תופעת יעקב שחר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Sir Alex Ferguson, ‏28/6/12.

  1. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    בשיחה עם אחד מהחברים שלי לאחרונה הוא העלה בפני נקודה שלא חשבתי עליה קודם, והוא המעורבות של יעקב שחר בקבוצות הכדורגל בישראל.
    האם יעקב שחר מספסר את יכולותיו הכספיות באופן שעלול לפגוע בכדורגל הישראלי?

    להלן הקבוצות שבהם מעורב (בצורה זו או אחרת) יעקב שחר:
    1. בית"ר ירושלים- יעקב שחר הצהיר כי במידה ותצטרך הוא ישאיל לבית"ר ים שחקנים בחינם (מגרשוילי וחן עזריאל היו השמות שעלו באופן כמעט מיידי). באותה כתבה נטען כי בנוסף לכך יעקב שחר אולי יעזור לבית"ר בכך שיקנה את שחקני המפתח של בית"ר י"ם, קובי מויאל ואולי גם את אריאל הרוש.

    2. סכנין- במשך שנים שחר מטפח את הקשר עם הקבוצה מהמגזר הערבי, בכך שהוא משאיל להם שחקנים בחינם (כמו מאור בוזגלו בזמנו) ואף רוכש מסכנין את מיטב השחקנים של הקבוצה (עבאס סואן, ג'ון קולמה ועלי עותמן ישר קופצים לראש).

    3. נתניה- במשך שנים יעקב שחר משאיל לנתניה שחקנים, פעמים רבות ללא דמי השאלה, ואף רוכש גם מהם את מיטב שחקני הקבוצה (אוראל דגני, ימפולסקי וחן עזרא שכניראה יצטרף הקיץ לירוקים).

    4.הפועל פתח תקווה- במשך שנים מכבי חיפה שיתפה פעולה עם הקבוצה הבכירה של פתח תקווה, השאילה לקבוצה שחקנים בחינם ולבסוף לקחה מהם את מיטב שחקניה.

    פעמים רבות הקבוצות למעלה הסתמכו ונשענו מבעוד מועד על הכסף וההשאלות מיעקב שחר כדי לפתוח את העונה או כדי לכסות את החובות שאותן הם יצרו.
    השאלה שעולה בעקבות המהלכים האלה היא כפולה -

    1. האם לאור "העזרה" שמקבלות חלק מקבוצות ליגת העל מיעקב שחר הם חבות לו חוב, שבא לידי ביטוי כאשר מכבי חיפה מעוניינת בשחקנים הבולטים מאותה קבוצה?

    2. מה יקרה במידה ואחת מהקבוצות למעלה תתמודד מול מכבי חיפה במשחק שעבורה לא קובע כלום אך הוא גורלי עבור מכבי חיפה? האם לאחיזה של שחר יכולה להיות השפעה על תוצאת המשחק?

    האם התופעה חוקית? האם היא ראויה? האם זה לגיטימי שלאיש אחד תהיה אחיזה והשפעה כל כך כבדה על כל כך הרבה קבוצות בליגה?

    מה דעתכם בנושא?
     
  2. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    זה ביזנס, הכל מותר. קורנפיין ואבו סאלח לא חייבים לקבל ממנו שחקנים/כספים אם הם לא מעוניינים בכך. מי שזה נראה לו לא לגיטימי, שלא יעשה עסקים עם שחר.
     
  3. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    אין לי בעיה עם שחר שהוא רוצה לקנות לחיפה את השחקנים הטובים בארץ. האינטרס שלו צריך להיות ההצלחה של חיפה ואין עם זה משהו יוצא דופן. לעמות זאת, מוציא אותי מהדעת שמנסים לצייר אותו כאיזה קדוש שרק רוצה לתרום לכולם. הלו, כל "עזרה" שלו קיבלה תגמול בדמות שחקן ישראלי בכיר(פחות או יותר אבל זה כבר עניין של הצוות המקצועי של חיפה). הוא לא היה שם שקל על אף שחקן שהוא לא חושב שמתאים לחיפה ואפילו פוטנציאל לאירופה. גם ההשאלות בחינם לא מרשימות אותי, חיפה מן הסתם מחזיקה כרטיסי שחקן של 20-30 שחקנים עם פוטנציאל לליגת העל, מובן שבסגל לא כולם יכולים להיות וגם לא כזה בא לו לתת לשחקנים צעירים להשתפשף על קבוצה שרצה לכל התארים. מצד שני, למקרה שפתאום ייצא מאחד השחקנים האלה משהו הוא לא רוצה לאבד אותו. מה קיבלנו? שלהשאיל שחקנים בחינם זה אינטרס גדול של חיפה אולי אפילו יותר משל הקבוצה שמקבלת את השחקנים. הרי אם השחקן נתן עונה טובה הוא יחזור ואם לא אז לא. בגלל זה אני לא חושב ששחר עושה משהו יוצא דופן שלא עושים עוד הרבה בעולם אבל הוא גם לא צריך להצטייר כאיזה צדיק או קדוש מעונה, במיוחד הגעילה אותי החוצפה שהוא העז לכעוס על בלדב על זה שלא שיחרר לו את עזרא במחיר שהוא ביקש.
     
  4. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    1. אם, בלי קשר לכדורגל, מישהו בא לקראתך תמיד ועוזר לך, נגיד המוכר שרושם במכולת, אז אתה לא תרגיש שאתה חב לו חוב?
    ושחר הוא לא בדיוק נדבן, אלא מפתח שיתופי פעולה עם קבוצות. הוא לא הראשון שעושה את זה בעולם, כשיש קבוצות שבאופן רשמי מכריזות על שיתופי פעולה. קח לדוגמא בכדורסל את חיפה וטבעון או מכבי ויקנעם מגידו.

    2. אם בבית של ליגת האלופות צ'לסי משחקת עם ויטסה ארנהיים במשחק אחרון שצ'לסי צריכה לנצח 8-0 ולהולנדים הוא לא קובע כלום, יהיה לך חשש שמא ההולנדים יזכרו לצ'לסי חסד נעורים על שהשאילו להם את נמאניה מאטיץ' ועוד כמה שחקנים במחירים נוחים ויעשו את מה שנצרת עשו ללוד?
    עד כמה שהיינו רוצים לחשוב שהכדורגל שלנו טהור, בכל העולם יש מקרים שבהם בעלים עושים סחר בנקודות, ברוסיה למשל מדברים על זה בתור מצווה.


    תיקון אחד: קולמה הגיע לסכנין בחינם בהעברה חופשית יחד עם אלישע שהתעקש עליו.

    כמה תוספות: בדקת לאן מושאלים רוב שחקני הפועל באר שבע? בית"ר ירושלים? עירוני קרית שמונה? הפועל עכו? הפועל פתח תקווה? כולן משאילות את שחקניהן הצעירים לקבוצות מליגות נמוכות יותר ויוצרות איתן שיתופי פעולה.
    מה עם בית"ר נס טוברוק שהפכה את מחלקת הנוער שלה לעסק?


    ואם לא אז הלכה ההשקעה עליו בנוער. זה לא סוד שיש קבוצות שמגייסות לא מעט כסף מהשאלה שחקנים, גם בליגות הנמוכות (א' ו-ב') משלמים גרושים עבור השאלת שחקנים.
     
  5. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,092
    לייקים שהתקבלו:
    951
    מין:
    זכר
    איזה שחקנים מכבי חיפה השאילה להפועל פ"ת חוץ ממאור בוזגלו?
    שגם זה היה אחרי שרוני לוי זרק אותו וכל המשפחה עברה להפועל פ"ת ( מאור, אסי, אלמוג )
     
  6. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    אם הוא יבקש שאני אעשה לו 50% הנחה על אוטו שאני מוכר אז לא, אני לא ארגיש שאני חייב לו.
     
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,962
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    נושא הזוי שקנאה נוזלת ממנו.
    שום דבר פסול שהוא עושה. וגם אותי מעצבנות תרומות לבית"ר.
    עם כל הביקורת האישית שיש לי על שחר על מהלכיו בשנים האחרונות, הוא נקודת אור בין הבודדות בליגה שלנו.
    הוא צריך לקבל פרס ישראל על המהפכה שעשה כאן בכדורגל.

    לגבי השאלת שחקנים, יש כאן בדרך כלל אינטרס הדדי. קבוצות עניות יחסית מקבלות שחקנים עם פוטנציאל בזול, מנגד למכבי חיפה זה טוב שהרבה מצעיריה מקבלים דקות וככה אולי כמה מהם יוכלו להשתלב בעתיד בקבוצה הבוגרת וזה יעזור להם.

    ואיך בכלל אפשר לרמוז על זה שקבוצות בגלל זה יתנו למכבי חיפה משחקים.
    תתבייש, משה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/6/12
  8. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    באמת?
    הוא צריך לקבל אולי את פרס העיר חיפה, אם יש כזה דבר. פרס ישראל? על מה?
    הוא תרם כסף למכבי חיפה, הוא הפך לאימפריה את מכבי חיפה והוא הצליח באירופה עם מכבי חיפה.
    אני מבין שאתם מעריצים אותו וזה טבעי אבל אתה צריך להבין שזה רגש ששייך לכם בלבד.
    בדיוק כמו ששמעון מזרחי לא בדיוק האיש האהוב על אוהדי חולון/ירושלים/הפועל.
     
  9. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    לא צריך להתבייש, מדובר בנושא לגיטימי וראוי.

    למרות שזאת התנהגות שתחשב לא ראויה ואפילו מסריחה במרבית המקומות בעולם, היא כשרה ולצערנו נפוצה בגלל הקשיים הכלכלים של הקבוצות בישראל.
    מה שכן חשוב לקחת מהנושא זה שמי שמתבלבל לחשוב שיעקב שחר עוזר לבית"ר י"ם ובני סכנין מטוב ליבו הוא טועה ומטעה. לעזרה של שחר יש מחיר. אמנם עותמאן, עזריאל וורד נכשלו במכבי חיפה (ורד עוד יכול לשנות את זה ולהפוך להצלחה) אבל כשנקנו נחשבו לשחקנים מבטיחים שאם היו פורחים בחיפה היו מעניקים לשחר תמורה אדירה ביחס להשקעה גם כלכלית וגם מקצועית. אותו הדבר בקשר לניסיון להפוך קנייה של מויאל והרוש אם תתרחש (שניים מהשחקנים היותר איכותים שנמצאים היום בשוק) לסוג של טובה לבית"ר כדי להציל אותה מהחובות.

     
  10. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    תסלח לי, אבל זה די פתטי לקרוא למהלכים האלה מסריחים. כמו שאמרו פה כבר זה עסקים נטו ואם הקבוצות כל כך לא רוצות למכור אז שלא ימכרו. אף אחד לא מצמיד פה אקדח לרכה.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,962
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    עותמן הובא נטו כעיבוי סגל לקראת התמודדות באלופות ובכלל עם עונה ארוכה.
    ורד הגיע כדי לשדרג את הקבוצה וכן היה לו מרכיב של תרומה לבית"ר - שולם עליו יותר כסף מערכו האמיתי.

    אבל שוב כל הרמזים שאתה מנסה לרמוז, אין להם שום ביסוס והם באים רק להעליב את שחר ואת מכבי חיפה. ושוב אותי מעצבנות תרומות לבית"ר, אבל בגלל סיבות אחרות. כי זה בזבוז כסף שאחר כך מונע השקעה בזרים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/6/12
  12. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    אדורם קייסי? אור בן חמו (השחקן המצטיין בנוער של מכבי חיפה ב-2009/10)? ישראל זגורי? אורי אוזן? רביד גזל?

    חלקם הגיעו בהעברה, חלקם לא בדיוק הגיעו בתור כשרונות צעירים, אבל חיפה נתנה תמורה כלשהי על כל השחקנים שנהרו משמיר לשחר (איזה עסקים הוא ניסה לקדם אצל יענקל'ה כבר?). למרות שקראתי לאחרונה שמנור פאקינג חסן נמכר ב-600 אלף דולר בגיל 21. למכור קרח לאינואיט...

    עותמאן כשהגיע לחיפה (תמורת חצי מיליון דולר...) היה אז המגן הימני הכי טוב בליגה ואחרי פריצה בסכנין, כשלמכבי חיפה היה רק את משומר והקללות שהוא סחב איתו מיציע ג' לעמדה הזו.
    בכלל סכנין היא לא נחשבה אף פעם לקבוצת בת של מכבי חיפה (רק 4 שחקנים עברו מהגליל לכרמל, 2 מהם הגיעו עם אלישע, וגם בדרך ההפוכה אני יכול להעלות עכשיו רק את הדוגמאות של קינן וחמד, ולוקאש סורמה).

    אם כבר אז הפועל עכו מתחילה להפוך לבסיס רציני של מכבי חיפה, שיהיה ל-2 הצדדים לבריאות, נראה שעכו כרגע מרוויחה מזה יותר (למרות שהיא מצליחה גם בזכות ציון ויצמן ואלי כהן, גם הוא בעצם ממכבי חיפה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/tongue.Xxx)
     
  13. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    אפשר להסתכל על הדברים גם ככה:
    1. במשך שנים יעקב שחר תמך בבעלים שהרסו את הקבוצות שלהם ולמעשה נתן להם את התמיכה הכלכלית להמשיך ולהרוס את הקבוצות שלהם.
    מאיר שמיר מנהל את הפועל פתח תקווה בצורה לא ראויה? לא לדאוג, יעקב שחר ירוקן מהפועל פתח תקווה את השחקנים הטובים לאורך שנים, מה שישמור את מאיר שמיר כיו"ר ויבטיח שהפועל פתח תקווה תמשיך להזדקק לעזרה של מכבי חיפה (בתמורה כמובן למיטב שחקניה) כדי לשרוד.
    אלי זינו הורס את הפועל באר שבע? לא לדאוג, יעקב שחר ישאיל את יוסי בניון בסכומי עתק וימשיך לדאוג שזינו לא יצטרך להביא כסף מהבית בשביל הקבוצה.
    שורה תחתונה? הבעלים בונים על הכסף של שחר, מה שלא מצריך אותם להביא כסף מהבית כלומר לשנות את הניהול, גם לא מצריך אותם לפנות את המקום למישהו אחר שיקח את הקבוצה למקומות גבוהים יותר, מה שימשיך לגרום ליוסי בניון, אדורם קייסי, ולאדיר באדיר, מיכאל זנדברג ואחרים להגיע למכבי חיפה.

    2. באם הכסף שיעקב שחר מבטיח את העונה הבאה של בני סכנין ובית"ר י"ם (סתם לדוגמא) יש כאן אדם אחד ששולט למעשה בשלוש קבוצות. ירצה יעקב שחר? הוא ידאג שבית"ר י"ם וסכנין יפתחו את העונה? לא ירצה, לא ישים את הכסף וישאיל שחקנים חינם, לא בטוח שהקבוצות האלה יפתחו את העונה. כמה כוח לבן אדם אחד. עכשיו שיגיד לי מישהו שאיציק קורנפין או חלאלילה מסכנין יכולים לבוא ולהגיד ליעקב שחר, אותו אחד שבגללו הם פתחו את העונה, תשובה שלילית על שחקן מפתח בינואר. אפילו אם יציע פחות מקבוצה אחרת, אפילו אם זה יהיה עיתוי רע לקבוצה, יש להם חוב לשלם ולא פחות חשוב הם אולי יצטרכו אותו בעתיד.

    3. ואם הולכים גם לעומק, כן, בהחלט יעלו חשדות במחזור האחרון במשחק של בית"ר י"ם מול מכבי חיפה. אם בזכות שחר בית"ר י"ם פותחת את העונה, שתבינו איזה השפעה ענקית, מישהו באמת יכול להגיד לי שאין לו חששות שבבית"ר לא יעלו עם מוטיבציה פחותה מול מכבי חיפה שרק בזכותה היא לא התחילה את העונה בפירוק?

    4. ואם כבר העלו את הנושא, יעקב שחר קידם את הכדורגל הישראלי? במה בדיוק? בכך שביחד עם רובי שפירא התחיל את התהליך של ניפוח המשכורות בכדורגל הישראלי לגדלים שלא היו קודם. תהליך שהתחיל בתקופת שחר ומגיע לשיאו היום? בכך שבתקופות מסוימות החזיק על הספסל שחקני מפתח ישראלים (אליניב ברדה, מיכאל זנדברג) רק כדי שהם לא יהיו בקבוצות אחרות, גם אם זה פגע בנבחרת ובתחרותיות של הליגה? בכך שכאשר הוא היה צריך הוא השתמש בכוחו כדי לחקוק את חוק יעקובו (ואז גם ביטל אותו כשיעקובו סיים גיל נוער)? בכך שהוא מציב את אוהדי הקבוצה היריבה ביציע הרחוק מאחורי השער ובכך למעשה הופך את החוויה לצפייה בכדורגל הישראלי לסיוט עבור כל אוהד חוץ? בכך שהוא מבקש עבור מנוי מחיר של מעל ל- 1,000 שקל וכרטיסים במחירים של 80,90 ו100 שקל לכרטיס בספורט שאמור להיות של כל העם?
    במה בדיוק יעקב שחר תורם לכדורגל הישראלי ועל מה מגיע לו פרס?
    יעקב שחר מנהל את מכבי חיפה בצורה שהפכה אותה לקבוצה הכי מצליחה בישראל בעשורים האחרונים. אלמנטים רבים בניהול של שחר הם מודל לחיקוי והכי קרובים לניהול אירופאי שאפשר מבחינת קבוצות בישראל. אבל זה לא אומר כלום על הכדורגל הישראלי, רק על מכבי חיפה כקבוצה.
     
  14. HapoelFan ואיפה שתגידי אני מתייצב

    הצטרף ב:
    ‏7/1/11
    הודעות:
    4,547
    לייקים שהתקבלו:
    49
    לא קראתי את מה שנכתב מעליי, אבל הדעה שלי בנושא היא פשוטה. יעקב שחר הוא פשוט איש עסקים לכל דבר. הוא הבין איך הוא יכול להשתמש בקבוצות הקטנות יותר לטובתו בכזו קלות, כזו שאף אחד עוד לא עלה עליה. מחלקת הנוער של מכבי חיפה היא אולי הטובה ביותר בארץ בצוותא עם זו של מכבי תל אביב והוא יודע שהקבוצות הקטנות יותר סטייל עכו, נתניה, סח'נין, שחקנים צעירים שצריכים דקות משחק (והרבה) ואפילו לא רק כאלו אלא גם שחקנים שלא מצאו את מקומם בחיפה אבל שווים הרכב בקבוצות אמצע טבלה, מתאימים להן כמו כפפה ליד. הן מקבלות אותם ובעתיד, כששחקנים כמו איציק כהן או חן עזרא צומחים והופכים להיות מבוקשים בקרב הקבוצות הגדולות בישראל, מכבי חיפה תמיד תהיה המועדפת כי יזכרו לשחר את ההעברות האלו והוא ירוויח מזה שחקנים שישפרו את חיפה בגדול ואם זה ילך חלק, בעתיד הוא יעשה עליהם רווח גדול יותר.
     
  15. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אם יש משהו שמקומם אותי, זו הצורה בה מנסים לצייר אותו כאיזה נדבן. אל 'תתרום' ואל תעשה טובות. אני מעדיף שהקבוצה שלי תשחק בליגה הלאומית, אבל תהיה שלי, מאשר שתשחק בליגת העל ותהיה קבוצת מילואים.
    כל הנדבנות והצדקנות הזו הוציאה את כל העוקץ מלראות משחקים של מכבי חיפה. זה לא שאני חושב שהקבוצות שהוא לכאורה עוזר להן לא מתאמצות נגדו, אבל באיזשהו מקום לי, כצופה, זה מוציא את כל הכיף. שיעשה מה שצריך כדי להעצים את מכבי חיפה ונמחא לו כפיים. בלי סיפורי סבתא.