עבדות מודרנית?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י skyday20, ‏27/9/13.

  1. skyday20 Member

    הצטרף ב:
    ‏19/7/09
    הודעות:
    7,340
    לייקים שהתקבלו:
    3
    נערך לאחרונה ב: ‏28/9/13
  2. Becks Member

    הצטרף ב:
    ‏10/7/07
    הודעות:
    2,102
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תחכו. אם המונדיאל יתקיים בקיץ, יהיו גם תיירים שיתייבשו וגם כאלו שכמובן ימותו. מלכתחילה לא היה צריך להביא להם לארח. מה לעשות שפיפ"א זה ארגון מושחת?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/9/13
  3. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ומה היה בהכנות לבייג'ין 2008?
    העיקר שהכיסים של האנשים הנכונים מתמלאים. כל השאר לא חשוב
     
  4. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    אף אחד לא מכריח תיירים להגיע לדובאי, והם מספיק אחראים בשביל להחליט לבד אם הם רוצים להגיע בקיץ למדינה חמה או לא, ואיך להתנהג ולהצטייד ל-45 מעלות. לשחקנים אני מבין יהיו תנאים יותר טובים, כולל מערכת קירור.
    אם יש טעם לקיים טורניר גדול במדינה שלא יכולה לקלוט תיירים בצורה הולמת? זו שאלה אחרת וכל מקרה לגופו. אני לא רוצה שהטורנירים האלה יתקיימו ברוטציה ב-10 מדינות קבועות.

    פיפ"א לא מרוויחה כלום מקיום מונדיאל בקטאר. להיפך ההוצאות שלה יהיו גדולות יותר, וההכנסות נמוכות יותר בגלל פחות תיירים שיבואו וכדומה. אתה טוען שיש קומבינה צדדית שבזכותה קטאר קיבלה את האירוח? if you want to shoot...

    ולנושא: בשביל להקים פרויקטים גדולים צריך כוח עבודה כמה שיותר זול, אחרת יהיו עיכובים ודחיות, ליקויים, אי נוחות, מחסור בתשתיות נחוצות ובלגאן, כלומר כל הדברים שאנחנו רואים בארץ שגורמים ללודיסטים הכי גדולים להתעצבן. חוץ מזה: יש גבול. אם קטאר לא יכולה לדאוג שהכל ייבנה בזמן וכראוי מבלי לחטוף לאנשים את הדרכון ולהלין את שכרם של פועלים פשוטים שעובדים בתת-תנאי בטיחות (אפילו שאני לא חסיד של "זכויות עובדים", כשזה מגיע לבריאות ובטיחות אין מה לדבר...) - אז נקיים טורנירים גדולים ב-10 מדינות ברוטציה, ונאחל לשאר המדינות להגיע לאן שהגיעו אותן מדינות, ואז שיקבלו אירוחי טורנירים למכביר.
     
  5. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    בדיוק. בלאטר צריך לדאוג לחברים שלו שמחזיקים אותו כבר שנים בשלטון. קטאר קיבלה את המונדיאל לא סתם. כנ"ל לגבי המונדיאל בדרא"פ. מעניין לדעת מה קורה עכשיו עם האיצטדיונים, האם המדינה עוד נהנית מהחודש בשנת 2010.

    בסופו של דבר בלאטר לא האיש היחידי שרק חשוב לו הכסף. הוועד האולימפי מתנהג בדיוק אותו דבר. אני חושב שאם נדע מה קורה שם מאחורי הקלעים אנחנו נקבל תמונה מאד מאד מכוערת של שחיתות ופוליטיקה.

    בסה"כ אני לא כל כך מבין מה הרעש סביב היחס שהעבודים שם מקבלים. אפשר לחשוב שביום מן הימים עובדי בניין מקבלים שם יותר זכויות. עכשיו שזה קשור למונדיאל אנשים מדברים על זה, אבל כבר שנים שאנחנו לא מדברים על מה שקורה למשל בסין...כשהרכבת מתקרבת לתחנה אז מדברים על כל מיני דברים, ברגע שעברנו את התחנה שכחנו מהכל...
     
  6. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אתה צודק בפסקה האחרונה שי, אבל יש כאלו שמקווים שבזכות "הצביעות" הזו התופעה הזו תמוגר עם לחץ בינ"ל. הרי אילולא המונדיאל אף אחד לא היה שומע על תנאי העבודה שם, אף אחד לא היה מתעניין, עכשיו הנושא בכותרות ואולי זה ישפיע.

    אני לא יודע עד כמה התקווה הזו ריאלית ולא יודע עד כמה המצדדים בכך צודקים, נותר לי לקוות שכן.

     
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    דבר ראשון צריך לדבר על זה שלאחרונה דובר שהמונדיאל יתקיים בחורף אז כל תיאוריות החום יתפוגגו.

    דבר שני נכון שדרום אפריקה לא מוצאת שימושים קבועים לרוב האצטדיונים שבנתה למונדיאל (למעט אירוח בהתראה קצרה של אליפות אפריקה בכדורגל) אבל אפשר לצפות שתגיש בשנים הבאות מועמדות לאירוח אולימפיאדה (בדרבן-קייפטאון-או יוהנסבורג), אליפות העולם ברוגבי או טורניר אליפות הרוגבי עם ארגנטינה-אוסטרליה-ניו זילנד וטורנירים אחרים (משחקי חבר העמים הבריטי? משחקי אפריקה?) אפשר להניח לפי הביקורות המוקדמות שגם בברזיל "מדינת הכדורגל" חלק גדול מהאצטדיונים ישארו חצי ריקים, וככה גם ברוסיה אז זאת לא רק בעיה של קטאר.

    דבר שלישי עם כל הכבוד לשחיתות ולמתקנים שנשארו ריקים אחרי האירוח, אי אפשר להאשים את סין באירוח אולימפיאדה לא מוצדק, מדינה של כמעט חמישית מאוכלוסיית העולם כמו שאי אפשר להאשים את ברזיל (הכי גדולה בדרום אמריקה) ובעתיד גם את הודו שצפויה לבקש לארח אולימפיאדה בדלהי. אפשר לצפות שרשימה ארוכה של מדינות לא מאה אחוז דמוקרטיות יבקשו לארח בזכות הגודל מהודו ואינדונזיה ועד טורקיה ורוסיה וחלק גם יזכו. אולי הליכי הבחירה לא נקיים משחיתות אבל הם זכאים לארח לפעמים.

    ודבר אחרון יש זמן לבצע שינוי ולקבל החלטה שב2022 תארח אוסטרליה למשל ורק ב2026 קטאר.
     
  8. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    אתה חושב, לא יודע בוודאות ולא מבסס את זה על בדל כתבה או תחקיר כלשהו, או בדיקה של הצבעות והחלטות (קשה לי להאמין שהדוחות והפרוטוקלים למיניהם של פיפ"א והועד האולימפי הבינלאומי לא יהיו חשופים). זו סתם קונספירציה או משאלת לב.

    בנוגע לדרא"פ - אם מישהו היה מציע לקיים את מונדיאל 2030/2050 ביישראל, הייתי מסכים בלי לחשוב פעם אחת שהמדינה תשקיע כמה שצריך בבניית ושיפוץ איצטדיונים והוספת תשתיות ואפילו מלונות, אפילו שאני ליברטריאן. מצדי גם לארח אותו יחד עם פלסטין. אני יותר מדי אוהב כדורגל בשביל לוותר על כזו הזדמנות. אותו דבר חשבו בדרא"פ, כמו שצ. שיף אומר אולי הם יארחו עוד טורניר גדול בזכות זה.

    ולגבי העובדים במזרח: מנקודת המבט שלנו זה תת תנאים, בשבילם זה מפלט והאופציה היחידה להרוויח את המינימום כדי להתקיים. מקומות במזרח הרחוק שבהם קמו סדנאות יזע, רמת החיים עלתה (אם צריך נתונים, אחרוש קצת יותר). המקרה הזה של קטאר הוא הרבה יותר קיצוני.
     
  9. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    בשום תרבות או מקום בעולם הלנת שכר או הרעבה היא לא תקינה.
     
  10. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    "מנקודת המבט שלנו זה תת תנאים, בשבילם זה מפלט והאופציה היחידה להרוויח את המינימום כדי להתקיים"

    "אתה חושב, לא יודע בוודאות ולא מבסס את זה על בדל כתבה או תחקיר כלשהו"

    http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/ph34r.Xxx
     
  11. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    בגלל זה כתבתי שמה שקורה בקטאר זה הרבה יותר קיצוני וחמור ממה שאנחנו מכירים מסדנאות היזע במזרח. לא יודע אם ככה זה קורה תמיד בקטאר, או בגלל ההכנות למונדיאל.
     
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    אם תקווה שב2032 ישראל תארח יורו זה הרבה יותר ריאלי מלחלום על מונדיאל וגם יותר קל יהיה לתפעל את האצטדיונים.