פרשת רנד: מכבי חיפה, העיריה והמשטרה נמצאו אחראיות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י בית"רי מלידה, ‏7/9/04.

  1. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    פרשת רנד: מכבי חיפה, העיריה והמשטרה נמצאו אחראיות

    פרסום ראשון, פסק הדין בפרשת רנד: השופט לינדנשטראוס גם קבע כי חברת האבטחה שנשכרה בזמנו על ידי האלופה, נקייה מאשם. האב משה רנד: "יש לנו הרבה תלונות למכבי חיפה"

    תומר לוי ואלי לוי
    7/9/2004 10:39

    :עוד בכתבה

    משה רנד: "איתמר צ'יזיק התעלם מאיתנו"

    בית המשפט המחזוי בחיפה, בראשות השופט מיכה לינדנשטראוס, קיבל הבוקר (שלישי) את התביעה נגד משטרת ישראל, עיריית חיפה ומכבי חיפה והחליט כי חברת האבטחה שנשכרה ע"י מכבי חיפה נמצאה נקייה מאשם. השופט קבע כי עיריית חיפה אחראית ב-30 אחוז למחדל, חברת אתו"ס, האחראית להפעלת המגרש בקרית-אליעזר - 30 אחוז, משטרת חיפה נושאת גם היא ב-30 אחוז מהאחריות ומכבי חיפה עצמה בעשרת האחוזים הנותרים.

    בית המשפט קבע: "העובדה שהיתה ידועה לכל הצדדים בתיק כי הקהל פורץ למגרש בתום משחק אליפות, היתה צריכה להוביל למסקנה חד משמעית, משותפת לכולם, כי היה צפוי שהקהל יפרוץ למגרש גם במקרה הזה. לכל הגורמים שנמצאו מתרשלים בפרשה הזו היתה היכולת לצפות התרחשות זאת ולמנוע את הנזק שייגרם בעקבותיה. התוצאה הקשה במקרה זה מצביעה על מחדלם הברור של הנתבעים בהבטחת שלום הצופים ששילמו ממיטב כספם כדי להינות מאירוע ספורטיבי. חלוקת האחריות שנקבעה תועבר למגשר אשר בהסכמת הצדדים יקבע את גובה הנזק".

    פציעתו של אמיר רנד, כזכור, התרחשה במשחק האליפות של מכבי חיפה מול מכבי ת"א בחודש מאי 2001. חיפה כבר הבטיחה את האליפות ובקרית אליעזר תיכננו את החגיגות במשחק מול הצהובים. כשהתוצאה היתה 2:3 לחיפה, דקות ספורות לסיום המשחק, החלו האוהדים ביציע ג' ללחוץ על השערים במטרה לפרוץ אותם ולהיכנס למגרש. השער ביציע ג' נפתח למספר שניות, אולם אז החליטו השוטרים לנסות ולסגור אותו.

    בלחץ שנוצר בין האוהדים שדחפו ממרומי היציע לבין השער שנסגר עליהם, נמחץ אמיר רנד, אז נער בן 15, ואיבד את הכרתו. רנד הובהל במצב קשה מאוד לבית החולים רמב"ם ומאז הוא נמצא בתרדמת. פרקליטו של רנד, עו"ד ישראל יונגר, הגיש בשמו של רנד תביעה נגד מכבי חיפה, עיריית חיפה, משטרת ישראל וחברת האבטחה ששכרה מכבי חיפה.

    בהתאחדות לכדורגל, אגב, הוענשה חיפה בארבעה משחקי רדיוס, אולם בערעור שהגישה הפחית בית הדין של ההתאחדות את העונש למשחק בודד ללא קהל. לאחר פציעתו של רנד החלו במגרשי הכדורגל בארץ להוריד את הגדרות הגבוהות, וכיום יש במגרשים גדרות בגובה המותניים.

    משה רנד: "איתמר צ'יזיק התעלם מאיתנו"

    משה רנד, אביו של אמיר, הגיב להחלטה: "יש לנו הרבה תלונות נגד מכבי חיפה, בעיקר נגד ההנהלה המקומית, ואני מתכוון בעיקר לאיתמר צ'יזיק. הוא לא שמר איתנו על קשר ולמעשה התעלם מאיתנו. אני, באופן אישי, כבר מזמן לא מתעניין בכדורגל. אני משתדל לא להתעסק בכלל עם מכבי חיפה ואם יש כבר משהו שמעניין אותי, זה דווקא כדורגל מאירופה. אנחנו נמצאים שלוש שנים וחצי בתקופה קשה מאוד, המשפחה שלנו למעשה ממש התפרקה, הילדים שלי הפסיקו את הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה ואנחנו כל היום רצים בין הטיפולים לאמיר לבין בתי המשפט. אין לנו זמן לשום דבר אחר".

    האב הזועם הוסיף: "חבל שלקח שלוש שנים וחצי להוציא את ההחלטה הזאת. לי היה ברור מראש מי פה אשם, עכשיו נשאר רק לקבוע את גובה הנזק. אנחנו לא מתפשרים בתנאים עבור אמיר, הוא מקבל הכל והכי טוב שאפשר, על כל דבר אנחנו נאבקים בשבילו וגם נמשיך לעשות כך".

    משה רנד גם סיפר על מצבו הנוכחי של בנו: "אמיר לא צמח, הוא מגיב לסביבה, הוא מסוגל להזיז טיפה את הראש ואם מספרים לו איזה בדיחה טובה הוא גם מגיב. אני לא יודע אם הוא מודע למה שקורה במכבי חיפה ואנחנו משתדלים שלא לעדכן אותו בכל מה שקשור לזה".

     
  2. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה שנשאר לומר זה רק לאחל לאמיר רנד החלמה מלאה ושיחזור לתפקד ב100%.
     
  3. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי האשמה מוצדקת לגבי כל הגורמים.
    וחברת האבטחה נמצאה לא אחראית לעניין.... מה אני אגיד, משלמים להם כדי לאבטח, וכדי לשמור מפני דברים כאלה.
     
  4. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    הכרעת הדין במקרה הזה היא בלשון המעטה "תמוהה":

    לדעתי מי שנושא כאן במירב האחריות זו המשטרה וחברת האבטחה, שרק הן היו יכולות למנוע את התפרצות הקהל.

    עכשיו מה שנשאר זה רק לקבוע את "גובה הנזק" ( הפיצוי הכספי ) .....

    אף שופט וחבל גם שאף רופא לא יכול להפוך חזרה את מצבו של אמיר רנד - וזו הטרגדיה האמיתית כאן, כל הייתר זה בולשיט.
     
  5. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כולם אחראים לעיניין, גם קבוצתי האהודה בישראל....
    אבל קודם כל המשטרה, הרי הם ידעו שיפרצו למגרש...היו שם מאות שוטרים שלא עשו כלום חוץ מלהרוויח עוד כמה שעות נוספות למשכורת.
    כבר כתבתי כאן למה אני לא הולך יותר לראות כדורגל ישראלי...{רוזנבורג היתה הבלחה חד פעמית...}והסיבה המרכזית היא ללא ספק המשטרה וההתאחדות לכדורגל ,
    אבל עייפתי מעיסוק בנושא, שום דבר לא עוזר וכל אוהדי הכדורגל בארץ הם פריירים שממשיכים לתת לכל הגורמים הנוגעים בכדורגל הישראלי לדרוך עליהם.
    לוקחים על משחק נבחרת 170 שקל לכרטיס. אין תנאים מינימליים לאוהד במגרשי הכדורגל. השוטרים בכניסות לאיצטדיונים מתייחסים לאוהד כאל בהמה
    במקרה הטוב ומחבל פוטנציאלי במקרה הרע. ויש עוד הרבה דברים.....
     
  6. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    עם המשטרה שלנו, יבוא מחבל לאיצטדיון ולא יעצרו אותו כי אין עליו אבוקה.
    מקווה שאמיר רנד ומשפחתו יצאו כבר מהסיפור הזה ונראה אותו בקרוב במשחקים.
    עכשיו שאני חושב על זה מזל שהסיפור לא קורה היום, היס"מ של היום עוד היה מתחיל להכות ולבעוט באוהדים כי הם מנסים לפרוץ למגרש...
     
  7. לילך משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    5,156
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בהקשר למה שאמרת, אני כבר הוחכתי שאפשרי להגיע עם אקדח ומטעני נפץ לתוך האיצטדיון, ואפילו עד לספסלי הקבוצות, ושוב, מנסיון
    :aaaprot:
     
  8. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    משפחת רנד תדרוש פיצויים של עשרות אלפי שקלים בחודש

    החישוב מבוסס על בסיס תוחלת החיים הממוצעת לאדם

    יונתן הללי
    9/9/2004 9:18

    עשרות אלפי שקלים בחודש, על בסיס תוחלת החיים הממוצעת של אדם. אלה הסכומים שיכולה משפחת רנד לדרוש כפיצוי, בעקבות פגיעתו של אמיר רנד במאי 2001. כך העריכו אתמול מומחים לנזקי גוף. זאת כדי לממן את אישפוזו וטיפוליו של רנד ולפצות על הנזקים שנגרמו למשפחה מאז האסון וייגרמו לה בעתיד. הערכות המומחים מדברות על פיצוי של 63 שנה, שכן תוחלת החיים הממוצעת היא 78 שנים, כשרנד נפצע בהיותו בן 15.

    מיד אחרי ראש השנה יכנס השופט המחוזי בדימוס, ד"ר דן ביין את הצדדים - עיריית חיפה, אתו"ס, משטרת ישראל ומכבי חיפה, והתובעים, באמצעות פרקליטם עו"ד ישראל יונגר. השופט ינסה להביא את הצדדים להסדר מוסכם לגבי גובה הפיצוי הכולל. אם הצדדים לא יגיעו לסיכום, הדיון יחזור לבית המשפט והוא זה שיקבע את גובה הפיצוי. עו"ד יונגר סירב להתייחס לסכומים שתדרוש המשפחה.

    במכבי חיפה הביעו אתמול אכזבה מהביקורת שהטיח בהם האב, משה רנד. בתגובה הרשמית של הקבוצה נאמר: "איתמר צ'יזיק וגורמים נוספים במועדון עשו כל מאמץ כדי לסייע למשפחה. התחושה שקיבלנו היתה שאיננו רצויים. לעומת זאת, המשפחה ביקשה סיוע כלכלי עד לסיום ההליכים המשפטיים ונשיא המועדון העביר למשפחה עזרה".

    http://www.nrg.co.il/online/3/ART/780/667.html

     
  9. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מבקש להפסיק להביא כתבות מלאות. זה לא לעניין! כמו שאנחנו לא היינו רוצים שמישהו מאתר אחר יכנס ויעתיק מכאן הודעות שלמות, כך איננו עושים זאת לאחרים. קראו כתבה, הבינו אותה והביאו את סיכומה בקצרה כאן, ואם אתם רוצים צרפו לינק.