ההידרדרות של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י אריאל סרפוס, ‏8/4/12.

  1. אריאל סרפוס Member

    הצטרף ב:
    ‏12/3/12
    הודעות:
    7
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לאלו שעוקבים אחרי הליגה,ולכאלו שכבר איבדו עניין בגלל הרמה החלשה ועדיין אוהבים את הכדורגל הישראלי צריכים להבין כמה דברם:

    1.הכדורגל הישראלי הולך אחורה מבחינת תקציבים עקב בעלים שלא יודעים לנהל כדורגל וקמצנים כמו:אלי טביב וארקדי גאידמק.
    2.השחקן הישראלי זול יחסית לקבוצות הבאות מאירופה משמע שאין לקבוצות באירופה בעיה לרכוש אותו ולקבוצות בארץ קשה "לשמור" עליו שיישאר כאן.
    3.ככל שעוברים השנים יש פחות ופחות קהל במגרשים זאת משום שרוב מתקנים מיושנים למעט האיצטדיונים החדשים כרגע בעכו ובפ"ת ועדיין אין איצטדיונים חדשים בערים כמו:חיפה,ב"ש,נתניה ולמרות שבאיצטדיון בלומפילד יש אקוסטיקה טובה הוא עדיין נחשב לאיצטדיון מיושן והוא יכול להכיל במקסימון רק 14,000 מקומות
    4.השחקנים שעולים מן הנוער של הקבוצות אינם מהווים תחליף לשחקנים שעזבו אותנו לחו"ל ולכן מן הסתם הרמה יורדת.
    5.הניהול בכדורגל ותסלחו לי הוא בושה וחרפה ולא יכול להיות שהוא ינוהל ע"י אנשים אינטרסנטיים כמו אלי טביב שבא רק לעשוק את הקופה של הפועל,כמו תומר סיני ודני לוי הליצניים,כמו פרוספר אזגי ה"ווסחאב" ועוד רבים טובים שבמקום להועיל לקבוצה שאותה הם מנהלים/משקיעים בה את כספם וזמנם הם אינם גורמים לשקט תעשייתי מה שגורם לתוצאות במגרש.
    6.המחירים הגבוהים באיצטדיונים לא יכול להיות שלאיצטדיונים המיושנים כמו הקופסה,קריית אליעזר וכו גובהים מחירים כל כך גבוהים ולדעתי המחיר צריך להיקבע ע"פ איכות האיצטדיון או איכות הליגה וחבל שלא כך הם פני הדברים.
    7.לא יכול להיות שבמדינה מתוקנת יו"ר ההתאחדות מזוהה עם קבוצה מסויימת-מכבי פ"ת שעוד לא קיבלה את עונשה בבית הדין ולא הורדה לה נקודות וקבעו לה משחקי רדיוסים למרות האנדרלמוסיה שהתקיימה בשבת האחרונה במוצ"ש במשחק בין מכבי פ"ת-הפועל חיפה.

    יאללה חייבים להחזיר את הכדורגל הישראלי למה שהוא היה פעם לנוסטלגיה שבו לשחקנים שנלחמו למען הסמל ושיהיו בו בעלי כדורגל שאוהדים את הקבוצות או אפילו קבוצות אוהדים שמשרתות את הקהילה! צריך להחזיר את הערך לסמלים ולחולצות שהשחקנים לובשים.מצפה לתגובות אריאל סרפוס
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏8/4/12
  2. vasisualy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/11
    הודעות:
    946
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אי אפשר להחזיר גלגל אחורה. גם לא צריך לדבר על זה שפעם דשא היה ירוק יותר...
    מסכים עם חלק מדברים אך לא עם מסקנה.
     
  3. אריאל סרפוס Member

    הצטרף ב:
    ‏12/3/12
    הודעות:
    7
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לvasisualy נכון,אתה צודק,לא נוכל להחזיר את הגלגל לאחור.אבל אין זה אומר שאנחנו לא יכולים להסתכל קדימה בציפייה לטוב יותר ממה שיש לנו כרגע.אני זוכר שקבוצות ישראליות עמדו בכבוד ואף ניצחו קבוצות אירופיות אחרות בתקציבים הרבה יותר גבוהים והמסקנה מכך היא שהכסף לא משחק על המגרש אלא הנשמה ושחקנים יכולים להיות זולים אבל אם הם נותנים את הכל על המגרש השמים הם הגבול בשבילם ואין סיבה שנסתפק במועט ושליגות בינוניות כמו:פולין,בלגיה,קפריסין וכו יקנו מאיתנו שחקנים ולא הפוך.אמנם הליגה הבלגית הייתה בד"כ יותר טובה משלנו אבל הליגה שלנו הייתה יותר טובה פעם מקפריסין ומבלגיה מה שלא קורה עכשיו משמע שהתהפכו היוצרות.
     
  4. Ricky van Wolfswinkel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/11
    הודעות:
    2,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אפשר לחשוב, אם היום יש טביב בשנות התשעים היה דדש וחיפה לקחה אליפות בלי תחרות.
    יש שני הבדלים עיקריים בין היום לבין הניינטיז:
    1) בניינטיז מערך הסקאוטינג באירופה היה הרבה פחות מפותח וקבוצות בישראל היו יכולות לשלוף זרים הרבה יותר איכותיים כמו שאלוי, פישונט, רוסו וטרטיאק שהיום בחיים לא היו מגיעים לפה.
    2) בהמשך לחלק הראשון גם שחקנים ישראלים לא היו כל כך מבוקשים כמו היום.
     
  5. אריאל סרפוס Member

    הצטרף ב:
    ‏12/3/12
    הודעות:
    7
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לRicky van Wolfswinkel הזכרת פה עוד בעיה של הכדורגל הישראלי שהיא הינה שהסוכנים שולטים בליגה שלנו וע"י הקשרים שלהם הם מצליחים להוציא מהכדורגל שלנו שחקני כדורגל ברמה סבירה,לגזור את הקופון ושהשחק ישחק/ברוב המקרים לא ישחק בליגה בינונית כמו:בלגיה,קפריסין,פולין וכו.ואז לסוכן לא כל כך אכפת אם השחקן משחק או לא כי הוא את הרווח מן השחקן כבר עשה וכאמור בכדורגל הישראלי לא גודלים כל שנה כישרונות כל כך גדולים כמו הקבוצה ששמת בחתימה שלך:ספורטינג ליסבון שגידלה שחקנים ענק כמו:כריסטיאנו רונאלדו,נאני,פפה ועוד.
     
  6. vasisualy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/11
    הודעות:
    946
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם היום קבוצות ישראליות מנצחות מפעם לפעם קבוצות אירופיות עם תקציבים גבוהים.
    אני יכול לתת לא 100 - 1000 אחוז על המגרש. את כל הנשמה. ועדיין אני אפס של שחקן. תסתכל על ליגת האלופות, כסף כן משחק על המגרש.
    בליגות בינוניות האלה יש הרבה יותר כסף והרבה מאוד יותר מקצוענות. ומתי ליגה כאן הייתה יותר טובה מבלגיה? תפסיק לדבר שטויות!
     
  7. אריאל סרפוס Member

    הצטרף ב:
    ‏12/3/12
    הודעות:
    7
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לvasisualy ב2002-2003 מכבי חיפה השיגה 7 נקודות בשלב הבתים בליגת האלופות וב2001-2002 הפועל ת"א הגיעה לרבע גמר גביע אופ"א תוך כדי שהיא העיפה קבוצות מרשימות כמו:לוקומוטיב מוסקבה,פארמה וכו האם אתה יכול להזכיר לי מתי קבוצה בלגית השיגה כ"כ הרבה נקודות בליגת האלופות והגיעה כ"כ רחוק באירופה?.ואני לא היסטוריון כזה גדול של ספורט אבל משהו אחד אני יכול להבטיח לך הליגה של אז הייתה הרבה יותר טובה אפילו הנבחרת הייתה הרבה יותר טובה אמנם בלי הישגים משמעותיים אבל אני בטוח שהנבחרת של רביבו וברקוביץ הייתה עוברת את הבית האחרון שקיבלנו עם יוון וקרואטיה.הרמה יורדת משנה לשנה ויש לנו אוהדי הכדורגל בארץ רק שתי אפשרויות:1.לתת לכדורגל אפילו יותר ממה שהוא או 2.לנסות להציל את מה שנשאר ממנו ולצפות לעתיד טוב יותר. אז מהי דעתך איזה צד אתה חושב שעדיף לכדורגל שלנו שנילחם ואולי הכדורגל שלנו יהיה פעם מצליח או להיכנע לכל העסקנים שכבר שנים נמצאים פה ושום דבר טוב לא עשו?
     
  8. שער 7 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/2/07
    הודעות:
    2,256
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לגבי העובדה שהזרים לא פוגעים - הכל בגלל העסקנים והסוכנים.
    הרי זה די ברור ששחקנים ממזרח אירופה יתרמו הכי הרבה לכדורגל הישראלי. במקום זה מביאים לפה ברזילאים סוג ב' ואפריקאים סוג ז' (בלי קשר לגזענות, מאוד אהבתי את יעקובו, מקאנאקי, פנטסיל, אוגבונה ועוד מלא). השחקנים ממזרח אירופה הכי קרובים אלינו במנטליות, אך מצד שני הם עם מוסר עבודה גבוה מאוד שיכול לתרום לשחקנים הצעירים בישראל ולשמש עבורם דוגמה. בכך גם הנבחרות בגילאים השונים תשתפרנה.
     
  9. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    שער 7,

    זה לא עד כדי כך פשוט. הסיבה בגינה קשה להביא לארץ זרים איכותיים ממזרח אירופה כיום רחוקה מלהיות גחמה של סוכן כזה או אחר: מדובר, בראש ובראשונה, בשינוי חסר תקדים של מצב השוק הנוכחי בהשוואה למה שהיה עד לפני 10 שנים. כיום, לא רק שמחלקות הסקאוטינג באירופה מפותחות פי כמה מאשר אלו של שנות ה90 - אלא ששווי השחקנים המזרח אירופיים צמח בעשרות מונים. אם בעבר ניתן היה לצרף שחקני נבחרות בכירים (רומן פץ, אולג קוזנצוב, ג'ובאני רוסו) בעבור כמה מאות אלפי דולרים - היום אין בכלל על מה לדבר כאשר הרוכש לא מסוגל להוציא מכיסו מעל לכמה מיליוני יורו. ומטבע הדברים, כאשר לא ניתן לקנות מוצר כלשהו עקב עליית מחירים דראסטית - פונים לחפש תחליפים זולים יותר. מכאן הגיעו כל ה"ברזילאים סוג ב'" וה"אפריקאים סוג ז'".
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏9/4/12
  10. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,259
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    חוק בוסמן ופתיחת השערים בליגות האירופיות שינה את המציאות משמעותית. פעם זר טוב מהונגריה לא היה יכול להגיע לליגה משמעותית באירופה כי כל קבוצה היתה מוגבלת במספר הזרים, אז הוא בא לישראל. היום שחקן באותה רמה יכול להגיע לליגה טובה יותר והכדורגל הישראלי צריך לחפש את הזרים שלו ברמות נמוכות יותר. במקביל, יותר שחקנים ישראלים עוברים לאירופה. מה לעשות, מועדונים כמו אייאקס הם לא היחידים שמשלמים מחיר.

    לגבי כינוי הבעלים בארץ "קמצנים", זה נראה לי קצת מגוחך כשלרוב הם מפסידים כסף, מלבד מקרים נקודתיים של עלייה לליגת האלופות וכו'. גיידמק קמצן? הוציא על בית"ר הון תועפות. עכשיו הוא לא רוצה יותר. אולי אין לו, לא משנה. זו קמצנות?
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,962
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    בנינטייז פשוט היה משבר כלכלי במדינות ברה"מ לשעבר ומזרח אירופה.
     
  12. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    את הדעה שלי על המחירים ה"גבוהים" ש"דוחים אוהדים" כולם מכירים, אין לי מה לחדש...

    גם את הדעה שלי על הזרים כולם מכירים, אבל עוד שבוע יש לי מתכונת במתמטיקה, אני אתרגל קצת הסתברות. מה ההסתברות לפגוע בזר ממוצע בליגת העל לכל קבוצה? 20%? הסיכוי להצליח עם 2 לפחות:
    אז הסיכוי שכל הזרים יתגלו ככישלון- 0.32768
    הסיכוי שרק זר אחד יתגלה כהצלחה- 0.4096

    1-0.32768-0.4096=0.26272

    בואו נלך על הגבלות פחות קשיחות (10 זרים מינימום, מתוכם 5 על המגרש וזה, אתם מכירים), ונוריד את ההסתברות לפגוע בזרים ל-15%, והרי הסיכוי לפגוע ב-2 לפחות:

    הסיכוי לא לפגוע בשום זר- 0.19687
    הסיכוי לפגוע רק ב-1 מתוך ה-10 האלה- 0.34742

    1-0.34742-0.19867=0.4557

    זה פותר את טענה 2 ו-4...

    הטענות על בעלים שכונה מגוחכות. פרוספר בעלים ערס? וואו מי ישמע בעלים של קבוצה ששיחקה שנה אחת בליגת העל עשה קצת רעש וצלצולים... בעלים כמו פרוספר מחווירים ליד זאמפריני (בעלים של מועדון קטן מליגה זניחה) או ג'יג'י בקאלי...

    לגבי ההתאחדות- אני לא יודע איך זה בשאר העולם (אני יודע שיש מנהלת ליגה, אבל מה, ליו"ר אין קשר לשום קבוצה?), אבל אבי לוזון הוא לא היו"ר הראשון שקשור לקבוצה כלשהי. איצ'ה מנחם היה קשור להפועל, גברי לוי להפועל פתח תקווה, חיים הברפלד להפועל ראשון. לא נראה לי שאפשר להימנע מזה שיושב ראש ההתאחדות יהיה מזוהה עם קבוצה כלשהי...
    אפשר לומר שאבי לוזון הוא לא בדיוק ממלכתי ובמילים (וגם בפעולות) שלו הוא מראה נטיות חזקות למכבי פתח תקווה- זה לא מעניין את מישל פלאטיני.

    http://msc.wcdn.co.il/w/w-248/630194-41.Xxx
     
  13. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    והיום זה להביא שחקנים אפריקאים זולים שהם הימור לחלוטין. ברוב המקרים מדובר בשחקנים שהם זרים לענף, ובמקביל לוקחים לילדים הישראלים את דקות המשחק שלהם
     
  14. זכאי Member

    הצטרף ב:
    ‏6/6/11
    הודעות:
    717
    לייקים שהתקבלו:
    8
    הבעיה היא היציאה לאירופה המהירה כ"כ
    פעם, מכבי חיפה זכתה ליהנות משחקן כמו אייל ברקוביץ כמה וכמה שנים עד שהוא יצא לאירופה.
    בשוק של היום, ועם "חוק סהר", הוא היה יוצא לאירופה כבר בגיל 17-18.
    תראו את גאל מרגוליס כדוגמא. מספרים עליו שהוא הכישרון הכי גדול של מחלקת הנוער של מכבי ת"א, ובכלל לא ברור אם האוהדים שלה אי פעם יזכו ליהנות ממנו, כי הוא פוזל כבר בעונה הבא לצאת לאירופה.
     
  15. Ricky van Wolfswinkel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/11
    הודעות:
    2,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עזוב את מרגוליס, למכבי היה גם את עומרי אנטמן שהיום משחק במילואים של פולהאם.
    ועזוב אותך גם אנטמן, ניר מנצור שהיה בנוער של בית''ר היום נמצא ללא קבוצה אבל ככה זה, גם להיות מושאל לקבוצות ליגה שנייה באנגליה יותר טוב מלהיות כוכב בישראל.