אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. aztek Member

    הצטרף ב:
    ‏22/9/07
    הודעות:
    31
    לייקים שהתקבלו:
    7
    לגבי הויכוח על החרידים :
    ראשית הם באמת מאמנים , לפחות רובם (בין אם זה תוך כדי שטיפת מח או מסורת וחינוך) שהדרך שלהם נכונה וכל מה שמשתמע מכך כמו לימודי תורה שמבחינתם זה לא פחות חשוב מצה״ל וזה מה שמבחינתם נותן זכות קיום לישראל , ליהדות, למדינה גם מבחינה מנטלית וגם מבחינה מוחשית . ואת זה שמעתי לא מעט גם מזרמים אחרים ולא בהכרח מהחרידים הקיצוניים. אלה גם מדתיים לאומיים סטייל בנט וכאלה שמשתתפים בשיוויון בנטל . וכל עוד זה לא ישתנה , בנתיים אנחנו משכנעים את המשוכנעים .

    בעניין הגיוס הצבאי - הצבא צריך לעבור רענון רציני מבלי קשר לחרידים , נכון שאם הגיוס אצל החרידים ליחידות מועילות ורלוונטיות בצה״ל יעלה כולם ירוויחו מזה אבל זאת לא הבעיה כרגע . לכן צריך לחשוב על פיתרון יותר יצירתי מסנקציות כאלו או אחרות על החברה החרידית , אבל כן צריך לשנות כדי ששני הצדדים ירוויחו וכן צריך לתגמל אזרחים שתורמים יותר . אבל אתה לא יכול להכריח מישהו לעשות משהו בניגוד לרצונו ובשורה התחתונה צריך שיתוף פעולה עם המנהיגים החרידים על מנת להביא למצב שמוסכם על שני הצדדים ... העניין יותר מורכב מלחוקק חוק כזה או האחר וצריך לחפש פיתרון ארוך טווח במקום לנסות לסתום חורים ולקוות לטוב .
     
  2. Super Mario Member

    הצטרף ב:
    ‏6/12/14
    הודעות:
    213
    לייקים שהתקבלו:
    36
    אני מאמין שרוב האנשים היו מעדיפים לא להתגייס לצבא אם הייתה להם אופציה כזאת, כן לכולם זאת באסה אבל כולם מבינים שצריך שיהיה צבא על מנת לשמור על המדינה.
    מי שלא רוצה לשמור על המדינה אין שום סיבה שיקבל ממנה תקציבים.
    אם הם מאמינים שעל ידי תפילות הם שומרים על מדינת ישראל, זכותם אבל אני לא חושב שזה נכון ולכן אין שום סיבה לתקצב את הישיבות האלו.
    ואיזה שיתוף פעולה נראה לך שתקבל מהמנהיגים החרדים?
    אפילו עם החוק העלוב של לפיד שהיה מוכן לחלק אלפי פטורים לבחורי ישיבות,גיוס בגיל 22 עם משכורות גבוהות פי 10 מחייל רגיל הם לא שיתפו פעולה אז עם מה כן?
     
  3. aztek Member

    הצטרף ב:
    ‏22/9/07
    הודעות:
    31
    לייקים שהתקבלו:
    7
    אני מסכים איתך אבל אתה לא צריך לשכנע את המשוכנע , אתה, אני או לפיד או כל שר , ראש ממשלה או וואטאבר לא יכולים להכריח מישהו לעשות משהו בניגוד לרצונו ( אל תשכח שזאת קהילה פאנטית ) לכן צריך למצוא פתרון שמקובל על שני הצדדים כדי לשנות את הסטטוס קוו וליצור מצב חדש שלנו ( לי ולך ) נראה מצב יותר אופטימלי כלפי האזרחים במדינה . יש אנשים חרידים משכילים וגם לא מעט שעובדים ומשתלבים בחברה לכן זה אפשרי , כמו שהחרידים בניו יורק עובדים גם כאן אפשר לשנות את זה אבל לא בכח כי זה לא הוכיח את עצמו עד עכשיו , בשורה התחתונה גם החרידים מבינים שהם צריכים להשתלב ועדיף להם לצאת מהעוני . אני מציע לשנות את החוקים אבל לא בהכרח ע״י כפייה ובהדרגה . אי אפשר שפתאום כל החרידים יעבדו , יתגייסו וכו׳... אבל אם אתה פועל בהדרגה ומשנה את הסטטוס קוו באופן הדרגתי , אומנם זה לוקח זמן והתוצאות לא יהיו מהירות אבל זה עדיף על המצב הקיים .
    עובדתית אתה לא יכול לעשות סנקציות על ציבור שלם ( מה עם החרידים שמתגייסים או החילונים שמשתמטים ) .
    ובכלל כל מה שלפיד עשה רק הרחיק את החרידים ובפועל הסטטוס קוו נשאר , שם המשחק הוא הדרגתיות , ככה לפחות בין אם לא יהיה שיוויון מוחלט לפחות המצב יהיה יותר טוב מהקיים עכשיו .
    וכמו שפתחתי בהודעה הראשונה שלי בדיון לא מעט אנשים מסכימים על האופן שבו החרידים מתנהלים כלפי האמונה שלהם בתורה ועד כמה היא אפקטיבית כלפי השיוויון בנטל , מבחינתם הם אפילו עוזרים לחילונים בשיוויון בנטל ( לימוד תורה ) ואלה אנשים שלאו דווקא מהמגזר החרידי , אלה גם זרמים פחות קיצוניים . רשמת שאתה לא חושב שזה נכון אבל אתה לא מייצג את הציבור הזה , דמוקרטיה באסה . לנו זה נראה הזוי אבל עובדית החרידים מקבלים תמיכה מאחוז נכבד מהציבור , עכשיו אני לא אומר לך לקבל את זה אבל אתה לא יכול להתכחש לעובדות .
     
  4. Super Mario Member

    הצטרף ב:
    ‏6/12/14
    הודעות:
    213
    לייקים שהתקבלו:
    36
    הסנקציות לא יהיו על ציבורים נפרדים אלה על כל האזרחים באותה המידה, גורלו של חילוני משתמט אמור להיות זהה לגורלו של חרדי משתמט.
    אני יודע שהם קהילה ענקית ולהכריח את כולם להתגייס כנראה אי אפשר ואתה יודע מה? מצדי שלא יתגייסו אבל שלפחות לא יתנו להם כסף לישיבות.
     
  5. aztek Member

    הצטרף ב:
    ‏22/9/07
    הודעות:
    31
    לייקים שהתקבלו:
    7
    הדבר האחרון שאפשר להגיד עליי שאני אוהב את הציבור החרידי אבל אני גם ריאלי אתה לא יכול לשנות את הסטטוס קוו שנוצר כאן מקום המדינה ולשנות הכל בבת אחת כמו שלפיד ניסה לשנות . כמו שאתה לא יכול להקפיץ את המע״מ נגיד מ-16 אחוז ל-25 אבל אם תעלה אותו בהדרגה נגיד כל שנתיים באחוז הציבור יספוג את זה ויקבל את הגזרה . כנ״ל עם החרדים אם אתה לוקח ציבור גדול ובין יום מנסה לגייס את כולם ומטיל סנקציות פליליות אתה גורם לאנטיגוניזם ובסופו של יום לא השגת את המטרה אבל אם נניח תחמיר עם תקציבי הישיבות בהדרגה - כל שנה קצת , וכל שנה אתה מחמיר את תנאי הקבלה לתקציב הישיבות , אומנם זה לוקח יותר זמן אבל לפחות הסטטוס קוו משתנה ואתה כבר יוצר מצב יותר טוב מהקיים . אותו הדבר לגבי הגיוס , הצבא הוא גוף מסורבל גם ככה מבלי החרידים , אבל הצבא יכול להתייעל גם מולם , ולגייס חרידים שהוא מזהה אצלם פוטנציאל לרצון לתרום ולהשתלב ביחידות משמעותיות ( קרבי או תומכי לחימה כמו שיש היום ) הצבא לא צריך כל אחד וגם מבלי החרידים יש המון כח אדם מבוזבז בצה״ל שמוצץ לא מעט כסף שנשפך סתם על כל מיני תפידי שקר למינהם .
    אז נכון שאנחנו מרגישים עכשיו ״פראיירים״ אבל זה לא אומר שעכשיו צריך לגייס את כל החרידים ( כי בתכלס - זה רק עוול כלכלי מבלי תמורה כלפי המדינה ) ולא נראה לי שאנחנו מחפשים עוד כסף שיזרק.
    זאת הדמוקרטיה והסחטנות שלהם כדי להיכנס לקואליציה היא שם המשחק כמו שמפלגות אחרות סוחטות בנושאים שאולי אתה מזדהה איתם יותר , וזאת גם אחת הבעיות בשיטת ההממשל הנוכחי . לכן אי אפשר לבוא בטענות למפלגה שמקבלת תמיכה מאחוז גבוה מהציבור שמייצגת דעות שונות משלך .
     
  6. Super Mario Member

    הצטרף ב:
    ‏6/12/14
    הודעות:
    213
    לייקים שהתקבלו:
    36
    אין לי שום טענות למפלגות החרדיות, הן עושות את מה שהן מאמינות בו ותמיד עשו, גם לנתניהו האמת אין לי טענות כי אני כבר מזמן לא מצפה ממנו לשום דבר.
    אני רק אומר את דעתי.
    לפיד ממש לא ניסה לשנות הכל בין רגע, הוא אפשר להם לדחות את השירות עד 2017 ובגיל 22 לקבל פטור.
    הם יוכלו לדחות את גיוסם עד גיל 24 ואז להתגייס נשואים ולקבל שכר של אלפי שקלים.
    עדיין יהיו אלפים שיקבלו פטור משירות.
    אני מסכים איתך שיש בצה''ל הרבה תפקידים מיותרים אבל כמו שאתה רואה בתגובות פה, יש מחסור בחיילים קרביים, את התקציב שזורקים על תלמידי הישיבות אני בעד לתת לחיילים.
    לא צריך לבזבז כוחות משטרה בלנסות ולהכניס את כולם לכלא, אני לא מאמין שזה מה שיגרום להם ללכת לשרת, הרבה יותר חכם זה לבטל את הכסף שהולך על ישיבות ולהעביר אותו למקומות אחרים.
     
  7. aztek Member

    הצטרף ב:
    ‏22/9/07
    הודעות:
    31
    לייקים שהתקבלו:
    7
    לפיד יצר אנטיגוניזם כלפי החברה החרידית כבר מלכתחילה כשהחרידים יצאו מהקואליציה בכנסת הקודמת ( לא רק באשמת לפיד ) וכשהוא ניסה להיכנס בהם בכח . סיסמאות על השיוויון בנטל נשמעות יפות אבל צריך להשאר ריאליים , צריך לשנות את הדברים הרלוונטים וגיוס כל החרידים זה לא הנושא הכי קריטי ( שילוב בשוק העבודה , שירות לאומי כלשהו , צמצום התלות במדינה , אלה נושאים בוערים יותר ) אתה לא יכול לבצע מהלכים חד צדדיים מפני שאתה צריך להגיע לפשרות עם הרבנים , אנשי רוח והפוליטיקאיים החרידים , מפני שעובדתית במצב שנותר אף אחד לא היה יכול להרכיב קואליציה בלעדיהם לא ביבי ולא בוז׳י.
    אז נכון שהמצב לא יהיה מושלם וחרידים עדיין יקבלו נתך לא קטן אבל את הפער ניתן לצמצם , מפני שגם להם יהיה עדיף לצמצם אותו .
     
  8. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,214
    לייקים שהתקבלו:
    412
    בוודאי שזה מעיד על משהו. אם מישהו חי במינוס ועדיין בוחר לטוס לחופשות, לקנות רכב (ואם הוא חייב, אז רכב יקר יותר ממה שהוא צריך), למלא את העגלה בסופר, לעשן וכו' - אז זה לא המדינה דפוקה אלא הבן אדם לא יודע להתנהל.

    הייתי אומר שרוב המתלוננים על המצב במדינה הם אנשים שלא יודעים להתנהל כלכלית ולא מוכנים לקחת אחריות על מצבם הכלכלי.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  9. aztek Member

    הצטרף ב:
    ‏22/9/07
    הודעות:
    31
    לייקים שהתקבלו:
    7
    זה מעיד על הבזבזות של הציבור , סוג של אשליה כלפי מדד העוני אבל אין שום קשר למצב שבו המדינה הזאת נמצאת , אין שום קשר למחירים הגבוהים , לשכר נמוך , דיור יקר . אם מבחינתך המצב לא רע ואתה לא רוצה לשנות זכותך אבל לאנשים נמאס , אז נכון שחלק פשוט לא מתנהל כספית נכון אבל לפעמים אין ברירה וצריך להמשיך לחיות לאכול , להתלבש , פנאי , חינוך ...
    זה שסבא שלי יכול להתנהל עם 4,000 שקל ועוד לחסוך מזה לא מעיד שהמצב מעולה וזה מספיק , זה שאנשים טסים לחו״ל או קונים רכבים יקרים מעיד על בזבזנות כמו שכתבתי בהודעה הפותחת ולאו דווקא מעיד על איכות החיים . אתה גם לא יכול למדוד את הסטטיסטיקה של המתלוננים כי הבעיה קיימת אי אפשר להתכחש נכון שהמצב לא הכי גרוע ולא הכל אסון וצריך להיכנס לפרופורציה אבל יש צורך לשנות ולא להסתתר מאוחרי סיסמאות ודימויים ותמונה שקרית שכביכול אין בעיה .
     
  10. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,800
    לייקים שהתקבלו:
    5,898
    לא ממש מבין למה אף אחד מתייחס למהומות שהיו אתמול בתל אביב. לי אישית זה כואב הלב לראות את התמונות. מדינת ישראל מעולם לא הצליחה להתמודד עם עליות רציניות. לא עם העולים ממדינות ערב, לא עם הרוסים וגם לא עם האתיופים. אולי זה חוסר היכולת של אנשים/מדינות להתמודד בקליטה של אלפי אנשים הרי לא חסרות בעיות באירופה עם גלי מהגרים באירופה, אבל התפרצות הכעס אתמול לא הפתיע אותי.

    אז נכון שהעולם עכשיו צבוע ומגלה את פניו האנטישמיות הטהורות. אפשר לחשוב ששונאי היהודים בארה"ב תמיד מלא הערכה לאוכלוסייה ה'אפרו אמריקנית' (וחלקם בעצמם אנטישמים טהורים),שבצרפת למשל אין גטאות עם יוצאי אפריקה או איך שבספרד והעולם הערבי מתייחסים לאנשים עם צבע עור כהה. היי, אפילו בדרום אפריקה רוצחים בזרים, אבל זה לא מסתיר את העובדה שלי מאד כואב מה שקורה בארץ. בלי צל של ספק שרב העדה האתיופית היא עדה מקסימה עם אנשים טובי לב, אבל בדורות החדשים יש בעיות קשות שמתפרצות עכשיו החוצה. בימים שיותר מתעסקים במשחקי סחיטה קשים בשביל להכנס לקואליציה בראשות איש שמנצל את כולנו לרווח אישי אני חושב על המצוקה הקשה של המון אנשים העדה האתיופית. אני מגנה לחלוטין את קריאות הקרב של חבר'ה שרוצים עכשיו ע"י אלימות לקבל את מבוקשם, אבל כשאני מסתכל על מה שקורה בכנסת ישראל אני מתמלא בייאוש קשה. אז מצד אחד אני רואה את העולם הצבוע והאנטישמי חוגג, אבל מצד שני יש את הפוליטיקה והחברה הישראלית ה'נאורה' שבמשך שנים דפקה את האנשים האלה.

    אז יש לי עיצה לאדון נתניהו הנכבד. אם אתה מלקק בכל יום את התחת של ציבור אנטי ציוני וישראלי שחלקו אפילו לא מכיר בישראל או בז לחיילי צה"ל ונספי השואה אז אולי הואל נא בטובך לטפל כמו שצריך בעדה מאד רגישה וטובה שמאד רוצה להיות חלק של מדינת ישראל, שהלכה אלפי ק"מ במדברי אפריקה בשביל להגיע לארץ ושבניה מרגישים עכשיו בצדק שהם נדפקים מכל הכיוונים. הרבה אנשים צריכים לעשות בארץ חושבים ולהתנצל להרבה אנשים צנועים וטובי לב.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,254
    לייקים שהתקבלו:
    25,767
    מין:
    זכר
    קודם שיחליטו על מה מחו. אלימות משטרתית? בעיה כלל ארצית של התנהלות של המשטרה. זה לא בעיה עדתית.
    בעיית קליטת עולי אתיופיה? המדינה עשתה את המירב בשביל לקלוט מאות אלפי אנשים שבאו מימי הביניים ושיש פערים תרבותיים עמוקים. ב- 30 שנה לא ניתן לסוגר אותם. יש פה בעיות אובייקטיביות שנובעים מהפערים האלה שהמדינה לא יכולה לפתור.
    היא לא אשמה בכל.
    לגבי גילויי גזענות כלפי אתיופים זה מגעיל ואם למשל המועדון לא מכניס אנשים בגלל צבע עורם, אז נא לתבוע.
    יש תופעות שליליות בחברה הזו וזה טבעי, ויקח דור או אולי שניים כדי שזה יעלם כמעט כליל.

    ספציפית אתמול לדעתי המארגנים מהקהילה הזו באו בכוונות טובות אבל כל מיני אנרכיסטים השתלטו על העסק. הם באו לעשות בלגן.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/5/15
    oFiRzZz, מזגן ו-Dennis Bergkamp אוהבים את זה.
  12. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,800
    לייקים שהתקבלו:
    5,898
    בסה"כ מסכים איתך אלכס. אי אפשר להאשים את המדינה בכל הבעיות, אבל אתה לבטח עוד זוכר את הפרשה עם מנות הדם שנזרקו. הכתובת כבר היתה שנים על הקיר וכנראה בהשראת פרגוסון/בולטימור הדברים התפוצצו בימים האחרונים. אלימות שאני לחלוטין מגנה כמו הדרישות של אותם חוליגנים.

    מבחינתי העדה האתיופית היתה במקור עדה מאד מאד טובה עם כוונות טובות. הדור הראשון עברו הרבה בשביל להגיע ארצה, אבל כמו עם עולי ארצות ערב ורוסיה יותר מדי דברים השתבשו. לי אישית נורא מרתיח העניין הפוליטי. יש לנו רה"מ שמעדיף לתת מיליונים לאנשים שלא ששמים פס על מדינת ישראל מאשר לפתור את הבעיות האמיתיות. ברור לי לחלוטין שההפגנות אתמול יצאו מכלל שליטה בגלל מיעוט אנרכיסטי שהגיע לארוע עם אג'נדה ברורה: לקבל את מה שהם רוצים תוך אלימות. זה בעיניי לא אומר שאין בעיות ואני ממש לא מקבל את הרושם שלפוליטיקה בכלל אכפת.
     
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,254
    לייקים שהתקבלו:
    25,767
    מין:
    זכר
    פרשת מנות דם אנשים שזרקו אותם נהגו באחריות כי מה לעשות שהיו שם מחלות שיש באפריקה, מה שכן היו צריכים לנהוג ביותר קלאס ושלא יצא שמשפילים את העדה. ההחלטה הייתה נכונה, ההתנהלות לא כל כך.

    להערכתי הושקעו די כספים לאורך השנים בקליטת העליה מאתיופיה. ברור שתמיד במקרים כאלה אפשר למצוא התנהלות לא נכונה של גורמים כאלה ואחרים או אפילו מעילות בעמותות כאלה ואחרות. זה לא בגלל גזענות ובשביל זה יש משטרה שתחקור.
     
  14. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,214
    לייקים שהתקבלו:
    412
    מעבר לכך שאתה עושה לחרדים את מה שאתה לא רוצה שיעשו לאתיופים, שזה דבר שיש בו צביעות - מה נתניהו\כל ראש ממשלה אחר צריך לעשות ולא עשה עד עכשיו בנושא?
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  15. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,178
    לייקים שהתקבלו:
    5,348
    ליברמן הולך לאופוזיציה.

    אז בסוף כל הניצחון הסוחף הזה ונתניהו ילך על ממשללה צר צרה של 61 ?