בני סכנין והטקס לבשארה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י EuropeGuy, ‏21/10/14.

  1. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    אז בזמן שהיתה פגרת פורום קרו כמה וכמה דברים בכדורגל שלנו, חלקם טובים יותר חלקם פחות. בשבת האחרונה, קבוצת בני סכנין קיימה לפני המשחק מול הפועל תל אביב טקס הוקרה למתווכים פיננסיים שהצילו להם את העונה, כדברם. אחד מהם היה עזמי בשארה, ח"כ לשעבר, שחשוד על ידי המדינה בריגול ועזרה לחיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה. בשארה נמלט מעמידה לדין ושוהה כיום בקטאר.

    מנהלת הליגה זועמת על סכנין שלא יידעה אותה על כך שיערכו טקס שאדם כמו בשארה יהיה חלק ממנו. בין היתר פורסם שבדף שסכנין הציגה למנהלת הליגה שנדרשה לאשר את רשימת יקירי הטקס, השם של בשארה לא הופיע, כך שהיא חושדת שסכנין העלימה את השם שלו בכוונה תחילה כדי לעקוף יוזמת ביטול הטקס. מאז פורסם המקרה ועורר זעם ציבורי, סכנין מהצד שלה מנסה להתגונן וטוענת שהכל נעשה בתום לב, ושבשארה לא הופיע ברשימה כי הוא לא היה אמור מימלא להיות על כר הדשא במהלך הטקס, וזה שהיה אמור לקבל את מגן ההוקרה בשמו כן הופיע ברשימה.

    השאלות שעולות לדיון הם בעיקר, האם קבוצת בני סכנין צריכה בכלל להיענש, ואם כן עד כמה בחומרה. כמו כן אפשר לדון גם על הטענות של כל צד, המנהלת ובני סכנין, וגם על הטענות שהציבור דורש לדעת, איך יתכן שקבוצה ישראלית מתעלמת מהרקע של אדם כמו בשארה ועוד רואה לנכון לערוך לכבודו טקס. והאם מצד המנהלת, נכון להצמד להוראות התקנון בנוגע לענישה או שמא יש להפעיל שיקול דעת נוסף, מתוך הבנת הרגישות של הדבר.

    מוזמנים לשתף את הדעות שלכם.
     
  2. Echte Liebe Member

    הצטרף ב:
    ‏11/4/13
    הודעות:
    468
    לייקים שהתקבלו:
    2
    מן הסתם סכנין גם בחרה לקיים את הטקס במשחק נגד קבוצה שאוהדיה ידועים כ"שמאלנים, עוכרי ישראל" ולא נגד קבוצה אחרת. אני תומך בקריאות לתת עונש גדול לסכנין, אבל די ברור שהעונש שהם יקבלו זה מקסימום 75 אלף ש"ח קנס מבית הדין וגם הכסף הזה יגיע מקטאר כמו שהם בעצמם אמרו. אני בכל זאת מקווה שהם יקבלו עונש הרבה יותר גדול אבל זאת גם פאשלה די גדולה של מנהלת הליגה כי הם לא היו אמורים לאשר את הטקס הזה עד שהיו יודעים למי הוא מכוון.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  3. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    מה הפועל קשורים לעניין הזה? אם כבר הם חיכו לארח משחק מול קבוצה גדולה שמשודר בטלוויזיה.

    אין שום סיבה שסכנין יקבלו יותר מקנס כספי.
     
  4. bvb_fan Kevin Großkreutz

    הצטרף ב:
    ‏10/7/12
    הודעות:
    294
    לייקים שהתקבלו:
    48
    גם אני חושב. גזענות ביתרית לא טובה יותר.
     
  5. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    ציפיתי לתגובה כזו. תסביר לי בבקשה באיזה חוט אתה משתמש כשאתה קושר בין שני הדברים.
     
  6. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    בעולם אוטופי הייתי בועט אותם מהליגה לקטאר.
    בעולם המציאותי הייתי לוקח להם כל אגורה שהקטארים מכניסים להם ותורם אותם לעמותות נזקקות
    יריקה כזאת על המדינה שמממנת אותם, איכס
     
  7. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    לי יש הרגשה שהקיצונים משני הצדדים רוצים רק לחמם את האווירה. מה שלדעתי הכי חשוב מכל הפרשה זה שאם רוצים לקיים טקסים צריכים קודם לקבל אור ירוק מהמנהלת. מצדי שיקיימו טקס לבאבא בובה, אבל האישור צריך להתקבל לפחות 24 שעות לפני המשחק.

    דבר שני, סכנין לדעתי ידעה מצוין למה הטקס הזה מוביל. בעיניי אין שום אפשרות למנוע מהקבוצה לקבל כסף מקטאר, אבל מי שארגן את הטקס הזה יודע מצוין מיהו עזמי בשארה. בסה"כ מדובר בטקס מטומטם שרק התבצע בגלל לעשות פרובוקציה, אבל בלי חוקים ברורים של המנהלת בפעם הבא הם יכולים לתת תמיכה פומבית בחמאס. בעיניי גם טקסים בשביל חיילים מיותר לגמרי כי אם רוצים או לא, הציבור הערבי חושב טיפה אחרת על חיילי צה"ל מאשר אנחנו.

    אני מקווה שהמנהלת תחליט שטקסים ייערכו רק בשביל שחקני עבר או מקרה מוות מיוחדים כמו ראשי ממשלות ונשיאים.
     
  8. bvb_fan Kevin Großkreutz

    הצטרף ב:
    ‏10/7/12
    הודעות:
    294
    לייקים שהתקבלו:
    48
    בחוט של זה שמנפחים את הפרשה הזאת למרות שאף אחד לא אמר מילה שדגלים כהניסטים ענקיים מונפים ביציע. זו גזענות וזו צביעות.
     
  9. סגול בדם Member

    הצטרף ב:
    ‏23/1/13
    הודעות:
    1,576
    לייקים שהתקבלו:
    359
    אם יש דבר שמרגיז אותי במגזר הערבי {לדעתי הם הבעיה הכי גדולה שלנו אבל זה לא קשור } זה גורם ההפתעה , לאחר הטקס המגעיל הזה אבו יונס צועק בכלי התקשורת "הופתענו לא ידענו שככה יגיבו " אה וואלה ? מה חשבת שיחבקו אותך אחרי שעשית טקס הוקרה לבן אדם מבוקש במדינת ישראל שריגל לטובת האויב . העונה לדעתי יותר מבשנים עברו גם הקהל של סכנין מניף שלטים מתסיסים שאם בית"ר היו שמים כל המדינה הייתה מדברת על זה .
    נגד הפועל - "ירושליים קדושותנו"
    ואף אחד לא שכח את חנדלה הילד הפלסטיני {ובערוצי התקשורת לא ימכרו לכם שיש לו אלף פירושים}
    צריך לשים לזה סוף
     
    Don Joan Roman ו-Yaniv אוהבים את זה.
  10. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אתה אומר בעצמך שאין קשר בין הדברים: זו גזענות וזו צביעות. זאת אומרת, שזה מעצבן אותך מאוד, אבל אפילו אתה מבדיל בין הדברים (לא שאני מסכים, אבל זורם איתך לצורך הדוגמא).
    אתה באמת חושב שזה בסדר שקבוצת כדורגל בישראל תקבל מימון מעבריין נמלט המואשם בריגול כנגד מדינת ישראל? אם מחר הפועל תל אביב תסכים לקבל סכום עתק מאיזו מפלגה נאצית, שתמונות ודיוקנים של היטלר מעטרים את כל משרדיה, זו תהיה צביעות לטעון שזה לא מוסרי מצידם? איפה עובר הגבול?
     
  11. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    האנשים שאחראים על הטקס הזה צריכים להיות מורחקים מהכדורגל לצמיתות, ומצידי שמועדון הכדורגל בני סכנין לא יקבל שום עונש. במקביל יש לבדוק את העברת הכספים בתיווכו של הנבלה שסייע לאוייב בזמן מלחמה- עבירה הפוגעת על ביטחון המדינה היא קו אדום. כולם יודעים מה יקרה לבשארה אם יגיע לארץ, וגם הוא יודע ולכן לא חוזר. כנראה שבמדינה ערבית היה עובר מוות בסקילה בכיכר העיר. במדינה כשלנו כנראה יבלה את מרבית שנותיו מאחורי סורג ובריח.
     
  12. bvb_fan Kevin Großkreutz

    הצטרף ב:
    ‏10/7/12
    הודעות:
    294
    לייקים שהתקבלו:
    48
    קודם כל לא אהבתי בכלל את הדוגמא שהפועל זו שתקבל כסף מנאצים.
    שנית, בית"ר גם קבוצה גזענית בעל רקע גזעני. מותר לסחנין כמו שמותר לביתר שלט פוליטי וגם ביתר סובלת מעבריין מורשע. לפחות סחנין משתפת יהודים.
     
  13. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אתה הופך את זה לקרב בין הלאומים. בני סחנין קיבלה סיוע מעבריין נמלט, שמואשם בריגול נגד מדינת ישראל. במילים אחרות, בני סחנין קיבלה סיוע מאדם שסיכן את בטחון המדינה.
    אין לזה שום קשר לכמה יהודים משחקים אצלם, כמה ערבים משחקים אצל האחרים וכמה מיקרונזים משחקים באוקיינוס. תפריד בין המקרה הזה לבין הרצון שלך להשתלח בכל מה שקשור לביתר ירושלים.
     
    Don Joan Roman ו-שי אוהבים את זה.
  14. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    דבר ראשון אני לא מבין למה מישהו מופתע בכלל. זה מזכיר לי שאנשים בארץ היו מופתעים במלחמה בקיץ שערבים ישראלים שחיים איתם ועובדים איתם שמחים על נפילת טילים בשטח ישראל ועל מוות של חיילים, אלו הם השכנים שלנו ככה הם היו תמיד וככה הם ישארו, אל תצפו מהם לנאמנות או להערכה. בנוסף גם ההתנהלות של המדינה מאפשרת להרים את האף לגבהים חדשים אבל זה כבר לדיון אחר.

    מצחיקים אותי האנשים שמכניסים את בית"ר ירושלים כאן למשוואה, למרות שהיא בכלל לא קשורה לאירוע בשום דרך. במילים אחרות זה לומר- המעשה של סכנין מפריע לי וגורם לי אי נוחות אבל על מנת להישאר בתחפושת הנאורות שלי אני אכניס את הגזענות בבית"ר כדי לצאת "טוב" מכל הנושא הזה. אתם מגוחכים באמת. ולגבי הנושא של השלט הוקרה למחבל- אין ספק שזאת יריקה בפרצוף של מדינת ישראל והתושבים במדינה שכן נאמנים למדינה ולדגל, סכנין צריכה להיענש במקום שיפגע בזה וזה הכיס וכמובן מציאת דרך למנוע הזרמת כספים נוספות מגורמים קטארים, להזכיר לכם אותו כסף שנכנס לכיסים של גיא לוי, חאליילה ופפאדופולוס הוא גם הכסף שמימן את הטילים שגרמו לנו להיכנס למקלטים בקיץ האחרון. אם מדברים ומנסים לעשות חקיקה חדשה שתגרום לכך שבעלים שהורשעו בפלילים כמו בן-זקן טביב וכו' לא יוכלו להיות בכדורגל הישראלי אבל לא מונעים כסף שמממן בין היתר את האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל אז לאן נאבד ההיגיון שלנו כאן? רדיוס לא יהיה אפקטיבי כאן, לפגוע להם בכיס עם קנס גדול וחסר תקדים ולהתחיל לחקור את הזרמת הכספים מקטאר ולמצוא לה פיתרון. וכמובן להפסיק להסית מבט ולהתחיל לטפל בסכנין כמו שמטפלים בקבוצות אחרות, הרי זה לא שהתמונת הוקרה למרגל היא האירוע הראשון ולסכנין יש היסטוריה ארוכה של גזענות, הסתה ואלימות שלא טופלה כראוי ע"י ההתאחדות. אולי עכשיו יש להם צ'אנס לעשות תיקון.
     
    oFiRzZz, Don Joan Roman ו-Yaniv אוהבים את זה.
  15. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    תסלח לי אבל זו השוואה מגוחכת לחלוטין.

    לעניין העונש עצמו לא הייתי תומך בהצעה של לימור לבנת לזרוק אותם מהליגה, מצד שני כל העונש כספי קאטר תעניק להם כפליים.
    אפשר אולי להעניש אותם במספר משחקי רדיוס ללא קהל, וכמובן למנוע הכנסת דגלי אש"ף שלא מובן לי איך לא עשו זאת קודם.