צעירים חסרי כח - הנהלה חסרת מח

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Rosner, ‏17/11/14.

  1. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    בהיעדר דיון לשטוטגארט ראיתי לנכון לפתוח את הדיון הנ"ל, תקראו לו סקר, תקראו לו דיון, תקראו לו הוצאת תיסכול, אשמח קצת לשמוע את דעתכם על הנפילה של האלופה מ 2007.

    זה שנים מנסים בשטוטגארט לשחזר את פרוייקט "הצעירים הפראים" שהוביל את השוואבים לשנים היפות שלהם בעשור הראשון של המילניום החדש, בין היתר לתואר האליפות ולסכומים יפים שהניבו מכירות של הכוכבים.
    אלא שמאז הכל נתקע, הניסיונות לשחזר את ההצלחה נכשלו, הגיעו שחקנים בסכומי עתק (מריקה ב 7 מיליון, קוזמנוביץ' ב 8) הובאו מנג'רים חסרי ניסיון והבנה, מאמנים באו והלכו והשיא שנה שעברה בו עבדו בקבוצה לא פחות משלוש מאמנים ובקושי רב הקבוצה שרדה.
    השנים שבהן עוד כולם קיוו שצריך רק זמן ושבונים פה משהו לטווח הארוך כבר מזמן תמו להם, כמו גרף שעולה ויורד בקביעות (איפשהו באמצע) ומזה שנים רק במגמת נסיגה.
    האשליה וסיפורי האגדה שהאחראים מנסים לספר ממזמן כבר לא מוצאים יותר אוזן קשבת ואפילו הצעירים שאמורים להוציא את הקבוצה לדרך חדשה לא מצליחים להתקדם ונתקעים במקום ולרוב אפילו נופלים ביחד עם הקבוצה
    מה עושים?
    לאוהד לא נשאר הרבה אלא רק לצפות בתהליך ההרס העצמי שראשי הקבוצה לא מסוגלים להבין וללמוד ממנו. מזה שנים מקבלים תפקידים בכירים אנשים לא מתאימים, אם זה ברמה המקצועית או ברמה הכלכלית או כמו שכריסטוף דאום מאמן העבר אמר לאחרונה " אתה לא יכול לקחת בן אדם שלא מכיר את VFB שטוטגארט, לא מבין איך המועדון הזה בנוי, על איזה ערכים הוא מושתת ולתת לו את כל הכלים להוביל את המועדון הזה לדרך אחרת ולא הגיונית".

    גם לי לקח הרבה זמן להבין, אבל היום בשיא הפסימיות ההרגשה שהעונה זה העונה שהקבוצה יורדת ליגה. כי ראשי המועדון ממשיכים כל יום באשליה, מנסים כל הזמן לספר לנו על מציאות שלא קיימת וממשיכים כל יום לקחת החלטות שגוייות.

    אני יודע שאין לי כייס, אבל אני יודע שטמון בקבוצה עדיין המון פוטנצייאל, הרבה מעבר למה שהמיקום הנוכחי שלה מראה, אני גם יודע שלא המאמן הוא האישיו כמו שנוכחנו שנה אחרי שנה לראות, ברור שצריך מנג'ר רציני, ושצריך להעיף מספר אנשים בראש הפירמידה, אבל קשה, עד בלתי אפשרי להבין איך אפשר כל הזמן לבעוט בדלי.
    עד מתי?
     
    VAR ו-Franco אוהבים את זה.
  2. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    הדבר המוזר הוא שמול שלושת הגדולות (באיירן, דורטמונד, לברקוזן) שטוטגארט שיחקה מצוין (מינוס המחצית הראשונה מול לברקוזן) ונתנה הופעות די מכובדות (הפסידה רק לבאיירן באליאנץ ולא קיבלה בראש כמו רוב הקבוצות בבונדסליגה). גם אם מחשיבים את מנשנגלדבאך לאחת הגדולות אז השוואבים סיימו שם בתיקו במחזור הפתיחה. יש שם בעיה מנטאלית, כאילו יותר נוח להם להגיע אנדרדוג ולעקוץ במתפרצות אבל ברגע שהם צריכים ליזום הם חוטפים בכמויות לא הגיוניות ולא משנה מול מי.

    בלי להשקיע יותר כסף מקבוצות הבטן שטוטגארט תתקשה להתרומם (7-8 מיליון בימינו זה ממש לא סכום עתק). מקווה שבסוף יגיע לשם האדם הנכון שיעשה סדר. המועדון הזה די קרוב לליבי.
     
    Rosner אוהב/ת את זה.
  3. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    רציתי לשאול אותך שאלה רוזנר. מה מסבירים/מספרים/מתרצים בהנהלה שלכם?

    לעניין עצמו.
    כל הדרך של שטוטגרט מוטעית. מאז אותה אליפות ועד היום.
    על הצורה בה הקבוצה איבדה את השחקנים הנהדרים שהיו לה (באשמתה הישירה) כבר כתבתי והבעתי את דעתי יותר מפעם אחת. וזה מה שהביא להדרדרות. הבעיה היא שהמועדון לא מצליח לצאת מההדרדרות הזו. ולטעמי בגלל גישה מוטעית לחלוטין לטיפול בבעיה. בשטוטגרט לא היתה סבלנות וניסו קיצורי דרך. מהרגע שהבינו (ואולי זו הבעיה שלא הבינו) שהם טעו ושהם במצב לא טוב הבניה חייבת להיות איטית. לשטוטגרט מחלקת נוער נהדרת וגם כמה שחקנים סבירים בקבוצה. היו צריכים ולוותר על רכש "נוצץ" (יחסית, כמובן) ולשים מטרות קטנות. לא לחפש להגיע למקום 6 - 8 בטח לא יותר. ההחלטה הייתה צריכה להיות בונים את הקבוצה מ - 0 על בסיס הנוער כשהמטרה היא מקום 13 לשנתיים הראשונות, 11 לשנתיים שאח"כ וכן הלאה. ולא להתפתות גם אם בשנה מסויימת מקדימים (אפילו בהרבה) את היעד. כל זה תוך כדי חתימה על חוזים ארוכי טווח עם השחקנים הצעירים.
    רק ככה אפשר להחזיר עטרה זו ליושנה. כל דרך אחרת עם שחקנים כמו מקסים וכאלה סופה איפה שהקבוצה נמצאת היום.
     
  4. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    אני אתייחס לדברים שנרשמו כאן:

    SoloConTe
    על הנייר הקבוצה נתנה משחקים לא רעים מול הגדולות, רק ש...
    מול באיירן במשחק הכי חלש שלהם אולי השנה הם לא היו אפילו קרובים לאיים על הניצחון הבווארי. דורטמונד, מזה שנים שטוטגארט (וגם המבורג) היא הסוס השחור של דורטמונד ומול לברקוזן קשה לתאר מה הלך שם כי בדיעבד כבר במחצית היה אמור להיות 1-6 או משהו דומה ומזה שטוטגאראט לא היתה חוזרת.
    מול גלדבך היה הופעה סולידית.

    וכן יש בעיה מנטאלית אבל אני חושש שגם פה קצת נותן למספר שחקנים יותר מדי קרדיט ועשה מספר טעויות שעוד החמירו את המצב:

    אולרייש: אין ספק עשה המון שטויות אבל המחליף של קירשבאום עוד יותר גרוע. היה ניסיון שבמקום לייצב את ההגנה החמיר עוד יותר את הבעיה ולראיה הקבוצה סופגת בסיטונאות (ההגנה הכי גרועה בליגה).

    גרוזו: סטיבנס שנה שעברה זרק אותו למערכה במה שהתברר כמהלך מנצח במיוחד ליציבות של ההגנה. הטעות שלו בברלין (שלא היתה טעות שלו אלא של השופט) גרמה לפה להפסיק להאמין בו ומאז הוא לא משחק.
    במערך הנוכחי אין לקבוצה קשר אחורי שיביא שקט להגנה, אוראו ממש, אבל ממש זה לא זה.

    גנטנר: נכון הוא וותיק בקבוצה צעירה, נכון מדי פעם הוא גם לא רע, אבל הוא לא מתאים למערך ולבטח לא ראוי לתפקיד הקפטן ולא רק מהשנה.

    המערך: במקום לשים דגש על ההגנה, פה מתעקש לשמור על הפרות הקדושות שלו.
    כך לדוגמא הוא מהלל את אוראו ומתחנן שישאר בקבוצה גם במחיר של שליפת מזומנים למרות שזה עד עתה לא הראה כמעט כלום פרט לטעויות.
    ההגנה לא עומדת, הקישור לא מתואם. והחלוץ... מסכן החלוץ.

    וזה רק על קצה המזלג: זה שהשחקנים לא רעים אפשר לראות ברגע שאלו יוצאים למשחקי הנבחרות.
    פתאום לייטנר נפלא ב U21, רודיגר יציב בנבחרת פאקינג גרמניה, מקסים נהדר ברומניה ואפילו איביסיביץ' מביא תפוקה בבוסניה.
    הבעיה היא בשטוטגארט, במערך, בעובדה שאין משהו או מישהו שילכד, סוג של פייטר כזה מאמן על המגרש (כמו אלונסו לדוגמא או כל אחד שמאחד את התלכיד).

    נדב,
    סתם שאלה מה יש לך נגד מקסים? בקבוצה מתפקדת הוא לטעמי הסקורר (שערים = בישולים) הכי טוב שיש לקבוצה. הבעיה היא לא הוא או שחקנים מהסוג שלו. הבעיה שכל שנה לא מביאים את השחקנים הנכונים! השנה ההגנה, כבר שנה שעברה ראו את הבעיה, גרוזו עזר לבלום את הבעיה אבל היה צריך להביא עוד שחקן אחד דומה לו (גרזן) שיהיה אלטרנטיבה לילד ולא פרימדונה א לה אוראו (לפחות בנתיים). רודיגר צריך ליידו שחקן ותיק ומנוסה שיהפוך אותו ליותר טוב, שוואב ונידרמאייר הם יותר מדי פרווה והופכים אותו ואת ההגנה לעוד יותר חסרי ביטחון.

    במקום להשקיע על קוסיץ' 6 מיליון יורו (למרות שהוא שחקן לא רע) היו צריכים להביא בלם וקשר אחורי ברמה.
    גם אולרייש הוא בעיה והפיתרון הוא לא קירשבאום אלא כל שוער אחר, גם אם זה אומר להביא את מולר לדוגמא שהיום בבאיירן ולשים אותו לפני אולרייש.
    סוון משום מה אחרי פתיחה טובה בעונה שעברה בירידה חדה.

    ההנהלה
    מדובר בצוות של כסילים שנבחר ובצוות של כסילים שבוחר כל פעם את הנושים השגויים.
    הנשיא הקודם מאווסר והנוכחי וואלר צריכים אולי לעבור תחום, כדורגל הם לא מבינים. בוביץ' ממזמן כבר היה צריך לקבל אדום, ההידרדרות היתה יכולה להמנע בכמה צעדים סיכונים שכוללים בין היתר שילוב של אנשים עם ידע בכדורגל וניהול קבוצות (כמו בדורטמונד). כבר לפני שנתיים היו צריכים לדוגמא לנסות להביא את היידל ממיינץ. אבל לא עשו!
    והתוצאה בן אדם עם אפס מושג בניהול קבוצת כדורגל ובקבלת החלטות שגוייה (עד היום אף אחד לא מבין את הארכת החוזה של ודאד איביסיביץ' שגם ככה היה לו חוזה עד 2016, לא שהוא רק הבעיה, אבל הוא בהחלט בעיה וסרטן לקבוצה ועל זה קיבל עוד כסף) כמו גם בניהול שגויי של רכש והבנה מה טוב לקבוצה.
    מה ההנהלה אומרת? הם חיים עדיין בללה לנד נדב, הם עדיין בטוחים שהשמיים כחולים ושכל שני וחמישי יש קשת וענן.

    ועד כמה הם באשליה אפשר לראות את ההשתהות בעניין המנג'ר החדש.
    צריך בעל בית חדש שידפוק על השולחן ושיוביל מהפכה שתחזיר את הקבוצה לדרך בבונדסליגה ולא להמשיך במסלול התלול לליגה השניה.
    הם מקווים שהפיתרון הוא פה פלוס שניידר (עוד אחד בלי הרבה מושג בכדורגל אלא בעולם השיווק).
    וגם פה שאני עדיין מחזיק ממנו צריך להתעורר ולשפוט שחקנים על פי היכולת שלהם ולא על פי ההערכה שלו כלפיהם הוא השם שלהם.
     
  5. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אין לי כלום נגד מקסים. סתם שחקן בינוני שלא שווה את הכסף הגדול (יחסית) ששולם עליו ולא יכול להוביל קבוצה. במקום הכסף שהוא עלה ועולה היה אפשר להעלות שני שחקני נוער או להביא שני שחקנים צעירים עם שם פחות מפוצץ (שוב יחסית). העובדה היא שלא רק אני אלא לפחות שני מאמנים חושבים ככה והוא כבר מזמן לא שחקן הרכב. בטח לא הכוכב של הקבוצה.
    למעשה כל מה שכתבת מצביע על הבעיה של המועדון. גם אתה בא בטענות לשיטה, אבל הבעיה היא שכל כך הרבה מאמנים וכל כך הרבה שיטות היו בכמה שנים האלה וכלום לא הצליח. זה, לדעתי, מצביע על הבעיה האמיתית. והיא כמו שכבר כתבתי בשורש. בתפיסה מוטעית. ובדיוק כמו שציינת. ההנהלה חושבת שהשמש זורחת וחושבת שהקבוצה אמורה להתמודד על אירופה. ולצערנו זה לא המצב. הקבוצה צריכה לבנות את עצמה מאפס. ממש כמו מועדון קטנטן עם המון המון צעדים ושלבים.
     
  6. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    מסכים איתך חוץ מהשורה על מקסים.
    והוא עלה 750 אלף יורו.

    אולי אתה מתבלבל עם קוסטיץ'...
     
  7. AFCA Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/09
    הודעות:
    1,447
    לייקים שהתקבלו:
    281
    אם כבר מדברים, אז איך קוסטיץ' התאקלם?
    בתקופתו בהולנד היה אחד השחקנים הטובים בליגה ו6 מ' יורו עבורו נראה כמו מחיר סביר ל2 הקבוצות. העניין שכבר בזמנו לא חשבתי שהליגה הגרמנית היא המתאימה עבורו.
     
  8. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    רק משהו ששכחתי לציין שטוטגארט מציגה את הקבוצה הצעירה בליגה. זה אומנם משהו חיובי, אבל בקבוצה חולה גם צעד חיובי יכול להיות שלילי במיוחד שצריך שחקנים עם ניסיון דווקא עכשיו.

    @AFCA
    לגבי קוסטיץ', כישרון יש לילד, יכולת טכנית לא רעה גם, אבל ראיית משחק לקוייה וגם יותר מדי אגואיסטיות. נכון לעכשיו קשה להגיד שהשתלב, אבל שוב בקבוצה מתפקדת אולי זה יראה אחרת.
     
  9. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    דווקא את המשחק מול באיירן יצא לי לראות (בפאב בעיירה קטנטנה ליד פפורצהיים אם אתה מכיר) ועד השער של גצה שטוטגארט הייתה לא פחות מסוכנת. אחריו זה היה נראה כאילו שטוטגארט תהיה מוכנה לחתום על הפסד מינימלי, לא היו יותר מידי הזדמנויות לשתי הקבוצות וזה משהו חיובי כשמדובר במשחק הכי קשה שיש באצטדיון הכי קשה שיש.

    אולי הגיע הזמן שפה יתחיל להבין כבר עכשיו שלא רק מול קבוצות כאלה הוא אמור לבוא בגישה של אנדרדוג אלא לכל משחק, להתחיל לשחק "מכוער" ולגרד נקודות, כי אם הוא יבין את זה רק עם הכניסה לשליש האחרון של העונה זה כבר עלול להיות מאוחר מידי.
     
  10. Ralph-Lauren 1909 היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/9/06
    הודעות:
    4,959
    לייקים שהתקבלו:
    197
    דיון מהנה יש לומר.

    שטוטגארט היא קבוצה שיש לה כל כך הרבה מה לתרום לכדורגל הגרמני במיוחד עם כמות הצעירים שמייצגים את הקבוצה בבמה העולמית. אני חושב שהאופי שהקבוצה בנתה לה בשנים האחרונות זה פשוט אופי של לוזרים וחבל. אני חושב שההנהלה עשתה המון טעויות בהתנהלויות שלה עם הרכש, הצוות המקצועי והקבוצה הקיימת. אם נסתכל על שחקנים, אחד אחר השני נגלה פוטנציאל עצום ביכולות של השחקנים. אולי הדבר הטוב שיקרה לשטוטגארט זה ירידה לצורך בנייה מחדש והתרעננות קצרה מהליגה הבכירה. למרות הכל בשטוטגארט לא ירצו דבר כזה ולכן המהפך שצריך לקרות בשטוטגארט הוא מיידי וצריך להתחיל כן, מעמדת המאמן שהגיע מפרנקפורט וחשב שיוכל לעשות עם שטוטגארט יותר מאשר עם איינטרכט, אך התוצאות מדברות בעד עצמן. השינוי חייב להתחיל מהמאמן. ויש מאמן שמאוד מתאים לשחקנים צעירים ולא כוכבים נוצצים - תומאס טוכל !!!
     
  11. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    ארמין פה התפטר משטוטגרט. בדיוק הבעיה של המועדון. 0 סבלנות. ככה אי אפשר לבנות שום דבר. ככה יכולים לפעמים להצליח איכשהו לצוף מעל למים.
    אני לא הייתי מקבל את ההתפטרות שלו ומשאיר אותו עד סוף העונה הבאה לפחות. גם אם ירדו ליגה.
     
  12. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    הוא לא רצה נדב, הפעם המועדון לא יכל לעשות כלום. האמת שהוא גם יודע שהוא עשה המון טעויות. אולרייש היה חייב להשאר מספר 1, קליין המגן הכי טוב פתאום בספסל, רומאו שלא עשה כלום באנקר בעוד גרוזו רק שחקן פוסטר. אמונה עיוורת בקוסטיץ׳ והרניק או איביסביץ׳ וכו. מה שאותי תיסכל שהוא לא ממש למד מטעויות. עכשיו צריך מאמן כמו סטיבנס ולא שוב מאמן. סוג ד כמו שניידר! הלוואי סורג מפרייבורג.

    יוני, טוכל לא רואה את שטוטגארט ממטר! יהיה לו אופציות הרבה יוצר טובות לצערי.


    אתמול אגב השופט אחראי עיקרי להפסד. לא פעמיים צהוב במקרה הגרוע צהוב ובחיים לא פנדל. שאתה אבל למטה הכל גם פועל נגדך.


    Gesendet von meinem iPhone mit Tapatalk
     
  13. Ralph-Lauren 1909 היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/9/06
    הודעות:
    4,959
    לייקים שהתקבלו:
    197
    קודם כל זו ברכה שארמין הלך !!! לירן, אני לא בטוח שיש לו אופציות טובות יותר. הוא היה מועמד מוביל לשאלקה שלא לקחו אותו (טיפשים), ואני חושב ששטוטגארט תהיה מתאימה לו כמו כפפה ליד.
     
  14. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    לירן, שום מאמן לא יציל אתכם. מקסומים זה יהיה פלסטר ותינצלו שוב ובשנה הבאה עוד פעם.
    בשביל זה היה אסור לתת לפה ללכת. היו צריכים לשבת איתו ולהגיד לו "לא באת לעונה ולא באת כדי להגיע לאירופה. באת להרבה זמן ולהניח תשתיות, גם אם זה כרוך בירידה לליגה השניה (מה שלדעתי לא יקרה אם סבלנות). באת להגיע למקום 13 השנה ו - 10בשנה הבאה."
    שים לב, כל שנה יש לך טענות על איוש העמדות. מי משחק ואיפה. וזה כבר המאמן השישי או השביעי רק בשתיים וחצי עונות האחרונות. מסקנה - לא זו הבעיה. לא 6 - 7 מאמנים עיוורים ורק רונזנר או נדב רואים.
    שוב, כל מי שתביאו בקונספט הזה יציל אתכם ורק תשים לב שבכל שנה המצב מחמיר. חבל.
     
  15. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    זה נכון ולא נכון נדב.

    קודם כל יוני טוכל כנראה הולך ללייפציג החל מהעונה הבאה.

    לגבי פה, אני לא הייתי מתנגד שישאר.
    אבל הוא לא רוצה. במסיבת העיתונאים היום הוא היה עם דמעות מה שמעיד אולי על בעיות פרטיות, כי לא מזמן הוא אמר שלוותר לא אופציה וכמה שעות אחרי המשחק הוא שמח על המשחק של אולרייש וקבע שהוא ובאומגרטל הצעיר באנקרים בהרכב וכמה שעות אחרי זה הוא מתפטר.
    יש עוד משהו שאנחנו כנראה לא יודעים.

    נדב, בא נעשה לרגע בריין סטורמינג על המאמנים האחרונים
    באבל: עונה ראשונה פנטסית, עונה שניה איבד את הדרך שאותה לא מצא בנתיים באף קבוצה
    גרוס: עונה ראשונה פנטסית, עונה שניה איבד את הדרך שאותה לא מצא בנתיים באף קבוצה
    לבדיה: היתה אצלו תחושה של מיצוי, אבל אין ספק שהוא לעומת הבאים אחריו היה עילוי סך הכל שנתיים וחצי לא רעות עם עליות והורדות, רק שהוא לא מוכן היה לאמץ את הדרך של ה"צעירים הפראים".
    קלר: לא מאמן גדול
    סטיבנס: עשה עבודה מצויינת, ייצב את הקבוצה ופתאום שטוטגארט היתה לא רעה בכלל. הוא אבל לא רצה להשאר
    פה: עשה עד עכשיו כמעט כל טעות אפשרית (ציטוט שלו מהיום), עזב ככל הנראה בגלל סיבות אישיות

    מסקנה: גם המאמנים שהיו פה בשנים האחרונות פרט ללבדיה אולי ופה לא היו מאמנים מתאימים.

    מה שמוביל לעניין המנג'ר שזה בעייני האישיות הכי חשובה כרגע, שני המנג'רים האחרונים היו גרועים. עם מנג'ר טוב יבחר מאמן הולם, יבנה קאדר ראוי והנה דרך חדשה.

    שימו לב שבנתיים אין לקבוצה לא מנג'ר ולא מאמן...קיצר המצב על הפנים במיוחד שמקבל ההחלטות היחידי כרגע הוא וואלר שאין לו מושג והוא מקבל עצות מיואכים שניידר שגם לו אין מושג.