מנצ'סטר סיטי 2014/15

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י golding, ‏21/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    ממשיך עם סיסמאות והצהרות דביליות? בוא אני אמשיך להראות לך אין מנהלים דיון עם טיעונים אמיתיים ורלוונטיים.

    האחד טוב במפעלי גביע ולא טוב בליגה - חרא, לקקן ואוברייטד. השני טוב בליגה ולא טוב במפעלי גביע - הכי גדול בהיסטוריה. טוב אחי. לפחות תשקיע קצת מאמץ בלהסתיר את הצביעות ואת העובדה שאתה יורה חץ ומסמן סביבו את המטרה. הרי מה שאתה עושה זה מגדיר את פרגוסון כמאמן הכי גדול בהיסטוריה, מיישר את ההגדרות ל"מאמן גדול" בהתאם לצדדים החזקים של פרגוסון ומקטין לרמות של גיחוך את כל המאמנים שלא עומדים בהגדרות שמלכתחילה נועדו כדי להגדיל את פרגוסון ולא באמת כדי לבחון באופן אובייקטיבי (עד כמה שאפשר) מי מאמן גדול ומי לא.

    אנצ'לוטי העביר את הרוב המוחלט של הקריירה שלו במועדוני ענק שאין ממש לאן לקדם אותם. כשהוא אימן במועדונים קטנים יותר הוא עשה את העבודה. הוא התחיל את הקריירה ברג'אנה מהסרייה B והעלה אותם לסרייה A על העונה הראשונה שלו. הוא מיד עזב לפארמה (כי מה לעשות הוא רוצה להתקדם בחיים והוא לא הולך לנסות להפוך את רג'אנה לריאל מדריד רק כדי שאלכס יתרשם ממנו) ושוב פעם, על העונה הראשונה לקח אותם למקום השני ומיקום שיא בהיסטוריה של המועדון. פארמה סיימה עם 2 נקודות מאחורי האלופה יובנטוס שלכו תדעו כמה שריקות קיבלה במהלך העונה. יכול מאוד להיות שעם שופטים נייטרלים אנצ'לוטי לוקח אליפות סנסציונית בניסיון הראשון שלו בסרייה A, אבל כמובן שזה לא יחשב והסטטיסטיקאים הדגולים ירשמו "כישלון" על עונת 96/97 מבלי להתייחס לנסיבות ולתכלס של מה שקרה באותה עונה. איך אמרנו? 3 מ-20!!!!!!

    שוב פעם, אין לך מושג על מה אתה מדבר ואתה מעוות כל דבר לרעת אנצ'לוטי תוך כדי התנהלות על גבול הילדותית כשזה נוגע לניהול דיון. או בקיצור, אתה מזיין את השכל. אבל אם אני מעז להעיר לך על כך ולחשוף את הרמה הירודה שלך אני "לא נעים". WHO GIVES A FUCK.
     
  2. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    הא? אני מפספס פה סרקזם?
     
  3. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    בכלל לא. אני ציינתי שלאנצ'לוטי, כמו למאמנים אחרים, יש חסרונות ועמדתי על אחד מהם. לומר עליי שאני לא יודע על מה אני מדבר בלי לפרט למה זה לא כל כך רציני. אני חושב שאחד הדברים היחידים שעצבנו אותי אצל אנצ'לוטי בשנתיים שלו אצלנו הוא ההתעקשות שלו על החלפת מגן ימני במגן ימני כשדברים לא התנהלו כמתוכנן, לצד ההתעקשות שלו לתת אמון מוחלט בשחקנים שהוא מעריך (בין אם בצדק ובין אם לא) גם אם הם משחקים רע מאוד וצריך להוריד אותם מהמגרש. זה משהו שאני פחות נתקל בו אצל מוריניו, גם אם הוא בעצמו יכול ללמוד כמה דברים ממר גבה מורמת.

    ולמרות זאת, ההחלטה לפטר אותו הייתה אחת ההחלטות הכי דפוקות מאז שרומן הגיע למועדון, בטח כשהאלטרנטיבה הייתה וילאס-פאקינג-בואס.
     
  4. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    ה"אתה לא יודע על מה אתה מדבר" היה לאלכס. ציטטתי אותך כדוגמה לביקורת טובה ורלוונטית.
     
    golding אוהב/ת את זה.
  5. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אה, מתנצל. לא מבין איך פספסתי את זה.
     
  6. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    הסדר שבו כתבתי את הדברים ושילבתי את הציטוט היה בעייתי. די אשמתי האמת!
     
  7. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    עזוב, בוא נאשים את הטלפון הדפוק שלי.
     
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,242
    לייקים שהתקבלו:
    25,765
    מין:
    זכר
    אנצ'לוטי מאמן 16 עונות מועדוני על ולקח 3 אליפויות בלבד. חוץ מזה מי שבנה את פארמה היה נביו סקאלה. הוא העלה אותם לגדולה. אנצ'לוטי פשוטו כמשמעו מאמן שלא מביא את התוצאות המצופות ואינני מבין מה ההתלהבות הגדולה ממנו.
    יודע ללקק טוב לשייחים ואוליגרכים, זה נכון. תמיד אשמח שהקבוצה שלו תנהל מאבק אליפות מול הקבוצה שלי.
    הוא לא יודע לנהל את הסגל טוב ולא יודע להביא את קבוצתו לשיא בליגה בזמן הנכון בדרך כלל.
     
    EO11 אוהב/ת את זה.
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    את הדיון על ההיסטוריה לטווח הארוך יותר נשאיר לכם, אבל גם ריאל מדריד של אנצ׳לוטי הייתה קבוצה טובה יותר כאשר היא בריאה מזו שהייתה בתקופתו של מוריניו. הכדורגל נעשה טכני יותר והמשחק האקטיבי השתפר דרמטית. כמו כן, אחד השינויים הגדולים שהביאו להצלחה של העונה שעברה הייתה ההחלטה הטקטית שלו להזיז את די מאריה לאמצע. מי בכלל חשב על דבר כזה עד אנצ׳לוטי? גם הניסיון להזיז את קרוס לאחור, גם אם אני אישית יותר סקפטי לגבי זה, מראה על מחשבה וגמישות טקטית.

    אי אפשר לזלזל בזכייה בליגת האלופות בגלל הנגיחה של ראמוס. יונייטד זכתה מול באיירן מינכן עם נס גדול בהרבה. היה לחץ עצום על המועדון לזכות במפעל בפעם העשירית והוא עשה את זה כמו גדול שהוא עובר באופן סופר מרשים את הפייבוריטית באותה עונה - באיירן של פפ. העונה יש לו בהחלט אשמה בכישלון של ריאל, אבל צריך לזכור לפרקים שהיא שיחקה כדורגל מרהיב במהלך העונה למרות פציעות של שחקני מפתח. בקיצור, יש דברים שהוא טוב בהם יותר וטוב בהם פחות - בדיוק כמו כל מאמן אחר בכדורגל (כמו שגולדינג ציין לפניי).

    הערה כללית: באופן אישי זה קצת מזכיר לי דיון שהיה לי עם יותם לפני כמה שנים על אנצ׳לוטי. אני חושב שדיברתי באופן חריף יותר אפילו מאלכס. בכל מקרה, זה מסוג הדברים שלימדו אותי לבדוק את הדברים יותר לעומק לפני שאני יורה לכל עבר.
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,242
    לייקים שהתקבלו:
    25,765
    מין:
    זכר
    יונייטד זכתה בליגות האלופות ובכלל הגיעה לכל הגמרים של הצ'מפיונס יחד עם זכיה בליגה קשה מאוד ותובענית, אנצ'לוטי עשה זאת תוך זה ששם את רוב הביצים במפעל הזה ובמקביל לא היווה ממש גורם רציני במאבק האליפות. אין מה להשוות בכלל.
    בעונה שעברה בכלל היה שפל מסוים בברצלונה ועדיין ריאל לא ניצלה זאת.

    ליגה מקומית תחרות של 34-38 משחקים. צ'מפיונס תחרות של 13 משחקים(שחלקם קלים יותר מהליגה המקומית עבור קבוצות שאנצ'לוטי אימן).
    לצורך העניין אלגרי עשה העונה דבר גדול יותר מכל עונה שאנצ'לוטי היה בגמר הצ'מפיונס ועוד עם קבוצה שלא נספרה בכלל באלופות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/5/15
  11. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    אני יודע שכתבת את זה בזמן שאתה מחומם על אלכס אבל בשביל הפרוטוקול אציין שזו אמירה די עלובה, ובלשון המעטה לא מדויקת. ותכלס, בתור אוהד כדורגל איטלקי (אם אנחנו כבר מחלקים בינינו מי שייך לאיפה כמו שעשית), אין לך אפילו את הרשות להגיד "איפה שהכדורגל מצליח", עם כל הכבוד לעונה המוצלחת של האיטלקיות באירופה. אם אני לא טועה, היסטורית, האנגליות והאיטלקיות בצ'מפיונס עדיין על אותו מספר זוכות בצ'מפיונס, לפחות עד 6 ביוני, וגם בתחום הניקוד באופ"א האנגליות עדיין לפני האיטלקיות. אז הווה או עבר, אתה מבולבל.

    ואגב, כשאני חושב על זה, בסיטי, ליברפול וטוטנהאם המאמן הוא לא ה-מחליט על הרכש, רחוק מכך. לא בטוח מה קורה ביונייטד, ובצ׳לסי זה שילוב בין מוריניו לעוד בכירים במועדון. אז נשארנו רק עם ונגר.

    לגבי עניין בניית הסגל, מוריניו לא נתן לאנשים אחרים לבנות את הסגל גם כשהיה "ביבשת איפה שהכדורגל מצליח", לפחות לא בריאל ואני די בטוח שהיה שותף מלא לעניין גם באינטר (כמו שהוא בצ'לסי כרגע, לא המחליט היחיד אבל שותף מלא). לדעתי זה יותר עניין של מי המאמן, אוטוריטה כמו מוריניו/פפ או יס מן כמו אנצ'לוטי. לקבוצה שלי אני תמיד אעדיף שזה שחושב על שיטת המשחק, זה שבוחר את ההרכב, הוא זה שייקח את ההחלטות המשמעותיות גם בבניית הסגל, או לפחות שזה לא יעבור מעליו.

    לגבי אנצ'לוטי, על התקופה שלו באיטליה אתם דיברתם, אבל בשנים האחרונות הוא עדיין כושל בליגה. הוא הגיע לליג 1 בינואר כשפסז' במקום הראשון בהפרש קטן והפסיד את האליפות. הוא שנתיים בריאל מדריד הכי יקרה בהיסטוריה ולא לקח אליפות. הגיוני לחלוטין שיהיו לגביו סימני שאלה גדולים.

    גולדינג, באמת לא יודע למה זו היתה החלטה כל כך דפוקה לפטר אותו, איזו סיבה היתה להישאר איתו? מה הוא נתן לצ'לסי בעונה השניה שלו שרצית שימשיך לתת? לא מדבר על המחליף שלו שזו די חוכמה בדיעבד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/5/15
  12. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    מאמנים לא אחראיים בלעדיים על בניית הסגל, זה המשפט הנכון. בכל מועדון כדורגל שמתנהל בצורה תקנית יש ישיבות צוות של המאמנים, הסקאוטרים וכמובן המנהל המקצועי או בכללי הסמכות המקצועית הבכירה, שבה המאמן מסביר איפה הוא צריך חיזוק ולמה הוא צריך את החיזוק הזה, כשלפעמים הוא גם מציין העדפות לשחקנים ספציפיים. התפקיד של השאר זה לספק למאמן את הדרישות שלו בהתאם למגבלות המועדון.
    באינטר לדוגמה מוריניו בעונה הראשונה היה אחראי די עיקרי על הרכש, ואחרי שנכשל המושכות עברו לבראנקה. מוריניו רצה קשר עושה משחק ובלם וציין שהוא מעדיף את דקו וקראבליו, ובגלל מגבלות כלכליות ״נתקענו״ עם סניידר ולוסיו.

    בקשר לאנצ׳לוטי, אני גם בדעה שהוא אוברייטד. אתם יכולים לצאת על אלכס עד מחר, אבל לבן אדם יש רזומה עלוב בזירה המקומית ביחס לקבוצות שהיה בהן, כשהשיא היה בפסז׳ לדעתי כשהוא הגיע באמצע העונה כשהקבוצה במקום הראשון עם סגל שהוא ללא ספק הטוב בליגה, והצליח לסיים כסגן למונפלייה. גם בריאל הוא פעמיים הצליח לאבד יתרון על בארסה ואתלטיקו מבחינת מיקום. מבחינת הכדורגל נטו, אני חושב שהקבוצות שלו משחקות יפה אבל במשחקים שצריך להביא אקסטרה מבחינה טקטית הוא לא עושה זאת, מה גם שהוא קיבל קבוצה שלמעט מצב חברתי רעוע היא הייתה מוכנה בצורה נהדרת מבחינה טקטית. אם נגיד נשווה בין ריאל של מוריניו לזו של אנצ׳לוטי, אני חושב שזו של הפורטוגלי הייתה הרבה יותר מוצלחת וחזקה ובפער.
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,242
    לייקים שהתקבלו:
    25,765
    מין:
    זכר
    הם לא אחראיים הבלעדיים אבל כולם יסכימו שמאז 1999 הוא עבד במועדונים שיש להם את היכולת לתת לו כלים משובחים בשביל זירה מקומית ולא רק אירופית.
    משחקות יפה? גם ארסנל של ונגר משחקת יפה בחלקים נרחבים של רוב העונות שלו. כל סגנון כדורגל שתבחרו נועד בסופו של דבר להביא תוצאות.
     
  14. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אוברייטד זה דבר אחד ולעשות ממאמן עם הרזומה שלו (לא רק תארים) כאחד שבמקסימום ״עשה את המובן מאליו״ זה דבר אחר. אותו דבר רלוונטי גם לבניטז. שוב, כל מאמן יש לו את היתרונות והחסרונות שלו. גם למוריניו, גם לפפ, וגם לפרגוסון הכל-יכול.

    דבר נוסף: מלבד עונת 07/08 המפתיעה מאוד באיכות הכדורגל וכמה הבלחות בתחילת העונה שעברה, ארסנל משחקת כדורגל מחורבן כבר כמה שנים טובות. כל הסיפורים הללו על כדורגל אטרקטיבי, או על ״הקבוצה ההתקפית באנגליה״ הם חסרי ביסוס (שוב) וקלישאות (שוב) שמתאימות יותר לתחילת העשור הקודם. בפועל, הקבוצה ה״משעממת״ וה״אפורה״ של צ׳לסי הנוכחית תחת מוריניו קבוצה התקפית ממנה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/5/15
  15. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    איפה ראית אותי אומר איטליה? דיברתי על היבשת, כלומר הכדורגל הקונטיננטלי. זה שבאנגליה כמעט תמיד פיגרו אחריו כשזה נוגע להתנהלות ולעניינים טקטיים. זה שכמעט תמיד מכתיב את הטרנדיים העולמיים.

    אם בכל זאת אתה רוצה לדבר על איטליה, אז גם זה בסדר. היסטורית, מדובר באומה המצליחה בתולדות המשחק. אין עוד אומה שהיא גם טופ 3 היסטורי ברמת הנבחרות וגם ברמת הליגות. הזכיות שוות בליגת האלופות אבל לאיטליה היו 7 הופעות יותר בגמר והיתרון אצל האיטלקים גם בגביע אופ"א (יתרון אנגלי במחזיקות). הווה? הדירוג משקלל 5 עונות אחרונות. ב-3 העונות האחרונות איטליה צברה יותר נקודות מאנגליה ומה שקרה ב-3 העונות האחרונות נשמע לי קצת יותר רלוונטי ל"הווה" ממה שקרה לפני 5 שנים. השלוש-ארבע עונות הטובות של אנגליה בסוף העשור הקודם זה אשכרה כל מה שיש לאנגליה למכור ב-30 השנים האחרונות בתור אומת כדורגל. איפה ההשוואה בכלל.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.