קופה ליברטאדורס 2013

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Franco, ‏23/1/13.

  1. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    http://i47.tinypic.com/106n5ap.Xxx


    בדרום אמריקה חוזרים מהפגרה לשנה חדשה, במקומות רבים גם עונה חדשה, ומתחילים שוב מחדש את הגביע היוקרתי של היבשת בפעם ה-54. לפני שלב הבתים המקדים את פלייאוף הנוק-אאוט, מתקיים השלב הראשון בו מתחרות 12 קבוצות, שתי ברזילאיות ונציגה אחת מכל המדינות המשתתפות האחרות, על ששת המקומות הנותרים בשלב הבתים.

    בשלב זה יש משמעות לשערי החוץ, אך במידה של שוויון ההכרעה תיפול בפנדלים ישר בתום המשחק השני וללא הארכה.

    המפגשים:


    דפורטיבו אנסואטגי (ונסואלה) - טיגרה (ארגנטינה)
    טיגרה העפילה לגביע בזכות היותה הקבוצה הארגנטינאית שהגיעה הכי רחוק בסודאמריקנה האחרון. הכי רחוק? טיגרה הגיע עד מחצית אחת מסיום הגמר הידוע לשמצה. הנציגה השלישית של ונסואלה תקווה להפתיע את המועדון הקטן מארגנטינה, תוצאה אפשרית לחלוטין לאחר שהמשחק הראשון בין השתיים נערך אמש ונגמר בניצחון ביתי ארגנטינאי 2-1.

    איקיקה (צ'ילה) - לאון (מחיקו)
    הפתעת העונה במקסיקו תנסה לעשות היסטוריה ולהעפיל לשלב הבתים של הליברטאדורס, כשעל הנייר היא פייבוריטית מול המועדון הקטן והצנוע מצפון צ'ילה. המשחק הראשון בין השתיים נערך אמש, כשהצ'יליאנים משיגים תיקו 1 מצוין במקסיקו.

    גרמיו (ברזיל) - ליגה דה קיטו (אקואדור)
    אולי המפגש הגדול של השלב הזה, קבוצת הצמרת הברזילאית מול אחד מהמועדונים המצליחים בגביעים היבשתיים בשנים האחרונות. יתרון האיכות הוא כנראה לטובת הברזילאים, גם אם לא בפער גדול, אבל המגרש הביתי המפורסם של האקוודורים בגובה של קיטו יכול לעשות את ההבדל.

    אוניברסידאד ססאר ואייחו (פרו) - טולימה (קולומביה)
    קלאסיקו אייסוקרי פנימי בין שתי ליגות שזוכות לחשיפה נרחבת אצלנו בפורום. המועדון הצעיר מפרו, בהופעת בכורה במפעל, ינסה לנצל את היחלשותה של טולימה שבעשור האחרון הפכה לקבוצת צמרת באון די קבוע בקולומביה.

    אולימפיה (פאראגוואי) - דפנסור ספורטינג (אורוגוואי)
    דפנסור תרצה להמשיך את העונה המוצלחת שלה בליגה המקומית עם העפלה לשלב הבתים של הגביע, אבל גם לאולימפיה יש שאיפות ושני המועדונים מציגים סגלים איכותיים במה שצפוי להיות קרב די שקול.

    סאו פאולו (ברזיל) - בוליבאר (בוליביה)
    מועדון הפאר הברזילאי לא יכול להרשות לעצמו הסתבכות מיותרת מול הקבוצה הצנועה מבוליביה, ויקווה להמשיך את המומנטום מהזכייה בסודאמריקנה גם בליברטאדורס. המשחק הראשון ייערך בברזיל, שם סאו פאולו תנסה לגמור את הסיפור לפני הביקור הקשה בלה פאס הגבוהה.


     
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אמש החל השלב הראשון עם שני משחקים:

    טיגרה נחלצה מפיגור במשחק הבית מול אנסואטגי והצליחה להשיג ניצחון חשוב לקראת הגומלין




    לאון אירחה לראשונה משחק בגביע הליברטאדורס והקהל המקומי בירוק דחף את קבוצתו בצורה מרשימה, כמו שעשה במהלך כל העונה המוצלחת בליגה המקומית, אך שער אדיר של אל רנגו דיאס כמעט והרס את החגיגות. בסיום, תיקו שנותן הרבה תקווה לצ'יליאנים לקראת הגומלין.

     
  3. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    סאו פאולו לא לוקחת סיכונים לפני הגומלין בלה פאס ומפרקת את בוליבאר 5-0. צמד ללואיס פאבינו, שערים לג'דסון, אוסבאלדו וגם השוער הוותיק רוג'ריו סני משתתף בחגיגה.

    ליגה דה קיטו, עם אקס מכבי חיפה איגנאסיו קאנוטו, משיגה ניצחון ביתי מינימלי שאולי לא יספיק לה בגומלין מול גרמיו בברזיל.
     
  4. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    טולימה אכן קצת נחלשה, אבל הביאה מחליפים לא רעים שעדיין לטעמי צפויים להעמיד קבוצה טובה לליגה הקולומביאנית, השאלה מה יקרה בהתמודדות של שתי מסגרות. בכל מקרה אני עדיין חושב שהם הפייבוריטים בסדרה ובוודאי הלילה בבית, מקום שמאוד קשה לקבוצות חוץ לנצח בו. ניצחון של 2 שערים ומעלה יעשו לטעמי את העבודה לטולימה. ההרכב הצפוי להיום של הקולומביאנים:

    אנטוני סילבה; סרחיו אוטאלבארו, דאבינסון מונסאלבה, בריינר בוניז'ה, פליקס נוגרה; בריינר בנאלקאסאר, דויד סילבה, אוסקר רודאס, רוברטו מרינו; ג'ימי צ'ארה, רוג'ריו לייכטוייס
     
  5. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921


    דפורטס טולימה-ססאר וייאחו 0-1
    אם יש סיבה שהסדרה הזו עדיין בחיים, קוראים לה סלומון ליבמן. משחק הירואי של השוער הפרואני ב"מנואל מוריז'ו טורו", מוציא את הקבוצה הפרואנית עם פיגור מינימלי למשחק הגומלין ועם סיכויים טובים להפוך את התוצאה בבית. טולימה ניצחה משער של הפאראגואי רוחריו ליכטווייס בדקה ה-57, אבל היא עשוייה לשלם על כל ההחמתו/חוסר המזל/יכולת פנומנלית של ליבמן בגומלין, למרות שאני מאמין שהיא תעמוד במשימה ותשיג לפחות את התיקו שיספיק לה להעפיל לשלב הבתים.
     
  6. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ראיתי את המשחק בחצי עין וליבמן, שאני אישית לא מעריך כל כך, באמת הציג משחק טוב ולא הפך כל יציאה מהחמש לאסון. איבדתי קצת מהריגוש של טולימה עם עזיבתו של מארוגו, אבל עדיין יש חיבה למועדון.

    דפנסור ואולימפיה מסיימות בתיקו מאופס שממה שאני קורא היה מביך ברמתו. מקווה שהאורוגוואים יתעשתו בגומלין, לא כי אני אוהד אותם או משהו, אלא מכיוון שיש כמה צעירים מוכשרים שכרגע נמצאים בסודאמריקנו ושאני אשמח לראות במפעל הזה.
     
  7. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    הבנתי מהתשקורת בפרו ששחקן היוטיוב מרינו הצטיין והשתיק לכולם את הפה, זה נכון?
    משחק מאוד מאכזב של וייחו, אחרי מחנה האימונים המוצלח בצ?ילה והתבוסה שהנחילו לדפורטיבו פאסטו בהצגת הקבוצה השבוע, ציפיתי לתיקו או לפחות שישחקו כדורגל, אבל גם בעשרה שחקנים טולימה שלטה.
    מבחינת התוצאה, יש סיכוי בגומלין, אבל ריברה צריך לעשות כמה שינויים בהרכב כי הקישור וההתקפה לא היו במשחק.
     
  8. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לא ממש התרכזתי במשחק וצפיתי בו לפרקים, אבל ממה שראיתי מרינו היה טוב מול ההגנה המאוד רכה של ססאר ואייחו.
     
  9. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    שנתיים אני מחכה ממנו לפרוץ, אולי אפילו יותר אין לי כוח לבדוק כרגע את סיקורי פתיחת העונה, ובחודשים האחרונים רובן בוטה מצליח לעשות זאת ומציג יכולת טובה באופן יציב. הילד השכונתי והמוכשר סוחב את טיגרה לניצחון חוץ גדול בצפון, ניצחון כפול במפגש הכללי, והמועדון הארגנטינאי הופך להיות הראשון מבין המשתתפות במוקדמות שמעפיל לשלב הבתים (אם להתעלם מכך שרק בתסריט קיצוני מאוד סאו פאולו לא תהייה שם גם).

    לא להאמין, אבל הוא אפילו מסדר גול לסאנטאנדר, חלוץ שבשנתיים האחרונות כבש בערך כמו שמסי כובש במשחק אחד...
     
  10. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    הפתעה (?) בזהות העולה השנייה לשלב הבתים - דפורטס איקיקה מדיחה את לאון בפנדלים לאחר שתי תוצאות תיקו 1. אל רנגו דיאס הידוע לשמצה כבש את שני השערים של הצ'יליאנים במפגש וגם קינח בפנדל המכריע.


    אישית, העדפתי את המקסיקנים עם הקהל המצוין שלהם וההתלהבות של מועדון חדש במעמדים כאלו.
     
  11. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    בעיטה אדירה של אלאנו שולחת את גרמיו וליגה דה קיטו לפנדלים, שם הברזילאים, כהרגלם, מעפילים לשלב הבתים.

    ולתומכים בהיעלמותם של יציעי העמידה המשחק סיפק חומר נוסף לטיעונים, כשלאחר הגול מפולת של אוהדי גרמיו הביאה ללחץ שפירק את הגדר ולמספר נפגעים שנפלו מגובה של 2-3 מטר על הבטון למטה.




    במשחק הנוסף לא היה מתח רב כשסאו פאולו מוסיפה שלוש שערים לחמש מהמשחק הראשון, מורידה הילוך כנראה, ולא מתרגשת מהרביעייה והניצחון הבוליביאני בסיומו של משחק רב שערים זה.
     
  12. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    טוב אז נבואתו של עידן מתגשמת, שהפעם המשקופים והשוער היו לצידה של טולימה, שהשוותה חמש דקות לסיום והעפילה לשלב הבא. צ'אבס החמיץ פנדל לזכות המארחים, שהמשטח הסינטטי הרע בדר"כ נראה זוועתי. במארס מחליפים אותו לדשא אמיתי סוף-סוף, אבל הקמצנים מרשות הספורט לא טיפלו בדשא הסינטטי כבר הרבה זמן בגלל השינוי המתקרב...
    מרינו שוב נראה טוב בשורות טולימה, יחד עם אנדראדה והשוער סילבה. ההגנה של וייחו נראתה טוב בהרבה שפדרו רקנה הצעיר החליף את פאולו דה לה האסה שנפצע (רקנה גם בישל את השער), אבל קרלוס גלבאן כבר צריך לפרוש.

     
  13. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    מקווה שאין אוהדי מכבי חיפה שרואים את אולמדו וברסלונה באורוגוואי עכשיו...