1/4 גמר ליגת האלופות:: מלחמת עולם בדרבי של מדריד - מי תעפיל לחצי הגמר?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏21/4/15.

  1. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    דור,

    דווקא הזכרתי את מודריץ׳ כחיסרון הגדול ביותר. הזכרתי את החשיבות שלו גם מספיק פעמים לאורך העונה, וכך גם את מרסלו.
    • בנוגע לקהל והאווירה: אני לא מתיימר להבין יותר מדי ובטח שלא להתבסס על הניסיון האישי המועט שלי בלבד. לא יהיה הוגן גם להשוות את המעמד והיוקרה בדרבי המדרידאי למשחק שהיה בין ברצלונה ל-פ.ס.ז׳, אבל הדעה שלי היא דווקא לא בהכרח אישית. אני רואה אנשים הרבה שטוענים את אותו הדברים בלי שום קשר לשבוע האחרון. אגב, גם האווירה מחוץ למגרש הייתה נפלאה.

    • אני חושב שבדיעבד היה נכון לשחק עם אייראמנדי בתפקיד של קרוס ועם קרוס עצמו בתפקיד קדמי יותר. אני חושב שאנצ׳לוטי יותר מדי מקובע איתו בעמדה אחורית מדי. בהיעדרו של מודריץ׳ בהחלט היה מקום לנסות את זה במהלך העונה.

    • אין עוררין על הכישרון של חאמס ואיסקו שהיו טובים לפרקים במשחק הזה, אבל הם לא שחקנים שצריכים לשחק באגף. עם זאת, גם אם הם כבר משחקים באגף אז היה צריך לראות תמיכה התקפית הרבה יותר גדולה מהמגנים, קרבחאל וקונטראו, שהיו חלשים למדי באספקט הזה. כאן שחקן כמו מרסלו עם האיכויות שלו באמת הופך להיות מאוד משמעותי בסוג משחקים כזה.
    רוצה להוסיף עוד כמה דברים על קסיאס שהביקורת עליו כבר לא חדשה בקרב האוהדים. ריאל פשוט חייבת לשדרג את העמדה הזו. לא רק שהוא נותן לה ערך מוסף כמו ששוער לקבוצה כזו אמור לתת (מספיק לראות את היכולת של אובלאק בשני המשחקים הללו), הוא גם לפעמים ממש מפריע, בעיקר בכדורי הגובה - אולי האספקט החלש ביותר שלו לאורך כל הקריירה - גם ברגעים הטובים יותר.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ברור שציינת את מודריץ', פשוט הבהרתי שלדעתי החיסרון הכי גדול של ריאל מדריד במשחק על שטח קטן ונגד בונקר וקבוצות שמחנות את האוטובוס - הוא מרסלו. ואם כבר מגנים - אף-אחד לא ציפה מקונטראו לתמוך בהתקפה יותר מידי, אלא רק להילחם בהגנה ולנעול את האגף. הוא בישל בשנה שעברה את הגול נגד באיירן במשחק הראשון וזה היה הרבה מעל המצופה. הוא שיחק העונה רק ב-33% מהדקות. לדעתי הוא עשה את המקסימום. קרבחאל מהיר מאוד ותומך בהתקפה בדרך-כלל. הוא היה מאופק משהו, אבל כל ריאל השתדלה ממש שלא לקחת סיכונים, שיחקו באובר-אחריות. לא ראיתי את ריאל משחקת ככה הרבה זמן. חאמס ואיסקו שיחקו בקווים כאילוץ. המערך היה 4-4-2, כנראה שזה היה הכי נכון.

    מסכים איתך שקרוס היה צריך לשחק יותר מקדימה, הוא גם מסוגל להשתחרר בפעולה אישית משחקן ולאיים על השער(בועט לא רע בשתי הרגליים), אבל השגיאה של אנצ'לוטי לא הייתה העדפתו של ראמוס במקום יירמאנדי אלא השיבוץ של קרוס כאחורי.

    איקר מעולם לא הצטיין בכדורי הגובה אבל נקודת התורפה הזו מעולם לא בלטה בצורה כזו. כל כדור גובה הוא התקף לב. יש לנו על הספסל שוער מעולה כמו קיילור נאבאס. זה יהיה המבחן הגדול של איקר, על אהבתו למועדון - אם הוא יעשה 'ויברח' במידה ויהיה שוער שני, או באמת יילחם על הדקות שלו. האמת שקשה לי להסביר את הירידה כל-כך דרסטית הזו. גם בופון לא אותו שוער והגיל עושה את שלו, אבל זה לא אותו דבר, בכלל לא. איקר פעם היה המנויה הכי בטוחה בסגל, השחקן היחיד שהיינו סומכים עליו כשהשאר היו די סמרטוטים - 2005/06, עונת ההשפלות 2008/09, וכבר לא הפעם.
    בתקשורת איקר מקבל מחמאות על הצלות שבעבר אף-אחד לא היה מתלהב מהן. בעיטות לאמצע, מצבים לא באמת מסוכנים ועוד. צריך לתקן - ב-180 דק' אתלטיקו מדריד כן יצרה מצב טוב. מצב אחד בקאלדרון לקראת הסיום כשמספרת של מאריו סוארז נדמה לי נהדפה ע"י איקר. אבל זה היה ממרחק וכדור מאוד חלש, איום שאתה בהחלט מצפה משוער ברמה גבוהה להתמודד איתו.

    סתם מתוך סקרנות, נעזוב את הכדורגל בצד:
    - איזה קבוצה אתה אוהד?
    - כמה עלה הכרטיס?
    - ועשית את הסיור בברנבאו? לא רצוי ביום של משחק כמובן כי במקרה כזה אתה לא יכול להיכנס לחדר מסיבות העיתונאים וגם לא לחדר ההלבשה.
     
  3. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    דור,

    מסכים לגבי מה שכתבת.

    לגבי השאלות שלך:

    1) אני אוהד את ארסנל, אבל מחירי הכרטיסים שלה דמיוניים לחלוטין ולא מצדיקים את עצמם. האמת, גם אם הם היו נמוכים יותר, סביר מאוד שלא הייתי טס לראות אותם, אפילו לא בגמר הקרוב מול אסטון וילה. אין לי ספק שביום שאחרי ונגר, כאשר הקבוצה תחזור להיות תחרותית, אני אנסע יותר ויותר. בכלל, התרבות האנגלית והכדורגל האנגלי קרובה אליי אישית יותר מכל אחר.

    באופן כללי, אני מאמין שבעתיד אני ארצה לחפש את השילוב בין קבוצה אטרקטיבית בעיקר טובה ואיצטדיון טוב. סתם למשל, נראה לי משחק חשוב של דורטמונד בזיגנאל אידונה פארק הוא חוויה עוצמתית. אני משוכנע שיש מה לעשות בסביבה מחוץ לכדורגל.

    2) לא לקחתי חבילה (בעיקר בגלל ניסיון אישי לא מוצלח של אבא שלי עם הדברים הללו). הכרטיס לדרבי בברנבאו עלה לי 400 אירו. ישבתי במקומות מעולים, מאחורי הצלמים. אני אולי אעלה תמונות ו-וידאו מחר או מחרתיים, אתה תוכל להבין טוב יותר.

    אני יכול להגיד לך שבמשחק של ברצלונה-פ.ס.ז׳ שבאופן טבעי הכרטיסים היו זולים יותר כיאה למעמד, לחוסר המתח והביקוש הפחות גבוה מהמשחק השני, היה אפשר לקנות כרטיסים למקומות ישיבה מעולים גם בעיר עצמה. אבל זה סיכון שאתה לא רוצה לקחת.

    דבר נוסף שצריך לקת בחשבון, תרתי משמע, הוא שהאירו הרבה פחות גבוה משנים קודמות.

    3) לא עשיתי את הסיור בברנבאו, למרות שאני דווקא כן אוהב את הדברים הללו בגדול.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הסיור בברנבאו - חבל שויתרת על זה, אני מניח שבגלל אילוצי זמן. לא יקר בכלל, משהו שגם אנשים מבוגרים מתלהבים ממנו. כל הגביעים והתארים, הוידאו, החולצות של המועדון לאורך השנים ועוד הפתעות. באלבום שלי בפייסבוק יש די הרבה תמונות משם.

    המשוואה די פשוטה לדעתי - חבילה היא הרבה יותר יקרה מאשר להרכיב כל דבר בנפרד, זה טוב בעיקר בשביל לחסוך כאבי ראש, אבל כמובן שלא חוסכים ככה בכסף.

    אני טסתי למדריד לפני שנה וחצי. תפסתי בשבוע את הדרבי נגד אתלטיקו בברנבאו(1:0 - הפסדנו) וקופנהאגן בליגת האלופות(4:0 - הראבונה של די-מאריה). אני זוכר שצילמתי את ההמנון בטלפון והיה מרגש, תמיד בתור ילד שגדל על ריאל מדריד של ראול, היירו ורוברטו קרלוס - זה היה עושה לי צמרמורת, ככה שלראות את זה בלייב זה חלום, ואני לא מדבר בכלל על הגמר בליסבון.
    - בדרבי נגד אתלטיקו ישבנו 7 שורות מהדשא וזו הייתה הקטגוריה השנייה הכי יקרה - 180 יורו כרטיס. ההוכחה: תראה את בייל ומודריץ'

    https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/v/t1.0-9/1377980_3492317602926_2078781360_n.Xxx?oh=c39d8b718eda590cefd8d0400d5d54f0&oe=55DEF0CB

    ממש מרחק יריקה מהם.

    - גמר ליגת האלופות בליסבון - הכרטיס בגדול היה 1100 יורו, אבל הסוכן עקץ אותי וכשגיליתי את זה איימתי עליו שאני אתלונן ואעשה לו שם רע איך שרק אפשר, ואתה יודע מה אומרים - לקוח מרוצה מספר לחמישה אנשים, לקוח לא מרוצה מספר לעשרה. אז בקיצור: הוא החזיר לי חצי מהסכום והכרטיס למשחק בליסבון עלה לי 550 יורו.
     
  5. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר


    משום מה רואים פחות טוב ביוטיוב (לא ממש מבין בזה), אבל הצמרמורת בהמנון של ליגת האלופות בתוך האיצטדיון. אדיר.
     
  6. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,492
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    בשלב הזה של העונה המאמן כבר לא יכול להתחיל פתאום לסמוך על השחקן המיובש כי בטח השחקן כבר לא הכי בכושר וגם חסר ביטחון.
    אצלינו גריזמאן לא מוצא את עצמו מול הגדולות, משחק שמיני מול ריאל, 3 משחקים מול בארסה. סימאונה ראה שגם הפעם זה לא יקרה. אולי בעונה הבאה. ולו רק צ'ולו היה צופה שתהיה הרחקה, הוא היה שומר את סאול למחצית השניה. קשר אחורי שיכול לברוח למתפרצת היה חסר לנו.
    בהשוואה בין סימאונה למוריניו מתפספסים שני הבדלים, התקציבים הבלתי מוגבלים של המיוחד והאגו, גם חסר גבולות.
    והיום סימאונה עונה לביקורת של רומניגה על הסיגנון הלא מהנה של אטלטיקו: "אני מאוד מופתע. זה שחקן ענק שבזכות התכונות שלו היה משתלב מצוין באטלטיקו... התכונות שלו היו זהות לאלה של השחקנים שלנו."
     
    אלעד, Dekel ו-Franco אוהבים את זה.
  7. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    הדימיון בין מוריניו לסימאונה מתבקש. יחד עם זאת נכון, יהיה מעניין לראות את סימאונה בקבוצה עם אפשרויות יותר רחבות ותקציב גבוה יותר, האם יידבק לסגנון הזה או שייפתח ויראה דברים אחרים.

    מוריניו לא התחיל ככה, בקדנציה הראשונה שלו בצלסי הוא היה הרבה יותר התקפי ואטרקטיבי, ההצלחה עם אינטר כנראה הכניסה לו לראש איך יותר קל לו להשיג תארים ומאז הוא יותר מדי נשאב לסגנון המסתגר, למרות שהוא בהחלט יכול לבחור לשחק אחרת.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    עונת 2010-11 - 102 שערים(ברצלונה כבשה 95)
    עונת 2011-12 - 121 שערים, שיא כל הזמנים בליגה
    עונת 2012-13 - 103 שערים

    בריאל מדריד מוריניו לא שיחק התקפי, גם כי היה לו הרכב ושיטה מסוימת שמאוד התאימו.
    בקלאסיקו הראשון שלו הוא עלה בקאמפ-נואו עם שליישית הקשרים ההתקפית הקבועה וב-4-2-3-1 הרגיל עם די-מאריה, אוזיל וכריסטיאנו - וקיבל בראש. במחצית הוא הוציא את אוזיל והכניס את לאס כדי שהתבוסה לא תהיה כואבת יותר. היו ניסויים עם פפה כקשר אחורי באותה עונה במשחק הליגה השני וגם בגמר הגביע ובליגת האלופות, אבל שנה וחצי מהקלאסיקו ההוא ריאל כבר זכתה באליפות, בקאמפ-נואו על הפרצוף של בארסה, עם אותו מערך רגיל של 4-2-3-1. שינוי אחד שכן היה - קונטראו במקום מרסלו ההרפתקני.
    מה שכן, מול ברצלונה, שהשפילה אותנו שוב ושוב והייתה הקבוצה הטובה בעולם - זה כן 'ליגיטימי' להתבנקר, קבוצה הרבה יותר טובה מאיתנו, וכך אפשר לומר גם על התקופה שלו באינטר(גומלין חצי הגמר ההוא לא שיקף וכל שונאיו 'קפצו על המציאה' - אינטר קיבלה אדום וזה השפיע) - הבעיה שבצ'לסי זו הפכה להיות מגמה. באים וסוגרים משחק עונה בבית מול סיטי, משחקים איום ונורא מול מנצ'סטר יונייטד וגם נגד פאריז העונה או אתלטיקו מדריד.

    מאמין שלגבי צ'ולו, שאמר פעם אם אני לא טועה שהוא רוצה לאמן באינטר ביום מן הימים - ישלב בין הגישות. הוא לא יוותר על העקרונות האלה.
     
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    יש הבדל בין ״בונקר״, קבוצה שבאה לשחק אך ורק הגנה, לעומת קבוצה שהמטרה שלה היא לעקוץ את היריב במתפרצות כאשר ההגנה שלה מוכנה. יש הבדל גם שקבוצה באה לשחק נסוג יותר מבלי שליטה בכדור, אבל שמשחקי המעבר שלה קטלניים, שניצולי ההזדמנויות שלה טובים ויותר וכו׳. זה לא הופך אותה לקבוצה התקפית טובה פחות או יותר בהכרח, אלא זו פשוט עוד דרך שאפשר לנצח איתה.

    לא כל מאמן יודע לעבוד האספקטים ההתקפיים עם קבוצה שמשחקת נסוג יותר. מוריניו אומנם משחק כדורגל מאוד ציני לפרקים, אבל גם הרבה פעמים הקבוצות שלו מציגות כדורגל מצוין גם מבלי לגעת יותר מדי בכדור. כדורגל הוא לא ״טיקי-טאקה״, עם כל הכבוד.

    מקווה בשביל אתלטיקו מדריד וסימאונה שיהיו להם יותר כלים התקפיים. יש מספיק פועלים בקבוצה שיעבדו בשביל סימאונה על המגרש, אבל אני חושב שהוא צריך להמשיך עם רכש מהסוג של גריזמן ואפילו טורס, קרי, שחקנים שעובדים על המגרש אבל מסוגלים לתת את האקסטרה בפן היצירתי בחלק ההתקפי. אני חושב שגם חסר לאתלטיקו מהירות. אני לא יודע באיזה חלק בדיוק במגרש, אבל התקפות המעבר של אתלטיקו היו טובות יותר בעונה שעברה. גם ההתקפות שלה מהאגפים פחות מאוזנות עם עזיבתו של פליפה לואיז.
     
  10. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    בארסה הגדולה קצת שינתה את ההגדרה של כדורגל התקפי לאחרונה. היום כדורגל התקפי לרוב נוטה להיות מקושר עם דומיננטיות בהחזקת הכדור. לפתע קשה לקרוא לקבוצה שאין לה 75% אחזקה בכדור כהתקפית, אבל עד לא מזמן זה לא היה כך. בארסה של רייקארד הייתה עוברת משחקים לא מעטים כשהיא מחזיקה פחות בכדור מיריבותיה. היא שיחקה כדורגל הרבה יותר ישיר, בעטה מרחוק. גם דורטמונד של קלופ בעבר הייתה נחשבת לקבוצה התקפית לכל דבר למעשה, מכיוון שהם יוצאים להתקפה באופן מהיר ומסודר ולא מתמסרים 40 פעם לפני שבועטים לשער, זה לא עושה אותם לקבוצה שמשחקת בונקר, אלא לקבוצה שמסתמכת על מהירות. בכל-זאת זאת הקבוצה שהתקיפה גלים-גלים מול מנצ'סטר סיטי וריאל מדריד, ועדיין לא תמצא הרבה אנשים שיגדירו אותה קבוצה התקפית.

    הדינאמיקה הזאת בהגדרות היא משעשעת, כי הרי משחק התקפי בעבר היה מקושר למשחק פתוח ותורגל פחות ע"י מאמנים כי הוא מסוכן יותר. בארסה של גוארדיולה שיחקה מאוד סגור. סוג של 'בונקר-התקפי' במובן שמצד אחד הם מחזיקים בכדור הרבה ומבלים את רוב דקות המשחק ליד רחבת היריב, ועדיין זאת הייתה קבוצה שהקטינה את המגרש לחצי והעבירה דקות רבות במסירות חסרות-תכלית, תחליפו מסירות בתיקולים/הרחקות וקיבלתם מתכון לבונקר. דווקא דורטמונד של קלופ שיחקה יותר פתוח והתקפי כי התקפות-נגד מהירות חושפות אותך בהגנה יותר מאשר כשאתה מחזיק בכדור וכל התקפה-מתפרצת הופכת לנבדל במקרה הטוב.
     
    JohnTerry26 ו-אלעד אוהבים את זה.
  11. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני גם משוכנע שלפילוסופיה של פפ הייתה השפעה מכרעת על ההצלחות של נבחרת ספרד. ההבדלים לטעמי ששם המאמנים היו הגנתיים ומבוקרים יותר ממנו, וכמובן להם לא היה את מסי שמסוגל לשים שלושער ובישול גם ביום חלש.

    לפעמים ה״טיקי-טאקה״ בוריאציה מסויימת הרבה יותר משעמם וחסר תכלית מאשר קבוצה שמתגוננת ויוצאת להתקפה מהר.