אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אני סך הכל מסכים עם כולכם. זה לא נתון שאפשר לבנות עליו מגדלים גדולים מדי או אחד שיפריח טענות לכאן או לכאן. לרקורד אני אציין שזה גם לא מה שניסיתי לטעון (ואני די בטוח שלא טענתי בשום הודעה).
    אבל זה נתון מעניין ששווה דיון. ועל כן אנחנו דנים.
     
  2. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    לגבי מי גר היכן. (הטענה שאם כל כך טוב בארץ למה אני בטורונטו):
    יש כאן ממש פה בדיון אדם שגר בטורונטו תקופה (נדמה לי ששנה או שנתיים) ומבחינת גיל ועיסוק במצב דומה מאוד לשלי. ההבדל בינינו - המשפחה שלי בטורונטו שלו בישראל. התוצאה הוא חזר לארץ ואני בטורונטו.
     
  3. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,803
    לייקים שהתקבלו:
    5,899
    אולי שמעת פעם על הפרדת דת ומדינה? אולי זה דבר שנתניהו יכול לקדם, לא? לצערי כבר בשנות התשעים ביבי העדיף את הדת מאשר המציאות במדינת ישראל. הוא מעדיף ח"כ חרדים שבזים לדגל הישראלי מאשר מפלגות שהמון מבוחריה נלחמים עבור המדינה. אני זוכר היטב את הלחישה המחליאה לאוזני הרב כדורי ("אנשי שמאל לא יהודים").

    יש לי הרבה כבוד לחרדים שרוצים לעבוד ולהיות חלק בחברה הישראלית, אבל יותר מדי אנשים בעדה החרדית אפילו לא מכירים במדינה שלנו. זה בעיניי לא המקרה עם העדה האתיופית, בטח לא אלא מהדור הראשון. אז אני אולי צבוע, אבל מי שלא רוצה להיות חלק ממדינת ישראל, בז לדגלה ולא מוכן לעמוד דום לאלה שנופלים בגבולות המדינה או נרצחו בתאי הגזים בשואה לא צריך לקבל כל כך הרבה השפעה. בדיוק כמו אלה שעכשיו רוצים מתוך העדה האתיופית כבוד מתוך אלימות.
     
  4. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,214
    לייקים שהתקבלו:
    412
    התכוונתי לישראלים האתיופים. אני מעוניין להבין פעם אחת ממי שזועק על כך שהממשלה לא עושה כלום, מה הוא מצפה שהממשלה תעשה בשבילם.
     
  5. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,196
    לייקים שהתקבלו:
    4,785
    מין:
    זכר
    אני מכיר מעל 20 אתיופים.
    גרתי בשכונות שלהם כשהייתי יותר צעיר ואמא שלי מורה לעברית לאתיופים.
    קיבלתי אישור ממך לכתוב מה שאני חושב או שאני צריך להתנצל?
     
  6. Super Mario Member

    הצטרף ב:
    ‏6/12/14
    הודעות:
    213
    לייקים שהתקבלו:
    36
    אם המבצע הצבאי הבא בעזה יסתיים כמו האחרון, ליברמן יוכל לרכב על הגל, לבקר את ביביבנט מימין ואולי לחזור ל-12/13 מנדטים בבחירות הבאות ואולי אפילו יותר.
    אם כמובן לא תתפוצץ עוד איזו פרשת שחיתות גם בתחילת מערכת הבחירות הבאה.
     
  7. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    תכתוב מה שתרצה, אבל כשאתה כותב במודע דברים קשים ומעוררי מחלוקת אתה צריך להיות מוכן לזה שלאחרים יהיה קשה לא להגיב לך.
     
  8. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,196
    לייקים שהתקבלו:
    4,785
    מין:
    זכר
    אחלה אז תגיב את דעתך לא את זה שיש לך ביקורת על זה שאני רושם מה דעתי.
    אם היית רושם למה אתה חושב שאני טועה, מביא נימוקים מנגד, הכל היה מתקבל.
    אני מבסס את דעתי בין היתר גם על זה שפגשתי הרבה חבר'ה מגילאים שונים בעבודות שונות, לא רואה איפה הבעיה. לא רשמתי שאלה העובדות וזה המצב המוחלט בלי ספק. התחלתי את ההודעה שלי ב "לדעתי". יותר מזה?
     
    Super Mario אוהב/ת את זה.
  9. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    תרצה לדון על מאפייני שוק הרכב בישראל זה נושא מעניין, ההבנה שלי בו שואפת לאפס. כנראה שזה לא העניין. הנתון של המכוניות החדשות הוא נתון חלקי, כשבשנים האחרונות נכנסו לחיינו מכוניות המיני הזולות יכול להיות מאוד שזה הכניס הרבה מאוד אנשים לאפשרות לממן רכב.
    אף אחד לא אמר שאנחנו בורקינה פאסו שלאף אחד אין כסף. אנשים שאין להם כסף לא קונים את המכוניות החדשות, הם אלה שקונים את המכוניות מיד שנייה.

    הטמינת ראש בחול והקפיצה על כל נתון חלקי כדי לנסות להוציא את כולם בכיינים ושקרנים היא קצת טרחנית בעיני. במיוחד מבנאדם שלא חי פה ואין לו מושג מלבד לקרוא בעיתונים.
     
  10. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    אני לא רואה צורך להביא נימוקים נגד הכללות קשות כמו שאתה עשית, זה נראה לי די ברור. מהשקפת העולם שלי, הדעה שלך בעייתית, לקחת דוגמא מ20 או אפילו 40 אתיופים שאתה מכיר ולבסס דעה סביב זה, להגיד "לדעתי הם 1,2,3 כי זה מה שאני מכיר", זה מחריד בעיני. זה דבר שכל אדם בחברה הישראלית יכול לעשות כלפי האשכנזים, המזרחים וכו'. אם מישהו היה כותב את אותה הודעה על אחת הקבוצות האלו, "כי זה מה שהוא מכיר", זה היה עובר בשקט? בוודאי שלא. וכן אני מבין שאתה יודע שזו לא אמת מוחלטת, עדיין הרגשת צורך לכתוב את זה. אני מאמין שגם אם היית אומר את הדברים האלו מחוץ לאינטרנט, אפילו בין חבריך, זה לא היה עובר בהתעלמות, אז אני לא מבין למה קשה לך להבין מדוע זה לא עבר בשקט מוחלט פה. אני לא מגיב בדיון הזה, זו אולי פעם שנייה או שלישית, אז כנראה שזה באמת הציק לי.
     
  11. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    הלכת רחוק בלהניח שאין לו מושג מלבד קריאת עיתונים.
    אולי זה יכעיס אבל אני באמת מאמין שיש אקסטרא בכיינות שנובעת מראייה פרובינציאלית שמאוד שכיחה בשיח הישראלי*. אני מאמין שיש לי ראייה יותר רחבה (מקוה שלא ילקח בתור התנשאות) מרוב האנשים בארץ פשוט מאוד משום שבחיי הבוגרים גרתי בשתי מדינות. (קנדה וישראל) עבדתי ושילמתי בשניהן חשבונות. אני בקשר רציף עם הרבה אנשים בארץ.

    *מה שגם גרם לפיתוח של כל מיני מושגים שאני לא נתקל בהם פה כגון: ״רק בישראל״, ״בכל מדינה מתוקנת אחרת״, ״המצב בארץ״, ״מדינה של גנבים״ וכדומה. זה הכל נכון כשלא משווים לכלום. ברגע שיש נקודת השוואה זה כבר מתחיל להראות כ״עוד מדינה״ (ולא רעה בכלל).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/5/15
  12. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    בתור אחד שגר תקופה בעפולה עלית ועבד בעבודות שאני מפחד להזכר בהן, עבודות שבהן אתיופים (ורק הם) התחבאו בשירותים כדי לא לעבוד או התרוצצו במפעל אחר ורק זיינו ת'שכל במעגלים. בתור אחד שיום יום נסע איתם באוטובוס בחטיבת הביניים ולא פעם היה קורבן לאלימות פיזית לא מוסברת על ידיהם (אני מדבר על מכות בפנים לא איזה צחוקים בין החבר'ה) ואם נלך אחורה בזמן גם לגיל צעיר יותר בו אפשר לאסוף לא מעט סיפורים אחרים ואני מדבר על גיל הגן (שאליו אחותי הקטנה הלכה) או האלימות שקרוב משפחה שלי ספג ברחוב על ידיהם.
    אני יכול להבין מאיפה מגיעות ״ההכללות״ של שי. אבל הוא הרי הוא לא טוען בהכללה גורפת ובצורה אבסולוטית אלא הציע שמתוך הדגימה הקטנה שיש לו הוא יכול להעיד שלגבי אלו שהוא מכיר לא הכל אשמת ״המדינה״ ו״החברה הישראלית״.

    לדעתי לא מגיבים יותר מדי כי סך הכל אני מתאר לעצמי שרוב המתדיינים מכירים את הדעות שלו ויודעים שמדובר באדם סך הכל ניטרלי (הוא כמעט ולא מעורב בכלל המלחמות סוציאליזם קפיטליזם פה או פלשתינים - ישראלים או ימין ושמאל). בנוסף לכף זה די מובן מאליו שאין לו יותר מדי קייס מוצק לנצח שום ויכוח בנושא עם הטיעונים הללו. הוא נותן את חוות דעתו מתוך התצפית שלו בחיים על הסוגיה, הטענה היא שלא הכל אשמת המדינה, ואני רוצה להגיד שאני מחזק את הטענה שלו. אבל אין לי שום ראיה להציג מעבר לסיפורים שלי שלא מעניינים אף אחד. הם רחוקים מלעמוד בסטנדרטים של הדיון הזה בדרך כלל. לדעתי לכן מתייחסים אליהן גם כך, קוראים (מסכימים בשקט שאלו הן ההתנסויות שלו) מהנהנים מול המסך (כן או לא) וממשיכים הלאה.
     
  13. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    בעיני להשלים עם אמירות כאלו זה בדיוק הבעיה בחברה הישראלית, ״להנהן מול המסך״, להתעלם כאילו זה משהו נורמלי להגיד או לחשוב. לא שאני בא לחנך מישהו. אתה ושי ציירתם דמות של אתיופי (שוב, אני יודע שאתם לא אומרים שכולם כאלה) שהוא סוג של פרזיט, עצלן, לא אכפתי לסביבה, בורח ממחוייבות, לא שאפתן, אלים. קודם כל, אם מדברים ספציפית על אינדיבידואלים כאלו (שקיימים בכל מקום בכל עדה), אני לא ממציא את הגלגל שזה הכל עניין של חינוך, של מה שהילד, הנער, הבחור מכיר מהסביבה שלו, ממה שנותנים לו להכיר, ממה שמציעים לו. אני לא בקיא בכל ענייני הממשל, הבירוקרטיות, מה עשו נכון כשעולי אתיופיה הגיעו ומה עשו לא נכון, לא מבין בזה, ממה שאני מבין מאנשים יותר בקיאים ממני כן היה אפשר לכוון את כלל העולים בצורה יותר טובה ויותר הוגנת, לא רק האתיופים, אם זה הרוסים או בכלל אחורה ממש לעדות המזרח. גם פה אני בטח לא ממציא משהו שלא ידעת.

    אם אני שוב מתייחס לאמירה של שי (ושלך) ועל כמה זה שגוי ופסול לדעתי, אז שוב, אני יכול (אם ככה הייתי רואה את העולם) לעשות אותו דבר על קבוצות אחרות ולומר "הנה ככה הם, זה לא רק המדינה". אני מזרחי קודם כל אני אציין, משני הצדדים, לא מזמן סיימתי את השירות הצבאי שלי בוא שירתתי כולו בבסיסי ימ"חים פתוחים, ואם אני אהיה כנה אז רוב האנשים ששירתו לצידי הם מזרחים מפריפריות שלא מעט מהם באו מבתים קשי יום, שכונות קשות וכו'. ובאמת הכרתי הרבה טיפוסים שבעיני היו כל מה שאתה אומר ושי אומרים שם - אלימים, בורחים מאחריות, חסרי אכפתיות לאחר, כל מה שמצביע על חינוך ועל סביבה בעייתית. מה תגיד אם אעשה הכללה גסה על כלל המזרחים בארץ או מזרחים מפריפריות על בסיס הניסיון שלי? אני לא מקבל את זה ולא מאמין בזה, ומישהו שיעשה הכללה כזו באיזשהו ניסיון לרמוז ש"מה הם מתלוננים", יקבל טונות של ביקורת בצדק (ומקבל, במיוחד בחודשים האחרונים אנחנו רואים את זה הרבה). לכן מזעזע אותי הקלות בה יוצא לבן אדם מהפה או המקלדת הכללות כאלו על אתיופים, בלי בכלל להזכיר את הקשיים שבעליה שלהם. איך זה בדיוק שונה מהדברים שאני מניח אשכנזים אמרו על מזרחים בפומבי ובחופשיות מוחלטת עד לפני 20-30 שנה? כשמין הסתם עם הזמן המזרחים נטמעו בחברה היותר מתקדמת. למה זה בסדר עם אתיופים? זיכרון קצר?

    ואתה יודע מה, זה אפילו מתנשא. כי אם מישהו היה אפילו חושב דברים דומים על מזרחים או על אשכנזים, הוא אפילו לא היה מעיז לכתוב את זה פה, בגלל שזה אתיופים אז "מה הבעיה? הם עם אחר, איזה אתיופי קורא פה באייסוקר ויפגע ממני? אנחנו כולנו פה מזרחים-אשכנזים שיכולים לבקר את הסיפור מלמעלה".

    אני לא בא לתקוף פה מישהו אגב, זה פשוט נראה לי מקרה קלאסי של חלק מהבעיה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/5/15
    מזגן אוהב/ת את זה.
  14. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,196
    לייקים שהתקבלו:
    4,785
    מין:
    זכר
    אני יודע שלקחת את הדעות שלי והקצנת אותן כדי להבליט את הנקודה שלך, אבל ממש לא רשמתי שהם סתם מתולוננים והאשמה היא שלהם בלבד. וכן, אם אמא שלי עובדת במשך 30 שנה עם אתיופים ובכל שנה פוגשת 20 +, אז אני נוטה להאמין למה שאומרת, גם מעבר לאלו שאני פגשתי.
    רשמתי שבניגוד אולי למה שמצטייר כאן בתקשורת שרק למדינה יש חלק במצב שנוצר, אני טוען שגם להם יש חלק בכך.
     
  15. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,214
    לייקים שהתקבלו:
    412
    שאלה - איך פרץ הסובלנות הזה שלך וההתנגדות להכללות כלשהן מסתדר עם ההודעה שלך על " מירב האזרחים הקופים שלנו" לאחר ניצחון הליכוד בבחירות?