דיון הכדורגל העולמי 2014/2015

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י idans10, ‏20/10/14.

  1. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ריבר פלייט מול סבייה בגביע האירואמריקנה (מחזיקת סודאמריקנה נגד מחזיקת הליגה האירופאית). יש אמנם קהל ועניין מסביב, אבל ריבר עם ההרכב השני (פיסקוליצ'י, מרקאדו ופונסיו משחקים) וסבייה בהרכב חסר בגלל המשחקים הבינ"ל של השבוע. אז השאלה שלי, בשביל מה המשחק הזה? בשביל מה להוסיף לריבר משחק בלוח משחקים עמוס ביחס לגודל הסגל? בשביל מה לטרטר את סבייה עד לארגנטינה?

    שיעשו את המפעל בצורה רצינית יותר, בתור התחלה לא על משחקי נבחרות, אולי יתפוס יפה.
     
    npumpido אוהב/ת את זה.
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ריבר מנצחת עם שער לקראת הסיום, חוויה מצוינת בשביל הצעירים ובכלל

     
    npumpido אוהב/ת את זה.
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,966
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11065930_10153154792713774_8983014656407320539_n.Xxx?oh=c10ecd908eb8e521a7b41d10f76e039c&oe=55BD50DE

    פרדי אדו - פעם ילד פלא אמריקאי ובלון מנופח אחד גדול במציאות, ממשיך לנדוד והפעם חתם בקבוצה הפינית KUPS
     
  4. npumpido Member

    הצטרף ב:
    ‏21/6/11
    הודעות:
    177
    לייקים שהתקבלו:
    50
    לא יודע אם זה קיבל תהודה בארץ, אבל היתה התמודדות ביום חמישי בבואנוס איירס בין אלופות שני המפעלים המשניים: סביליה (או סבייה בהגייה הספרדית, או סביז'ה בהגייה הארגנטינית) - אלופת הלליגה האירופית - וריבר פלייט - מחזיקת גביע הסודאמריקנה, כאשר המנצחת זוכה ב"SUPERCOPA EUROAMERICANA". גביע לא רשמי, למרות שהחלו פעולות (פניות לפדרציות) כדי להופכו לכזה, ואולי הן יצליחו לקראת המהדורה הבאה (ורטרואקטיבית?). המארגן הוא גוף טלוויזיוני - DIRECTV, ויש גם פוליטיקה הקשורה לכך (בדרום אמריקה התחרויות היבשתיות בידי גוף אחר).

    שתיהן הופיעו בהרכבים חסרים (ועם הרבה צעירים) בגלל תאריך פיפ"א וסיבות נוספות. התוצאה ריבר ניצחה 1:0, עם גולאסו ששווה צפייה - השער שבנזמה לא הצליח לעשות.

     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/3/15
    Franco אוהב/ת את זה.
  5. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    במהלך משחק ההוקרה לאלכס דה סוזה מפלמיירס שפרש מכדורגל.

     
  6. npumpido Member

    הצטרף ב:
    ‏21/6/11
    הודעות:
    177
    לייקים שהתקבלו:
    50
    למועדונים - $$$.
    יש פה גם ניסיון של דירקט טי וי להשתחל לארגון תחרויות (שהם מקווים שבהמשך יהיו) רשמיות, ובמילים אחרות - עוד $$$.
    אבל עצם הרעיון יפה והגיוני, והוא גם זכר לגביע הביניבשתי מנוחתו עדן.
     
  7. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני לא אומר שצריך להעלים אותו בכלל, זה יכול להיות דווקא תחרות מגניבה, אבל שיעשו ויתכננו את זה כמו שצריך. סבייה עוד עלתה בהרכב הכי חזק שעמד לראשותה פחות או יותר, ריבר (ובצדק שיהיה ברור) עלתה ממש עם הרכב משני.
     
  8. npumpido Member

    הצטרף ב:
    ‏21/6/11
    הודעות:
    177
    לייקים שהתקבלו:
    50
    לא בקיא בהרכב של סבישה (ככה זה נשמע אצלנו לא?) אבל בריבר 4 היו בנבחרות ועוד 5 פצועים לפחות (יש יותר) ומשום מה הוא הושיב בספסל את רוב הנותרים מההרכב. הכניסה המאוחרת של מורה הורגשה.
    בעונה שעברה היה מעניין לראות הרכב ראשון מול הרכב ראשון, העונה, עם אותם שחקנים + (אצלנו), לדעתי ניצלנו...
     
  9. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    חוץ מאראוחו וטמבל אחד או שניים נוספים, סבייה :)

    אני יודע מה היה בריבר, וזו החלטה ברורה ומוצדקת של גאז׳ארדו
     
  10. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    פורטו מוכרת את דנילו לריאל מדריד תמורת מעל 30 מיליון דולר/אירו/וואטאבר. המודל של פורטו כל כך מצליח, מקצועית וכלכלית, שאני באמת לא מצליח להבין למה כל כך מעט מועדונים בסדר גודל הזה מאמצים אותו. לא מחתימים בהמון המון כסף שחקנים מוכחים ברמות הגבוהות וגם לא מהמרים על ילדים עם פוטנציאל גדול במחיר ממש נמוך לפני שמישהו אחר חוטף אותם. הולכים על שחקנים יחסית צעירים אבל כבר מנוסים וכמעט בשלים שיכולים לתרום מקצועית כבר עם הגעתם, כאלו שהם לא זולים (דנילו לדוג' נקנה בסכום לא קטן בכלל) אבל שעדיין אפשר לעשות עליהם קופה, נהנים מהם מקצועית ומוכרים ברווח.

    הרווח יותר קטן מהימור על החתמות חינמיות של בני 17-18, אבל כך גם ההימור.

    דוג' רק מהשנים האחרונות (כל הסכומים והגילאים הם פלוס מינוס ולא מדויקים):

    פאלקאו - מוחתם בגיל 23 בערך, אחרי שהוא כבר ייצב את עצמו כאחד החלוצים הטובים בארגנטינה ולוקח חלק בנבחרת. פורטו לא מתקמצנת, 6 מ' מוציאים עליו, אח"כ הוא כבר יחזיר כמה עשרות מ' מעבר לתרומה האדירה במגרש...
    פאליטו פריירה - שחקן שהתקדם לאט בקבוצות קטנות באורוגוואי ודרא"מ, אחרי עונת פריצה ובמקביל להתחלת הדרך בנבחרת הוא עושה עונה טובה ברומניה ובגיל 24 חותם בפורטו תמורת כ-5-6 מ'. פאליטו לא צריך זמן התאקלמות ותורם מקצועית מהרגע הראשון, הוא גם יימכר ברווח מסוים בעתיד.
    הולק - מגיע בגיל 22 אחרי שנתיים וחצי מפלצתיות ביפן, לא ילד ושחקן מוכח כבר. פורטו משלמת לא מעט עליו, אבל מרוויחה פי כמה וכמה.
    חאמס - הוא דווקא מגיע בגיל צעיר, פחות מ-20, אבל ההימור קטן יחסית לשחקן בגילו כשמדובר באחד משני השחקנים הכי טובים של אלופת ארגנטינה המפתיעה. גם על חאמס לא היה בעיה לפתוח את הארנק, שאח"כ ייפתח שוב לקבל את ההכנסות העצומות ממכירתו.
    אוטמנדי - אחד הבלמים הבולטים בארגנטינה כבר בגיל 22, צעיר אבל לא ילד חסר ניסיון, פורטו משלמת לא מעט אחרי שמועדונים גדולים יותר מתמהמהים ולא בטוחים אם לקחת את ההימור. גם על ניקו הם הרוויחו כלכלית בהמשך מהמכירה, גם אם מעט יחסית, וכרגיל גם מקצועית עם כמה עונות נהדרות.
    מנגלה - שוב שחקן שמגיע בגיל צעיר יחסית אבל לא ילד ועם ניסיון מספק, בלם מצטיין בבלגיה בעת החתימה ולכן גם לא מגיע תמורת פרוטות. למנגלה דווקא לקח זמן להתאקלם, אבל בסופו של דבר שוב פורטו הרוויחה שחקן נהדר והמון המון כסף.
    דנילו - הדוגמה הטרייה, אחרי שנתיים מצוינות בסנטוס ובצמרת הכדורגל הדרא"מ פורטו יודעת שהיא לא לוקחת סיכון גדול, משלמת יותר מ-12 מ' עבור השחקן אבל משלשת את ערכו עד המכירה.

    לפני זה היו גם ליצ'ה לופס ולוצ'ו גונסאלס עם סיפורים דומים ואין לי כוח ללכת יותר אחורה.

    חלק מהשחקנים האלו הגיעו מאירופה, חלק מדרא"מ ואחד מאסיה, כולם כבר היו "שחקנים" ולא רק הבטחות וכולם עלו כסף שלקבוצות דרג ביניים (אירופאי) לא תמיד נוח להוציא. היו גם כאלו שפחות הצליחו (דפור לדוג'), או כאלו עליהם הימרו בגיל צעיר יותר (איטורבה עם השקעה לא קטנה יחסית לקבלות, פרננדו מליגות המשנה בברזיל...) אבל המגמה נראית, לי לפחות, מאוד ברורה.

    אני כבר כמה שנים חושב שמועדונים שמתחת ליכולות הכלכליות של פורטו (לפני הרווחים מהמכירות של השנים האחרונות) שרוצות להגיע לרמה שלה צריכות לאמץ את הדרך הזו. מועדונים שעובדים חזק על סקאוטינג ומנסים להביא את הגניבה הבאה צריכים פחות "להתחכם" ולהשקיע קצת יותר תמורת שחקן יותר בשל עם פוטנציאל רווח לא פחות גדול.

    לצד העניין הזה יש גם את התכנית המקצועית המאוד מסודרת וברורה שהמועדון מנהל, מה שמקל על ההצלחה של השחקנים, אבל זה נושא אחר.
     
    Nigel de Jong אוהב/ת את זה.
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,966
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    לדעתי הם הביאו את האלק בכלל מהליגה השנייה ביפן, בכל מקרה השחקנים שם אלמוניים לחובבי הכדורגל באירופה, אחת ההברקות הכי גדולות של פורטו ללא ספק.
    לא נראה לי שאפשר היה להגדיר אותו כ"מוכח".
     
  12. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    הביאו אותו מהליגה הראשונה באמצע העונה של יפן, אחרי שבשנתיים הקודמות הוא אנס את הליגה השנייה עם יותר מ-60 שערים בשנתיים.

    אין ספק שזו הברקה ענקית אבל מהבחינה שאני מתכוון אליה זה כן שחקן מוכח. זה שחקן שהציג יכולת גבוהה ברמת בוגרים לאורך שנתיים וחצי בניגוד לקבוצות שמנסות להבריק עם ילד סופר מוכשר מנבחרות הנוער שיעלה הרבה פחות.

    קח לדוג' את ויאריאל שמשבחים את הסקאוטינג שלה מתי שזה באופנה, היא מחתימה אין סוף צעירים מוכשרים בכמעט אפס השקעה ורובם בסוף ישחקו יותר בקבוצת המשנה מאשר במועדון הבכיר. רובם גם לא תורמים מקצועית וגם לא כלכלית למועדון. אבל ברגע שהם יוצאים קצת מהגישה הזו ומחתימים שחקן כמו ויאטו שיש לו כבר קבלות מסוימות יחסית לגיל, וגם עולה להם סכום לא מבוטל ביחס למועדון, הם מרוויחים מכל הכיוונים (בהנחה שהוא יימכר בסוף העונה, או ימשיך הלצליח ויימכר בהמשך). כך גם היה עם גונסאלו רודריגס, גודין וכמה נוספים.

    יש להם גם הצלחות מדי פעם עם שחקנים שמגיעים בלי הקבלות האלו על סמך הפוטנציאל שרואים בהם, הבלם מוסאקיו לדוגמא, לכן גם משבחים את הסקאוטינג שלהם ובצדק. אבל הנקודה העיקרית שהודעה הארוכה שלי מקודם היא שאולי קבוצות מהסדר גודל הזה צריכות להתרכז בהחתמות מהסוג של ויאטו ולא מהסוג של מוסאקיו? ככה לאורך זמן, לא ארוך מדי, הם יוכלו לעשות את הקפיצת מדרגה שכרגע אין להם סיכוי לעשות.
     
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,966
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    זה שיש לו שנתיים בקבוצת בוגרים זה לא אומר שהוא מוכח לרמה של מועדונים כמו פורטו. תלוי גם איפה שיחק.
    כאמור האלק הגיע רק עם חצי שנה בליגה יפנית בכירה. חוץ מזה צריך גם לדעת לזהות למי יש סיכויים טובים או פחות טובים להתאקלם.
    אבל חוץ מזה לא צריך לשכוח שפורטו מועדון מכובד כבר עשרות שנים באירופה ויחסית לדרג ב' היה אמיד כבר הרבה זמן שפשוט בעשור האחרון צבר קשרים נהדרים בדרום אמריקה.
    ככה כשאתה אומר למה מועדונים אחרים לא נוהגים כך, צריך לשאול גם מאיזה דרג.
    חוץ מזה באיטליה יש את אודינזה שפועלת באופן מאוד דומה, יש את בנפיקה ואת באזל(אבל זה מועדון צנוע יותר כלכלית).
    כולם די מצטיינים בסקואטינג אבל לא לכולם יש יכולות כלכליות כמו של פורטו, שהם כאמור היו לא עניים בכלל גם לפני העשור האחרון.
     
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    מהבחינה שאני מתכוון זה כן שחקן מוכח ואני מאמין שאחרי כל המלל ששפכתי פה הבנת למה אני מתכוון שאני כותב מוכח, יחסיות מילת מפתח, ולא צריך להיתפס למילה או דווקא להולק שאתה ואני יכולים לא להסכים עליו מבלי שהטענה תיפגע. אם הסמנטיקה מפריעה לך אתה מוזמן להציע לי מילה יותר מתאימה למה שאני מתכוון, כנראה תהייה מילה יותר מתאימה (יותר בשל? יותר מעוצב?), אבל הסמנטיקה פחות מעניינת אותי פה ולכן לא התאמצתי לחפש משהו שונה ממוכח.

    התייחסתי לעניין "הדרג" של המועדונים שהזכרת, למרות שכתפיסה זה נכון לכל מועדון (שיאמץ את זה בסדר גודל שלו). ברור שבשביל השיטה של פורטו אתה צריך מראש גב כלכלי סביר, אבל כמו שחזרתי פעם אחרי פעם, בהרבה מקרים זה עניין של מדיניות יותר מאשר יכולת.

    פורטו זה לא כזאת הצטיינות בסקאוטינג כמו מדיניות נכונה לדעתי, כל ההחתמות המוצלחות שלהם אלו שחקנים שבערך כל המועדונים בענף יודעים שהם טובים ומתלבטים אם להשקיע בהם כי הם כבר עולים סכום מסוים שהוא לא גדול אבל גם לא זניח. אודינזה לדוג', מהשמות שציינת כדומים לפורטו, "מהמרת" הרבה יותר מפורטו במובן של סיכויי ההצלחה של השחקנים ולא בכסף שמושקע בהם (מחתימה יותר צעירים ועם פחות קבלות). על רוב ההימורים האלו לא נשמע בכלל. המעט שכן, יהפכו את כל העסקה למשתלמת ואני לא אומר שזו טעות קשה או בכלל טעות. אבל כמו שכתבתי בהודעה הראשונה, אני נוטה לחשוב שהם יכולים לקדם את המועדון למקום טוב יותר, ולהיות יציבים יותר שם, עם אימוץ מדיניות דומה לפורטו יותר מאשר כיום. ואני מסכים שהם כבר כמעט שם בסגנון, רק שייכנסו עם כל הלב :)

    ברור גם שבין פורטו (בטח היום) וכל המועדונים שהזכרת, וגם אחרים בדרגים האלו, יש הבדלים כאלו ואחרים, שום מקרה לא זהה, אבל גם במסגרת ההבדלים האלו אפשר ללמוד "ולחקות" מדיניות מסוימת.
     
  15. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    אני לא בטוח למה אתם מתכוונים שאתם אומרים סקאוטינג
    פורטו לא שולחת אנשים שמגלים שחקנים
    הם עובדים עם חברות וסוכנים שמציעים להם שחקנים
    אחרי שהם מקבלים שם הם מבצעים מעקב מקצועי ולא מקצועי אחרי אותו שחקן.
    אצלך אלי זה נשמע כאילו זה לא סקאוטינג, אבל זה כן
    רק סוג אחר.