מכבי חיפה 14/15: רוני לוי חוזר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏21/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    מזל שהוא לא ינצח.
    למרות שאין ספק שהפסד חמישי מולם באותה עונה זה הרבה יותר מידי.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  2. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    בלבול פשוט קריקטורה. קראתי אתמול את מה שאמר. אם הוא באמת מאמין לשטויות שאמר אז הוא היה תחת השפעה של משהו. קשה לי לחשוב שהוא באמת מאמין לדבריו. יש גבול לטמטום לא?

    הדבר שהכי כואב לי שזה בדיוק מסמל את התמוטטות האימפריה של יעקב שחר. זה מדהים שתוך מספר שנים הבוס לגמרי הורס מה שהוא בעצמו בנה. ברור שאי אפשר לזכות כל עונה באליפות, אבל שחר פשוט לא מבין לאיזה נזק הוא גורם. יש עכשיו סיכוי ריאלי שנקבל הפסד חמישי העונה מרגלי מכבי ת"א. אני לא רוצה לחשוב אם אייאקס תפסיד ככה לפיינורד או פ.ס.וו. ברצינות, לאן הדרדרנו? למה הקהל מוכן לקבל את זה? יש עכשיו איצטדיון נהדר, אבל לא שחר הקים אותו...האוהדים לא צריכים לשרוף את המועדון אבל האם סמי עופר גרם לאוהדים לשכוח מה מצב הקבוצה שלנו? שום מחאה, שום דבר. יאללה, זהבי כבר ישפיל אותנו עוד פעם העונה. מצטער חבר'ה, אבל אני עדיין מצפה מהקבוצה משהו.

    נו טוב, העיקר שבלבול חושב שהליגה מתחילה בסוף פברואר או משהו כזה....ולמה להגזים בתלונות, בדרבי למשל שיחקנו טוב. כן, ניצחנו 4-0, אבל הליצן שוכח שהתוצאה לא משקפת.

    עזבו, כדאי שמתחיל את היום בחיוך...יום נעים לכולם
     
  3. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    אוריאל דסקל בטוויטר:'' מכבי חיפה הגישה הצעה למאמן ספרדי מוכר שהולך לדחות אותה. היא ככל הנראה תסתפק ברוני לוי''
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/5/15
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,207
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    קפארוס כנראה שאימן את דודו
     
  5. Turgi Guest

    מוזר. דסקל לא מעורבב בדרך כלל.
     
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,207
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    מתוך דף הפייס מכבי חיפה חדשות:
    1) אני שמח שכרגיל לשחר יש זמן ולמרות שלא הייתה שום סיבה שלא להתחיל להכין את העונה הבאה, כולל צוות אימון, מאז ינואר בערך, אנחנו ב - 1.5 ועדיין ללא מאמן ואין שום הכנות. העיקר הוא מת להתחיל את העונה ב - 2.7. סבבה.
    2) אוסקר, רוני לוי או מישהו אחר, דבר אחד כנראה מסתמן ששינוי מהותי ניהולי לא מסתמן במועדון - כלומר הנשיא, שהוא הבעלים, שהוא המנהל המקצועי, שהוא גם יושב במנהלת, שהוא גם מנהל עסקים אחרים, יהיה השליט הבלעדי שיתערב בכל דבר ולפי גחמותיו הפרטיות ומצב רוח בבוקר הכל יתנהל.

    בהצלחה למועדון.
     
    Igi ו-de Middenweg אוהבים את זה.
  7. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    אני לא מצליח להבין למה שאוסקר גארסיה ירצה לחזור לארץ או למה שקבוצה ישראלית תהמר שוב על מאמן שכבר ברח פעמיים בגלל המצב הביטחוני?
    בכלל, לפני כמה חודשים דיברו אותו על תפקיד בצוות המקצועי של בארסה, בטוח שהוא יכול למצוא ג׳וב יותר מעניין/משתלם/מאתגר ממכבי חיפה.
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מכבי חיפה צריכה שינוי מהותי אבל גם מאמן חזק כמו רוני לוי, משהו שלא היה במועדון מאז..רוני לוי עצמו, עם כל הכבוד להייפ סביב עטר, לסטאנויביץ שהוא 'מאמן מחו"ל', לאלישע שהצליח או לא יודע מה - זה שדרוג. כשמדברים על מאמנים שבהחלט קידמו את הקבוצה שלהם - רוני לוי הוא ה-דוגמא. לא כמו בלבול שלקח אולי שלוש נקודות יותר(הוא יכול לטעון שהוא משחק בפלייאוף ושוב פוגש את מכבי ויתר הקבוצות היותר חזקות, ומצד שני הסגל השתפר פלאים). רוני לוי קיבל קבוצה גרועה ולא מאוזנת שהייתה במצב קשה מבחינה מנטאלית ולא רק בגלל המצב אלא גם בגלל המצב הכלכלי הלוט-בערפל. מכבי חיפה צריכה מאמן שדומה קצת לדיקטטור ככל-הנראה. מעניין מה רוני לוי יעשה בסוגיית בניון. הוא לא היסס להראות לרוסו את הדרך החוצה אחרי פציעה ארוכה בעונת 2004/05, למשל.

    אגב, בימים האחרונים היו שמועות על עזיבה אפשרית של סטוייקוביץ' וזה לא טוב, גם אם הוא לא צעיר. עד שחיפה פגעה בול עם שחקן זר..
     
  9. dragoniere Member

    הצטרף ב:
    ‏30/12/14
    הודעות:
    73
    לייקים שהתקבלו:
    22
    מין:
    זכר
    רוני לוי לא הראה לרוסו את הדרך החוצה. מכבי חיפה רצתה את רוסו בקבוצה והוא בחר לעזוב למרות קיומה של הצעה, וללכת למכבי תל-אביב. רוני לוי גם שמח לקבל אותו חזרה אחרי שנתיים.

    רוני לוי הוא מכונת יחסי ציבור מדהימה, לא ברור לי איך מאמן שכשל כמעט בכל מקום שהוא דרך בו, הצליח לשכנע אנשים שהוא מאמן דגול. בואו נסתכל רגע על רשימת ההישגים שלו:
    1) מאז 3 האליפויות במכבי חיפה, הוא לא הצליח לפתוח ולסיים עונה באותה קבוצה.
    2) מאז אותן אליפויות, לרוני לוי אין שום תואר. היו לו קריסות מרשימות בריצה לאליפות בקפריסין וברומניה.
    3) ה"הצלחות" שלו היו מבוססות סיפורים כמו "הוא הצליח למרות קושי כלכלי באוניראה", כשהוא הוביל קבוצה שהייתה האלופה והסגנית למקום 5. או "הוא השאיר את בית"ר בליגה" אחרי ש"הוביל" אותה למאבקי התחתית ממקום טוב באמצע הטבלה.
    4) ברגע שרוני לוי היה צריך לבנות מחדש את הקבוצה שלו אל מול מתחרה עם יותר כסף כמו גאידמק, רוני לוי ביזה את הפירמה עם כמה מהרכישות הכושלות ביותר שהיו למכבי חיפה, גם בגזרת הזרים וגם בגזרת הישראלים. גם בנתניה וגם בבית"ר זה קרה גם כן.
    5) רוני לוי עזב את מכבי חיפה בפעם הקודמת במצב מפורק וכסוג של אדמה חרוכה.

    אם שחר בוחר בסופו של דבר ללכת על רוני לוי, הוא מראה בזה שהוא לא למד כלום מהטעויות שלו, ומכבי חיפה בדרך לעוד עונה בינונית ומאכזבת, פשוט עם עמידה טקטית יותר טובה על המגרש - שזה התחום שבו יש לרוני לוי יתרון גדול. במילים אחרות, קבוצה בסגנון המשחק של מכבי חיפה הנוכחית של בלבול, פשוט עם עמידה נכונה יותר ושחקנים שמבינים מה רוצים מהם.
    מכבי חיפה צריכה צוות אימון זר. כן, המהלך עם סטנוייביץ' היה חלקי וכשל בחלקו, אבל זה לא אומר שצריך להפסיק לשאוף בכיוון. אפילו בקבוצה הכושלת של סטנוייביץ', רואים שהעבודה הקשה בפן הפיזי בקיץ השתלמה, כי הקבוצה סבלה ממיעוט פציעות משמעותי לעומת מה שהתרגלנו אליו.
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני מסכים לגבי דבר אחר - יכול להיות שבחירה ברוני לוי היא מקום של לברוח 'מהלא-נודע' ולבחור במה שיש ואנחנו מכירים.

    - רוני לוי לא זכה בשום תואר מאז אבל הוא לא אימן אף קבוצת צמרת, ויסלחו לי אוהדי בית"ר ירושלים. והוא בטח לא אימן את באיירן מינכן או ברצלונה. וברור שאף-אחד לא מושלם.
    - תמיד אמרתי שרוני לוי מעט איכזב כשנכנס שחקן חדש למשחק וקוראים לו ארקדי גאיידמאק. הוא היה יכול לקחת החלטות טובות יותר. מצד שני, מכבי חיפה בעונת 2006/07 למשל היא קבוצה טובה פי כמה ממה שיש היום. לפחות באירופה היא עשתה עונה טובה עם 1/8 גמר גביע אופ"א כשהיא מעיפה את צסק"א מוסקבה. כל אחד אגב היה מתקשה לו היה מאבד שלושה מעמודי התווך של הקבוצה - הקפטן ומעוז ההגנה בנאדו, עידן טל ומיכאל זנדברג שנחשב אז אולי לשחקן הליגה הטוב ביותר.
    - מאז ההרפתקאה במכבי חיפה עבר זמן רב. רוני לוי יותר מנוסה. וגם עמידה טקטית היא משהו בכדורגל, משהו חשוב אגב.

    חשוב לזכור שמכבי לא רק הביאה צוות זר אלא גם משנה לשנה שידרגה את סגל השחקנים. היא בנתה בהתחלה קבוצה מאוזנת בקיץ 2012 וצירפה שחקנים כמו ראדי וגם מציאה כמו אניימה, האמא של הפוקסים; באמצע אותה עונה היא הביאה את זהבי ופריצה; בפתיחת 2013/14 הצטרף טב"ח שעשה את טבילת האש בקבוצה גדולה במדי הפועל וצבר ניסיון ושיפר קצת את משחקו, וגם יצחקי חזר. אם מוריניו ייאמן את הפועל חיפה הוא כנראה יירד ליגה...

    לא אתווכח איתך בנוגע לרוסו, אני כתבתי על סמך דברים שקראתי בזמנו(רוסו נעדר ממרבית עונת 2004/05 לפי הידוע לי ובמכבי חיפה לא הייתה בדיוק סבלנות לראות איך הוא יתאושש, וכנראה בצדק), אבל עבר איזה עשור מאז, מניח שהדעה שלך מבוססת.
     
  11. dragoniere Member

    הצטרף ב:
    ‏30/12/14
    הודעות:
    73
    לייקים שהתקבלו:
    22
    מין:
    זכר
    כתבה לדוגמא מאותה תקופה:
    ynet רוסו הודיע לשחר: אני עוזב את מכבי חיפה - ספורט

    עזב כי קיבל הצעה אטרקטיבית יותר ממכבי ת"א. היה רצון מצד מכבי חיפה להשאיר אותו עם קיצוץ בשכר לאור הפציעות שלו באותה עונה.

    בכל מקרה, אני מסכים איתך שרוני לוי מנוסה יותר. אני עדיין לא חושב שהוא האיש הנכון בשביל מכבי חיפה הנוכחית - שצריכה קודם כל מישהו שיבנה אותה מחדש, ודבר שני צריכה מישהו שיישם בקבוצה דרישות אירופיות של כושר ופיזיות - שני דברים שרוני לוי לא מתאים עבורם. אידיאלית, אם היה יכול לבוא מנג'ר מעליו שידאג לשני ההיבטים האלה בקבוצה, אז סבבה.
     
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,207
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    צריך להבין שהמציאות בכדורגל שלנו השתנתה מאז הפעם הראשונה שרוני לוי הגיע. אז היה קרטל ומכבי חיפה הייתה לפני כולם במצב כזה, כשהקרטל נשבר גם רוני לוי נפל, בין אם בגלל החלטות שלו, אבל בעיקר בגלל חוסר אסטרטגיה של שחר איך להתמודד עם ארקדי.
    גם רוני לוי סבל מגחמה של שחר, למשל באוגוסט 2007 כשמספר ימים לפני תחילת העונה שחר החליט למכור את קולאוטי וגם דירסאו עזב, מה שחיסל לקבוצה את כל תקופת ההכנה ובפירוש הרס את העונה הקרובה.
    הוא סך הכל אולי עדיף על כולם בשוק מאמנים ישראלים הגרוע שיש, אבל יהיה לו קשה להצליח.
     
  13. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    זה כל שאלה של ציפיות ואיך אתה מגדיר הצלחה.
    רוני לוי יעשה את העבודה שלו כמו שהוא יודע בלי קשר לכל המסביב ולכן הוא יכול להיות בחירה מצויינת. מה מכבי חיפה תעשה מבחינה מקצועית תלוי בעוד המון משתנים אחרים.

    ולזה שאתה טען שרוני לוי לא יוכל להביא לשיפור בצד הפיזי של הקבוצה, הנה העתק מתוך כתבה של ״שם המשחק״ על הקדנציה הקודמת של לוי בחיפה:

     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/5/15
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,207
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    לא קשה להגדיר הצלחה לפחות מבחינת ציפיות האוהדים.
    בגלל זה כתבתי שיהיה לרוני לוי קשה להצליח, כי הבעיה הכי קשה של הקבוצה זה שחר.
     
  15. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    באופן כללי יהיו לו מספיק כלים כדי לפתוח את העונה בלי להתחרות על הפתיחה הגרועה בהיסטוריה כפי שקרה בשנים האחרונות, מעבר לזה צריך באמת לדעת מה תהיה הדינמיקה של שחר ולוי.
    אולי הבחירה ברוני לוי מגיעה ממקום שהוא לא הכי מקצועי, אבל היא עלולה להתברר בכל זאת כבחירה שתרים את ראשו של שחר מעל המים. הבעיה היא שבטווח הרחוק מכבי ת״א תמשיך לפתוח פער בעזרת הצד הניהולי-ארגוני וחיפה עלולה להצליח עם לוי(במקרה האופטימי) ואז שוב לשקוע עם בחירה לא טובה במאמן שיחליף אותו.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.