מחזור 28 בפל' העליון: 1:3 לת"א על ב"ש, הפער בצמרת: 8

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nave, ‏4/4/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,022
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    לבאר שבע כבר היום יש סגל של אליפות. אפשר להסתכל על הסגל של מכבי ולהגיד שהוא יותר עמוק באופן משמעותי, אבל בתאכלס? פריצה ויצחקי כמעט לא שיחקו העונה, בדש ובן בסט לא יותר טובים מדובב גבאי. בסופו של דבר ההבדל בסגלים בין מכבי לבאר שבע הוא בעיקר ערן זהבי. הבעיה של באר שבע לא בסגל, למרות שהם כן צריכים חיזוק של 2-3 שחקנים כדי להימנע מסיטואציות שהעדרות של שחקן תהיה משמעותית כל כך כמו בבלומפילד.
     
    Love Is Red אוהב/ת את זה.
  2. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    הבעיה של הפועל ב"ש יכולה להיות נעוצה דווקא באלונה ברקת, לא בשחקן כזה או אחר; ברור כרגע שאלישע לא יוביל את ב"ש רחוק מדי ויש תקרת זכוכית עבה איתו. מצד שני, אלונה מסתכלת ואומרת לעצמה - האיש הזה לקח קבוצה שנדדה בין הליגה הלאומית לליגת העל שנים ועשה ממנה קבוצה שרצה למקום השני פלוס גמר וחצי-גמר גביע. במבחן התוצאה קשה לבוא אליו בטענות. אין שם דרך, אבל בשביל לראות את זה צריך הבנה בסיסית בכדורגל, דבר שלא בטוח שיש לה. אם היא תסתכל על מה עשה המועדון בשנתיים האחרונות באופן שטחי - תוצאות בלבד אז היא תרצה שאלישע ישאר תחת טענות של "תנו לו לבנות", "הוא מביא תוצאות", "אין מישהו טוב יותר בשוק עכשיו" וכדומה.
     
  3. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    לזה התכוונתי, תעודת עניות לכדורגל שלנו.
     
  4. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    הובאן ואוגו קשרים טובים אבל לא שוברי שיויון. גם אם היו משחקים שניהם זה לא היה משנה את יחסי הכוחות. מספיק עם החרטות. ב 30 משחקים אחרים הם כן שיחקו יחד, נו ו? ביום רע אפילו רומאריו פירס וגבי גיאורגיו הצליחו לערער אותם ובעוד הרבה משחקים לא ראיתי שב״ש דומיננטית כל כך במרכז השדה. הסגל הזה יכול לזכות באליפות. כמובן שהכל יחסי. אני חושב שהסגל הזה מתבגר ואובר רייטד, אבל אשרי המאמינים שעם מאמן אחר זה היה נראה אחרת.
     
  5. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    הובאן ואוגו לא הבעיה שלנו. הם קשרים שאפשר לקחת איתם ובזכותם אליפות. יש לנו בעיות אחרות.
    עם מאמן אחר גם לא היינו לוקחים אליפות, אבל נראים יותר טוב במשך העונה.. זה לא סימן שאלה בכלל.
     
    itzik.miro ו-Love Is Red אוהבים את זה.
  6. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,795
    לייקים שהתקבלו:
    718
    מסכים איתך אם כי דובב גבאי טוב כחלוץ רביעי, אני חושב שחסר לנו בסגל הנוכחי 3 שחקני סגל רחב כדיי להגיד שיש לנו סגל לאליפות ובעיקר שני קשרי אמצע (בגלל זה לדעתי השחרור של אראל היה תמוה מאוד) וחלוץ.
    אם לא היינו משחררים את אראל והיינו מביאים חלוץ לדעתי היה לנו סגל מעולה.
    וכמובן מסכים איתך לגביי אלישע, מאמן מוגבל שהצליח עם מכבי חיפה רק כי הוא התחרה עם מאמנים מוגבלים כמוהו...
     
  7. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    למה שמכבי תעבור ל-4-4-2?
    זה במרבית המקרים אומר לזנוח לחלוטין את השיטה הנוכחית של המשחק, זה אפילו יכול (אפילו מעבר ליכול, זה כנראה יגרום לזה) להפוך אותה לפחות יעילה התקפית.
    רק כי יש עוד חלוץ? באמת?
     
  8. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    ברור שלא הבעיה, אבל גם לא שוברי שיוויון.
    לגבי מה שאמרו כאן לגבי פלט מבחינה סטטיסטית. לא תמיד זה מסתכם בכמה גולים. מבחינתי גם פלט כמו פריצה הוא סוג שחקן שמאוד קשה להתמודד מולו ולכן הוא שובר שיוויון. אני הייתי בטוח שגם אידריסו הולך להיות כזה... שחקנים במימדים כאלה שגם יש להם כדורגל הם גדולים על הליגה שלנו בעיני.
     
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    חייב להוסיף שבאופן כללי אני חושב שלא נפוץ ששחקנים בתפקיד הזה הם שוברי שיוויון. מבחינתי בואטנג ואלברמן בבית״ר הם הדוגמה הקלאסית לשחקני מרכז שדה שהיו שוברי שיוויון.
     
  10. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    מה זה בכלל שובר שוויון? מילה שבוני גינצבורג פעם זרק ביציע השבת?
     
    אלעד, לירן ו-orimor2212 אוהבים את זה.
  11. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    מבחינתי, מדובר בשחקנים שיש בהם משהו 'מעבר', שלאחרים בעמדה שלהם אין וזה היתרון היחסי שלהם שמנצח משחקים.
     
  12. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,022
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    ועדיין, שחקנים כאלה לא קובעים את גורל האליפות או אפילו משפיעים עליו לדעתי. קריית שמונה בכל העונות שלה בצמרת הייתה קבוצה בלי ״שוברי שיוויון״ אבל מעל הכל היא הייתה קבוצה. לצערי בארץ בדרך כלל הקבוצה הכי פחות חלשה זוכה באליפות ולא הטובה ביותר, כי למעט הפועל תל אביב אני לא זוכר פה אלופה מרשימה כבר שנים.
     
  13. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    ומה זה "מרשימה" לעזאזל?
    הכל זה קלישאות ומושפע ממנטרות שטוחנים לך בתקשורת. אם אז היו נכנסים בהפועל בתקשורת היית זוכר אותם אחרת.
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    האליפות של ק"ש הייתה יוצאת מן הכלל, בדרך-כלל זה לא קורה ולכל קבוצה יש את שחקני ההכרעה שלה. אפשר גם לומר שאתלטיקו מדריד הייתה נחותה מריאל מדריד וברצלונה בסגל השחקנים אשתקד וזה ברור, אבל עדיין היו לה את דייגו קוסטה וטיבו קורטואה שהם היו 'שוברי השיוויון', וכמובן המאמן דייגו סימאונה. מה, למכבי חיפה של גרנט לא היה את בניון שהוא השובר שיוויון מס' 1 שהיה כאן? או בדאבל של הפועל שהיו לה את השחקנים הכי טובים בארץ בכל עמדה וזה הסתכם בעיקר באניימה ו-ורמוט\שכטר? או בית"ר של הדאבל עם בואטנג? וכמובן מכבי ת"א של שלוש העונות האחרונות - עם ערן זהבי.

    - קראתי כאן חלקים מהדברים, ובכל-זאת: באר-שבע כן השתדרגה משמעותית בסגל השחקנים. מליקסון הוא אכזבה אבל עדיין יש את נאסאר ודובב גבאי כמחליפים. מרכז השדה טוב משמעותית מהעונה שעברה ואלה לא רק אוגו או הובאן אלא גם רועי גורדנה שהיה טוב בחלקים רבים מהעונה.
    ההחמצה הגדולה מבחינת באר-שבע היא הכדורגל הירוד שלה במשך רוב העונה כי אליפות באמת אף-אחד לא חשב שהיא תיקח. והשנה יש לה אחוזים טובים במשחקים נגד מכבי וק"ש ומצד שני היו לה המון מעידות נגד קבוצות תחתית, בעיקר במשחקי החוץ שם הייתה לה תקופה ארוכה בלי ניצחון. באר-שבע כקבוצה לא התקדמה למרות שסגל השחקנים טוב יותר.

    ונחזור למכבי - היא הייתה הרבה יותר מסוכנת עם פריצה, אין מה לעשות. תקרא לזה איך שאתה רוצה. זהבי ירד להיות השחקן החופשי. מיכה בימין, טב"ח בשמאל, המכה יכולה לבוא על היריבה מכל כיוון. למה שאם היריבה היא הפועל פ"ת, בלי לזלזל באוהדיה - אז מכבי לא תשחק ב-4-4-2 ותנסה לתקוף בכל הכוח?

    אגב, אני מוכן לעבור עם כל אחד פה משחק אחרי משחק של הפועל ת"א מודל 2009/10. הקיזוז היה ידוע מראש ולא הפועל ת"א יזמה אותו. יעקב שחר ממש לא התנגד, זה היה מתוכנן כדי 'לפגוע בבית"ר' שהיה נראה שתפתח כאן שושלת רצינית ולא תסתפק רק בשתי אליפויות(אחת מהן עם גביע). הפועל נתנה הצגות כמעט בכל משחק, לא הייתה שום סיבה 'לקטול אותה'. היא הפסידה למכבי חיפה בפתיחת העונה ומאז שמרה על 0 בטור ההפסדים. 2:2 הזוי בבלומפילד עם אשדוד, 0:0 לא הוגן מול מכבי פ"ת בחוץ, אפילו את מכבי בדרבי היינו צריכים לנצח 3-0 כשנגמר בתיקו. קבוצה שבנתה סגל שחקנים מטורף והוציאה 100% מהפוטנציאל שלה.
     
  15. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,022
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    אני באמת רוצה לכתוב לך את הניסוח המקורי, אבל אני אסתפק בחלאס. אנשים לא עיוורים ורואים כדורגל, לא קובעים דעה על פי התקשורת.

    קבוצה שכבשה 87 שערים ב-35 משחקים ונתנה הצגות כמו השביעייה על הפועל פתח תקווה, הרביעייה עליכם בדרבי וכו׳ היא קבוצה מרשימה ודורסנית. אתם בעונה של אוסקר גם נתתם כמה הצגות, אבל זה עדיין לא הדורסנות של הפועל באותה העונה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.