על צביעות והגינות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Barcik, ‏15/10/04.

  1. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הגרמני שלח למגרש 11 שחקנים. רק אחד מהשחקנים נגע בכדור בידו. אחד בלבד ענד את סרט הקפטן. כולם היו בני מדינה אחת, ולא שיחקו לפני כן תחת דגל אחר כלשהו. אף אחד מה- 11 לא סחב עונש השעייה, גם לא השחקנים שנותרו על הספסל. את בדיקות הסמים הם כולם עברו בהצלחה. במשחק עצמו, הם מסרו, תיקלו ובעטו. הם הבקיעו יותר מהיריבה, וניצחו.
    הברזילאי לא אהב את זה. הצרפתי, הצ'כי והספרדי התלוננו גם כן. זו הייתה רק תחילתו של כדור השלג. הישראלי קטל ללא הרף. האנגלי ביקר קשות. לבסוף, גם השוויצרי הסכים לגנות. למעשה, העולם כולו התאחד בזריקת רפש על הגרמני, וגם הפורטוגזי קיבל מנה הגונה. זה לא הוגן, הם אמרו, שהקבוצה של הגרמני בועטת פעם וחצי לשער וזוכה באליפות.
    מעל לכולם עמד ההולנדי. הוא יצא בשלל הצעות מגוונות, שנועדו למנוע מהגרמני וחסידיו לנצח בעתיד. לעבור לספירת עבירות כמו בכדורסל. לקצר את משך המחצית. להרחיק שחקן לכמות כלשהי של דקות. הצעות של ההולנדי גררו גל של פנטזיות פרועות מלבם של אנשים מתוסכלים. הולנדי אחר העניק נקודה על כל שער, בנוסף לאלה המוענקות על הפסד ונצחון. גולש אינטרנט, אזרח העולם, הציע להגביל את כמות הזמן המוקצת להתקפה. בכדי להלחם במשחק הבלתי הוגן של הגרמני, הציעו המבקרים לשנות את פני המשחק.
    הגרמני לא היה צריך להתמודד מול קבוצתו הקודמת של הברזילאי אותו ניצח בגמר. להבדיל מבן ארצו, הברזילאי ההוא לא התלונן. הוא גם לא הציע חוקים חדשים. הוא בסך הכל זרק לחניכיו כדור באימון, וביקש לבצע דאבל-פס. או דריבל. או בעיטה אימתנית מרחוק. ולפעמים גם מסירות מרגל לרגל שמסתיימות בבעיטה קלילה אל שער חשוף. הוא לא צריך חוקי נבדל חדשים, או הגבלת כמות עבירות. הוא צריך רק קסם.
     
  2. ראול Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/03
    הודעות:
    4,578
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם אותו הולנדי תמהוני יסתמך על יכולת ההבקעה הפנומנלית שלו בתור ידע לכדורגל, נמצא את כולנו... הישראלי, הספרדי, השוויצרי והאנגלי, משחקים על פרקט.
    הרי ראינו איך אותו הולנדי סיים את הקריירה. לשם גם מתגלגל הכדורגל, אם לא נעצור את הרובוטיזציה שמתבצעת.

    ארתור, אוהב את הרעיון.
     
  3. BOSS Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא כל ההצעות שהציעו מוזכרות בדימוי. מה עם מצלמת טלוויזיה שתעזור לשופט? וחוץ מזה למה שלא יהיה נקודה על גול ואם 0-0 אז 0 נקודות או משהו כזה?
     
  4. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמובן שמדובר פה בנבחרת יוון. מעניין לראות אותה מוצגת באור אחר, אני מאמין שחלק גדול מהביקורת הנוקבת נובע מהעובדה שקשה לאנשים שמדינה כל כך קטנה (בכדורגל כמובן) כמו יוון זוכה באחד משני הטורנירים הגדולים, ולא איזו מדינה שהייתה צריכה לקחת כמו פורטוגל, צרפת, הולנד ואחרות.
     
  5. BOSS Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נכון, וגם יותר קשה עם זה שהכדורגל שלה היה מגעיל...
     
  6. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מצד אחד זה כיף שיוון זכתה כי זאת מדינה קטנה והפתעה גדולה.

    אבל....הם היו פשוט משעממים...לא יכלתי לראות משחקים שלהם..תמיד הייתי מעביר ערוצים באמצע.

    מצד שני יש לנו את טורניר אמסטרדם שם מקבלים נקודה על כל שער וכל משחק יש לפחות 3-4 שערים.

     
  7. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני אזרוק קצת נמשל כדי לפלפל את הדיון.

    ואן-באסטן לא סיים את הקריירה שלו בגלל העבירות הקטנות שהוא מתלונן עליהן. הוא סיים את הקריירה בגלל תיקולים פראיים. ותיקולים פראיים, מענישים גם היום בהרחקות ולעתים קרובות השעיות.

    זה במקרה מסויימים יכול בהחלט להואיל. אני לא נגד כל שינוי בחוקה - אבל אני מתנגד בתוקף לכל שינוי דרסטי.

    זה שתי הבעיות הגדולות שלי עם הביקורת וההצעות לשינוי החוקה. פורטוגל, צ'כיה וצרפת, אשר בשורה התחתונה היו פחות טובות מיוון באליפות אירופה ולא הגיע להן לזכות, הולכות לפיפ"א כדי שאלה ישנו את החוקים וימנעו ממקרה כזה לחזור שנית. יוון לא ביצעה משהו לא חוקי. היא שיחקה באופן הוגן ונקי. אבל אלה שלא הצליחו לנצח אותה הולכות בעקיפין. כך, למעשה, רוצות הקבוצות הגדולות למחוק את הסיכויים של הקטנות בתחרויות מסוג אלה.
    מכן נובעת ההסתייגות השנייה שלי. אני משוכנע שאם ברזיל הייתה קופצת לרגע מזרחה, לא היה ליוון שום סיכוי מול הסלסאו. ההתקפה של נבחרת ברזיל עכשיו דורסנית, ומצויידת בקסם אמיתי. אף קבוצה ביורו לא התקרבה לברזיל בתצוגות ההתקפה. אבל במקום לשפר את המשחק ההתקפי ולעמול עליו, הם הלכו לפיפ"א והתבכיינו. במקום להתאמן במאמץ להיות טובים יותר מיוון, הם לקחו את הדרך הקצרה. ואני לא אוהב את זה. ללא שום שינויים בחוקה, הקבוצות יצטרכו למצוא פתורונות חדשים מקדימה (והם ימצאו), בדרך למשחק התקפה ובכלל טובים יותר. זוהי התקדמות של הכדורגל כמשחק.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/10/04
  8. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    נכון שיוון לא עשתה משהו לא חוקי, אבל ניקח לדוגמא את החצי גמר מול צ'כיה, לא במקרה אחד השחקנים החזקים ובעלי הכושר הכי טוב בעולם, פאבל נדבד, נפצע דווקא נגדם, עד שהוא יצא הוא לא יכל לגעת בכדור בלי שיכנס בו איזה יווני. כל פעם שמפילים אותו זוהי עבירה, ואם זה פוגע במשחק שלו ואפילו בבריאותו זה כבר משהו לא ספורטיבי.
     
  9. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פאבל נדבד נפצע כי במהלך בעיטה הוא פגע לא טוב ברגל של אחד המגנים היוונים.
     
  10. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    זה היה הקש ששבר את גב הגמל.
     
  11. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לגבי פאבל נדבד, יכול להיות שהפציעה שלו באופן ספציפי קרתה לא לאחר עבירה עליו, אבל ג'ו קול צודק, ומספיק לראות משחק אחד של יובנטוס ולא משנה באיזו מסגרת, כדי לראות איך הבנאדם מופל על הדשא (בין אם בתאקל חריף או ב"קטנה") בערך 20 פעם במשחק וזה פשוט שוחק אותו. הוא כבר לא בן 20. וחבל שבגלל זה מפסידים חובבי הכדורגל היפה לא מעט מהפוטנציאל האדיר שיש בו.

    זה רעיון יפה, אבל הביצוע בלתי אפשרי. בבונדסליגה, סריה א', פרימרה, פרמיירליג, מונדיאל ויורו זה אפשרי אבל מה עם שאר הליגות ברחבי העולם? לאף התאחדות בעולם אין תקציב למערכת טלויזיה בכל המגרשים במדינה במסגרות הבוגרים והנוער, הגברים והנשים, ונוסף על כך גם אם יכנס השינוי איפה שאפשרי לבצעו (פירטתי) זה יאט את המשחק ויגרום לעצירות רבות בו שיפריעו לשטף.
     
  12. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    מה פתאום זה יהיה אסון.

    כדורגל זה משחק אנושי ומשחק של טעויות כולל טעויות של שופטים. זה תמיד קרה זה תמיד קורה וזה תמיד יקרה. אסון לקחת את הפן האנושי ממשחק הכדורגל.
     
  13. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    ומצד שני ישנן קבוצות שמקופחות על ידי השופטים באופן תמידי
     
  14. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ממש ממש לא .

    חלק גדול מהביקורות באות בגלל הכדורגל המגעיל של היוונים , לא נראה לי שבגלל שהם קטנים. לא ראיתי אף אחד מתלונן שדרום קוריאה הגיעה עד חצי גמר מונדיאל 2002 את צ'כיה עד לגמר ביורו 96 ואת קרואטיה עד לחצי גמר במונידאל 98.
     
  15. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הדרך שבה דרום קוריאה הגיעה לחצי הגמר הייתה פשוט שערוריה, ואם מישהו לא מתלונן על כך כנראה יש לו בעיה כלשהי...