ישראליות באירופה 12/13: תם ונשלם הקמפיין המאכזב

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Captain Canada, ‏24/6/12.

  1. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    http://www3.pictures.zimbio.com/gi/UEFA+Champions+League+Group+Stage+Draw+HLt7_TB32DVl.Xxx

    אם תשאלו את שחקני ליגת העל על ההכנות לעונה החדשה בשלב זה, מרביתם בוודאי יגיבו בפליאה ובהרמת גבה: כך זה כאשר היורו נמצא בעיצומו והליגה הסדירה תצא לדרך רק באמצע אוגוסט (אם לא מאוחר יותר). ובכל זאת, אם המזל יאיר לכם פנים, ייתכן שאחד מהשחקנים שתיתקלו בהם יענה כי הקבוצה שלו נמצאת בעיצומן של ההכנות; סביר להניח שאותו אדם מהווה חלק מ4 הקבוצות שהתברגו בצמרת הטבלה אשתקד וייצגו את הליגה שלנו בזירה האירופית בעונה הקרבה - ועבורן, כאמור, מוקדש הנושא המיוחד הזה. אם כך, הבה נתחיל בהצגה.


    ליגת האלופות:

    שנים עברו מאז שקבוצה שאינה נמנית עם "ארבע הגדולות" של הכדורגל הישראלי שלחה נציגים להגרלת הסיבוב המוקדם של המפעל היוקרתי בתבל; אי לכך, אין זה מן הנמנע לומר שעירוני קרית שמונה, אחת מהאלופות המפתיעות בתולדות ליגת העל, תחולל היסטוריה רק מעצם הגעתה למעמד ההגרלה, שתתקיים בצהרי ה25 ביוני. עדות מכרעת לאמירה זו ניתן למצוא בשאיפותיה של הקבוצה הפריפריאלית: החבורה של גילי לנדאו אמנם תחל את דרכה בסיבוב השני של הצ'מפיונס ליג, ככל האלופות שקדמו לה בשנים האחרונות, אך הציפיות שלה תסתכמנה בקפיצה לשלב הבא, אשר תבטיח את המשך דרכה האירופית גם במקרה של הדחה עתידית. למען האמת, די במבט חטוף על רשימת היריבות האפשריות של ק"ש (שאינה נמנית עם רשימת המדורגות לנוכח הישגיה הדלים בזירה הבינלאומית) כדי להבין את המקור לתחושות הללו: הן כוללות, בין היתר, שלוש קבוצות שהשתתפו בליגת האלופות בעונה שעברה (פ.צ באזל, באט"ה בוריסוב ודינמו זאגרב) ועוד שלל מועדוני פאר, כדוגמת פרטיזן בלגרד, רד בול זלצבורג והלסינבורג השוודית. המעוניין לצפות ברשימת המשתתפות במלואה מתבקש ללחוץ כאן.


    הליגה האירופית:

    מסען של שלוש הקבוצות אשר תשתתפנה במפעל השני בחשיבותו בוודאי יעורר כותרות משניות בהשוואה לזה של קרית שמונה, אך אין זה מוריד במאומה מרצונה של כל אחת מהן להסב גאווה לאוהדיהן ולהגיע רחוק ככל האפשר. שתיים מהנציגות, בני יהודה ומכבי נתניה, תתבשרנה על זהות יריבותיהן כבר מחר - בהגרלה שתיפתח מיד לאחר זו של ליגת האלופות. על הנייר, עושה רושם שהחניכים של דרור קשטן ושל טל בנין (שיהנו ממעמד "קבוצה מדורגת" לפחות בסיבוב זה) אינם צפויים להיתקל בקשיים רבים - שכן מרבית יריבותיהן האפשריות (הרשימה המלאה מובאת בקישור זה) תהיינה המעפילות מהסיבוב הראשון הקיקיוני למדי.
    הנציגה הרביעית, האחרונה והמנוסה מכולן - הלא היא הפועל תל אביב - תזכה למספר שבועות מנוחה נוספים (בתקווה שהיא תוכל להסדיר את ענייני הבעלות עד אז), שכן היא תחל דרכה רק בשלב הפלייאוף.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/6/12
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,665
    מין:
    זכר
    ק"ש הוגרלה מול ז'ילינה הסלובקית, שב - 2003 כבר הדיחה את מכבי ת"א.
     
  3. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    אמנם, ז'ילינה היא כנראה היריבה האיכותיות ביותר שהזדמנה לנציגה ישראלית בשלב כה מוקדם (להזכירכם, מכבי חיפה והפועל תל אביב הוגרלו בעבר מול גלנטורן, ז'לזניצאר ובוראץ), אך בהתחשב בעובדה שהאלופה יכלה לקבל קבוצות מסדר הגודל של באזל או של באט"ה - נראה כי בקרית שמונה יקבלו את התוצאות בחיוב. אינני מכיר את הקבוצה הזו כראוי, אך לאור היכולת שהפגינו שלל הנציגות הסלובקיות במפעלים האירופיים בשנים האחרונות (ז'ילינה עצמה הושפלה בשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג אך לפני שנתיים), בהחלט ניתן להציב את חניכיו של גילי לנדאו על כן הפייבוריטים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/6/12
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,665
    מין:
    זכר
    לדעתי זו מהיריבות היותר קשות שהם יכלו לקבל. יש להם הרבה יותר נסיון באירופה ואני מאמין שלא מעט שחקנים נשארו להם מההופעה לפני שנתיים, אז במוקדמות הם הדיחו את ספרטה פראג.
     
  5. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    תרשה לי לחלוק עליך בנושא הזה. נראה שז'ילינה היא לא היריבה הנוחה ביותר שיכלה להזדמן לקרית שמונה בהגרלה (שכן גם האלופה הגיאורגית, הלטבית והליטאית היוו אופציה), אך מצד שני - בוודאי מדובר בקבוצה נחותה בהשוואה לאלופות שהגיעו מפולין, משוויץ, מאוסטריה, מסקנדינביה או מקפריסין. באשר לסגל היריבה - ממבט חטוף על הקאדר של ז'ילינה לא הצלחתי להיתקל בשם מוכר כלשהו (חוץ מאנגלוביץ' שלבש את מדי מכבי נתניה בעבר), כך שעושה רושם כי התחום היחיד בו כף היתרון נוטה לצדם הינו הניסיון במעמדים הללו. ואף על פי כן, אותו ניסיון עודף לא מנע מהם להפסיד לקבוצה איסלנדית בעונה שעברה...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/6/12
  6. number 1 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/8/05
    הודעות:
    817
    לייקים שהתקבלו:
    1
    הגרלות הליגה האירופית:

    בני יהודה הוגרלה נגד המנצחת בין רודאר המונטנגרית(מדורגת) לשיראק הארמנית.
    מכבי נתניה הוגרלה נגד המנצחת בין קופס הפינית(מדורגת) לליאנלי הוולשית.
     
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,967
    לייקים שהתקבלו:
    25,665
    מין:
    זכר
    יש להם את החלוץ הגאמבי סיסאי שכבש הרבה במוקדמות לפני שנתיים והיה הכוכב שלהם במוקדמות.
     
  8. saras 21 Member

    הצטרף ב:
    ‏21/11/05
    הודעות:
    228
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ק"ש לא פייבוריטית ולא נעליים. 50-50.
    לא רק שהדיחו את מכבי בעבר, הקבוצה שיחקה בשנים האחרונות בשלבי הבתים של הצ'מפיונס והליגה האירופית. סגל מנוסה בהרבה מאשר הסגל של ק"ש.
     
  9. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    הבה נשים דברים על דיוקם: ז'ילינה שימשה כ"שק חבטות" כאשר העפילה לשלב הבתים בצ'מפיונס ליג, ואת ההופעה המדוברת בליגה האירופית היא רשמה לפני יותר מ4 שנים (מסופקני אם את הקאדר שלה מעטרים כעת אפילו שישה שחקנים אשר לקחו חלק בקמפיין זה).

    אין עוררין בדבר העובדה שהסגל של הסלובקים מנוסה יותר מזה של ק"ש במאבקים האירופיים, אך השאלה שצריכה להישאל היא האם היתרון הזה משמעותי עד כדי כך? לעניות דעתי, התשובה שלילית. דוגמה טובה לסברה זו ניתן למצוא אצל ז'ילינה עצמה - אשר הודחה על ידי קבוצה מאיסלנד (!) במוקדמות הליגה האירופית בעונה שעברה, כשבאמתחתה היה סגל דומה לזה שחווה את טעמה של ליגת האלופות רק שנה לפני כן.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/6/12
  10. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,092
    לייקים שהתקבלו:
    951
    מין:
    זכר
    אם ק"ש לא עוברת זה בושה
    כנ"ל בני יהודה ונתניה.
     
  11. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    קובי דג'אני לא יוכל ליטול חלק בהתמודדות, מאחר וספג כרטיס אדום לפני 7 שנים, כשעוד שיחק תחת הכתום של בני יהודה. גם בלעדיו אנחנו צריכים לעבור את השלב הראשון, אבל זו כבר הופכת להיות משימה מורכבת. זה אומר שבן בנימין יצטרך להיות הקשר האחורי ושהיוזמה תצטרך לבוא מהרגליים שלו - ואין לו כזו בכלל.
     
  12. שער 7 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/07
    הודעות:
    2,256
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ז'ילינה היא הגרלה קשה גם לקבוצות יותר חזקות מקריית שמונה, ואני לא מדבר רק על ההעפלה לליגת האלופות ועל זה שהיא עשתה חיים קשים לצ'לסי. ז'ילינה שיחקה מול צ'לסי לאחר שעברה את מכבי תל אביב בעונת 2003/2004, לאחר שמכבי לא בעטה כמעט למסגרת במשחק הראשון בסלובקיה. אמנם צריך לקחת בחשבון את הנסיבות המקלות (המשחק ה"ביתי" של מכבי התקיים בבולגריה אם איני טועה עקב המצב הביטחוני), אך העובדה שמכבי תל אביב אז הייתה האלופה, מוכיחה כי מדובר בכישלון. ז'ילינה מאז חיזקה במעט את מעמדה באירופה, צ'לסי די התקשתה מולה, וכאמור העפילה לליגת האלופות לאחר שניצחה את ספרטה פראג בביתה (דרבי צ'כוסלובקי לשעבר). אז נכון, בליגת האלופות היא חטפה תבוסות עקב חוסר הניסיון, אבל מול קריית שמונה היא פייבוריטית. מאותה ז'ילינה ששיחקה בשלב הבתים זכור במיוחד מאריו פצ'אלקה, אשתקד הבלם של הפועל תל אביב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/6/12
  13. יחי Member

    הצטרף ב:
    ‏21/6/04
    הודעות:
    963
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי ההגרלה שקיבלנו היא סבירה, יכולנו לקבל קבוצות קלות יותר כמו אלופת ליטא, הונגריה, לטביה וכו' אך גם ז'ילינה, למרות העבר והניסיון שלה באירופה, היא לא משוכה קשה מידי..

    אני לא יכול להצביע פה על פייבוריטית, אבל עצם זה שהמשחק הראשון יתקיים בסלובקיה אמור להוות יתרון קליל לקרית שמונה..

    על פי הרושם שקיבלתי עד עתה מאימון הפתיחה וממחנה האימונים בקיסריה, נראה כי הקבוצה מתכוננת במרץ וישנה אמונה בשחקנים כי ניתן להפתיע, התלכיד החברתי החזק נשמר ומי ייתן והעונה הקודמת תשוחזר ולו במעט..

    שיהיה בהצלחה! :aaa021:
     
  14. שער 7 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/07
    הודעות:
    2,256
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נשאלת השאלה כמה אוהדים של קריית שמונה יגיעו לקריית אליעזר, כשאת המגרש הביתי שלהם הם לא ממלאים... וזו לא ציניות.
     
  15. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,092
    לייקים שהתקבלו:
    951
    מין:
    זכר
    השאלה כמה אוהדי ק"ש יבואו לראש הזהב בסיבוב הבא?

    מפחיד לחשוב על זה, זה הולך להיות יותר גרוע ממשחק בית של מכבי פ"ת