אופ"א מנסה לחזק את הכדורגל ההתקפי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Alvaro Recoba, ‏24/9/04.

  1. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    היום קראתי בעיתון שאופ"א פרסמה דו"ח לאחר היורו האחרון, שמבחינתם שיחזר את העליבות של מונדיאל 1990. הנתונים מראים שביורו נכבש יחסית ממוצע נמוך של שערים בהשוואה לטורנירים הגדולים האחרונים, ושהאלופה יוון בעטה 3.5 פעמים לשער במשחק לעומת הולנד איטליה ועוד שבעטו יותר מ-8 פעמים למשחק לשער ולא הגיעו רחוק כמו היוונים. אחרי הטורניר החלש במונדיאל איטליה 1990 עם גרמניה האלופה גם כן בעזרת הגנה קשוחה ומתפרצות, החליטו באופ"א על חוקים חדשים כמו 3 נקודות על ניצחון, הקלות להתקפה בנבדל ואיסור על תפיסת כדור של השוער לכדור שבא מההגנה.
    עכשיו רואים באופ"א שההגנות פיתחו "מוטציה" שמאפשרת להם להתמודד עם החוקים האלה ושוב הן מצליחות לסגור משחקים ולהבריח את הקהל (עיין ערך איטליה). בתוך כך, החלו לזרום הצעות לאופ"א החל מגורמים בכדורגל כמו ואן באסטן מאמן הולנד, שגמר את הקריירה בעקבות כסאח עליו מצד ההגנות, שמציע חוק כזה: על 5 עבירות של אותו שחקן הוא יוחלף, שחקן שלישי באותה קבוצה שמגיע ל-5 עבירות אישיות יורחק, אפילו אם מדובר בעבירות קטנות שלא גוררות צהוב, אבל מרבות לעצור את המשחק ולא לתת לו לזרום. אופ"א התעלמו מההצעה שלו. באנגליה ההתאחדות החליטה לנסות בליגות הנמוכות הרחקה ל- 10 דקות כניסוי לקראת הפרמיירליג.
    לצד הגורמים המכובדים יש הצעות גם של "האזרחים הקטנים" בפורומי כדורגל כמו שלנו כאן באירופה. בפורום כדורגל בצרפת עלתה הצעה לפנדל על כל מספר קרנות ובכלל עולות על ידי גורמים לא מקצועיים הצעות כמו ע"י מארגני טורניר אמסטרדם שדוגלים בהוספת נקודות על פי מספר השערים שנכבשים על מנת לגרום לקבוצות לתקוף, וכך גם על הפסד 5-3 (כמו מידלסבורו נגד ארסנל) תקבל הקבוצה 3 נקודות לאות ציון על כך שהפיקה משחק מעולה (כמו מידלסבורו נגד ארסנל!). יש גם הצעה על שער בונוס אם השער נכבש מרחוק (כמו סל שלוש) אבל לי באופן אישי הצעת שער הבונוס ופנדל לפי קרנות נשמעות לא טובות לעומת ההצעה של נקודה על כל שער זכות שנשמעת מצוינת ושתעזור לפתור את בעיית הבונקר החדשה.
    אז כמו בפורומים האחרים, מעניין אותי לשמוע הצעות שלכם לאופ"א.
     
  2. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    ההצעה של ואן באסטן לא התקבלה ואף אחד גם לא ישקול אותה אבל לדעתי יש בזה משהו אומנם לא מדוייק מה שהוא אמר אבל צריך לעשות משהו כדי שיכריח קבוצות ללכת יותר על התקפה.
     
  3. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שכחתי עוד הצעה שהועלתה לאופ"א- הקצבת זמן לעבור את מחצית המגרש לכיוון ההתקפה כמו בכדורסל. בכדורסל רואים שזה עוזר והופך את המשחק למהיר יותר (ראו את זה במיוחד כשהורידו מ-30 ל- 24, מצחיק לחשוב שפעם לא הגבילו את זה בכלל) ואני חושב שגם בכדורגל זה יכול לעזור.
     
  4. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    לא בכדורגל זה יהיה די מיותר... כדורגל זה משחק שונה לגמרי מכדורסל אז לא צריך להשוות ביניהם. בכדורסל גם יש את חוק החצי וכל זה זה לא אומר שבכדורגל זה גם מתאים ויהפוך את זה למשחק יותר מהיר.

     
  5. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    מגוחך לחלוטין, הדבר הזה הוא סובייקטיביות לשמה..מי יקבע מה זה משחק מעולה? אצל אחד המשחק המדובר הוא מעולה והוא צריך לקבל בונוס ולאחרים המשחק של יוון מול צ'כיה הוא משחק מעולה.

    צריך להיזהר בכל החוקים שמנסים להכניס אחרת במהרה הכדורגל ייאבד מעצמו וזה יהפוך לבדיחה.
     
  6. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אנשים באים למגרש לראות גולים! קבוצה תצטרך לא לספוג הרבה על מנת לנצח (3 נקודות) ועם זאת, לכבוש הרבה כדי לקבל את נקודות הבונוס ולהקדים בטבלה קבוצות שניצחו גם כן.
    ככה בטוח שלא נראה מערך של 4-5-1 או 5-3-2 שיהפוך את המשחק להגנתי ולא תוקפני, אבל מצד שני לא נראה 3-3-4 (4 חלוצים) שיהפוך את הכדורגל לבדיחה וכל משחק יגמר 8-8.
     
  7. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    לא זה לא ככה גל....

    יש משחקים של 0-0 שהם באמת משחקים טובים ומשחקים מסריחים של קבוצות חלשות שמסתיימים ב- 3-3 אז מה הם יקבלו על זה נקודות? זה לא ממש חוק חכם והוא לא יעשה טוב לכדורגל.
     
  8. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    גל אתה או מישהו אחר לא יכול לקבוע לי אם המשחק הזה או המשחק השני מהנים ועל זה לתת בונוס כמו שהציעו לאופ"א..זה חוק מיותר לחלוטין.

    יש הרבה הצעות מגוחכות כמו עם השוער, זה יהפוך את הכדורגל לדומה יותר לכדורסל עם כל החוקים שאחרים שהציעו.
     
  9. Fernando Cavenaghi Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/02
    הודעות:
    1,924
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה שכן ניתן לביצוע הוא שינוי הבונוסים על ניצחונות בליגת האלופות, שניצחון עם הרבה שערים יהיה שווה יותר כסף מניצחון 1-0, ושניצחון 1-0 יהיה שווה נגיד לתיקו רב שערים.
     
  10. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,819
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    ומה עם אני מעדיף כדורגל מתון? נמאס כבר מהשטויות האלה.
     
  11. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    בהחלט מספיק עם הסנקציות! די הכדורגל זהו הספורט היפה בעולם ובגלל מה שהוא, אנחנו אוהבים אותו כל כך. מספיק לנסות להרוס אותו. לסיכום כל המוסיף גורע!
     
  12. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    יכול להיות קבוצה שניצחה 1-0 אבל פשוט זיינה את הקבוצה השנייה (מכבי חיפה נגד הפועל ת"א) ובמקביל קבוצה מנצחת 4-0 מ-3 שערים בפנדל ואחד בנבדל, אז היא תקבל יותר נקודות...?

    די זה מפגר
     
  13. Fernando Cavenaghi Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/02
    הודעות:
    1,924
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא נקודות, כסף.

    כי לתת נקודות בהתאם לשערים באמת לא מתאים, אבל כסף לא יפגע בהגינות של המשחק, פשוט אם על ניצחון מקבלים 350 אלף דולר אז על ניצחון עם הרבנה שערים יקבלו 450, ועל 1-0 יקבלו 250.

    נכון שיכולים להיווצר מצבים כמו שלירן אמר, אבל ככה אף אחד לא באמת נדפק, פשוט יש תמריצים.
     
  14. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    לדעת להגן (ראה ערך הכדורגל האיטלקי) זו אומנות בפני עצמה. דבר שאני ועוד רבים אחרים (ראה ערך אוהדים איטלקים) נהנים לראותו, לא פחות ממבצעים אישיים נדירים וגולים. למעשה משחק עם המון שערים ללא הגנות (ראה ערך פרמייר ליג האנגלית http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/tongue.Xxx ) זה כדורגל שאני אישית לא נהנ לראות. ושוב החוקים המעצבנים האלה רק מכעיסים אותי. כדורגל-לא לגעת.
     
  15. Fernando Cavenaghi Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/02
    הודעות:
    1,924
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ואתה טוען שנהנית יותר מתצוגות 0-0 (מספר הבעיטות לשער) בין קבוצות איטלקיות לבין המשחק בין יובה לסלטיק מלפני איזה שתי עונות?