מנצ'סטר יונייטד 2015/16-הסיוט שנגמר עם גביע

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏10/7/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,092
    לייקים שהתקבלו:
    487
    אם רפאל היה מצליח לשמור על כשירות הוא היה יכול לפתח קריירה אדירה כי כישרון יש לו בשפע. הבעיה שהוא נאלץ לשחק עם שחקני הגנה אחרי השיא או מחוררי הגנות כמו ג'וני אוונס וזה רק הוריד ממנו (ראינו איך קרבחאל ודני אלבס נראו כשהייתה מכת פציעות במרכז ההגנה). אבל הוא את שלו עשה והציל אותנו המון פעמים, לצד ספרינטים מטורפים מרחבה לרחבה. ללא ספק כדורגלן שאזכור לטובה.

    https://metrouk2.files.wordpress.com/2010/11/article-1289426789495-0c0210cf000005dc-853362_636x300.Xxx
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  2. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,307
    לייקים שהתקבלו:
    7,438
    כולם ידעו מי זה ואן חאל, רק מי שלא הכיר את האיש והטיפוס יהיה מופתע מהדברים האלה, זה מנג'ר שהסתכסך על ימין ועל שמאל עם שחקנים, עם דיירקטורים ועם התקשורת בערך בחצי מהמועדונים שעבר בהם. עזב את באיירן אחרי פיצוץ עם ההנהלה למיטב זכרוני ואף הסתכסך עם חלק מהשחקנים (שווינשטייגר היה אחד מהם לפי מה שאומרים).

    בין אם הוא יביא קבלות על המגרש או לא, זה האיש.

    רפאל ופאביו היו הבטחות גדולות, בסוף סיימו כשחקנים שעשו עבודה סבירה והמשיכו לקריירה בינונית, בלי שאף אחד שם לב זה מה שעלה בגורל של כמעט כל הצעירים שפרגוסון רכש או קידם מהנוער ביונייטד בשנים האחרונות שלו בתפקיד - קלברלי, וולבק, גיבסון, פאביו, זאהה, עכשיו רפאל והוגן למדי להגיד שפיל ג'ונס וכריס סמולינג כבר לא יהיו הטרי ופרדיננד הבאים.

    תחלופה די מדהימה של שחקנים ביונייטד מאז שואן חאל הגיע, כבר קשה לזהות את הסגל הזה כאותו אחד שהוא ירש. לא שזה רע, זה כנראה היה הכרחי.
     
  3. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    מסכים עם התגובה מעליי, אם כי אני חייב להגיד שמעניין מה היה עושה פרגוסון עם הסכומים שואן חאל הוציא בשני הקיצים האחרונים.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    זכותכם לזכור את רפאל לטובה וגם להעריך אותו אולי יתר על המידה. הדוגמא של קרבחאל ואלבס לא נכונה. קרבחאל שיתק את רובן וריברי במשך 180 דקות במשחקי חצאי הגמר, הוא לקח אותם באחד על אחד שוב ושוב ושוב. גם מול ניימאר הוא הסתדר העונה בקלאסיקו בברנבאו אחרי הגול. הוא שחקן מוכשר הרבה יותר מרפאל וריאל מדריד לא שילמה עליו כלל שכר לימוד. אלבס מעולם לא בלט במשחק ההגנה שלו אלא בעבודה התקפית שלא הייתה מביישת קשר.

    לגבי ואן-חאל - יש מאמנים עם אופי קשה ויש להתעסק בקקה ו-ואן-חאל לדעתי שייך לקטגוריה השנייה, הוא מגזים. הוא מדבר יותר מדי. העונה שלו ביונייטד הייתה רחוקה מהצלחה. הוא טעה בהמון החלטות. אצלו אף-אחד לא נראה כמקצוען, זה מאוד מעניין. לגבי פרגוסון - כל ניהול סגל השחקנים היה קצת עייף בשנים האחרונות שלו, להוציא את ההימור שהתברר כמוצלח בנוגע לואן-פרסי. אבל אני משוכנע שהוא היה מוציא הרבה יותר מדי-מאריה למשל ויודע להסתדר איתו, וזה בכלל לא מסובך..

    אגב, על פפה דיברו דווקא בתקשורת האנגלית והמארקה וה-AS כמובן הביאו את הידיעה גם כן בהתבססות על כתבי החצר של הממלכה. לא מאמין שזה ייצא לפועל. אומר שתיאורטית היה יכול להתברר כרכש מוצלח מאוד לטווח הזמן הקצר ושאולי יונייטד הייתה צריכה לחזר אחריו ולא אחרי ראמוס.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,961
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    שאלה רטורית. פרגוסון לא היה מגיע למצב כזה שהוא צריך להוציא כאלה סכומים בקיץ מסוים. בעצם בפעם היחידה(טוב אולי מאז האייטיז) שהוא הגיע למצב כזה, הוא פשוט פרש.
    בכללי לפרגוסון לא הייתה בעיה להביא שחקנים יקרים(כמובן יחסית לתקופה המדוברת) אם היה צריך, אבל החתמות בודדות ולא בכמויות בקיץ אחד.
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אם מחדשים ומרעננים את הקבוצה בעת הנכונה לא יוצרים פער משמעותי מהאחרות ואז אין סיבה להשתולל כלכלית. בכל-מקרה, פרגוסון מעבר לכך שפגע בול עם שחקני הרכש היקרים שלו כמו ואן-ניסטלרוי(הוא חיכה לו עונה שלמה כדי שיחלים מפציעה קשה - אז ואן-חאל לא יכול לתת לקראק כמו די-מאריה עוד צ'אנס?), ריו פרדיננד ו-ווין רוני(או מתקופה אחרת - יורק וקול, יאפ סתאם) - הוא גם שיחק אותה בהעברות אחרות, שחקנים שלא הגיעו בקול תרועה רמה כמו ג'י סונג-פארק, נמניה וידיץ' מהליגה הרוסית ופטריס אברה, אפילו ואן דר-סאר שנחשב כבר לשוער גמור בעיני רוב האוהדים. איזה שחקן רכש שואן-חאל הביא בעונה האחרונה הצליח במידה ניכרת? איזה שחקן היה הפתעה חיובית? הגיעו שחקנים בהרבה כסף שפשוט לא סיפקו את הסחורה. עם השקעה מטורפת בקיץ - יונייטד שיחקה כדורגל עלוב ובקושי הגיעה למקום הרביעי.

    אגב, פלקאו לדבריכם היה מחמיצן כרוני, מול שער ריק הוא לא הצליח לתת גול; ואן-פרסי היה פצוע ואחר-כך ירד לספסל; רוני שיחק בעמדה אחורית - אז למי די-מאריה היה אמור לבשל בידיוק, לסבתא שלי?
     
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,961
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    כל ההתנהלות של יונייטד בקיץ הקודם הייתה חובבנית, לחוצה, נעשתה מתוך פאניקה. ואן חאל עצמו הגיע מאוחר בגלל המונדיאל.
    בהחלט ממועדון גדול מצופה לעבוד אחרת, בטח כשצריך לבצע טרנזישן מתקופה של פרגוסון.
    נראה שהקיץ הרכש נעשה בצורה יותר מחושבת. לגבי די מריה כבר נאמר הכל ויש דעות שונות. בשורה התחתונה אי אפשר להתעלם מסימנים שהראה די מריה לאורך העונה.

    ואן חאל לא פרגוסון וכל מאמן אחר שהיו ממנים לא היה פרגוסון. אין טעם להכניס כל פעם את פרגוסון לנושא כפי שאין טעם להכניס את מסי ורונלדו לדיונים על שחקן מסוים. מה זה עוזר?
    כולם יודעים מי היה פרגוסון. לא ניתן לצפות לפרגוסון ב' בעתיד הנראה והלא נראה לעין.
     
  8. nwish Member

    הצטרף ב:
    ‏7/7/11
    הודעות:
    973
    לייקים שהתקבלו:
    302
    אין ספק שפרגי יחיד במינו, אבל.

    אבל מותר ואף הכרחי לבקר את ההתנהלות של במועדון בקיץ הקודם ובקיץ הזה, יש בעיות שממש נטועות ב-DNA של המועדון הזה, וכשאין את הנוכחות של פרגי שתעלים אותן הן בהחלט צצות.
    המדיניות של אי חידוש חוזה לאף שחקן עד 18 חודשים טרם סיומו היא אחת מהן, הבלאגן בכל נושא הרכש (להביא שני קשרים מרכזיים זו לא גדולה - זה דבר שהיה צריך להיעשות לפני כמה שנים, שום תרועה לא מגיעה למועדון בשל כך) והעובדה שאנחנו כבר לא אטרקציה כי אנחנו עדיין מניחים ששחקנים צריכים להודות לנו אם אנו מחתימים אותם.

    והם לא, והם יותר חזקים ממועדונים במציאות הנוכחית, וחלק גדול מהם יעדיפו ללכת ולמעוך קבוצות כמו גנגאן יחד עם זלאטן, לעשות כסף ולהגיע לשלבים הגבוהים בליגת האלופות, לגור בפריז, ושכמה שייח'ים יתנהגו אליהם כמו למתת האל לאנושות, מאשר להגיע למנצ'סטר וליחס (ההגיוני, כן, אבל לא הסטנדרטי) שהם יקבלו מאיתנו.

    וצריך להוסיף, שעד שיש לנו שחקן נהדר, שמגיע ונותן את כל כולו בכל שנייה, אוהב את המועדון, קונה את החוזה שלו במועדון הקודם כדי להקל על ההעברה שלו למועדון, ועוד כזה שהקהל משוגע עליו, הוא משום מה מסופסל. ועל כך יש בהחלט מקום לבקר את ואן חאל.
     
  9. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,553
    לייקים שהתקבלו:
    6,266
    מתי הוא סופסל,( בהנחה שכמובן מדובר על הרירה), במשחקי ידידות בארהב? איזה דרמה.

    בוא באמת נעביר ביקורת על מאמן שרוצה לבדוק מערך אחר(והגיוני מאוד מבחינה הגנתית) עם הרכב אחר במשחק ידידות.

    איזה משוגע הואן חאל הזה איך הוא שוב עושה את זה להרירה ועוד במשחק ידידות בביי בסן פרנסיסקו.
     
  10. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    1. אנשים אולי שוכחים אבל רפאל הוא בסך הכל בן 25.
    זה מרגיש שהוא מבוגר יותר בגלל שהוא הגיע לקבוצה הבוגרת כבר בגיל 18, אבל בסופו של דבר הוא בגיל שבו הוא אמור להיות בשיא הקרירה, וכשיש לו עוד הרבה מאוד שנים להוכיח שהוא מתאים (ולא פחות חשוב כשיר) לרמות הגבוהות.
    לא קל לשחקן צעיר לפרוץ להרכב הראשון בקבוצה כמו יונייטד, ולרפאל באמת לקח זמן, אבל כשהוא עשה את זה, לקראת סוף עונת 2011/2012 ובמיוחד בעונת האליפות בעונת 2012/2013 (העונה שבה הוא גם שמר על כשירות לאורך כל העונה) הוא היה המגן הימני הכי טוב באנגליה ואחד המגינים הטובים באירופה.
    הבעיה של רפאל היא לא יכולת, כי בעונת האליפות הוא שילב נפלא הגנה והתקפה, היה נייד, היה פייטר אדיר שלא מוותר על שום כדור ושעולה לכל משחק כאילו זה גמר גביע, מגן מודרני נפלא, אלא כשירות. וכשמדובר בעמדה הגנתית, שבה לרוב מאמנים מחפשים ציוות קבוע, זה בעיה להסתמך על שחקן שנפצע לעיתים קרובות, בטח בליגה פיזית כמו הליגה האנגלית.
    בסופו של יום, לשלם 2.2 מיליון פאונד על האחים דה סילבה, להנות מהם מס' שנים (בעיקר מרפאל), למכור אותם ברווח (גם אם קטן) לאחר מס' שנים של שירות, עיסקה לא רעה בכלל.

    2. הררה חייב להיות באנקר בהרכב שנה הבאה. אפילו לפני קאריק. הרכש לאמצע הקיץ היה נכון, ואני בהחלט מקווה שלפחות חלק מהזמן נשחק עם שלושה קשרים באמצע כדי לנצל את העומק שסוף סוף יש לנו, אבל בכל קונסטלציה שתהיה, לא משנה אם נשחק עם שני קשרים או שלושה קשרים, הררה חייב לפתוח בהרכב כי הוא היחידי שמשלב אצלנו נכון להיום גם התקפה וגם הגנה, גם חוכמת משחק ומסירה איכותית וגם ניידות.

    3. ההעברה של די מאריה מסתמנת כעניין של שעות, זה הרגע לנצל את הכסף ולהביא שחקנים טופ קלאס גם להגנה וגם להתקפה.
    בסופו של יום, עם כל הכבוד להעברות שעשינו עד היום, העברות של שחקנים בדרג של די מאריה הם אלה שבסופו של יום עושים את ההבדל בין קבוצה שמסיימת במקום הרביעי לקבוצה שנלחמת על האליפות.
     
  11. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    ליונייטד היתה בעיה קשה אחרי פרגוסון וזה שלא היתה לנו מערכת של מועדון רגיל. היתה לנו מערכת של פרגוסון, וזו נשארה מערכת של פרגוסון בעונה של מויס (גם אם הוא וחלק מהצוות שלו לא היו) וזו היתה מערכת של פרגוסון גם בקיץ הראשון של ואן חאל. למה? כי זו מערכת שבה המנג'ר הוא השמש והכל סובב סביבו. ככה קשה מאוד לעבוד כשמגיעים שני מנג'רים חדשים תוך שנה, שניהם באיחור מסיבות כאלו ואחרות.

    זה גם משהו שנצטרך לשים עליו את דעתנו בעתיד, כי במצב שבו מנג'ר יתחלפו מדי כמה שנים - במצב האופטימלי הריאלי - צריך לחשוב איך יוצרים מערכת שמקטינה את התלות בהם. גם אם אני לא מניח שנחזור על טעויות מהסוג של מויס או שנרבה להביא מנג'רים אחרי גביע העולם או היורו.

    כך או אחרת, זה מה שקרה בשנתיים האחרונות. הקיץ ראינו איך דברים נראים כשהמערכת יציבה יותר. הדברים עדיין לא מושלמים. יש לבצע דברים בנושא הרכש, ויש סימן שאלה גדול לגבי השורה התחתונה - מה שוואן חאל עושה כשהוא לוקח את הסגל שעומד לרשותו ומגיע איתו למשחקים. כן, הררה צריך להיות באנקר. לא, בלינד לא צריך להיות בלם. בעוד ארבעה ימים נוכל להתחיל לשפוט את המנג'ר באופן רציני על סמך מה שיעשה נגד טוטנהאם, כל מה שקרה עד עכשיו במשחקי ההכנה לא חשוב.

    לגבי רכישת שחקנים ברמה גבוהה מאוד כתחליף לדי מריה, השאלה היא מי. אלא אם באמת יש איזה בייל שרוצה לעזוב את ריאל ורק מחכה לרגע שמישהו יופיע - לא סביר - זה יהיה קשה מאוד. עדיין סביר יותר להביא מישהו שנמצא צעד מתחת לרמה הזו ויכול להתקדם אליה מאשר להביא מישהו שכבר נמצא שם.

    ולגבי די מריה, מה זה משנה למי הוא אמור לבשל? הכדורים שלו פשוט לא הגיעו לאף אחד... הוא שחקן נהדר, אבל ככל שהעונה שעברה התקדמה הוא הפך ממצוין (במשחקים הראשונים) לככה-ככה (בהמשך הדרך) לזוועה וחושך מוחלטים. שחקן שכל כדור שמגיע אליו הופך לכדור שמגיע ליריבה. הוא לא רוצה להישאר, כנראה ממש לא רוצה להישאר לפי אי ההגעה שלו למחנה בארצות הברית. אפשר להילחם, אפשר להשאיר אותו, אבל כנראה שזה לא נועד לקרות. גם זה קורה בכדורגל. No hard feelings.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  12. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,092
    לייקים שהתקבלו:
    487
    כן, זה גם ממש היה מפגש צמוד. ובכלל, לא נראה לי שצפית ברפאל (אשתקד בקושי שיחק, רק בשתי העונות שקדמו הוא היה שחקן הרכב ולא רוטציה). הוא הצטיין באחד על אחד ושיתק את ריברי במשך רוב המשחק בליגת האלופות. הוא גם שיתק את בייל בליגה. קרבחאל היה פשוט מזעזע במהלך הזמן שהבלמים של ריאל היו בחוץ ורוב השערים הגיעו בגללו, הוא נחשף במערומיו. עד כדי כך שריאל מיהרו להביא מחליף עוד לפני שהעונה הסתיימה.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  13. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,092
    לייקים שהתקבלו:
    487
    די מריה שהגיע לפני עונה ב82.6 מיליון יורו, עבר היום בדיקות רפואיות וימכר ב63 מיליון יורו לPSG.

    ועכשיו השאלה, מה עושים עם הכסף...?
     
  14. nwish Member

    הצטרף ב:
    ‏7/7/11
    הודעות:
    973
    לייקים שהתקבלו:
    302
    אתה הוזה אם נראה לך שההרכב הראשון שעלה שם הוא לא גם הבחירה שלו לליגה, אשמח לגלות שאתה לא, אבל להבנתי את ואן חאל נראה לי שהסיכוי לכך נמוך. מה שכן, כרגע בהחלט יש יותר בסיס לטענה שלי מאשר לשלך.

    דרמה? רק אם אתה יוצא מנקודת הנחה שאכפת לי איך נשחק בליגה, אה, רגע, באמת אכפת לי.

    נחמד לראות איך ההגדרות שלנו לדברים משתנות לפי הטיעון שאנחנו טוענים, פעם זה "הכנה חשובה לעונה" ו-"הזדמנות להרכב להתחבר", ולפעמים זה "משחק ידידות בביי בסן-פרנסיסקו"..
     
  15. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,616
    לייקים שהתקבלו:
    2,365
    מין:
    זכר
    לדעתי יגיע מחילף,אולי מחכים עוד קצת לכוכב שיפלט מהסגל של אחת הגדולות. מקווה בשבילכם שזה לא פדרו..
     
מצב נושא:
הנושא נעול.