בורוסיה דורטמונד 14/15: תם עידן קלופ

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י HapoelFan, ‏20/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    בשום שלב לא אמרתי שצריך להיפטר מהם. סוון בנדר יכול להיות אחלה גיבוי וכך גם רומן (אם ירצו בכך כמובן). אבל אי אפשר גם לכוון גבוה וגם לחיות איתם בהרכב הפותח. צריך לבחור אחד.

    הנה עמדה שאפשר (והיה צריך כבר מזמן) להתרענן בה, לצאת עם רווח ולחזק את הקבוצה. אני חושב שהוא לא שווה את הסכומים שבוודאי יוצעו עליו. אפשר להביא בלם לא פחות טוב בחצי סכום (או להתחיל לתת אמון בגינטר) ובשאר הכסף לחזק את הקבוצה.
    זו תהיה עסקה איומה. לא רק שאלשע מאוד אוברייטד, הוא גם יושב על העמדה של רויס (שמן הסתם טוב ממנו פי עשרה). במקרה הכי טוב הוא יוכל לתת לנו את מה שאובמיאנג נותן לנו בעמדת החלוץ, וזה לא מה שהקבוצה צריכה.
    אם לא ימכרו אותו בסכומים גדולים ימכרו אותו בסכומים פחות גדולים. אין שום היגיון להשאיר אותו בקבוצה, המנייה שלו רק תרד והתרומה שלו לא תהיה שווה אפילו את השכר.

    שאלנו את עצמנו בזמנו את אותה השאלה לגבי באריוס (לבה), קגאווה (גצה) ושאהין (אילקאי). שם התשובה. קלופ הפך שחקנים ששווים עשרות אלפים לשחקנים ששווים עשרות מיליונים. אין לנו יותר מידי אופציות חוץ מלסמוך עליו ולקוות שהוא לא איבד את הרעב.
     
  2. Ralph-Lauren 1909 היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/9/06
    הודעות:
    4,959
    לייקים שהתקבלו:
    197
    אני חושב שרומן ויידנפלר לא יהיה מוכן לזה ולא מפאת כבוד אלה מכיוון שהוא כבר בן 34 והוא אני מניח שהוא יקבל תפקיד בדורטמונד. השאלה באמת האם פיורנטינה תציע עבורו סכום. לגבי חלופה ראויה, אני בטוח שלנגארק לא מתאים לקבל את אפודת השוער הראשונה ואני מקווה שדורטמונד תקנה שוער כמו :טימו הורן, לוריס קאריוס. לגבי בנדר אני עדיין חושב שמקומו הלגיטימי בהרכב, אם כל היופי של הכדורגל והטכניקה הנהדרת שאנחנו רוצים לראות בדורטמונד, צריך שחקן שיעשה את העבודה השחורה.

    מסכים אבל לא על חשבונו של הומלס, כמובן שאעדיף שסובוטיץ' או סוקראטיס ימכרו בסכום יפה ובמקום אחד מהם להביא בלם צעיר ורעב. אבל הומלס הוא באנקר בהרכב ויש לו עוד המון מה לתרום.

    בזה אני בטוח שאתה בקיא יותר ממני - הכדורגל האיטלקי. אבל את אימובילה צריך למכור וכמה שיותר מהר.

    מסכים איתך ורק אדגיש ואומר כי התקשורת בגרמניה טוענת שקלופ איבד את הדרך שלו אבל אני בטוח והוא גם אומר את זה כי הרעב שלו להוביל את דורטמונד קדימה לא הגיע אפילו לחצי ויש לו עוד המון מה לתרום למועדון.
     
  3. bvb_fan Kevin Großkreutz

    הצטרף ב:
    ‏10/7/12
    הודעות:
    294
    לייקים שהתקבלו:
    48
    משהו לא עובד בקבוצה, זה כבר לא בגדר ספק.
    במקום שקלופ יתאים מערך לשחקנים קלופ מנסה להתאים שחקנים למערך, זה לא עובד.
    שיטת המתפרצות לא מתפקדת, מיקיטריאן שהוא בכלל אחד השחקנים האהובים עלי פשוט גרוע ואימובילה לא בתכניות ההרכב, אובמיינג שוב מוכיח שכשאין לו קבוצת תחתית לתקוף הוא לא במשחק בכלל. רויס לא מרוכז בכלל וגינדואן נראה אבוד על המגרש.
    בנדר היחיד שהיווה נקודת אור ובאופן כללי ההגנה הייתה לא רעה בכלל. צריך מושיע.
     
  4. bvb_fan Kevin Großkreutz

    הצטרף ב:
    ‏10/7/12
    הודעות:
    294
    לייקים שהתקבלו:
    48
    נורא מתסכל המשחק היום, מנשנגלדבאך עשו לקבוצתנו בית ספר, מההגנה שחנקה אותנו במחצית הראשונה ועד ההתקפה בראשות פטריק הרמן הפשוט נהדר. ברכות למנשנגלדבאך שראויה למקום בליגת האלופות.
    Und was auch immer geschieht, wir steh'n dir bei.
     
  5. Ralph-Lauren 1909 היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/9/06
    הודעות:
    4,959
    לייקים שהתקבלו:
    197
    מה אפשר להוסיף כבר לעונה הגרועה הזאת ? עוד משחק ברמה ירודה של הקבוצה, בלי לחימה כלל בלי סיכון השער של היריבה למעט השער של גונדוגאן שאפילו לא המתיק את הגלולה. ההפסד מראה את היכולת החלשה של כל העונה. ההגנה ממשיכה ליפול בפח של עוד קבוצה והפעם היה זה הרמן שחגג על חשבון ההגנה. לא ציפיתי לנצח את גלדבאך החזקה בביתה אך לקצת כבוד של הקבוצה כן ציפיתי. יש מגרשים אחרים שנקח בהם נקודות חשובות עד סיום העונה וכמובן הדבר הכי חשוב לנו זה להתמקד בגביע. קלופ וצורק צריכים לחשוב יחד לעומק ממי נפרדים ועם מי ממשיכים.
     
  6. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    השאלה היא אם לא קלופ וצורק הם אלה שצריכים ללכת הביתה.

    התחושה שלי היא שבהרבה מובנים קלופ מזכיר את ונגר. הוא אולי צעיר יותר, חדשני יותר וכנראה שגם מוטיבטור מוצלח ממנו, אבל טקטית הוא מאוד מקובע, וברגע שהרכש לא מוצלח כמו בשנים האחרנות אז הוא גם לא יודע להתאים את עצמו למצב הקיים.
     
  7. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    הוא לגמרי ונגר. העניין הוא שנכון להרגע זה בדיוק מה שהקבוצה צריכה. כשנהיה אימפריה פיננסית כמו ארסנל נוכל להרשות לעצמנו לחשוב על מאמן אחר.
     
  8. Ralph-Lauren 1909 היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/9/06
    הודעות:
    4,959
    לייקים שהתקבלו:
    197
    יש דימיון כי קלופ באמת מקובע למערך ה-4-2-3-1 והאמת אני כן מאוד אוהב את המערך הזה, אבל חייב להיות שינוי גדול בקבוצה. לגבי שאלתך אם קלופ וצורק לא אלו שצריכים ללכת הביתה, אני לא חושב שזה יהיה הפיתרון, במיוחד שמבחינת עמדת המאמן, אני לא רואה כרגע מישהו פנוי שיכול לעשות שינוי, תומאס טוכל היה היחידי שמבחינת היה מועמד ראוי להחליף את קלופ והוא חתם בהמבורג. לכן אני לא רואה אלטרנטיבה כרגע.
     
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני לא בקיא מספיק בעניינים המקצועים או הפינסים בדורטמונד, אבל אני בספק רב אם אי פעם יהיה לכם את המשאבים הכלכליים שעומדים לרשות מותג גלובאלי כמו ארסנל וצפויים רק לגדול עם השנים כיאה לקבוצת צמרת מסורתית בליגה כמו הפרמיירליג.

    לקלופ לא היה את המוניטין שיש לו היום אם הוא לא היה מקבל את ההזדמנות בדורטמונד כמו שלונגר לא היה את המוניטין שהיה לו לפני עשור כאשר קיבל את המושכות בארסנל. לא תמיד חייבים להביא מאמן ״מוכח״. במילא המצב שבו מאמן שמאוד היית רוצה לראות הוא גם פנוי לעבודה לא תמיד קורה, אפילו לא עבור הקבוצות העשירות ביותר. עם זאת, לפעמים עדיף להמר על משהו לא מוכר מאשר משהו כן מוכר. אני יודע לאן ארסנל תגיע אם ונגר כי איתו המקרה קיצוני הרבה יותר מאשר דורטמונד וקלופ. אך בהחלט יכול להיות שהעונה הנוכחית הייתה נורת אזהרה מבחינת דורטמונד והיא תצטרך לעשות שינויים דרסטיים יותר מאשר רכש כזה או אחר.
     
  10. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    למה שלא יהיו משאבים כלכליים כאלה? זה הכל שאלה של ניהול נכון. יש בסיס אוהדים מעולה, יש אצטדיון מעולה ויש קבוצה שקל מאוד לאהוב ומסוגלת לגייס אוהדים חדשים, בעיקר כאלה שסולדים מבאיירן ומחפשים לה אלטרנטיבה. כדורגל מאוד פופולארי בגרמניה והכלכלה של המדינה מצוינת. עד לפני שנים אחדות זה היה מועדון על סף פשיטת רגל וכיום זה מועדון שמרשה לעצמו להביא שחקנים ב25 מיליון יורו, אז מן הסתם יש התקדמות גדולה. השאלה היא איך מתמודדים עם עונת נפל כמו הנוכחית כדי שזה לא יוביל לכדור שלג שיחזיר את המועדון לנקודת ההתחלה. כשאין אוליגרך או שייח זה תמיד יותר קשה אבל צריך להתמודד.
     
    אלעד אוהב/ת את זה.
  11. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    עצם זה שדורטמונד הרשתה לעצמה העברות כאלה הייתה אחת הטעויות לתחילת הצניחה שלהם מלכתחילה. בטווח הקצר אני חושב שיצטרכו לשנות את התלכיד ולמכור את הכוכבים הגדולים (הומלס) כדי לבנות תלכיד חדש ובתקווה שמוצלח יותר מהנוכחי.

    חוץ מזה אני מסכים איתך, אבל כדי להתנהל נכון דורטמונד תצטרך ללמוד מהטעויות האחרונות שלה, וכמו שאמרתי, לא בטוח שחלק מהפיתרון הוא לא לפטר את קלופ. רק הזמן יגיד, אבל הקיץ הקרוב יכול להתברר כקריטי מאוד לשנים הקרובות.
     
  12. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    רק בדיעבד אפשר לומר שאלה היו טעויות. אני לא חושב שמישהו באתלטיקו מדריד מצטער על כך שהביאו את פלקאו ב40 מיליון. ולאתלטיקו יש Infrastructure הרבה פחות טוב מזה של דורטמונד בכל מובן שרק תבחר.

    אם תפטר את קלופ איזה מאמן אחר אתה יכול לראות באופק שיודע לבנות תלכיד חדש באותה הרמה? קלופ בנה את השם שלו בדיוק על זה, הוא לקח אוסף שחקנים ששווה גרושים ולקח איתם אליפויות, גביעים והיה קרוב מאוד לזכיה בליגת האלופות. הבעיה התחילה כאשר קבוצות התחילו להתאים את עצמן אלינו ולהכריח אותנו לשלוף תוכניות ב' ו-ג', שאותן אין לקלופ.
     
  13. Ralph-Lauren 1909 היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/9/06
    הודעות:
    4,959
    לייקים שהתקבלו:
    197
    שוב, אני לא חושב שהפתרון הוא לפטר את קלופ. למרות הסוגיות הנכונות שאתה מעלה פה (@SoloConTe). אני חושב שדורטמונד כיום נמצאת במצב שהבסיס הקיים הוא טוב ושאני מדבר על בסיס אני מתכוון אל כמה שחקנים שהם עמודי התווך של הקבוצה : רויס, גונדוגאן, הומלס, אובאמיאנג, שמלצר, בנדר ושאהין. נכון שאולי רובם הגדול לא מרשים העונה אך אני חושב שאלו השחקנים שיכולים להחזיר את דורטמונד בעונה הבאה לקדמת הבמה כאשר כולנו יודעים את היכולות של השחקנים הללו. צריך לעשות ניקיון עצום בסגל ולנסות למכור נתח גדול מאוד מהסגל : אימובילה, ראמוס, קאגאוה, מיקיטאריאן, סובוטיץ' וסוקראטיס. יש לנו מחלקת נוער מצליחה מאוד שאפשר להביא משם את החבר'ה הצעירים כמו שנעשה עם מריו גוצה בעבר, השמות הם פליקס פאסלאק - תפקידו קשר ימני וגם מגן ימני, אחד השמות המבטיחים ביותר בכדורגל הגרמני. יאן פיליפ ביניאס - בלם שמשחק מידי פעם גם בקבוצה השנייה של בורוסיה דורטמונד בליגה השלישית ונראה כעילוי. האחרון מביניהם הוא דניס בורניץ' - קשר אחורי שגם הוא מועמד להיות אחד הדברים הבאים במועדון. אני חושב שהדבר החשוב ביותר הוא לבנות תלכיד חדש עם הצעירים האלה שמגיעים רעבים ולא רואים בעיניים. יש לנו את כל האמצעים להצליח, חשוב לעשות ניקיון יסודי ולבנות את התלכיד החדש ולשלב שחקנים שרעבים לשחק ורוצים להצליח במיוחד בגילאים האלה במידה ואנחנו מסתכלים לטווח הארוך. כמובן שבנוסף לחבורה הצעירה והמוכשרת הזאת שתקבל את ההזדמנות בקרוב, צריך לחזק את העמדות שבהם ניפטר מהשחקנים שפשוט לא מתאימים למועדון כפי שציינתי למעלה - צריך לחפש את החלוץ שיהיה שם על מנת לסיים את המהלכים עם כדור ברשת ונכון להיום יש שני שחקנים שרשומים ברשימות של המועדון - קווין פולאנד (הופנהיים) שמשנה לשנה מתקדם בקצב מסחרר והוא בשל מספיק בשביל לצאת לשחק במועדון ברמות הגבוהות יותר. מקס קרוזה (גלדבאך) מבחינתי עכשיו ומיד עם עסקת טרייד על ראמוס/אימובילה, שחקן שעושה שמות לכל הבונדסליגה העונה ואין ספק שהוא יכול להיות הרגל המסיימת של הקבוצה. שני השחקנים הללו הם מועמדים רציניים לחזק את שורות המועדון. יש עוד הרבה שמות שנזרקים באוויר לעונה הבאה אבל כפי שזה נראה כרגע, אחד מהם ינחת במועדון. אני בטוח שקלופ צורק ויתר חברי ההנהלה והצוות המקצועי יקיימו שיחות ויבנו משהו שיחזיר את האור למועדון כי להיפטר מהמאמן שהוביל אותנו לגדולות יהיה טעות וגם את צורק שעשה המון למועדון תהיה טעות גדולה כפליים.
     
  14. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    מתי כתבתי שצריך לפטר את קלופ? כתבתי בדיוק את ההיפך.
     
  15. Ralph-Lauren 1909 היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/9/06
    הודעות:
    4,959
    לייקים שהתקבלו:
    197
    לא התכוונתי שאתה אמרת, מהדברים שעלו כאן, נרשם כי ניתן לפטר אותו.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.