במירוץ בסוזוקה, מיכאל שומאכר ראשון, ראלף שומאכר שני........ טבלאות: דירוג נהגים נכון ל- 10/10/2004 נק' נהג - 146 מיכאל שומאכר 1 108 רובנס באריקלו 2 85 ג'נסון באטן 3 54 פרננדו אלונסו 4 48 חואן פבלו מונטויה 5 46 יארנו טרולי 6 37 קימי רייקונן 7 31 טאקומה סאטו 8 24 דייויד קולת'הארד 9 22 ג'יאנקרלו פיסיקלה 10 20 ראלף שומאכר 11 11 פליפה מאסה 12 7 מארק וובר 13 6 אוליביה פאניס 14 6 אנטוניו פיצוניה 15 3 כריסטיאנו דה-מאטה 16 3 ניק היידפלד 17 3 כריסטיאן קליין 18 2 טימו גלוק 19 1 זולט באומגארטנר 20 דירוג יצרנים נכון ל- 10/10/2004 נק' קבוצה - 254 פרארי 1 116 באר 2 100 רנו 3 74 וויליאמס 4 61 מקלארן 5 33 סאובר 6 10 יגואר 7 9 טויוטה 8 5 ג'ורדן 9 1 מינארדי 10
אין ספק, פורמולה 1 זה ספורט מרגש, מהיר, מרתק ומותח. עד שמיכאל ופרארי עשו השתלטות עויינת על הענף כולו, אי שם בשנת 2000. 5 אליפויות נהגים רצופות לשומאכר, 5 אליפויות יצרנים רצופות לפרארי, ושיעמומון אחד גדול .. למרות שעונה שעברה באמת היתה מרתקת, אבל בנינו, למישהו היה ספק ששומי לא ייקח את האליפות בסופו של דבר? http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/dry.Xxx אני זוכר שבסוף שנות ה90 הייתי נהנה לצפות במירוצי הפורמולה בטלויזיה, היום אני אפילו לא יודע אם הם משודרים או לא לצערי זה לא נראה שבעונה הבאה מישהו יאיים על ההגמוניה האדומה של פרארי ושומאכר, ואנחנו בדרכנו לעוד עונה שתגמר במירוץ העשירי
לגבי השידורים - יש באחד הערוצים הגרמניים ( ימח שמם וזיכרם ) שומכר הוציא את פרארי מדישדוש מתמשך בבוץ,אבל כמו שאמרת, זה כמו ליגת העל בכדורסל: התוצאה ידועה, מראש....... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/dry.Xxx
מיקה האקינן הוא תופעה מדהימה: בדרך כלל נהג מירוצי פורמולה 1 בסוף דרכו המוטורית, הולך להיות נהג ראלי או אפילו אינדי , ואילו כאן, נהג ראלי הפך להיות נהג פורמולה 1.......
תאמינו לי, שזה ממש בעייתי להיות בעד שומכאר...הרבה יותר קשה להתחבר למישהו כשהוא מנצח התחלתי לראות את הפורמולה בעונת 99 או 98, האמתי שאני לא זוכר ממתי...אבל אני זוכר שזו הייתה העונה שבה שומי שבר את הרגל. שנת 2000 הייתה מרתקת במיוחד עם הזכיה של שומכאר שלמרות שעבר את יריביו לקראת סיום העונה, העונה הייתה צמודה ומרתקת ברוב שלביה מאז, מה לעשות, רק שומכאר לא משנה כל החוקים שינסו להעביר שיעצרו את פרארי, הדרך היחידה לעצור(או לנסות לעצור) את שומכאר תהיה רק אם פרארי תחליט שהיא תהיה הקבוצה השניה בהיסטוריה(כמדומני) שתאפשר ל2 הנהגים שלה להתחרות אחד בשני, כמו בתחילת שנות ה90, אז נאבקו אחד בשני אריטון סנה ואלן פרוסט ממקלארן
אלן פרוסט, נלסון פיקה, וניקי לאודה, היו לדעתי נהגים יותר טובים משומאכר: המכוניות שהם נהגו בהם היו הרבה פחות משוכללות, והעומס על הנהג היה הרבה יותר גבוה. את אירטון סנה לא אהבתי מעולם - ההתנגשות המכוונת שלו באלן פרוסט הוכיחה שהוא ספורטאי לא ישר במיוחד....... אני מתגעגע לז'יל וילנייה הקנדי, ששילם בחייו על הבטיחות המפוקפקת של פרארי באותם ימים.....הבן שלו לא מתקרב אפילו לקרסוליו של אביו המנוח.......
קודם כל, גם שומכאר מאנייק לא קטן, אם אני לא טועה, הוא כמעט והלך פעם מכות עם דיוד קולטארד...אבל סנה, למרות שרוח ספורטיבית לא הייתה לו, ידע לנהוג ואני באמת שלא בטוח שפחות טוב מפורסט או שומכאר דבר שני, נכון, המכוניות באותה תקופה היו פחות משוכללות, אבל אז, כמו היום, לפרוסט סנה ולאודה היו את המכוניות הכי משוכללות שיש, הם נהגו במקלארן ששנות ה80 בשבילן, היו כמו ה5 שנים האחרונות בשביל פרארי... קביעה שעליה אני לא יכול לערער זה שאז היריבים שהיו לכל אחד מאלופי העולם היו יותר רצינים מקימי ריקונן בקשר לוילנייב, נכון, זה היה נהג שכיף לראות, לפעמים עשה רושם שהוא לא בא לנצח אלא לתת שואו(וכשהוא היה מס' 2 בפרארי, זה היה גם דיי נכון) אבל לבן שלו יש דבר אחד שלו אין, אליפות...
בקשר לז'יל וילנייה עליו השלום, אני חושש שאתה קצת טועה: הוא בהחלט בא כדי לנצח, אלא שהוא ציפצף על הכל, ונהג מעבר למיגבלות המכונית שלו, ואת המיגבלות הללו הוא הכיר היטב.......תרתי משמע! הוא היה אחד הנהגים היותר אהובים אי פעם בפורמולה 1 , איש בלי פוזות, ובלי משחקי כבוד, ולכן כל כך חסר ..... סתם שאלה: לקבוצת ויליאמס היה בזמנו מתכנן מכוניות אגדי ממש, אנגלי בשם גורדון מאריי - יש לך מושג מה הבחור עושה היום? מאז שהוא עזב - ויליאמס על הפנים!
למה לאהוב את ארמסטרונג זה בסדר ואת שומאכר לא? סרטן? נו באמת... שניהם מגדולי הספורטאים של התקופה האחרונה. שומאכר תמיד ישאר הכי טוב (בתקופה שיתחרה) לא רק בגלל יכולת מרשימה אלא גם בגלל הצוות המעולה שפרארי יכולה להרשות לעצמה, בראשותו של הבן אדם הכי חמוד בעולם ז'אן טוד. שימו לב שבאריקלו, שותפו של שומי, הצליח בטירוף. לא כי הוא יותר טוב מכולם... לא רק לפחות... אלא בגלל אותו צוות מיומן. ארתור, שומאכרופיל.
הכי מוזר זה מה שקורה עם מכוניות המקלארן. אז בימי האקינן וקולטארד כנהג שני, היו להם מכוניות שיכלו להתחרות עם אלה של פרארי. היום כאשר יש להם עדיין שני נהגים טובים מאוד כמו קולטארד ורייקונן המכוניות שלהם פשוט כל הזמן נדפקות. אני כמעט ולא זוכר מתי רייקונן סיים מרוץ ללא תקלה ברכב ומרות אותו סיימו שתי הנהגים ביחד אני כלל לא זוכר. פשוט מוזר מאוד שהקבוצה הזו הידרדרה ככה.
לא יודע, אמנם אין לי כמעט מושג בענף מלבד שמות וכמה התנגשויות אכזריות שראיתי, אבל הבנתי שפרארי גם לא הכי ישרים, ושזו המכניקה המשוכללת שלהם שמנצחת מירוצים, ולא שומאכר עצמו.
מה שכן הוא שבשנים האחרונות מכוניות הפרארי עולות בכל פרמטר על אלו של המתחרים. מה שלא מוריד במקצת מהשגיו של שומי.
אני לא חושב שאפשר לתלות את הצלחותיו של שומאכר במכניקה של פרארי. נכון, זו המכונית הכי טובה, אין ספק. אבל בשביל רצף כזה כמו של שומאכר לא מספיקה מכונית מהירה, צריך גם נהג שידע לתמרן אותה. בכל מקרה, שומאכר לקח אליפויות אי שם באמצע שנות התשעים גם עם בנטון אם אני לא טועה (או שזה היה וויליאמס?), ואני לא חושב שאפשר להאשים את בנטון בייצור מפלצות מירוצים אימתניות ואיכותיות דוגמאת פרארי של היום