צ׳לסי 2014/15

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י golding, ‏21/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אגב הצעירים שלנו ניצחו את סיטי 3-1 בגמר הגביע האנגלי אתמול (משחק 1 מתוך 2, זה התקיים במנצ'סטר).

    ובהקשר זה, מילים מעודדות על שילובם של צעירים בצ'לסי:
    Jose Mourinho making plans for Chelsea youth players next season - ESPN FC
    כמובן שצריך לקחת כל דבר שמוריניו אומר בעירבון מוגבל.
     
  2. Sturridge Member

    הצטרף ב:
    ‏11/7/11
    הודעות:
    7,666
    לייקים שהתקבלו:
    7,105
    מין:
    זכר
    מבחינת FFP, צ'לסי כיום מסוגלת לקנות גם את פוגבה מבלי למכור אף שחקן הרכב.
    אוסקר לא חייב להימכר כדי לפנות מקום לקוקה, אבל לא נראה לי שהוא עצמו ישמח כל כך.
     
  3. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,307
    לייקים שהתקבלו:
    16,166
    החוקים האלה פשוט לא ברורים לי. פסז' (לדוגמא) מוציאה כל קיץ סכומים גבוהים מאוד בנטו על שחקנים, איך בדיוק הם שיחקו העונה בליגת האלופות? אם העונש למי שעובר על החוקים זה איזשהוא קנס ואולי לרשום 2 שחקנים פחות בסגל לאלופות, לא עדיף לעבור על החוקים כבר?
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,261
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    הבן של פלאטיני עובד אצל בעלי פ.ס.ז', מה אתה מתפלא על העונש
     
  5. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    @Liverpool-Forever
    אני די מסכים עם מה שאתה אומר. העניין הוא שהעונשים הנוכחיים הם רק ההתחלה, לפחות על פי פלאטיני ואואפ"א. כלומר, להמשיך לצפצף על החוקים עלול להביא לסנקציות משמעותיות יותר, ואני לא בטוח שמועדון ברמה שלנו צריך להיכנס לטריטוריה הזאת בכלל.
     
  6. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    הבעיה שלי עם ה-FFP היא לא העונשים עצמם - אולי מבחינתנו קנסות של עשרות מיליוני יורו לא נראים מאיימים אבל אי אפשר להתעלם מזה שמדובר בעליית מדרגה באכיפה - אלא העובדה שהם מקבעים מצב נוכחי בכך שהם קובעים את הגבולות הפיננסים עבור כל מועדון. מי שעלתה למעלה במהירות טרם ה-FFP בזכות שייחים ואוליגרכים, כמו צ'לסי, מנ' סיטי ופריז - נמצאות כבר בליגה של הגדולים למרות שעשו קיצור דרך רציני בשביל להגיע לשם. לאוליגרך שיקנה מחר את טוטנהאם יקח המון זמן להביא את הקבוצה שלו למצב שבו הייתה צ'לסי מיד אחרי אברמוביץ', ומצד שני קשה לדמיין סיטואציה בה מנ' סיטי מאבדת את הכוח הפיננסי שלה. גם אם השחקנים המבוגרים שלה מאבדים ערך, היא יכולה להוריד אותם מספרי החשבונות ולקנות שחקנים יקרים בהרבה כסף במקומם.
    אצל פריז הסיפור הזה קיצוני הרבה יותר, כי הפער בינה לבין שאר הקבוצות הוא גדול מאוד.
     
    owen11111 ו-oranfu אוהבים את זה.
  7. Sturridge Member

    הצטרף ב:
    ‏11/7/11
    הודעות:
    7,666
    לייקים שהתקבלו:
    7,105
    מין:
    זכר
    אז מה אתה רוצה להגיד בזה?
    אז לא טוב שטוטנהאם לא תוכל להצליח באותה מהירות כמו צ'לסי? או שאתה רוצה בדיעבד להעניש את צ'לסי?
     
  8. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    שבמידה מסויימת סוגרים את הדלת אחרי שהסוסים כבר ברחו מהאורווה. צ'לסי למעלה בזכות אוליגרך, סיטי למעלה בזכות שייח', כל קבוצה ששייח' יגיע אליה לא תוכל לטפס באותה מהירות כמו צ'לסי ולא תוכל להוציא כמו צ'לסי למרות שלשתיהן יש בעלים מאותו סוג.

    אני מבין שמבחינתך זה אחלה כי החוקים האלה די מחזקים את המעמד של צ'לסי ביחס ליריבות שלה, אבל אין כאן איזה אקט של צמצום פערים וכו' כמו שבאופ"א מנסים להציג את זה.
     
  9. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,307
    לייקים שהתקבלו:
    16,166
    אני מסכים איתך בכל מילה מלו וכבר רשמתי על זה.
    זה פשוט מדוייק.
    סטארידג', אני לא חושב שמישהו יכול להביא לך פיתרון אמיתי או תשובה למה ששאלת. יש פה מצב שהתעוררו 10 שנים מאוחר מדי ומנסים לתקן משהו. אני חושב שכל רעיון שעולה לי בראש כרגע הוא תיאורטי לחלוטין ואף אחד לא יסכים איתי עליו אז אני לא טורח אפילו להתחיל לנסות.
     
  10. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    גם אני מסכים איתך דני.

    מצד אחד, אני מאוד מחזק את עקרון הבריאות הכלכלית שאמור להנחות מועדוני כדורגל בעולם, גם אם קצת צורם לי שגופי הכדורגל הפכו להיות רגולטורים. מנגד, ברור שהפייר פליי מנציח את המצב הקיים ואת הגדולה של מועדוני הפאר. אגב, אני בכלל לא בטוח שהפייר פליי תורם לצ'לסי - ברמת ההכנסות אנחנו לא קרובים בכלל למועדונים האחרים (ברצלונה, ריאל, באיירן ויונייטד), ואם הדברים היו תלויים ברומן הוא היה משקיע כספים במידת הצורך. יכול להיות שבהיעדר פייר פליי כבר היינו עם פוגבה וקוקה בסגל למשל. אין לדעת...

    כפי שאתה אומר, מועדונים "קטנים" יותר (במישור ההכנסות והתדמית כמובן) יתקשו לעשות את הדרך למעלה, וזה יוצר מצב לא שוויוני לנוכח העובדה שמועדונים אחרים כבר הצליחו לצמצם פערים כשהחוקים לא חלו עליהם. רק ארצה לציין שכדורגל מעולם לא היה שוויוני, הכסף תמיד שיחק תפקיד ולא ברור אם זה נכון, הן מבחינה מוסרית והן מבחינה שוויונית, להגביל מועדונים בשלב כל כך מאוחר.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  11. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,307
    לייקים שהתקבלו:
    16,166
    אני מעדיף שלא יהיו חוקי פייר פליי. בעיני לקבוצות המאוד עשירות כבר יש סגל מאוד נוצץ והן מגיעות לנקודה בה אין להם באמת רכישות שבוודאות ישפרו אותן. מבחינתי המצב כרגע הוא הכי גרוע שיכול להיות, קיבעו את הסטטוסים הכלכליים אחרי שכבר בוצעו החריגות. אני מעדיף שהשוק ימשיך להיות חופשי לחלוטין, לדעתי כך יותר קל לסגור את פער האיכות בין המועדונים.

    הפייר פליי לא תורם לצ'לסי כל עוד אברמוביץ' שם אבל הוא מקבע את מעמדה גם אם אברמוביץ' לא היה הבעלים של הקבוצה. כל הנכסים שצברתם לפני שהחוקים חוקקו הם עכשיו קלפי מכירה שאתם יכולים להשתמש בהם כשתצטרכו תקציב.

    קחו את ליברפול הקיץ כדוגמא, אנחנו צריכים לעשות שינויים בסגל שאולי ללא חוקי פייר פליי הבעלים היה מרגיש שהוא שם את היד בארנק ועושה אותם, עכשיו במקום זה החוקים מאוד מגבילים אותו להוציא רק את הסכומים אותם הוא הכניס. ז"א שמהפך אמיתי בסגל אנחנו יכולים לעשות רק אם אנחנו מוכרים את השחקנים הכי יקרים שלנו.
     
    Die Werkself ו-אלעד אוהבים את זה.
  12. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    קשה לי לא להסכים איתך.

    החוקים האלה בעיקר משמשים כמחסום מפני השקעות ענק וחסרות פרופורציה במועדוני כדורגל, כאשר על הדרך מקרים כגון לידס, פורטסמות', פארמה (אני לא בקי בפרטים שם) ובקרוב ק.פ.ר יימנעו. לפחות בתאוריה (יש חוקי פייר פליי גם בפוטבול ליג באנגליה).

    מהצד השני של המתרס, אני תמיד אהיה בעד התערבות מינימלית ונגד רגולטורים מוגזמים, גם אם הפעם זה מתנגש עם אינטרסיים שמגולמים באמוציות ואני לא בטוח שאני יכול לגבש דעה באמת מוצקה בעניין, ודי ברור שהמצב הקיים לא הוגן בכך שהוא מקפח מועדונים ובעלים עם אמביציות רציניות. מדובר, ככל הנראה, בפערים שלעולם לא יוכלו להיסגר.
     
  13. Sturridge Member

    הצטרף ב:
    ‏11/7/11
    הודעות:
    7,666
    לייקים שהתקבלו:
    7,105
    מין:
    זכר
    מלו

    אני לא בעד החוק, הרי אם כבר הפוך- הוא מונע מצ'לסי לבזבז ברמה שקבוצות שנמצאות איתה באותה שורה עדיין יוכלו כי הן עד כדי כך חזקות.

    פשוט נדמה לי שהדברים שנאמרים פה הם פחות מהמקום של דאגה לשיויון,
    ויותר מהמקום של חבל שהחוק לא נכנס לפני 10 שנים והנציח פערים נוחים יותר בשבילכם.
     
  14. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    הוא מונע מצ'לסי לבזבז כמו מנצ'סטר יונייטד, ברצלונה וריאל מדריד... מכמה קבוצות הוא (פוטנציאלית) מונע לבזבז כמו צ'לסי? בסופו של דבר אם אתם מסתכלים למעלה אתם רואים מעט מאוד קבוצות, מצד שני בדרך למעלה חלפתם על פני הרבה קבוצות ופתחתם עליהם פער שלא יסגר מהר גם אם לאברמוביץ' יתחשק למכור את הקבוצה לסתם בעלים רגילים.

    לי אישית לא אכפת בשום צורה משוויון או צדק, בעולם הכדורגל זה חסר משמעות. חוקי ה-FFP הם בסה"כ עוד חוקים עם הגיון סוציאליסטי מעוות - על פניו נועדו לצמצם פערים וליצור משחק הוגן, בפועל החזקים מרוויחים יותר והחלשים נתקעים מאחור.
     
    Gianzola ו-אלעד אוהבים את זה.
  15. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    זה באמת מעורר כמה שאלות שהאמת לא חשבתי עליהן. מה בעצם יגרום לנו להמשיך להתמודד עם אותן קבוצות כשההכנסות שלהן כנראה תמיד יהיו גבוהות הרבה יותר?

    כרגע אנחנו במצב טוב, כל פעם מחזקים את הסגל כשאנחנו מוכרים שחקן יקר ומביאים אחד במקומו, ובנתיים יש מה למכור, מה יקרה כשלא יהיה את מי למכור? זאת אומרת כשניסגר על סגל קבוע שירוץ כמה שנים, ובסופו של דבר גם יתבגר ביחד ויאבד מהערך שלו בשוק? זאת אומרת השחקנים הבכירים שלנו יזדקנו ויחלשו עד שלא נהיה תחרותיים, לא יהיה את מי למכור בעשרות מיליונים וככה לא יהיה לנו איך לקנות. אני טועה או שהגלגל הזה לא באמת יכול להמשיך להסתובב לתמיד כל עוד הFFP קיים? מה התכנית של המועדון לעתיד הרחוק, להפוך לאט לאט למועדון עם הכנסה דומה לשל ברצלונה ויונייטד?
     
מצב נושא:
הנושא נעול.