באיירן מינכן 14/15: אליפות ה-25 במספר!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י HapoelFan, ‏20/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. stenley1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/15
    הודעות:
    24
    לייקים שהתקבלו:
    1
    מין:
    זכר
    איזה תגובה הזויה ,
    באדשטובר ,מולר ,שווינשטיגר באמצע (לפני זה היה שחקן בינוני שמשחק בקווים) ,אלאבה וכו' ,
    הקבוצה של היינקס שלקחה טרבל היא הפירות של ואן חאל שהפך את באיירן מקבוצה כלומניקית באירופה לקבוצת טופ אירופאית .
    זה כל כך מגעיל לזכור לו את העונה האחרונה ולא לראות את כל מה שהוא עשה שאפילו גוארדיולה נשען על העבודה של ואן חאל .
    להגיד על ואן חאל שהוא נכשל זה חזירות ,היה המאמן המוצלח ביותר בבאיירן בעשור האחרון מלבד היינקס .

    אתה משווה בין גוארדיולה לקלינסמן (או תגיד פליקס מגאת או תגיד היצפלד) ,אבל האחד מאמן את השחקנים הטובים בעולם שלקחו גם גביע אלופות וגם גביע עולם והאחרים אימנו את באיירן כשעמדו לרשותם שחקנים כמו גורליץ וכריסטיאן לל ועשו לא פחות מפפ (מגאת לקח פעמיים דאבל ) .

    אבל בדבר אחד מגאת וקלינסמן כן דומים לגוארדיולה ,שלושתם קיבלו באירופה 4 שערים ,מגאת קיבל ממילאן וצ'לסי קלינסמן מברצלונה,גוארדיולה מריאל מדריד .
     
  2. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    דור. ואן חאל עשה עונה ראשונה מצויינת, עשה דברים יפים, אבל גם כמעט הצליח להרוס את כל מה שבנה. גם עם השחקנים וגם עם ההנהלה והאוהדים. ובסופו של דבר גם פוטר עקב כל זאת וגם עקב כישלון טוטאלי על המגרש - דבר שכמעט עלה לנו באירופה בעונה שאחרי. אז העונה הראשונה שלו הייתה הצלחה (למרות שלפי כפיר היא הייתה כישלון כי לא הביא את הגביע) והעונה האחרונה הייתה כישלון. שוב, את הסיכום עושים לקדנציה ולא לכל עונה בנפרד. ואן חאל לא נכשל טוטאלית אבל בסיכום כללי הוא יותר נכשל מאשר הצליח.
    דרך אגב גם את קלינסמן הביאו כדי לקחת את ליגת האלופות (עם האופריה שהייתה אחרי ההופעה של גרמניה באותו המונדיאל). זה שזה נכשל כישלון טוטאלי זה כבר עניין אחר (ולא מפתיע).
     
  3. stenley1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/15
    הודעות:
    24
    לייקים שהתקבלו:
    1
    מין:
    זכר
    שוב ,ניסיון להסיח דעת ובעצם לשקר כדי להצדיק עמדה שהיא לא עמדה נכונה .

    קלינסמן ,כמו גם מגאת היה צריך להסתדר עם שחקנים דרג ג' ,לאומת זאת ,פפ קיבל את הקבוצה הטובה בעולם ,הן מבחינת ה11 הפותחים והן מבחינת הסגל,שהיה כשקיבל את הקבוצה הטוב בעולם וכך גם היום ,אף על פי שהצליח להרוס (העזיב את גוסטבו וקרוס).

    השלד של באיירן הנוכחית וגם של זו שלקח איתה היינקס את הטרבל זה השלד שבנה אותו לואיס ואן חאל ,מאמן שבא לבאיירן אחרי שנים שהם נכשלו באירופה שנה אחר ושנה והוא הביא אותם שוב לצמרת הכדורגל האירופאי.
    הוא זה שנתן את המפתחות לשחקנים כמו באדשטובר ומולר ,הוא זה שהסית את שוויני לעמדת הקישור המרכזי ,הוא זה שהסיט את לאם לעמדת המגן הימני ,הוא זה שהעלה גם את אלאבה והוא זה שהתעקש להביא את קרוס (ולא לחכות עוד שנה ) .

    כמו כן ,הוא זה שהביא את רובן והוא זה שבנה את השלד שלקח בסופו של דבר טרבל .

    אז לבוא ולהגיד על מאמן כזה "כשלון" זו חזירות וצביעות ,לא רוצה להשתמש במילים יותר קשות כי אני מכבד את הפורום .
    להצדיק ליצן שמקבל 4-0 בבית כשיש לו את הסגל הטוב בעולם ולהגיד כשלון על מאמן שהביא את באיירן לטופ אחרי שנים של דשדוש קשה לתת מילה שלא תעבור על חוקי הפורום כדי לתאר את הבאז שלי לדברים האלו .

    אתה יכול להתעלם ממני אבל הדעות שלי ישמעו כאן ,במיוחד כשאתה מדבר שטויות שאין להן שום ביסוס ,זה לירוק לבאר שממנה אתה שותה,מאמן שעשה כל כך הרבה מבחינה מקצועית עבור באיירן ונבחרת גרמניה בכלל זה הצלחה והצלחה ענקית ,החזיר את באיירן שוב לזירה של הגדולות כשכמעט במשך עשור הם היו מקבלים רביעיות מכל קבוצה שהייתה נחשבת טופ פתאום הגיע ואן חאל ושינה את זה .

    לא יאומן עד כמה כפוי טובה וחסרי עמוד שדרה יכולים להיות אנשים .
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    'הבאנו את X כדי לזכות בליגת האלופות' זו הצהרה יפה שמטרתה בשפת הרחוב הישראלית 'למכור מנויים'. גם קלינסמן לא היה יכול לזכות בליגת האלופות. באיירן התחזקה יפה בקיץ לפניכן עם היצפלד וזכתה בדאבל בהליכה עם שחקנים כמו ריברי הנפלא, קלוסה ולוקה טוני - אבל הייתה רחוקה מאוד בבסיס סגל השחקנים מהקבוצות הבכירות באירופה - מנצ'סטר יונייטד של פרגוסון, ברצלונה, צ'לסי ואפילו אינטר. באיירן אגב הודחה מאירופה בצורה מבישה עם תבוסה 4:0 בגומלין נגד זניט(כך סיים אוליבר קאן את דרכו במפעלים האירופים, חבל) והיא עברה את חטאפה די בפוקס עם 3:3 הזוי.
    בחזרה לואן-חאל - אין ויכוח על כך שהעונה השניה שלו בקבוצה הייתה גרועה, ושוב, הוא כנראה מאמן שנפרד בטונים צורמים בכל מקום בו הוא נמצא, גם בברצלונה זה היה ככה, והוא אוהב להסתכסך עם שחקנים. אבל גם עונה אחת חלשה לא מוחקת את היסודות שהם מאוד חשובים. שוב אני אומר - הוא החזיר את באיירן להיות כוח משמעותי ביבשת והניח את היסודות לאותה קבוצה גדולה. בסיכומו של עניין, התקופה הקצרה של ואן-חאל בבאיירן הייתה חיובית. הפלוסים עולים בפער ניכר על המינוסים.
     
  5. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    קלינסמן הובא במחשבה מוטעית. הוא הובא כדי לקדם את באיירן לזכיה בליגת האלופות. לא בעונה הראשונה שלו, אלא בבניה ובסופו של דבר גם לזכיה. לצערנו לבחור אין ולא היה מושג והדבר נועד מראש לכישלון. מי שהביא אותו טעה והבין את הטעות. ולכן נפרדנו ממנו מהר מאוד. הוא בחר את השחקנים ועשה קניות (אודו ודונובן למשל). היה לו תקציב לא מוגבל אבל הוא הביא את מי שהביא.
    במאמר מוסגר נציין שבאיירן לא צריכה לחפש דרכים למכור מנויים המוניים כבר שני סולד אאווט מראש.

    אם ואן חאל היה נשאר עד סוף הקדנציה שלו ולא מפוטר לקראת סוף העונה ההיא הוא היה מצליח (כנראה) לחרב את כל מה שהוא כן בנה. באיירן לא הייתה מגיעה לאירופה מה שהיה גורר בור תקציבי, פגיעה בשם וכנראה גם שחקנים כמו ריברי, רובן ואחרים שלא היו נשארים. למזלו ולמזלנו הוא פוטר והובא מי שהובא כדי להציל את מה שנשאר והוא גם הצליח. לכן כשאתה אומר חיובי זה בזכות מי שבא אחריו והציל.
     
  6. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    לא נכון! חד משמעית ליגת האלופות היתה הסיבה לפיטורים. מוריניו הובא לריאל אחרי שזכה עם אינטר בצמפיונס אך ורק להבאת ה"לה דסימה". למרות שלקח אליפות לברצלונה זה לא עזר לו כיוון שלא הביא הגביע. אנצלוטי לאחר הדאבל היה צריך להביא צמפיונס-הוא עף בשמינית הגמר ולכן נגזר גורלו גם אם היה זוכה באליפות. רומיניגה הצהיר שמטרת באיירן לחבר כמה זכיות בצמפיונבס על פני פרק זמן קצר יחסית ולשם כך הובא פפ. גם אם ייקח שלושה דאבלים בשלוש שנים זה לא ייחשב להצלחה ללא גביע האלופות.
     
  7. JohnTerry26 Member

    הצטרף ב:
    ‏10/3/11
    הודעות:
    4,881
    לייקים שהתקבלו:
    763
    "חד משמעית"? תפקדת כמנהל המקצועי של צ'לסי וריאל ולא ידעתי? אתה משער בדיוק כמוני, רק שלהשערות שלי יש בסיס מאחוריהן, ואני אוהד את אחת הקבוצות ככה שעקבתי אחרי המתרחש הרבה יותר ממך באחד משני המקרים. שוב, בשני המקרים הרבה דברים לא עבדו חוץ מאי הזכייה בליגת אלופות.

    על באיירן לא דיברתי, אני מאמין ששם זה שונה, בגלל שלבאיירן הרבה יותר פשוט לסיים מקום ראשון בבונדסליגה וזה לא באמת אתגר גדול.
     
  8. stenley1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/15
    הודעות:
    24
    לייקים שהתקבלו:
    1
    מין:
    זכר
    יש כאן ניסיון לעשות רושם כאילו גוארדיולה וקלינסמן ומגאת וכל מי שקיבל את באיירן לפניו עומדים איתו בייחד באותו סטטוס אז כדי לשים את הדברים על השולחן :

    גוארדיולה קיבל את באיירן כשעומד לרשותו הסגל הטוב בעולם ,לא כמו בתקופת קלינסמן בטח לא כמו בתקופת מגאת ובטח לא כמו בתקופת לואיס ואן חאל שקיבל קבוצה הרוסה .

    זה כמו שכל מאמן שהיה מאמן את בארסה הגדולה ולא היה זוכה בצ'מפיונס זה היה נחשב ככשלון .

    שוב ,פליקס מגאת לקח פעמיים דאבל רצוף עם סגל שכלל שחקנים כמו גורליץ ,לל ,עלי קארימיני וכל מיני נגרים אחרים.
    בתקופה הזו היו כמה קבוצות חזקות מאוד, לאומת זאת ,כיום קבוצות הצמרת לא חזקות ואין הרבה כאלו ,לבאיירן יש את הסגל הטוב ביותר הן מבחינת איכות הן מבחינת עומק .

    הבעיה היא שפפ לא רק שהוא לא מאמן טוב ,הוא גם הורס את מה שהיה מוצלח ,אין בקבוצה שלו קישור חזק ,אין תפקידים קבועים ואין שיטה קבועה וזה בא לידי ביטוי נגד קבוצות חזקות ,גם ההגנה הרבה יותר פגיעה וזה להזכיר עם שחקנים מהטופ .

    הסטנדרט היחיד שיקבע אם יצליח או יכשל הוא הצ'מפיונס ליג ,בינתיים הוא כשלון גמור ,לקבל 4-0 בבית עם סגל כזה ,גם אם מישהו היה מנסה בכוונה לקבל היה לו קשה .
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מוריניו ממש לא עזב בגלל הכישלון בהבאת הלה-דסימה, והוא תרם המון לריאל מדריד. הוא קיבל את כריסטיאנו רונאלדו וצ'אבי אלונסו כירושה עם סגל שחקנים מעולה, אבל הצעיר את הקאדר, העלים את הפחד מברצלונה ובעונה האחרונה שלו בקבוצה ריאל ניצחה את בארסה 3 פעמים ב-6 משחקים והפגינה במשחקים הישירים עליונות מוחלטת. הוא איבד את הליגה בשלב מוקדם מאוד וחדר ההלבשה 'התפוצץ'. מערכת היחסים עם הנשיא הייתה זוועתית.

    אני לא זוכר את המצב המדויק של באיירן בטבלה, אבל זו לא אמירה מנותקת מהמציאות לומר שגם עם ואן-חאל - באיירן הייתה מצליחה להשתחל לצ'מפיונס. אני בספק אגב כמה אוהדים כן רצו לראות את רובן מגיע. אמרו שהוא פצוע כרוני, שחקן אנוכי ובלה בלה בלה. מאז שהוא בבאיירן - הפוקוס עזב את פראנק ריברי פחות או יותר. גם אוטמאר היצפלד הגדול, אחד המאמנים הטובים ב-20 השנים האחרונות - פיספס עם באיירן בעונת 2006/07 - הוא סיים במקום שמוליך רק לליגה האירופית! למרות שהיה לו מספיק זמן כדי להציל את העונה של הבווארים.

    לגבי פליקס מאגאת' - באיירן פתחה את העונה השלישית שלו בקבוצה בצורה רעה מאוד. בכל-מקרה, נעזוב לרגע שבאיירן שלו באמת לא הייתה קבוצה שיכולה לזכות בגביע - אני חושב שהצורה בה היא הודחה מאירופה הייתה מאכזבת. משחק חלש מאוד בגשר נגד צ'לסי ותבוסה 4:2, וגם השפלה מול מילאן בסאן-סירו עונה אחת אחר-כך(4:1). באיירן לא הצליחה לנצח את מילאן בבית וסיימה איתה רק בתיקו(באלאק כבש גולאסו). זו הייתה קבוצה גם שהתלות שלה בבאלאק הייתה מוחלטת, מוחלטת.
     
  10. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    דור פספסת קצת. היצפלד בא באותה העונה אחרי אמצע העונה כדי להציל ממגאת. הוא קיבל קבוצה דיי הרוסה (ע״י מאגאת).
    לגבי הסגל של מאגאת. זה לא שהגרילו לו את הסגל. זה הוא בחר אותו. הוא זה שהביא שחקנים כמו עלי קארימי או ואהיד השימיאן. זאת בזמן שיכול היה להביא כמעט כל שחקן שרצה.
     
  11. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    צודק! כל נסיונות ההשוואה למאמנים אחרים לא במקום ומטעים לגמרי. הכל שאלה של התאמת ציפיות לאמצעים. מואן חאל איש לא ציפה להביא גביע אירופה. מפפ, שהגיע עם הרבה טקס בישבן וקבל אולי את הסגל הטוב בתולדות הקבוצה מצופה חד משמעית להביא בקדנציה שלו גביע אלופות. כל השאר לא רלוונטי.
     
  12. stenley1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/15
    הודעות:
    24
    לייקים שהתקבלו:
    1
    מין:
    זכר
    עוד עניין שלא מדברים עליו כאן הוא "חוזק הקבוצה" תחת פפ לאומת "חוזק הקבוצה" תחת היינקס.
    אז העניין הוא ,שאם יש איזשהוא מדד שקובע "חוזק קבוצה" ,נגיד מ 1 עד 10 ,הקבוצה של יופ הייתה מקבלת 8.6 ,הקבוצה הגדולה של ברצלונה 9.6 ,הקבוצה של באיירן ב 2001 הייתה מקבלת 8.1 ,והקבוצה של פפ גוארדיולה היום מקבלת בין 7.2 ל7.5 שזה אומר שהוא החליש את הקבוצה משמעותית מתקופת יופ וזה כשיש לו סגל ומשאבים מרובים ממה שהיה ליופ וזה כשלון .

    שוב ,אני הצבעתי מה הבעיות בקבוצה ,שינוי תפקידים לשחקנים ,שינוי מערכים באופן שאין מערך קבוע - אין עמוד שדרה ואז כשבאים למשחקים גדולים אי אפשר להפיק את המקסימום ,מרכז שדה חלש מאוד (מישהו יכול להסביר לי מה עשה אלונסו במגרש אתמול ?)

    + הבאת ספרדים בתקופה שבא הכדורגל הגרמני מתקדם מאוד (למה למשל שחקנים כמו טיאגו וצ'אבי אלונסו נמצאים בבאיירן וטוני קרוס לא ? ).


    יש כמה אופציות שעדיפות על פפ כרגע ,בשליפה אני יכול לחשוב על ראלף ראגניק ואוטו ראהגל כשלדעתי ,
    גם אם פליקס מגאת עומד על הקווים של באיירן הם לוקחים את הצ'מפיונס בהליכה .
     
  13. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    ראגניק וראהגל, אוי ואבוי אתה באמת רוצה שנחזור לימים שהחגיגות שלנו היו כשעברנו את שמינית הגמר.
    פליקס מגאת' שגמר את הסוס (ואצלנו בכלל לא היה לו סוס. הבנאדם לא יודע איך חצי גמר ליגת האלופות נראת בכלל, רק מהטלויזיה אולי בקושי), אוהדים מדהימים יש לנו. הם בטופ עם הכדורגל הכי מרהיב בעולם כרגע והם רוצים לחזור להיות קבוצה שנאבקת בליגה על אליפות צמודה כל עונה ורבע גמר ליגת אלופות הוא ההישג והמטרה. שלא נדע מצרות...

    אתה אוהד באיירן או דורטמונד? :)
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הלכתי ובדקתי לעומק את מקרה היצפלד:

    הוא החליף את פליקס מאגאת ב-1 בפברואר 2007, לאחר שבאיירן סיימה בתיקו מאופס בבית נגד בוכום. זה היה במחזור ה-19.
    המצב בצמרת היה כזה:
    1) שאלקה - 42 נקודות
    2) ורדר ברמן - 42 נקודות
    3) שטוטגארט - 35 נקודות
    4) באיירן מינכן - 34 נקודות.

    15 מחזורים הם מספיק זמן כדי לייצב את הקבוצה. היצפלד השיג 26 נקודות ב-15 מחזורים, ממש לא להיט. כשמינו אותו לתפקיד כדי 'להציל' את באיירן, אני מניח שאף-אחד לא האמין שבאיירן לא תצליח להשתחל אפילו למקום השלישי. עדיין היו לה שחקנים טובים כמו רוי מקאיי, אוליבר קאן שהציג יכולת טובה, פיליפ להאם.

    היצפלד תרם לבאיירן המון והיה זה שהביא לה את הגביע עם האזניים הגדולות אחרי כמעט 30 שנה של המתנה(ואסור לשכוח את 'נס קאמפ-נואו' מצידה של מנצ'סטר יונייטד), אבל בעונת 2003/04 באיירן הייתה חלשה ובעונת 2006/07 הוא לא הצליח להביא אותה אפילו למקום השלישי.
    ברור שהשחקנים אהבו אותו וכיבדו אותו, הוא לא 'המאיס את עצמו על כולם' בדומה לואן-חאל - אבל אני ממש לא רואה הבדל מבחינת תוצאות נטו.

    גוארדיולה אימן בסה"כ עונה אחת מלאה במדי באיירן וכבר שולפים את הסכינים, זה הזוי. ושוב, גם בארסה קיבלה מבאיירן שביעייה בשני משחקים עונה אחת קודם לכן. לא כל דבר אפשר להסביר. אני בטוח שהפעם פפ לא יהיה תמים וישחק נגד יריבה כזו עם קשר אחורי אמיתי.
     
  15. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    האמת שזו המלכודת הכי גדולה והמצב הכי מסריח להכנס לקבוצה במצוקה 3 חודשים לסיום העונה ולנסות לבנות משהו כשאין כמעט זמן לזה. להזכיר שמאמנים הם לא קוסמים והרבה היו מסרבים להצעה כזאת, אך היצפלד ידע שלא ישפטו אותו והיא על תקן להציל את המולדת איכשהו, כי לבנות קבוצה חזקה בשלב כזה של העונה לא דרשו ממנו.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.