מחזור 5 בליגת העל:: סכנין משפילה את בית"ר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י ג'רי בית הלוי, ‏1/10/04.

  1. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בני סכנין- בית"ר ירושלים (שני, 20:30, קריית אליעזר)
    אמנם סכנין חטפה אתמול חמישיה מניוקאסל, אבל זה לא הפריע לאייל לחמן להחליט שמגיעות לקבוצתו מחמאות. על מה בדיוק מחמאות לא ברור, אבל אם לחמן(שהיו לו במהלך השבוע השגות על איך מותר לגראהם סונס להתבטא) רוצה אז לחמן יקבל. סכנין שיחקה בצורה סבירה בדקות הראשונות ואף כבשה שער נאה בהחלט, אולם יכולת אומללה של השוער, שפשוט לא מצליח לשחזר את יכולתו של קמוקו קמארה מהעונה שעברה, וסתם משחק רע של שאר הקבוצה הובילו לחמישיה המשפילה ששלחה את ניוקאסל לשלב הבתים של גביע אופ"א, שם לא תשחק ולו ישראלית אחת. כעת סכנין תיאלץ להתרכז אך ורק בליגה, שם היא נמצאת במצב לא משהו בכלל- רק מקום שמיני(שאמנם לא משנה כ"כ בשלב זה של העונה), עם שני הפסדים ותיקו וניצחון בודדים.
    בית"ר ירושלים, כמו אותה ניוקאסל ממקודם, מודעת למשחק ה"חזק" של קבוצתו של אייל לחמן, והחליטה להיערך בהתאם על מנת לצאת עם כמה שפחות נזקים ופציעות מהמשחק ביום שני. אלי אוחנה החליט שכדי להימנע מהירידות המסוכנות של שחקני סכנין, על השחקנים הבית"רים לשחק משחק מהיר ולשחרר את הכדור מהר. כמו כן, אוחנה גם תירגל הנעת כדור על שטח קטן ובעיטות לשער ממרחק. דוד אמסלם ואבי נמני, שהיה ספק לגבי שיתופם במשחק עקב פציעות טורדניות, החלימו(נמני למעשה עדיין לא כשיר במאת האחוזים, אבל ההערכה היא שעד יום שני הוא יהיה כשיר), והם יעמדו לרשותו של אוחנה בקריה.

    הפועל ת"א- הפועל נצרת עילית (שבת, 20:45, בלומפילד)
    השבוע באה לסיומה(לפחות לבינתיים) פרשת אבוקסיס, ונראה שהעניינים בוולפסון נרגעים קצת, אחרי כמה ימים לחוצים מאוד שעברו על הקבוצה של לנדאו, שעד כה מאכזבת מאוד. אבוקסיס(החליט ללמוד מנמני?) לא אהב את החילוף שלו במשחק מול אשדוד במחזור השלישי, זרק מילים מיותרות לעבר לנדאו ומשם התגלגל לו כדור השלג, שכאמור נעצר השבוע בעזרתו האדיבה של ח"כ חיים רמון, שמשמש בשעות הפנאי גם כיו"ר הדירקטוריון של הקבוצה. רמון, שקצת נמאס לו מהמצב סביב הפועל, הגיע לאחת הגיחות הראשונות שלו למתקן האימונים, והרביץ קצת ציונות בשחקנים. "מי שלא רוצה להתאבד על הדשא עבור האוהדים והסמל- עדיף שניפרד כידידים" אמר רמון לשחקנים, והקהל האדום יקווה שמה שלא הצליחו מיטב ספרי ביאליק, יצליחו איומים עקיפים וישירים לעשות לשחקנים. בינתיים כבר יש קורבן ראשון- יוסי רוזן, שהובא בקול תרועה בקיץ הקודם(ולא היה ממש רצוי ע"י לנדאו עוד מתחילת הקדנציה של המאמן), שוחרר מהקבוצה. גם רמי חאליס ככל הנראה בדרך החוצה.
    בשקט בשקט, עברה השבוע הפועל נצרת עילית מהפכה ניהולית גדולה. חנן שפגט וצביקה מנשקו, יו"ר ומנכ"ל הקבוצה בהתאמה, שוחררו מתפקידם ובמקומם מונה לתפקיד המנכ"ל סמל הקבוצה(מסתבר שיש כזה דבר), יניב כהן, שפרש לצורך כך ממשחק פעיל. כהן, בן ה-33, נכנס לעניינים מהר, וכבר הספיק למחות כנגד כוונת המשטרה לא לאפשר את קיום המשחק מול מכבי ת"א בעוד כשבועיים במגרשה הביתי של נצרת עילית. החלוץ צ'וקודי אנווגו, שעבר ניתוח בגיד האכילס, סיים את העונה וכנראה גם את הקריירה. במקומו כנראה יובא ממכבי פ"ת קובי רפואה, שהביע עניין בהצטרפות לקבוצה.

    בני יהודה ת"א- מ.ס. אשדוד (שבת, 15:00, בלומפילד)
    השבוע תמה סוף סוף אחת הפרשיות המייגעות ביותר בכדורגל הישראלי השנה(כמעט כמו פרשת אסולין), כשאלון מזרחי השתחרר מהפועל ב"ש וחזר לקבוצת נעוריו, בני יהודה ת"א. מזרחי, שלא צריך להיות גאון גדול כדי לנחש שעד תום העונה יעזוב את השכונה בטריקת דלת, הצהיר שהוא הולך לשחזר את ימיו היפים במקום שבו הוא גדל, וכל הצוות ניהולי-מקצועי בקבוצה הדגיש שלמרות שהיו חיכוכים ומחלוקות, הם נפתרו על מנת שמזרחי יבוא לתת את המנה הקבועה שלו. גם האוהדים התלהבו מהבאת העפיפון והדליקו לכבודו שני רימוני עשן כתומים.
    עוד מיני פרשה במ.ס. אשדוד: לאחר "חוזים ושקרים", הטלנובלה שהסעירה את מקומוני אשדוד, יצא השבוע אושרי אלפסי כנגד יוסי מזרחי, וכמעט הועף מהקבוצה. לבסוף התנצל אלפסי, ומזרחי אמר שמבחינתו הפרשה מחוסלת, אך במידה ואלפסי יתבטא כך שוב בעתיד הדבר היחידי שיהיה מחוסל זה הוא. הבלם יאיר אזולאי, שחזר בקיץ לאשדוד משנת השאלה בהפועל רעננה, עשה אחורה פנה ושוב עבר להורסת העליות הסדרתית. אזולאי לא קיבל הזדמנויות מתחילת העונה, והעדיף לדפוק עונה לאיזה קבוצה בלאומית מאשר להתייבש על הספסל בליגת העל. ההרכב לקראת שבת עדיין לא ידוע- מזרחי מתלבט בנוגע לשלוש עמדות: בקישור ההתלבטות היא בין אייל אלמושנינו שמציג יכולת טובה באימונים לבין הגנאי אנש עזיז. פליקס אבוקה עשוי לאבד את מקומו לטובת עידן שריקי, ועמיר תורג'מן יתחרה על מקומו עם יניב עזרן.

    *פריוויואים נוספים בהמשך*
     
  2. the shark Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/04
    הודעות:
    5
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מתי יהיה המשחק של ב"ש מול פתח תקווה?
     
  3. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    שבת,16:55 , איצטדיון וסרמיל .


    ניר רחמין יחמיץ את המשחק עקב פציעה משונה . כאשר התגלה אצלו פצע במיניסקוס. פציעה שעלולה להשבית אותו חודש שלם.

    מורדי שוורץ תורגל באימון המסכם כשוער ראשון. מאור אלבז הוחזר לסגל . בתחילת העונה נשאל אלבז אחרי שעזב אם יחזור לקבוצה והוא ענה "אם יגידו לך להכנס למערה של נחשים , תכנס ? " התשובה של כולם תיהיה לא,אבל כנראה שמאור אלבז אומר כן.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/10/04
  4. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יתר המשחקים:
    הפועל ב"ש - הפועל פ"ת (שבת, 16:55, וסרמיל):
    שתי הקבוצות מגיעות למפגש לאחר פתיחת עונה זהה פחות או יותר מבחינת מה שקרה על הדשא. שתי הקבוצות עם 5 נקודות (ניצחון, שני תיקו והפסד) ועם הפרש שערים זהה ונייטרלי, כששתי הקבוצות ספגו וכבשו אותו מספר שערים אך העובדה שב"ש כבשה (וספגה) יותר מביאה אותה למקום השישי.
    בבאר שבע ניר רחמין סובל מפציעה ישנה בברך שמאל והוא בספק למשחק, כמו שאמרו, מה שאומר שאם הוא אכן לא יהיה כשיר, יפתח במקומו מורדי שוורץ, שוער המשנה. פבריציו קרבאליו ואלין מינטואן ישובו לקישור לאחר שלא שיחקו בגביע הטוטו, ולספסל יחזרו סתיו אלימלך וקובי ועקנין. יניב אברג'יל יפתח בחוד במקום אלון מזרחי שחתם השבוע בבני יהודה. גם הבלם איגור טומאשיץ', שנבדק חשד לחוזה כפול עמו במודיעין אזרחי, יפתח בהרכב ויפגוש את קבוצתו לשעבר.
    הרכב משוער: מורדי שוורץ, אביתר אילוז, איגור טומאשיץ', עוז יפרח, דדי בן-דיין, פבריציו קארבליו, יניב אלול, רמי אליהו, מינטואן אלין, פמי אופבונמי, יניב אברג'יל.

    בהפועל פ"ת יש בעיה בחלק הקדמי כאשר מנור חסן ושלומי ארבייטמן לא כשירים, לא תורגלו באימון והם לא צפויים לפתוח במשחק. יוקאן הזר יפתח בקישור ואסי טובי יפתח עם יבוריאן בחוד.
    הרכב משוער: רפי כהן, קלמי סבן, דושקו דוריצ'יץ', אבי יחיאל, אדורם קייסי, אייל שן, רנקו באריצ'יץ', יוסי שבחון, האמר יוקאן, אסי טובי ואיליה יבוריאן.

    *לגבי קהל, אשמח לשמוע ממשה אוחיון מה מתוכנן השבוע.

    הפועל חיפה - מכבי ת"א (שבת, 18:30, קריית אליעזר):
    לאחר ההפסד בדלה אלפי מכבי ת"א חוזרת לליגה וצריכה להתרכז במשחק החוץ מול העולה החדשה הפועל חיפה. מכת הפציעות שניחתה על קלינגר תקשה על כך, כשרייס ומישאלוף לא התאמנו ואבי סטרול נטש את האימון באמצעו, והשלושה בספק למשחק נוסף על לירן כהן שסובל מזיהום ברגל. גם תמיר כהן לא כשיר ב- 100% אבל הוא כנראה יפתח בעיקר בגלל המצוקה בקישור האחורי. עקב כך, קלינגר צפוי לפתוח עם הרכב התקפי יותר בקישור כשלירן כהן יוחלף כמו בטורינו ע"י אלי ביטון וגם לעובד, דגו ובונפלד סיכויים להתברג ל-11 הפותחים.
    בהפועל חיפה אושר התקציב והרכישה של יואב כץ סוף סוף. התקציב יעמוד על 10 וחצי מיליון ש"ח. ניר לוין עשוי לפתוח עם אותו ההרכב שלפני שבועיים סיים בתיקו מאופס בנצרת עילית, וינסה להפתיע את סגנית האלופה בתקווה שההרכב החסר יעזור והסוויץ' מאירופה לא יעשה כראוי.

    מכבי פ"ת - מכבי חיפה (ראשון, 20:30, פ"ת):
    קרב המודחות מאופ"א יתרחש כבר במחזור הקרוב. שתי הקבוצות הודחו בצורה משפילה ביותר מגביע אופ"א כשפ"ת ספגה 5-0 בהירנביין וחיפה 2-0 בדניפרו. יחי ההבדל הקטן ובליגה שלנו שתי הקבוצות מובילות את הטבלה, 10 נקודות לחיפה ו- 8 לפ"ת. פ"ת תנסה להתאושש מהמשחקים האחרונים בהם סיימה ב 0-0 באשדוד ומהתבוסה בהולנד, ומכבי חיפה תנסה לשכוח את מה שקרה באצטדיון המטאור ולדהור לעבר אליפות רביעית ב-5 שנים (לאחר שלא תוטרד יותר בענייני אירופה) ולהמשיך את היכולת מהמשחק האחרון בליגה מול הפועל ת"א (1 - 0).

    שיבוץ שופטים למחזור הקרוב:
    (אייל צור ובן חמו שוב לא שובצו לליגות הבכירות)
    מכבי פ"ת - מכבי חיפה: אלון יפת
    הפועל ת"א - נצרת עילית: חיים יעקוב
    בני יהודה - מ.ס. אשדוד: לירן וקסברגר
    הפועל חיפה - מכבי ת"א: שי שטרית
    הפועל ב"ש - הפועל פ"ת: אסף קינן
    בני סכנין - בית"ר ירושלים: מאיר לוי.
     
  5. Apu Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/04
    הודעות:
    3,085
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש להפועל חלוץ חדש.. נראה אם הוא טוב.
    לדעתי גילי צריך להוציא את אוגבונה מההרכב ולשים בחוד 2 חלוצים-החדש וואלדיירו
     
  6. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איזו התאחדות מטומטמת יש לנו!!!!!!!!!!!
    איך שחקנים יכנסו לכושר בקבוצות הקטנות אם:
    מחזור 1
    מחזור 2
    מחזור 3
    פגרת נבחרת
    מחזור 4
    פגרת יום כיפור
    מחזור 5
    פגרת נבחרת
    מחזור 6
    http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/bduh.Xxx
    שיעשו משחקי אמצע שבוע, הרי בגביע הטוטו תמיד משחקים עם המחליפים.
     
  7. Apu Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/04
    הודעות:
    3,085
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה רק בחגים, הסיבוב השני למשל עובר חלק שבוע שבוע.
     
  8. שגיא Guest

    באמת גל, מה קרה?

    משחקי הנבחרת זה דברים שלא קשורים ללוח הזמנים של הליגה וצריך להתחשב בזה. יתרה מכך, יום כיפור נפל על יום שבת, אז מה ציפית? שיעשו בימי שלישי משחקים כאשר לשליש מהקבוצות יש משחקי גביע אירופה יומיים אחרי זה? תקופת החגים היא תמיד בעייתית בנושאים האלה.
     
  9. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תראה, מאחר והמתחרות העיקריות שלנו באירופה (שיש לנו סיכוי לנצח) באות מליגות שבהן משחקים כבר 20 מחזורים (נורווגיה) או שהליגה קרבה לסיומה (אוקראינה), קבוצות כמו מכבי פ"ת וחיפה מגיעות מולן לאחר ששיחקו במקרה הטוב 5 משחקים רשמיים בליגה. לכן לדעתי יש מקום להתחיל את הליגה מוקדם יותר, ולשחק באמצע השבוע גם בהתחלה כדי שיכנסו לכושר, ואחר כך שיעשו מצידי פגרת חורף אם הליגה "מתקדמת מדי". אם אני לא טועה קיימת הצעה כזו.
     
  10. שגיא Guest

    הנקודה היא שמצב כזה יכול ליצור עומס מיותר כבר בהתחלה. צריך להיכנס איכשהו לכושר, אבל בתחילת העונה הכושר בכל מקרה לא גבוה ולכן צריך הדרגתיות מסויימת. אני לא רואה איך משחקי אמצע שבוע בתחילת העונה עוזרים. זה רק יזיק יותר.

    חוץ מזה, השיקול של לא לעשות מחזור אמצע שבוע הוא גם כלכלי. מספר האוהדים יהיה נמוך בהרבה. בכל אופן, זה לא הנושא פה.
     
  11. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    טוב מזרחי הלך נשארנו עם אברג'יל ואני מקווה שגוטמן יזרוק קצת למגרש את ינון ברדה ויתן לו דקות משחק אפילו על חשבון שבהתחלה לא ילך לו, לטווח הרחוק זה רק ישתלם לנו וזה כנ"ל לכל שחקני הבית הכישרוניים שגוטמן לא ממש שם עליהם חוץ מאביתר אילוז.

    אברג'יל חלוץ יותר מדי של מצבי רוח אבל עדיין אני מאמין שאפשר לסמוך עליו בהתקפה ויחד עם פמי שראינו ממנו דברים טובים נגד מכבי ת"א אני מאמין שעדיין יש לנו התקפה טובה שמסוגלת להצעיד את הקבוצה לצמרת הטבלה. משחק לא קל מחר, הפועל פ"ת קבוצה עם שחקנים טובים ולמרות חיסרונו הצפוי של חסן יש לה התקפה לא רעה. אבל אני חושב שזה לא אמור לשנות לנו. משחק בית נגד קבוצה כמו הפועל פ"ת צריך להיות שלנו ולא משנה עם איזה שחקנים תעלה פ"ת. אנחנו צפויים שוב לראות אצטדיון די ריק בגלל מחאת האוהדים ואני מקווה השזה לא ישפיע יותר מדי על השחקנים. אני רוצה ניצחון.
     
  12. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עם מתכונת שידורים דפוקה כמו שיש אצלנו בליגה,יהיה קשה לקיים שני
    מחזורים בשבוע.
     
  13. rami87 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/5/03
    הודעות:
    448
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עם מתכונת שידורים דפוקה כמו שיש לנו אני בכלל לא מבין איך אנשים מצליחים לעקוב אחרי ליגת העל.

    פעם היו זמנים שישבתי וראיתי את משחק השבת בערוץ 2 ומיד אחרי זה (ואחרי החדשות נראה לי) הדקה ה-91. אחרי זה היה "שער חמש", שהוצגה בצורה מעולה על ידי הצוות של ספורט5. בנוסף עוד נתנו לנו תוכניות כמו "אופסייד" עם ספי ריבלין, אם מישהו פה עוד זוכר.
    ומה נשאר לנו עכשיו? אחרי אין שידור נותנים לנו את האין סיכום מחזור הזה, "הראשון בשער" עאלק.

    בקשר לליגה, אני חושב שהיא נגמרה אתמול, במשחק של מכבי חיפה בדנייפרופטרובסק.
    אגב, דנייפרופטרובסק, קבוצה מאוד נחמדה, אבא שלי היה בעל מנוי למשחקי הקבוצה באצטדיון המטאור בשנות ה-70-80. הקבוצה הזאת זכתה אפילו באליפות ברית המועצות. שום דבר באצטדיון לא השתנה חוץ מזה שהחליפו את טראסות הבטון ביציעים, בכסאות פלסטיק.

    בגלל שמכבי חיפה גמרה את הסיפור שלה באירופה, ובעוד שבוע-שבועיים צריך לחזור גם ג'ובאני רוסו, אני לא רואה הרבה סיכוי לאיזשהי קבוצה בליגה אפילו לאיים על מכבי חיפה.

    הפועל תל אביב עסוקה במאבקי ירידה, מכבי תל אביב לא מספיק חזקה וגם אם כן יש לה את הצ'מפיונס ליג עד החורף, דבר שלא יתן לה להיות מרוכזת במאת האחוזים במשחקי הליגה. בית"ר ירושלים, קבוצה שיש לי הרבה מאוד סימפטיה אליה, אני טוען שהאוהדים שלה הם היחידים בארץ שבאמת יודעים להנות מכדורגל, לא מקבלים כדורגל מהקבוצה שלהם בכלל (למרות שהגול של נימני עם העקב שווה עונה שלמה של משחקים בארץ). באר שבע גם היא בדרך לרדת ליגה, הפתח תקוואיות לא מספיק רציניות כדי לאיים על חיפה והאדומים מחיפה עסוקים מידי בלא לקרוס כלכלית מאשר בלעשות משהו בכיוון הצמרת. כמה שידוע לי דיי גמרנו את כל הקבוצות בליגה, לא?

    אז נכון שחיפה היא לא חיפה של פראליה, ז'וטא ויעקובו. גם שחקנים כמו בניון מזמן לא ראו שם וג'ובאני רוסו הוא עדיין הסיבה היחידה לשלם על כרטיס ולא להתפלח לאיזה חבר לגג אחד הבניינים בקרית אליעזר. חיפה לא תדרוס את הליגה ב-50 הפרש, היא גם לא תנצח יותר מידי משחקים 4-0, אבל אני לא רואה קבוצה שמונעת ממנה לקחת בביטחה את תואר האליפות, בלי להזיע יותר מידי.
     
  14. Apu Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/04
    הודעות:
    3,085
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בולשיט-חיפה לא כזאת חזקה.
     
  15. rami87 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/5/03
    הודעות:
    448
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא נראה לי שאמרתי באיזשהו מקום שחיפה כל כך חזקה, אבל מה שכן, היריבות שלה כל כך חלשות. מספיק להציץ בסגל של מכבי פתח תקווה או אשדוד כדי להבין למה מכבי חיפה תיקח אליפות השנה בלי להתאמץ. מי ימנע מחיפה אליפות? סולי צמח? אושרי אלפסי?