ליגת האלופות, מחזור שני: מנ. סיטי מארחת את באיירן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י HapoelFan, ‏1/10/13.

  1. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    לא הייתי מממהר לומר את זה
    באיירן הנוכחית בהחלט יוצאת דופן וחזקה מאוד, אבל מדד הקביעה אם היא באמת הגדולה מכולם יהיה לאורך זמן ולא לאחר פיק של עונת טרבל סוחפת
    אבל בואו לא נשכח ששנתיים-שלוש לפני הטרבל עם היינקס היא נחשבה כלוזרית של אירופה.
    כרגע היא נמצאת בכיוון הנכון בדרך למטרה, ואנחנו לא רואים קבוצה באופק שמסוגלת לאיים עלייה ממשית אבל זו עונה ארוכה והכל עדיין פתוח
     
  2. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    היא לא עשתה את זה, היא אמנם שלטה בכדור אבל לא ניצחה משחקי חוץ. כשהיא משחקת מול יריבה שלא מנסה להחזיק בכדור אבל מסוכנת יותר ממנה, זה לא דומיננטיות, זה סתם החזקת כדור.
    באיירן מנצחת את כל הקבוצות בכל מקום, מפגינה דומיננטיות מוחלטת, וכן, גם שום שערוריית שיפוט לא הייתה כי היא הייתה כל כך מעל היריבה שלה שלא היה על מה לדבר.

    יש בעיה עם מה שבאיירן עושים עם לבאנדובסקי, מבחינה חוקית אין להם זכות לפנות אליו ישירות עד חצי שנה לפני סוף החוזה שלו. הם עשו את זה יותר משנה.
     
  3. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    כל עוד הם לא פונים אליו באופן רשמי ולא מחתימים אותו על חוזה, אין בזה שום בעיה.

    אין קשר בין זה שההתנהלות של באיירן מינכן היא תקינה לגמרי (ברור שכן), לבין זה שההתנהלות הזו מגעילה כמה אוהדים. זו זכותם.
     
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,966
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    יש החושדים שלא במקרה לבנדובסקי נראה חרא בגמר האלופות אבל את זה אני כבר ישאיר למצפונו של השחקן.
    אני עדיין מאמין שהוא מקצוען באופן מוחלט.
     
  5. פול סקולס Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/06
    הודעות:
    5,690
    לייקים שהתקבלו:
    324
    שאלה למבוגרים שבינינו... באיירן מינכן תמיד היה המגה-קלאב של גרמניה?
    איך הוא נהפך לכזה? איך קרה שהוא היחיד כיום?

    הרי באנגליה יש כמה כאלה, וגם באיטליה וספרד.
     
  6. Mellow29 Kopite

    הצטרף ב:
    ‏21/1/11
    הודעות:
    9,072
    לייקים שהתקבלו:
    3,608
    זה גם תארים לגיטימיים וזה גם מעצבן אותי כאוהד קבוצה שנפגעה מכך, אין פה סתירה. אני לא חושב שליברפול צריכה לזכות בתואר כל עונה כי היא מועדון פאר, אם עושים טעויות זה רק הגיוני שהמועדון הזה יתדרדר כ"כ ברמה. אין לנו זכות אלוהית לשום דבר, רק אוהדים והיסטוריה שיבטיחו שהמועדון הזה יכוון למעלה. לפני שבאים בטענות לצ'לסי וסיטי, אפשר לבוא בטענות להרבה מאוד אנשים בליברפול. המקרים האלה של סיטי וצ'לסי (ושל ליברפול) מראים שסדרי עולם באנגליה יכולים להשתנות. בגרמניה זה לא מרגיש לי ככה. אולי זה מושפע מכך שלבאיירן יש קבוצה מאוד מאוד חזקה כרגע, אבל זה לא רק זה...היו קבוצות שזכו באליפות בגרמניה בשנים החלשות של באיירן, אבל הם לא הצליחו למנף את זה לשום דבר. דורטמונד עשתה הישג חסר תקדים, עשתה באמת המון החלטות נכונות, ועדיין יש הרגשה שתאריך התפוגה של הקבוצה שם הוא עוד שנתיים-שלוש, ואח"כ הם יחזרו ללבל של שאלקה ולברקוזן.
     
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,966
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    זו דוגמא נפלאה לאיך מועדון מינף את ההצלחה לעוד הצלחה וכך הלאה.
    באיירן היו מועדון מאוד צנוע עד לפני 50 שנה. אפילו לא היו בין הקבוצות שיצרו את הבונדסליגה אלא עלו לשם רק שנתיים אחרי.
    מאמן בשם זלטקו צ'ייקובסקי שאימן בשנות החמישים את הפועל חיפה העלה אותם ליגה נדמה לי וגם הביא להם את האליפות ראשונה והתואר האירופי ראשון. הכל בזכות גילוי שחקנים נדיר כמו הקייזר כמובן, שוורצנבק וגרד מילר, אחד מהסקוררים האדירים בתולדות הכדורגל.
    אחר כך הם ידעו לבנות על ההצלחה הראשונה את ההצלחה הכלכלית, להתפתח ובשנות השבעים כבר כבשו את אירופה ובעצם כמו מכבי ת"א בכדורסל הפכו את זה ליתרון אדיר על פני יתר הקבוצות.
    אני חושב שזה עניין של ניהול מבריק באותה תקופה.

    פרגוסון עשה דבר דומה ביונייטד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/10/13
  8. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    איזה קטע...ואני הייתי משוכנע שאתה שנים צועק פיצה-צ'ורה-מוני כי אתה לא תומך בדברים האלו (לא היתה פניה רשמית, למעשה לא היתה פניה כלל ובטח לא נחתם חוזה), אבל לפחות הצביעות מתגלה אצלך גם אם קצת באיחור. עליך לא הייתי מאמין, חסה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/rolleyes.Xxx
     
  9. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    כמובן ששחקני כדורגל מחליטים על דעת עצמם לעבור קבוצות בלי לשאול את הקבוצות שהם עוברים אליהן.
     
  10. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    כמה שאתה טועה.
    אתה יודע מה ההבדל בין באיירן לבין דורטמונד ושאר הקבוצות?
    שבאיירן עושה את הניהול הזה באותה הצורה - צורה איטית, מחושבת, תמיד תוך שימת דגש על מה היכולת הכלכלית מאפשרת ולעולם לא להיכנס להשקעה (קניית שחקנים, משכורות, מאמנים) שיכניסו את הקבוצה לבור כלכלי, כבר 38 שנים. כן, כן. 38 שנים. מהיום שאולי הונס נכנס להנהלה. אז באיירן היתה עוד קבוצה מהטופ של הכדורגל הגרמני (אבל לא הקבוצה הכי גדולה - היו יותר). והכל נעשה לאט לאט לאט. בעוד שהקבוצות האחרות לא עושות את זה, אלא מתפתות להצלחה מהירה תוך הימור על המחר. כשהזמן הכי קריטי היה תחילת שונות ה - 2000 שקבוצות גרמניות שפכו כסף סתם. דורטמונד, שאלקה, לברקוזן ועוד. קנו אנשים במחירים מופקעים רק כי היה להם דרכון ברזילאי. בלי שום תוכנית בלי שום סבלנות. הימרו על העתיד על חשבון הרצון להווה ענק - תוך שהן לא יכולות להתמודד עם אריות הכדורגל שקנו את זידאן, רונאלדו, פיגו ושות' ולכן הוציאו סכומי עתק על זבל.
    הדברים הגיעו לכך שדורטמונד עמדו על סף פשיטת רגל תוך סכנה לא לקבל רישיון לשחק בליגה מקצוענית (בגרמניה צריך כל 3 שנים (נדמה לי) לעמוד בקריטריונים, ביניהם כלכליים כדי לקבל רישיון לשחק ליגה). ובאיירן, כן באיירן באו בעזרה כספית לדורטמונד כדי שזו לא תפורק. כמה שנים אח"כ חזר הסיפור עם שאלקה וגם שם באיירן באה לעזרה. היום הקבוצות האלה, ועוד כמה, לאט לאט מנסות לחזור לשפיות כלכלית - גם דורטמונד ככה. אם הן יתמידו לאורך הרבה שנים הן תגענה לרווחה הכלכלית של באיירן. בינתיים דורטמונד עושה ולא עושה את מה שצריך. למשל, סיפור לבנדובסקי זה בדיוק לא מה שהם היו צריכים כדי להמשיך את הצמיחה.
    כמו כן, וחלק מההתנהלות הנכונה היא מה שנקרא כלכלה ידידותית לסביבה. למשל, העזרה לדורטמונד ושאלקה ועוד כמה קבוצות (כולל סנקט פאולי שניצחו אותנו אחרי שזיכנו בליגת האלופות בפעם הקודמת ויצאו עם קמפיין שצוחק על באיירן על החולצה (שגם לי יש) WELTPOKALSIEGEBESIEGER - מנצחי מחזיקי גביע העולם). אי התקמצנות. הארכת חוזים לשחקנים צעירים (ולא צעירים שנמצאים במצוקה) תוך שיפור התנאים וכך גם יצירת נאמנות וגם פחות אפשרות לאבד שחקנים במחירים מצחיקים. במסגרת זו, למשל, כשריברי היה בתחתית של התחתית (מבחינת כדורגל ומחוץ למגרש) הקבוצה האריכה לו את החוזה והיום הוא אומר שכדי להאריך חוזה שוב בקבוצה הוא לא צריך בכלל לחתום על חוזה. הארכת חוזה להולגאר באדשטובר שספק אם ישחק כדורגל שוב. ועוד כהנה וכהנה. לעומת זאת, לדוגמא, שטוטגרט שזכו באליפות לפני כמה שנים התקמצנו ולא פתחו חוזים לטובת שחקנים וככה הפסידו את כל הכוכבים שלהם והרבה צעירים מבטיחים, רובם במחירים מצחיקים (סמי קדירה - 15 מליון יורו, למשל).
    אין באמור כדי להגיד שבאיירן לא טעו אף פעם. היו גם אצלנו קניות והחתמות הזויות (ז'אן פייר פאפן, למשל, קלינסמן כמאמן, למשל), אבל לעולם לא תוך סיכון הדרך. פאפן לא עלה יותר מידי, קלינסמן לא יכול היה לגרום לנזק מעבר לנזק תדמיתי (שאותו ניתן היה לתקן דיי מהר יחסית) ועוד.


    ואם כבר נגענו בעניין לבנדובסקי - אז האמת על הסיפור איתו היא ככה. באיירן פנו לדורטמונד בקיץ בהצעה לרכישת השחקן בתמורה לכ - 30 מליון יורו.
    בין השאר, דורטמונד טענו שבאיירן לא הציעה הצעה בכתב על השחקן ושהיא חייבת הצעה בכתב. דבר שהוא מופרך מיסודו. באיירן אמרו שמעולם אבל מעולם לא נתנו הצעה בכתב על שחקן כלשהו. תמיד ההצעה בע"פ ואז יושבים ומסכמים. והדבר ברור. ברגע שיש הצעה כזו בכתב עמדת הקבוצה המציעה נחלשת מאוד.
    אז דורטמונד שחשבו שבאיירן יהיו לחיצים התחילו לשחק משחקים. אבל לבאיירן לא בער והיום המצב הוא שדורטמוד ויתרו על 30 מליון יורו שהיו יכולים להיות להם סופר חשובים להמשך הצמיחה הכלכלית.


    מצחיק להגיד שבאיירן קנו את גוצה כדי להחליש את דורטמונד. דורטמונד לא בנויה על שחקן אחד ובאיירן מעולם לא קנו שחקן כדי להחליש את היריב. גוצה נקנה על דעת גווארדיולה (להיות מסי של הקבוצה, ההתלבטות היתה בינו לבין נימאר - ומי שרוצה לקרוא את הסיפור למה בא גוצה ולא ניימאר שיחפש באחד הפוסטים שלי בגרמני). להרכב הראשון ועם מחשבה להרבה שנים (ריברי ורובן כבר קרובים ל - 30). הבחור היה פצוע ונפצע שוב. כשיחלים הוא ישחק הרבה הרבה במסגרת הרוטציה הכללית בבאיירן. כמו שריברי, מולר, קרוס, שוויני, רובן וכל השאר עושים רוטציה (בניגוד לברצלונה של גווארדיולה).
    אם מישהו עשה משהו שעלול להראות כקניה לצורך החלשת היריב (וגם שם זה לא כך) זה דווקא אצל דורטמונד. הקבוצה קנתה את שחקן ההגנה הכי טוב של ברמן בשביל הספסל שלה. סוקרטיס.


    וכמו שעניתי לאותו הבחור בגרמני.
    מספיק להגיד ככה - בבאיירן משחקים 5 שחקני הרכב ראשון שגדלו בקבוצה. בדורטמונד 2. בבאיירן משחקים רק שני שחקני הרכב שנקנו מהליגה המקומית (נוייר ומנדזוקיץ'. (כשגוצה ישחק זה יהיה על חשבון האחרון רוב הזמן)) בדורטמונד בין 5 ל - 6 שנקנו מתוך הליגה.


    אז במקום לכעוס על הפער בין באיירן לשאר, צריך להוריד את הכובע וללמוד ניהול נכון מהו. באיירן, לשמחתנו, התברכה באחד המנהלים הכי גדולים בהיסטוריה של ניהול בכלל (ולא רק של כדורגל). באיירן, לא נהנית מגב כלכלי של שייח' או אוליגארך, לא מהלוואת מסופסרות בבורסה וגם לא ממחיקת חובות ע"י המלך. באיירן נהנית מגב כלכלי שנבנה לאורך 38 שנים. אדם שאת מה שעשה צריך ללמוד בכל בי"ס לניהול עסקי.


    *ואם מישהו עוד הגיע עד לכאן. אז פול סקולס שאל אם תמיד באיירן הייתה כזו. דבר בפני עצמו בכדורגל הגרמני. התשובה היא, חד משמעית לא. כמו שנאמר כאן, בהיסטוריה הטיפה יותר רחוקה באיירן אפילו לא הייתה הקבוצה מס' 1 בעיר מינכן. מי שיודע מכיר את סיפור בקנבאוואר שהלך קודם כל למינכן 1860 ורק כשדחו אותו ניסה את מזלו אצל האדומים. אבל גם בשנות ה - 70 וה - 80 היא הייתה רק עוד קבוצה מהצמרת אבל לא המועדון הכי גדול. כאן היו דווקא גלדבאך, המבורג (שמעולם לא ירדה ליגה) ועוד כמה. כולן ברמה אחת פחות או יותר. הכוונה לרמה מבחינת גדולה, לא מבחינת למי ברגע נתון יש שחקנים יותר טובים.
     
  11. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז אתה בעצם אומר שזה לגיטימי לגמרי לפנות לשחקן שחתום על חוזה אוף דה רקורד, בחדרי חדרים ובלא ידיעת הקבוצה אליה הוא שייך. אם זה כל כך לגיטימי, למה צריך לעשות את זה בשקט?
     
  12. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    יש דרך אחרת חוץ מלדבר עם שחקן?
    ריאל מדריד קודם סגרו עם טוטנהאם ורק אחרי זה פנו לשאול את בייל אם הוא בכלל רוצה לשחק אצלם?
    ברצלונה קודם סגרו עם הקבוצה של נימאר ורק אח?כ שאלו אותו אם בכלל זה מעניין אותו וכמה הוא מצפה להרוויח לעונה?
    פיורנטינה קודם סגרו עם באיירן ורק אחכ שאלו את גומז אם יש מצב שהוא מעדיף אותם על ריאל? ואיך היה בין ארסנל לאוזיל?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/10/13
  13. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    מה גורם לך לחשוב אחרת?
    לבאיירן מותר לפנות לשחקן ישירות אם יש לו סעיף שחרור שהם מוכנים לשלם או אם הוא מסיים חוזה עוד חצי שנה. זה לא המקרה.
     
  14. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני אשאל שוב: אם זה כל כך לגיטימי, למה עושים את זה בשקט ובסודיות?
     
  15. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    ואולי אתה נמנע מלבקר את ההתנהלות הכוחנית של באיירן כי אתה יודע שהיא זהה לזו של מכבי סל אהובתך(האמת שדי ברור שאצל מכבי סל זה יותר דורסני) ובעצם לבקר אותם שווה ערך ללבקר את הקבוצה של המדינה?

    http://www.kick.co.il/article/3921

    טור מעולה