אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    יותר מעניין מה ליברמן מנסה להשיג... אני ממש לא קונה את ה"עקרונות ולא כיסאות" שלו, גם אם הוא מאמין בתסריט של ממשלת אחדות - מה הצעד הזה ספציפית נותן לו?
     
  2. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,214
    לייקים שהתקבלו:
    412
    אני מאמין שהוא מנסה מיתוג מחדש.
    עוד קדנציה של כלום ושום דבר בממשלה תגמור אותו סופית בפוליטיקה. הוא צריך ללכת על הקהל הימני החילוני, ולכן הוא רוצה להראות את עצמו כבעל עקרונות בניגוד לנתניהו ובנט, פלוס עקיצות לחרדים.
    זו לא באמת שאלה של עקרונות. אין לליברמן עקרונות באמת.
     
  3. aztek Member

    הצטרף ב:
    ‏22/9/07
    הודעות:
    31
    לייקים שהתקבלו:
    7
    בבחירות הבאות נראה אם זה צעד נכון מבחינת ישראל ביתנו ( כי היא כמעט ונעלמה מהמפה עם כל הפרשיות שחיתות והבחירות הנכונות ) , חבל מבחינתי שלא יכנס החוק של ה-90 % של הקניית דירה - לא שאני חושב שזה הפיתרון הכי טוב אבל הוא לפחות ראילי מבחנתי ...
     
  4. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    מיתוג מחדש בסדר, אבל שנייה אחרי הבחירות זה לא טיימינג קצת מחורבן? הוא אומר שהממשלה הזו היא לא מספיק "לאומית" מבחינתו והוא מאמין שהיא תוחלף בממשלת אחדות בהזדמנות מתאימה, פייר אינאף, למה לא להכנס ולמשוך את הזמן עד לרגע נוח שבו אפשר להתפטר במחאה על משהו (חרדים/חמאס)? זה נשמע לי קצת יותר אפקטיבי בתור מיתוג מחדש.

    אולי הוא רוצה להתבסס בתור זה שתוקף את הממשלה מימין, לפני שבנט יגיע לשם (בתרחיש של אחדות).
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,260
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    יש לו את היועץ האמריקאי הזה ארתור פינקלשטיין ואני לא יודע מה בדיוק הוא מייעץ לו אבל ליברמן הפך כבר לעסקן פוליטי קטן וכושל.
    כל מהלכיו התבררו כשגויים. חוץ מזה הוא ממילא איבד את חלק ניכר מקהל בוחריו שרובם כבר לא בדיוק מזהים איזה דברים הוא בפועל עושה בשביל מי שבחר בו והרבה בגלל שהבית היהודי, יש עתיד וכחלון מציגים אג'נדות דומות ופשוט שאבו לו את הבוחרים.
    חוץ מזה שהעליה הרוסית לא צריכה מפלגה משלה. גם אם ליברמן לא מיתג את עצמו רק כמנהיג יוצאי רוסיה, אלא כראש מפלגה כלל לאומית, עדיין מפלגתו נהנתה מהרבה מנדטים מהרחוב הרוסי.
    "כלב נובח לא נושך" - בפוליטיקה הישראלית הפתגם הזה מייצג הכי טוב את ליברמן וכנראה רבים גם קלטו את זה.
    אני באמת לא רואה עתיד למפלגתו.
     
  6. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    ליברמן של היום הוא החדשות של אתמול והוא מרגיש את זה. ליברמן של היום זה פוליטיקאי עייף וחסר כל אמביציה. פוליטיקאי שרואה איך בכירי המפלגה שלו הולכים לחקירות במשטרה/לכלא ואיך המעט שנשאר ממנה מעדיף להצביע ללפיד/כחלון. הוא לא מדינאי מבריק, אבל הוא גם לא טיפש. הוא יודע שתורו הגיע והמפלגה שלו בדרך החוצה מאיזור הרלוונטיות ולכן הוא פועל באופן שכנראה לא יועיל לו.

    בכלל, גם באוכלוסיה הרוסית, שממנה לקח את מירב הקולות שלו, הוא איבד את האחיזה שלו. הלא מבחינתם הם כבר לא 'הרוסים' אלא ההישראלים, הם מרגישים שייכים וקשיי הקליטה שאפיינו את העלייה לפני שנים והביאו לתסכול ורצון לקבל ייצוג בכנסת - כבר פחות רלוונטים. החילוניות מיוצגת ע"י הקריין ואפילו הטיקט של ה'ימני הנשכן' נלקח ע"י בנט יוצא הסיירת הנגיש שיענה לך אישית בפייסבוק; אין לו מה למכור יותר והוא יודע את זה.
     
  7. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    בקובה המדינה דואגת להכל וככה המדינה גם נראית. אין כסף לרכבים חדשים.
    אני טוען שרכבים חדשים הם מותרות.
    אני גר בעיר שבה התחבורה הציבורית תקועה בשנות השבעים ופקקים באורך הגלות בעקבות שלג זו מציאות יומיומית במשך חודשים ארוכים בכל שנה (לא איזה סופש בירושלים פעם בשנתיים), ואני מכיר מספיק אנשים אישית שנוסעים בתחבורה ציבורית שעה וחצי ושעתיים לכל כיוון ולא קונים רכב כי זה יקר, שלא לדבר על רכב חדש.
    רכב חדש זו מותרות חד וחלק. רכב יש חצי מת שלא עולה כלום זה מצרך בסיסי לעיתים.

    גם שנה שעברה בארץ לקחו הלוואות לרכישת רכבים. מתי לא לקחו בארץ הלוואות לרכישת רכבים?

    כמובן שאי אפשר לעשות השוואה או להגיע למסקנה. והנתון כאן הוא אפילו פחות רציני מאלו שציינת, מדובר כאן על רבעון. זה לא מעיד על דבר אחד כמו שסיבה אחת לא מעידה על התופעה. זה מעיד על המצב הכלכלי בדיוק במו שהעובדה שאנשים צריכים להגיע מא' ל-ב' היא הסיבה לכך שיש שיא במסירת רכבים חדשים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/5/15
  8. aztek Member

    הצטרף ב:
    ‏22/9/07
    הודעות:
    31
    לייקים שהתקבלו:
    7
    יש לו מה למכור כי הוא עדיין מייצג הרבה אנשים באוכלוסייה (6 מנדטים) ורוב החברים שלי כולל המשפחה שלי הצביעו לו וכולם מהעלייה הרוסית , ככה שזה לא לגמרי נכון שהעלייה הרוסית לא רוצה ייצוג בכנסת אומנם מס׳ המנדטים שלו ירד לעומת 2009 אבל זה גם קשור לפרשיות אחרות ולאו דווקא בגללל עקרות פוליטית . יש גם לא מעט אנשים חיוביים במפלגה הזאת כמו אורלי אבקסיס , בתור ימני חילוני הם כן יכולים להשיג את הקול שלי אבל הם צריכים להוכיח שהמפלגה הזאת לא רק דיבורים .
     
  9. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    דיברתי על מגמה, להביא דוגמה אישית זה לא רציני. המגמה היא שהוא מאבד אחיזה באוכלוסיה הזאת וזה מגובה ע"י מספרים. יש לשחיתות השפעה, אבל לא כזאת דרסטית. זאת מפלגת-אווירה בדיוק כמו קדימה ויש עתיד, היא שרדה יותר בעיקר כי היא מהימין, היא ייצגה אוכלוסיה מסוימת וגדולה וכי אנשים האמינו לליברמן כאשר הוא איים ודיבר מיליטנטית. היום גם את האמינות הוא איבד.
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,260
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    המפלגה הזו בכנסת מ - 1999. 16 שנים זה לא מספיק זמן להבין שזה בעיקר דיבורים? כן היו שם ח"כים מצוינים כמו יורי שטרן ז"ל למשל, אבל בשורה התחתונה זה מפלגת ליברמן שאותו כבר תיארתי מה הוא.
     
  11. aztek Member

    הצטרף ב:
    ‏22/9/07
    הודעות:
    31
    לייקים שהתקבלו:
    7
    זאת לא רק דוגמה אישית, ברור שליברמן איבד מהכח שהיה לו בעבר אבל המפלגה הזאת קיימת כבר 16 שנה ככה שהיא לא כל כך מפלגת אווירה ועדיין חלק נכבד מהעלייה הרוסית מצביעה לה , לא בדקתי אבל קשה לי להאמין שדוברי רוסית מצבעים ללפיד , מרץ או בוז׳י בכמויות יותר גדולות מישראל ביתנו ... עדיין לעלייה הרוסית יש יותר עמדות להזדהות איתן עם ישראל ביתנו כמו חוק הגיור , נישואין וכו׳ ... אני חושב שלמפלגהה הזאת יש פוטנציאל ליצג את הימין החילוני אבל רמת האמינות שלה ירדה באופן דרסטי ואולי ישיבה באופוזיציה תרענן את המפלגה הזאת .
     
  12. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    קנדה הזאת נשמעת ארץ מופלאה. יש בה כל כך הרבה דוגמאות למטרות דמגוגיה שקשה לי להאמין שבאמת קיים מקום כזה. נשמע שישראל מקום טוב יותר לגור בו, ואיכשהו אחרי הכל אתה עדיין שם.
    יש כל כך הרבה סיבות שאינן מצב כלכלי לזינוק במכירת מכוניות חדשות. כמו לדוגמא העובדה שמחיר מינימלי למכונית ירד בעשרות אלפי שקלים בשל כניסת מכוניות זולות לשוק. העלייה במחירי הדירות שדוחקת אנשים ממקומות שקרובים למקום העבודה למקומות רחוקים מה שמחייב אותם לרכוש רכב. היעדר תחבורה ציבורית בשבת ובלילות.
    בעצם, מה הנקודה? אפילו אתה לא מסוגל לטעון שהעלייה הזאת מקורה בבוננזה כלכלית שאנחנו חווים.
     
    Lebron אוהב/ת את זה.
  13. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,196
    לייקים שהתקבלו:
    4,785
    מין:
    זכר
    בקשר להפגנה אתמול.
    אולי לא נעים להגיד את זה אבל לדעתי יש חלק לא קטן גם לאתיופים בחוסר השתלבות הזאת. אני יכול להגיד שנתקלתי בלא מעט, במספר עבודות שונות, ולמעט אצל אחד, כולם כמעט היו בגישה של "אנחנו לא רוצים לעבוד קשה כדי להצליח". אז נכון, יש כאלה שבאמת קשה להם הרבה יותר מהישראלי הממוצע, אבל הם גם מקבלים תנאים טובים יותר כן להשתלב במקומות כמו אוניברסיטאות ומכללות, ובכל זאת יש הרבה שמעדיפים לא לעשות את זה. גם בעבודת אבטחה עם משמרות שהיא לדוגמא מאוד נוחה כדי לשלב אותה עם דברים נוספים, הם בחרו לא פעם לקחת שבוע חופש בגלל אירוע בימי חמישי, דבר שפעם אחר פעם יצא בעיה שכלל לא עניינה אותם. בנוסף, גם ליציאות שלהם בימי שישי, זה שהם בחבורות המוכרות שלהם זה עוד הגיוני, אבל לא מעט מהם יושבים רק בפאבים שבני העדה בלבד נכנסים אליהם.
     
    alexshw אוהב/ת את זה.
  14. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    בעצם לקחת את האתיופים אותם אתה מכיר מחייך האישיים, ואתה חושב שזה מספיק חזק ומבוסס כדי להביע דעה כזאת בראש שקט על קבוצת אנשים גדולה. מעניין אותי אם אתה עושה את זה כלפי כל קבוצה, לא שזה משנה ממש.
     
  15. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    תגיד אתה בכח בכל פעם נמנע מלציין שמדובר ברכבים חדשים?
    רכב חדשות הוא מותרות עצומה, הפרמייה שאתה משלב על כך שאתה הראשון שמפליץ אל תוך מושב הנהג היא עצומה ובלתי סבירה לחלוטין. ברגע שרכשת את הרכב (החדש) הורדת לו את המחיר באלפי שקלים (ואם תרצה להפטר ממנו, אז ההפסד הכספי שלך יהיה אולי אפילו בעשרות אלפי שקלים).

    כניסת רכבים זולים יותר לשוק (יכול מאוד שכך הדבר, אשמח למקור) ידחוף גם את המחירים של המשומשות למטה.
    גם בשנה שעברה לא היתה תחבורה ציבורית בשבת. גם בשנה שעברה מחירי הדירות היו יקרים. וגם בשנה שעברה אנשים לקחו הלוואות בכדי לרכוש רכבים. אבל דבר אחד כן הריבית יותר נמוכה ואני מוכן לקבל את זה שזו סיבה לכך שנשבר שיא במכירת רכבים.
    הרבה יותר אנשים יכולים לקחת הלוואה שהם יכולים לעמוד בה לרכישת רכב חדש דנדש מהניילון יקר בעשרות אלפי שקלים מרכב משומש.

    ״בוננזה כלכלית״ אתה אמרת. אני לעולם לא טענתי שמדובר בזה.