסי היה שגוי. אם זה נכון או לא, נדע רק בסוף השנה. זה עדיין לא עושה את פאלקאו לשחקן שלא מגיע לו זימון לנבחרת. כמו שאמרתי, פאלקאו לפני ואחרי הפציעה עדיין שחקן טוב יותר מדאירו, שבעצמו לא כזה הבריק (בלשון המעטה) כאשר זומן לנבחרת. היום הוא בכושר בקבוצה שלו, אבל כמוהו יש עוד 3-4 חלוצים מצויינים שמחוררים רשתות בקולומביה ואף אחד לא חושב שהם צריכים להיות מוזמנים, פשוט כי יש אופציות טובות יותר לפניהם.

    לגבי אדווין קארדונה, גם כאן אתה נותן קרדיט גדול מדי לטעמי על בסיס ההופעות שלו. ושוב, שחקן שאני מאוד אוהב ושחקן שכן צריך להיות בנבחרת, אבל הוא אפילו לא נכלל ב-11 של פקרמן והוא בטח לא השחקן השני הכי חשוב אחרי חאמס. הוא נמצא בכושר אדיר והוא יוזמן למוקדמות המונדיאל, אבל הוא לא צפוי להיות ב-11 הפותחים, לפחות לא כרגע. אבל אגילאר וקרלוס סאנצ'ס, לצורך העניין, הרבה יותר חיוניים לנבחרת כרגע.

    בכל מקרה, לא נעים לי לגזול יותר מדי אוף טופיק לדיון המצויין שלך ואנחנו בהחלט גם יכולים לא להסכיםף, בשביל זה מדובר בפורום :)
     
  4. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    @Pachuceño הנה עוד חלוץ שלא נופל מדאירו וגם יכול היה להלקח בחשבון לנבחרת, למרות שבמצב כרגע גם לו עדיין אין מקום. פרננדו אוריבה עם צמד נוסף בניצחון של טולוקה על גואדלאחארה, סוגר סופ"ש אדיר לקולומביאנים במכסיקו. אוריבה כבר היה לפני 5 שנים בקייבו ורונה אבל מיעט לשחק וחזר לקולומביה. מקווה ומאמין שאחרי העונה הזו אם ימשיך כך, יגיעו גם ההצעות מאירופה בתקווה שהפעם הוא יידע לנצל אותן. חלוץ מצויין.

     
    Pachuceño אוהב/ת את זה.
  5. Pachuceño Member

    הצטרף ב:
    ‏24/7/15
    הודעות:
    101
    לייקים שהתקבלו:
    50
    מין:
    זכר
    סאנטוס לגונה (האלופה הנוכחית) שפתחה את העונה בצורה גרועה מאוד מינתה את מיודענו פאקו אסטריאן למאמנה במקומו של פדרו קאיישיניה שהתפטר בשבוע שעבר. אתגר מעניין מאוד מבחינתו. יהיה חייב לייצב את הקבוצה ולנסות להוביל אותה לפלייאוף.

    נקודה נוספת: לקבוצה אין הגנה. אני לא אהיה מופתע אם קרלוס גרסיה יעזוב את מכבי לקראת ינואר ויעבור לשחק במקסיקו. במיוחד אם הוא ייאבד את מקומו בהרכב לבן חיים וטיבי.
     
  6. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ברחסיו חוזר לכבוש, יום שמח :)

    באנגליה וארגנטינה מדברים על הבלם, מה שהזכיר לי לברר ולשאול איך הולך לפונס מורי במקסיקו עד כה?

    במספרים אני רואה שבסדר, אבל גם היכולת טובה?
     
  7. Pachuceño Member

    הצטרף ב:
    ‏24/7/15
    הודעות:
    101
    לייקים שהתקבלו:
    50
    מין:
    זכר
    כמו כל הקבוצה, הוא מציג עד עתה יכולת טובה. לדעתי אפילו טובה יותר מאשר היכולת של דורלאן פאבון המצויין, ושיתוף הפעולה בין שניהם ממש טוב. אבל מה שגורם לו להיראות מצויין ולהבקיע הרבה, זה שאנטוניו מוחמד אוהב לשחק התקפי, וגם כאשר אלדו דה ניגריס משחק לידו, הוא עדיין החלוץ המרכזי.

    יש שחקנים שלא יכולים לעמוד בלחץ הגדול שיש בריבר פלייט (למרות שלמיטב הבנתי הוא קיבל את הצ'אנס שלו שם) ומצליחים מאוד בחוץ. כנראה שרוחליו הוא אחד מאלו.

    לגבי גונזלו ברחסיו: אמנם כבש צמד אתמול בגביע (מול קבוצת תחתית בליגת המשנה יש לציין), אבל עד עכשיו הוא אכזבה. לא תרם כלום מבחינה התקפית לאטלס, ואני מקווה (לטובתה של אטלס) שעכשיו שהוא הבקיע הוא יצבור ביטחון וייתן תפוקה גם בליגה.
     
  8. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ברחסיו הוא לא חלוץ של מספרים, למרות פה ושם הבלחות, יותר של עבודה קשה על המגרש. אם הביאו אותו לחורר רשתות יש פה בעיה של תיאום ציפיות לדעתי.
     
  9. Pachuceño Member

    הצטרף ב:
    ‏24/7/15
    הודעות:
    101
    לייקים שהתקבלו:
    50
    מין:
    זכר
    לאטלס אין אף חלוץ מטרה קלאסי (כמו למשל נאולפאן בפא'צוקה, או מאורו בוסלי בלאון) שאמור "לחורר רשתות" (אולי קבאז'ירו, וגם הוא לא). יש לה מספר חלוצים שמבקיעים כמה שערים בעונה (בראגן, אלבארז, אריזאלה...) אבל מבצעים תנועה ומאפשרים לקשרים ההתקפיים לכבוש גם כן. חואן קרלוס מדינה, פונצ'יטו גונזלס, לובואה, כל אלו קשרים שיודעים ואוהבים לכבוש.
    כל זה לא אומר שחלוץ לא צריך להבקיע מידי פעם. אולי לא 15 שערים בעונה, אבל 5-6 כן.

    במשחקים של אטלס שראיתי עד עכשיו (ואני מודה שראיתי רק חלק מהמשחקים שלה העונה), ברחסיו לא הצליח להשתלב במערך.
    אני מניח שהוא רוצה לעבוד קשה בשביל החלוץ שמשחק לידו, אבל מכיוון שאין שם חלוץ מטרה, זה קצת פחות אפקטיבי. דרך אגב, אתמול הוא הוצב בתור חלוץ המטרה ודווקא הראה יכולת טובה. יכל לכבוש עוד שער או שניים. אני מניח שעכשיו שהוא כבש, יירד ממנו קצת הלחץ "להוכיח" והוא יתרכז יותר בהבנת השיטה של מאטוסס. גם לדריו בנדטו לקח קצת זמן עד שהוא הבין את שיטת המשחק של מאטוסס באמריקה. כאשר הוא הבין הוא התחיל להפציץ.
     
  10. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני חושב שדריו בנדטו זה סיפור שונה, בטח ובטח שחקן שונה, ההצלחה שלו במקסיקו הייתה הפתעה גדולה בארגנטינה. פחות הנטייה שלו לשים גולים בצבע. אבל מה שאתה כותב על ברחסיו נשמע הגיוני למדי.
     
  11. Pachuceño Member

    הצטרף ב:
    ‏24/7/15
    הודעות:
    101
    לייקים שהתקבלו:
    50
    מין:
    זכר
    אלמנט נוסף שהפעיל "לחץ" על ברחסיו: כמה וכמה חלוצים חדשים בליגה שהתחילו טוב מאוד את העונה וכבר מסתמנים כרכש איכותי. פרננדו אוריבה ואנריקה טרייבירו מטולוקה, פונס מורי במונטריי, ואפילו ז'יניאק (לא בר השוואה, אבל עדיין) מבקיעים יפה עד עכשיו (ונכון, אלו גולרים מטבעם. אבל שוב, חלוץ חייב להבקיע מידי פעם, גם אם הוא לא חלוץ מטרה). ברחסיו לא הבקיע עדיין וחלוץ שלא מבקיע במשחק כמה משחקים ברצף, מתחיל הלחץ הפנימי, וגם מסביב.
     
  12. Pachuceño Member

    הצטרף ב:
    ‏24/7/15
    הודעות:
    101
    לייקים שהתקבלו:
    50
    מין:
    זכר
    ריקרדו "טוקה" פרטי, מאמנה הברזילאי של טיגרס, מונה למאמנה הזמני של נבחרת מקסיקו. מאמן מצויין שמכיר טוב מאוד את הכדורגל המקסיקני. מצד שני, משוגע לא קטן. לא בטוח שהוא לא פחות משוגע ממיגל הררה (ולדעתי גם יותר ממנו).

    http://cdn.foxsportsla.com/sites/foxsports-la/files/img/notes/news/620x465/Tuca060114.Xxx

    בורסת השמות לגבי המאמן שיחליף אותו בטיגרס משוגעת לא פחות (ולהערכתי גם לא ריאלית):

    הוזכרו השמות של אנצ'לוטי, יורגן קלופ, ביאלסה, רמון דיאז וסמפאולי.
    הימור שלי: אולי פדרו קאישינייה שהתפטר השבוע מסנטוס יגיע. אני לא אופתע עם ריקדרו לה וולפה יימצא את עצמו שם...
     
    Franco אוהב/ת את זה.
  13. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    בקולומביה מדברים על כך שהמועמד המוביל הוא חואן קרלוס אוסוריו שזכה להצלחה אדירה בליגה הקולומביאנית אבל מאוד מקרטע עכשיו עם סאו פאולו. דיברו על כך במכסיקו?
     
  14. Pachuceño Member

    הצטרף ב:
    ‏24/7/15
    הודעות:
    101
    לייקים שהתקבלו:
    50
    מין:
    זכר
    לא ראיתי את השם שלו בשום מקום, אבל אני מניח שהשמות הריאליים יותר יגיעו ביום יומיים הקרובים ואז אולי יזכירו אותו.
    צריך לזכור שמדובר במינוי זמני בנבחרת ולא ברור מה יקרה עם טוקה לאחר משחקי הידידות בנובמבר. אם יחליטו לא להמשיך איתו, אז אני מניח שהוא יחזור לטיגרס לקראת הקלאוסורה. במקרה כזה ימנו מאמן זמני בטיגרס (כנראה מישהו צעיר) שיודע מראש שאין לו סיכוי לאמן את טיגרס גם בקלאוסורה.
     
    idans10 אוהב/ת את זה.
  15. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    דאירו וקארדונה האנשים החמים במכסיקו. דאירו עם שער ליגה רביעי ברציפות וקארדונה עם עוד גולאסו לרשימת הגולאסוס שלו


    גם אבילס הורטאדו עם צמד לחאגוארס ואנדרס אנדראדה עם צמד לקלוב אמריקה ממשיכים לשים את קולומביה על המפה במכסיקו.
     
    Pachuceño אוהב/ת את זה.