אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,466
    לייקים שהתקבלו:
    2,231
    מתי גרת בדיוק בארץ שיש לך ראיה "רחבה" יותר על מה שקורה כאן בימים אלו? כמה אנשים מהארץ אתה בקשר רציף איתם? מאיזה מעמד סוציו אקונומי הם? גבוה? בינוני-גבוה? בינוני-נמוך? נמוך? האם יש להם אג'נדה פוליטית דומה לשלך? איך העובדה שעבדת גם בארץ וגם בקנדה וזה שאתה בקשר רציף עם כמה חבר'ה מהארץ נותן לך ראיה "רחבה" על החיים פה של כ-8 שמונה מיליון אנשים? הם אמורים להוות מדגם מייצג של כלל האוכלוסיה?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/5/15
  2. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    גם אחרי אותה הודעה אני הסברתי את עצמי, ואני יודע שזו היתה אמירה עם קונטקסט בעייתי שיכולה להתפרש כגזענית אבל זו לא היתה הכוונה, הייתי יכול לכתוב גם "אדיוטים", גם אז זה לא היה מאוד נעים אבל לא טענתי שאני מלאך ושאין בי כעס על כלום. כמו הרבה אנשים הייתי מתוסכל מאנשים שממשיכים להצביע לאותו בנאדם למרות שהם מתלוננים על חוסר הדרך שהוא מנהיג בנושאים מסויימים. לי זה היה נראה אדיוטי. וגם היתה כוונה באותה הודעה שלי לחלק מהאנשים במדינה שהם לדעתי פשוט גזענים ומצביעים לימין בגלל שנאתם לערבים. אין פה שום קשר לנושא עליו דיברתי אגב, הכללות עדתיות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/5/15
  3. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    לראשונה בקריירה הפוליטית שלו, ליברמן הפך לרלוונטי. סוף סוף הוא עומד על קו אדום ולא מוכר את עצמו רק עבור ג'ובים. אפשר להבין לחלוטין שכל ביטולי החקיקה לגבי הגיוסים וכו' לא יכולים סתם ככה כל שנה להשתנות, זה בית זונות.

    סוף סוף.
     
  4. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,466
    לייקים שהתקבלו:
    2,231
  5. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    ועדיין מוזמן פעם אחר פעם על ידי ראש הממשלה להופיע באירועים שלו...
     
    Lebron אוהב/ת את זה.
  6. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    דבר איתי בפרטי

    עריכה: מקודם קראתי חפיף. חשבתי שאתה באמת מעוניין לדעת פרטים אישיים עליי. עכשיו אני פתאום מבין שכן לקחת את זה כהתנשאות. אני אשיב לך בקרוב. אני אתחיל מזה שאציין שלא טענתי לראייה רחבה יותר על החיים של 8 מליון אנשים. תקרא שוב*.

    *רמז למתקשים בהבנת הנקרא - התשובה ללמה מגיעה ישירות אחרי הטענה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/5/15
  7. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,466
    לייקים שהתקבלו:
    2,231
    אמרת שאתה מאמין שיש לך ראיה רחבה יותר מרוב האנשים בארץ. אני לא השתכענתי מההסבר הקצר שלך לטענה הזאת ולכן שאלתי שאלות שישפכו עליה יותר אור.

    לדעתי למשל הטענה שגרת בשתי מדינות לא מעיד על ראיה יותר רחבה מרוב האנשים. ראיה יותר רחבה מבחינתי זה להכיר אנשים מכל המעמדות, ומכל חלקי הארץ.

    זה שגרת פעם בארץ (כמו ששאלתי, מתי?) וזה שאתה בקשר רציף עם הרבה אנשים מהארץ לא אומר לי כלום.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/5/15
  8. aztek Member

    הצטרף ב:
    ‏22/9/07
    הודעות:
    31
    לייקים שהתקבלו:
    7
    ג׳ון טרי


    [/QUOTE

    גם אחרי אותה הודעה אני הסברתי את עצמי, ואני יודע שזו היתה אמירה עם קונטקסט בעייתי שיכולה להתפרש כגזענית אבל זו לא היתה הכוונה, הייתי יכול לכתוב גם "אדיוטים", גם אז זה לא היה מאוד נעים אבל לא טענתי שאני מלאך ושאין בי כעס על כלום. כמו הרבה אנשים הייתי מתוסכל מאנשים שממשיכים להצביע לאותו בנאדם למרות שהם מתלוננים על חוסר הדרך שהוא מנהיג בנושאים מסויימים. לי זה היה נראה אדיוטי. וגם היתה כוונה באותה הודעה שלי לחלק מהאנשים במדינה שהם לדעתי פשוט גזענים ומצביעים לימין בגלל שנאתם לערבים. אין פה שום קשר לנושא עליו דיברתי אגב, הכללות עדתיות.[/QUOTE]

    נניח וביבי לא היה רלוונטי ואני לרגע לא טוען שהוא איזה ראש ממשלה שאי אפשר להחליף - מה הסיבה להצביע למחנה הציוני ? (המפלגה היחידה שהיתה ריאלית להחליף את ביבי ) איזו בשןרה הם בדיוק הביאו ? חוץ מרק לא ביבי .
    כל הגאונים בתקשורת ובציבור כל כך עסוקים בהתנשאות על בוחרים אחרים שהם לא רואים את הדבשת של עצמם ...
     
  9. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,194
    לייקים שהתקבלו:
    402
    נכון, זה לא קשור להכללות עדתיות, אבל זה קשור להכללות.

    אתה מוחה על כך ששי הכליל את הציבור האתיופי לפי האתיופים שהוא מכיר, וגם לוקח את הציבור המזרחי כציבור שעליו לא היית מכליל דבר, גם על סמך הניסיון שלך איתם. השאלה היא מדוע זה לא תקף לקופים שהצביעו לליכוד, כי אני מבין שאתה לא חוזר בך מהדברים הללו.
     
  10. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    עזוב עכשיו שאלות על שנים ספציפיות (אני הרי לא שואל אותך כמה שנים אתה גרת מחוץ לבית הוריך נכון?), אני יכול להציע לך את המילה שלי שמדובר על זמן רלוונטי זה לא שאני מדבר על האלף הקודמת, מעבר לזה אין טעם.

    אם לא השתכנעת אז זו זכותך. אני כבר עכשיו מתחיל לזהות ניצנים של דיון עקר כי לי יש דעה סובייקטיבית, אני יכול להציע לך את הראציונל מאחוריה אבל עדיין זו תחושה.

    שאלה מעניינת על מעמדות סוציו אקונומיים. אני יכול להגיד לך שלפני 15 שנה למשפחה שלי לא היה כסף לשלם חשבון טלפון וחשמל. ולא פעם הייתי חוזר לבית חשוך. ואותם אתיופים שמפגינים עכשיו שעליהם כותבים בעיתונים ״יש הרבה בני נוער בכלא שרובם בכלל ילדים טובים״, אני הייתי שכן שלהם. להגיד שאני התרחקתי מזה לאין שיעור? תהיה הגזמה פרועה.

    האנשים היחידים שאני מכיר שהם מהמעמד המנותק היו מהצבא. אני חושב שהאדם הכי אמיד שאני מכיר הוא עובד הייטק שמשתכר למעלה מ25 אלף בחודש (ועוד אחד שהוא בעל עסק, אבל לא מתיימר לנחש כמה כסף יש לו). כל השאר הם בספקטרום שבין עובד ההיטק התל אביבי ועד למובטל הפריפריה בצפון שהיה עובד שנים בעבודות מזמדנות בתחבורה הציבורית (בודק כרטיסים או משהו). מה משותף להם? כולם אחראים לגורלם, ולכולם היתה הזדמנות זהה. אגב, אלו שהצליחו (כלכלית) יותר הגיעו ממקומות קשים יותר. בגלל זה אני מאוד אדיש לבכיינות.

    בכל מקרה ההודעה שלי היתה מכוונת כלפי ההודעה של אלי מתחן שבה הוא טען ״הטמינת ראש בחול והקפיצה על כל נתון חלקי כדי לנסות להוציא את כולם בכיינים ושקרנים היא קצת טרחנית בעיני. במיוחד מבנאדם שלא חי פה ואין לו מושג מלבד לקרוא בעיתונים.״
    אני סך הכל בא להודות כאן שהוא צדק בחלק מהדברים, אני כן חושב שייש בכיינות יתרה בישראל, ואני כן חושב שאני רגיש אליה כי אני גרתי בעוד מדינה (אחת שנחשבת ליותר טובה מהרבה בחינות, אבל בשום פנים ואופן לא גן עדן לעומתה, אגב אחת הסיבות שישראל נראת לי פחות ופחות אטרקטיבית היא דוקא תרבותית ולא כלכלית).
    ויש לי מושג מעבר לקריאת עיתונים. זה אותו ההגיון כמו עם ההודעות של ג'ון טרי פה, אני יכול לטעון (עד שלא יוכיח לי שהוא גר באור עקיבא את מרבית חיו) שאין לו מושג על אתיופים בישראל כי אני הייתי שכן שלהם עשור וחצי והוא רק קורא עיתונים.
     
    Lebron אוהב/ת את זה.
  11. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    מאיפה אתה מבין שאני לא חוזר בי מהדברים האלה? ברצינות? עשיתי את זה בזמנו, וגם אמרתי במפורש שזה נעשה מתסכול בהודעה שציטטת. גם בהמשך ההודעות אז באותו דיון הסברתי את עצמי. אם זה עדיין לא ברור - אני לא רואה את מצביעי הליכוד ככלל כאדיוטים או כל מילה אחרת שתבחר (אני גם לא אמרתי משהו ספציפי על מצביעי ליכוד גם אז). יש סוגי מצביעים שאני לא מבין את בחירתם בביבי או למפלגת ימין מובהקת אחרת, ויש מצביעים לאותם מפלגות שהם גזענים. אם כשאני אומר "יש שם גם גזענים" או בכלל "יש הרבה גזענים בישראל" זו הכללה? כנראה שכן. אם לכך אתה מתכוון אז תפסת אותי, הכללתי ואני לא רואה צורך לחזור בי, האנשים שיושבים בראש כמנהיגים (לפחות בעיני) מתבטאים בגזענות ומנסים להוביל חוקים גזעניים כל הזמן, נבחרו שוב ברוב קולות ע"י מישהו. זה לא אומר שכל מי שהצביע להם מסכים איתם גם בנושאים האלו, אבל כנראה שחלק כן.

    עוד פעם, לא רואה קשר בין זה לבין ניסיון (מרומז, עדין וסובייקטיבי ככל שיהיה) ליצור דמות אתיופית כללית או דמות מזרחית, ובעצם קשר לכל דבר עליו כתבתי בהודעות שלי.
     
  12. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,194
    לייקים שהתקבלו:
    402
    אני מצטט כאן פוסט בפייסבוק שכתב משה פייגלין, שניסח את הדברים בצורה מצוינת לדעתי ונגע בנקודה הנכונה:

     
  13. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    כל המקרים שהזכרתם של אתיופים, אני נתקלתי במקרים דומים עם ילידי הארץ מהמעמדות הנמוכים. זה מנטליות של מעמד נמוך שלא קשורה למוצא. ישראל היא מדינה שבה אפשר בצורה יחסית לנוע בין מעמדות, אבל מי שלא מכיר אנשים שעשו את זה גם לא יאמין בעצמו שזה אפשרי, ומכאן ההתנהגות שלו היא התנהגות של אדם שלא מאמין שהוא מסוגל.
    זאת שאלה בעייתית בכל כלכלה בעולם, כאשר עובדים מהמעמד הנמוך לא מאמינים בעבודה קשה כי הם לא מאמינים שהיא תצליח להוציא אותם משם, גם אם סטטיסטית ותיאורטית זה אפשרי.
    מעצבן אותי שמשווים את הרוסים לאתיופים, התרבות שהם הגיעו ממנה שונה לחלוטין, הידע שהם הגיעו איתו שונה לחלוטין והם גם הרבה פחות, לא מספיק כדי להקים פה קהילה גדולה וחזקה שתדע להגן עליהם.

    אולי אני חי בבועה, אבל ההרגשה שלי מהחיים היא שהחברה הישראלית-יהודית-לא חרדית היא הרבה פחות גזענית ממה שאני רואה בפייסבוק או בתקשורת. יש כמובן את החלאות של ה"תחיה המזרחית" או איך שלא קוראים להם, ופה ושם כמה אשכנזים שלא הבינו שהם לא בשנות ה50, אבל רוב האנשים אדישים לחלוטין לסטיגמות העדתיות.
     
    Lebron ו-Dennis Bergkamp אוהבים את זה.
  14. Super Mario Member

    הצטרף ב:
    ‏6/12/14
    הודעות:
    213
    לייקים שהתקבלו:
    36
    נניח וביבי לא היה רלוונטי ואני לרגע לא טוען שהוא איזה ראש ממשלה שאי אפשר להחליף - מה הסיבה להצביע למחנה הציוני ? (המפלגה היחידה שהיתה ריאלית להחליף את ביבי ) איזו בשןרה הם בדיוק הביאו ? חוץ מרק לא ביבי .
    כל הגאונים בתקשורת ובציבור כל כך עסוקים בהתנשאות על בוחרים אחרים שהם לא רואים את הדבשת של עצמם ...[/QUOTE]

    יש להם תוכנית כלכלית באתר של המפלגה, אתה יכול להכנס ולראות.
     
  15. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    אני מסכים איתך בגדול אבל אצל האתיופים צריך להוסיף שבניגוד ללידי הארץ, הם מקבלים תנאים נלווים/מקלים שידרבנו אותם בכל זאת לנסות.
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 2, אורחים: 18)

  1. הרצליה