מועדון כדורגל ליהודים בלבד?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י ilsoccer, ‏2/3/12.

  1. ilsoccer Member

    הצטרף ב:
    ‏1/3/12
    הודעות:
    10
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הביקורות סביב בית"ר ירושלים לאורך השנים היו תמיד סביב העובדה שאף פעם לא שיחק בקבוצה שחקן מוסלמי. אז קודם כל, זה לא נכון - בבית"ר ירושלים שיחקו שני מוסלמים: איברהים נדאללה וגורם אג'וייב. אם כך כל פעם שכתבו "מועדון שבו לא שיחק אף פעם שחקן מוסלמי", והיו אלפי פעמים כאלה, שיקרו בלי להניד עפעף.

    לצורך עניינו, נניח (רק נניח) ולא שיחק אף מוסלמי בבית"ר. לא ניתן להשוות את מקרה מדינת ישראל לאף דבר בעולם, מדינת ישראל נולדה מתוך שנאת יהודים, רדיפת יהודים והטפלות ליהודים. מדינת ישראל נולדה לתוך מלחמה, מלחמה שנמשכת עד היום וכנראה שתימשך לנצח, הלוואי ואני טועה.

    כל מטרת המדינה היא להיות,לפי הגדרתה, מדינה יהודית-דמוקרטית מתוך זה נובע עיקרון שאני מכנה אותו עיקרון קידום היהודים. בדבריי אני רוצה לצאת חוצץ כנגד כל הביקורות מצד התקשורת לשאלה למה אין מוסלמי בבית"ר ירושלים, התשובה שלי היא שלא לשם זה התכנסנו. הקמת המדינה נולדה למען היהודים מתוך זה נובע שבקבוצות יהודיות יקדמו שחקנים יהודים, קודם כל, ורק אם יש מחסור בשחקנים נפנה לשאר הלאומים.


    סמל מדינת ישראל - המנורה.


    עיקר המחלוקת נובע בעקבות העדפת שחקנים טובים על פני שחקנים לא טובים או טובים פחות ולא משנה מה הלאום שלהם. אני חושב שזה שטויות, ולמה אני חושב כך? התשובה פשוטה מאוד.

    בגילאים הנמוכים, בהם ילדים מתחילים לשחק כדורגל לא ניתן להבחין,ברוב המקרים, מי יהיה מקצוען ומי לא, לכן התירוץ שבו אומרים: נבחר ילד על פי יכולתו ולא על פי לאומו הוא מוטעה מכיוון שאתה לא יכול לדעת מה יכולתו של הילד בגיל כה קטן. הרי אם יש שני ילדים מתחת לגיל עשר,לצורך העניין, שבאותה רמה או ילד אחד יותר טוב מהשני בקצת,לדעת אנשי מקצוע, זה לא רלוונטי.

    זאת כי אם נעבוד עם הילדים הפחות כשרונים,שלצורך העניין הם היהודים, אז הילד ישתפר ויגיע לאותה רמה שהילד שהיה יותר טוב ממנו כמה שנים קודם לכן יגיע אליה גם ואולי אפילו יהיה יותר טוב. מכאן שהתשובה לשאלות: מי אנחנו רוצים לקדם? במי אנחנו רוצים להשקיע? היא שבעקבות היותנו מדינה יהודית המאמצים צריכים להיות בחיפושים אחר שחקנים יהודים כי בגילאים האלה נותנים הבסיס לשחקנים ולכן אין לשפוט ילד בגיל קטן אם הוא טוב יותר או טוב פחות, להוציא מקרים חריגים.


    בגיל כזה, לא ניתן לדעת מי ישחק באופן מקצועי בעתיד.

    אני טוען את זה מכיוון שלמגזר הערבי יש קבוצות כדורגל בכל רחבי הארץ ובכל הליגות בארץ הן אם זה בילדים, נערים, נוער או בוגרים.המגזר הערבי אוהד מושבע של המשחק, לכן אין מדובר באפלייה. אפלייה הייתה מתרחשת אם וכאשר לא היו קבוצות ערביות ולא היה ניתן לערבים לשחק באופן מקצועי או חובבני. לכן אני שוב אומר קודם נתמקד בקידום הילדים היהודים, לשם זה נבנתה המדינה וברגע ששחקנים ערבים משחקים גם בקבוצות ערביות וגם בקבוצות יהודיות ומנגד בקבוצות ערביות מספר הילדים היהודי שואף לאפס המקומות לילדים יהודים בקבוצות בכל הארץ יורדת באופן טבעי וזה מסוכן מאוד כי אם המגמה הזו תימשך יכול להיות מצב שבו לא יהיו שחקנים יהודים בכלל.

    אני לא קורא לאף קבוצה לנהוג על-פי האדאולוגיה הזו אבל אגיד שאם יש קבוצה שכן עושה את זה למען הילדים היהודים במדינה יהודית שקמה למען יהודים אל תבקרו אותה, תכבדו אותה.

    http://il-soccer.blogspot.com/2012/02/blog...ource=BP_recent
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/3/12
  2. Vanitas Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/10
    הודעות:
    1,127
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נושא מעניין. תשמע, מדינת היהודים קמה מהרבה סיבות, שרובן אכן הרדיפה אחרי היהודים באירופה בעיקר. כל זה לא מצדיק שהמדינה היהודית שאנחנו מקימים תנהג כמו שהגרמנים והפולנים התנהגו אלינו. המדינה היהודית שאותה חזינו היא מדינה חופשית, דמוקרטית וסובלנית כלפי השונה ללא הבדלי דת, מין וגזע.

    אם מביאים שחקנים מכל העולם ומכל הדתות, כמו שקורה בליגה שלנו, אז שאין לפסול רק דת אחת. זה גזעני ופוגע בתדמית של בית"ר ירושלים מזה שנים. שליש מהליגה הראשונה מאויישת עלידי שחקנים ערבים, הכל בסדר ושום דבר רע לא קורה בדו קיום הזה במדינה. הגיע הזמן שגם בית"ר יתקדמו למאה 21 ויפסיקו בכוח להשאר תקועים במקומות שמתאימות יותר לתקופות חשוכות בהיסטוריה של האנושות.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏2/3/12
  3. ilsoccer Member

    הצטרף ב:
    ‏1/3/12
    הודעות:
    10
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה מפספס את הנקודה
    ההתייחסות היא כמו לבית ספר.
    הרי ילד יהודי לא ילך לשחק בקבוצה ערבית מסיבות רבות, אז הדרך הנכונה לקדם את היהודים היא העדפת יהודים.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏2/3/12
  4. Vanitas Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/10
    הודעות:
    1,127
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רק שליגה מקצוענית ובית ספר הן שונות בתכלית ולא ניתנות להשוואה. בסכנין ואחי נצרת משחקים יהודים וערבים ובקבוצות בכלל הליגה משחקים ערבים ויהודים יחדיו, כיאה לליגה חופשית במדינה חופשית. אם בית"ר מבדילה את עצמה ומשאירה אוכלוסיה מסויימת בחוץ כאידיאולוגיה, הרי שהם גזענים. זו אידיאולוגיה שמתאימה למשטרים חשוכים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/3/12
  5. ilsoccer Member

    הצטרף ב:
    ‏1/3/12
    הודעות:
    10
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין ספק שיש בזה משהו.
    בלי קשר כמו שהליגה נראית, היא יותר כמו קרש קפיצה, מאשר מטרה סופית.
    אני מסכים שלא להביא זר בגלל שורשים מוסלמים זה בעייתי, אבל כל השאר לא.
     
  6. Vanitas Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/10
    הודעות:
    1,127
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איזה עוד שאר יש? הם מביאים כל שחקן חוץ מערבים נכון להיום. אז מה הכוונה "בכל השאר לא"?
     
  7. ilsoccer Member

    הצטרף ב:
    ‏1/3/12
    הודעות:
    10
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ב"כל השאר", הכוונה לכל השאר.
    אני הסכמתי עם בעייתיות רק בשחקנים זרים מוסלמים.
    אני אישית לא הייתי רוצה לראות את עבאס סואן לדוגמא בבית"ר.

    ובלי קשר הכתבה מנסה להראות נקודת מבט שונה לכל הנושא הזה.
     
  8. Vanitas Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/10
    הודעות:
    1,127
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז אתה נגד שחקנים ספציפיים שיגיעו לבית"ר, בניהם גם חלק מהערבים אבל לא רק וחלק לא? זה לגיטימי. גם אני נגד לראות את סטיבי ג'י במנצ'סטר יונייטד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/3/12
  9. Ricky van Wolfswinkel Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/11
    הודעות:
    2,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא רואה שהנושא הלאומני של מדינת ישראל עשה לנו טוב במשהו.
    אני גם לא רואה שבית''ר תורמת במשהו לספורט הישראלי.
     
  10. ilsoccer Member

    הצטרף ב:
    ‏1/3/12
    הודעות:
    10
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סתם קבעת פה משהו לא הסברת למה
     
  11. לא מצאתי כינוי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    2,890
    לייקים שהתקבלו:
    1
    נתחיל מכך שאני אוהד בית"ר ירושלים, ואגיד לך שבאופן אישי אין לי שום בעיה באופן עקרוני או התנגדות לשחקן ערבי/מוסלמי בקבוצה, אבל אני יודע איזה בלאגן, פילוג והרבה התעסקויות שלא קשורות לכדורגל זה יכול ליצור ככה שאני חושב שבית"ר בשלב זה פשוט לא בנוייה לשחקן ערבי. שחקנים מוסלמים כבר שיחקו בבית"ר, לא חסר : ויקטור פאצ'ה, איברהים נאדללה, אפילו בתקופת משה דדש בבית"ר תאמינו או לא - היו מספר ערבים בודדים מבית צפפה ששיחקו בקבוצות הילדים והנוער בקבוצה - הבעיה מתחילה בזה שיש גוש מסויים די גדול שלא מוכן שזה יקרה, ובין אם זה צודק או לא - (שוב לי אין שום בעיה ששחקן ערבי ישחק בבית"ר) - המחנאות, הפילוג, והסיכסוך הנוראי בין הקהל, אוהדים, תקשורת ומה לא שזה יצור פשוט לא שווים את זה כרגע. בעבר רצו להביא את סואן לבית"ר בשביל גימיק, אף על פי שהוא היה שחקן די בינוני. היום הדברים קצת שונים, בליגת העל יש עשרות שחקנים ערבים די מצויינים, הבעיה שזה פשוט לא השעה ולא הרגע, רק שיווצרו תנאים מתאימים ותהיה הסכמה לא כללית, אבל לפחות גורפת מצד כל הנוגעים בעניין תהיה האפשרות לעשות את זה.

    בשנים האחרונות שחקני המגזר מציפים את הליגה שלנו. מה לעשות- אלו תנאי השטח. אנשים שבאים ממעמד סוציו אקונומי יותר נמוך יודעים שהדרך שלהם לצאת מהעוני/מעמד הקשה-נמוך היא דרך הכדורגל, בנבחרת הצעירה בערך חצי מהשחקנים הם מהמגזר הערבי, בעוד שהילד היהודי הממוצע מעדיף לשבת מול המחשב והסוני הילד הערבי עדיין בחוץ, משחק כדורגל. תרצו או לא תרצו, אלו פני הדברים, כמו שבאירופה המהגרים הם אלו שמתקדמים בכדורגל, פה אלו יהיו הערבים הישראלים, וזוהי חלק ממציאות חדשה.
     
  12. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    מבחינה מקצועית נטו: 2 מתוך 5 השחקנים הכי גדולים של הכדורגל הישראלי, ממחלקת הנוער של בית"ר ירושלים.

    לא מצאתי כינוי (מה השם?)- פאצ'ה היה אלבני, אך לא מוסלמי, היה לו צלב וגם אנשים בבית"ר שהיו בתקופה שלו אומרים שהוא נוצרי. נדאללה (שגם סולק בבושת פנים) ואג'וייב לא היו שחקנים גדולים אף פעם.

    מה שכן, יש בנוער של מבשרת ציון, שחקן שעד לפני שנה היה במחלקת הנוער של בית"ר, אמיר שוויקי. ממש מעניין לדעת איך הדעות שלו השתנו או לא אחרי 4 שנים, לכו תדעו...

    גם נדיר פרח שעכשיו מושאל לדליית אל כרמל ושיחק בנוער של בית"ר, אאל"ט דרוזי.

    הנושא של ערבי בבית"ר יותר מנדוש. ראינו בדצמבר כשערבי רצה להגיע לבית"ר: האוהדים ברובם התקשרו לברך אותו על האומץ ואילו לו להצטרף, מנגד אנשי הכפר שלו לא כל כך אהבו את שיתוף הפעולה שלו עם ה"קבוצה הציונית/ ימנית/ גזענית". יותר משזו בעיה של בית"ר, זו בעיה של הערבים.
     
  13. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    ilsoccer,

    לאורך כל קריאת הפוסט (המהנה והמעשיר, יש לומר) שכתבת לא הצלחתי להבין דבר אחד פשוט: מדוע אתה מתייחס ל"עקרון קידום היהודים" כעניין המובן מאליו? לעצם הגדרתה של ישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית לא אמורה להיות כל השפעה על המשאבים המושקעים בקרב אזרחי ישראל השונים, גם אם הם אינם יהודים. במילים אחרות: אין שום סיבה לכבד קבוצה שמקדמת שחקנים יהודיים בלבד - בית"ר, נניח (גם הטענה הזו הינה שקר וכזב, שכן לצהובים-שחורים לא הייתה כל בעיה "לתקוע את הקריירה" של חלק לא מבוטל משחקניהם היהודיים, על ידי כך שרכשו זרים טובים ומוצלחים על חשבונם; אם לפעול לפי ההיגיון שלך, הרי שבית"ר אינה מעוניינת בקידום השחקן היהודי - אלא רק בעצירת התקדמותו של מקבילו הערבי), מהסיבה הפשוטה שנבחרת ישראלית המורכבת מאזרחים בני המיעוט הערבי אינה מהווה תרחיש נורא כל כך.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏2/3/12
  14. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,795
    לייקים שהתקבלו:
    718
    סליחה?
    אני אביא לדוגמא את עלי חטיב שיחק בליגה הפלסטינאית וכו' אבל הוא רוצה לייצג את נבחרת ישראל בעתיד כי הוא מרגיש ישראלי אז בגלל שזאת מדינת היהודים לא תיתן לו לעשות זאת?
    כלומר קבוצה שהיא מראש תגדל שחקן רק בגלל שהוא יהודי תכשל, אם למשל יש שחקן ערבי מוכשר או שחקן יהודי לא טוב אני אעדיף תמיד שחקן מוכשר בין אם הוא מוסלמי וערבי או יהודי או נוצרי או אפילו אחד שלא מאמין בכלום.

    וזאת הבעיה שלי גם אם מדינת ישראל, אם היו משנים מילים בהמנון לדוגמא מ"נפש יהודי הומיה" ל"נפש ישראלי הומיה" ו"עין לציון צופייה" ל"עין לישראל צופייה" "התקווה בת שנות 2,000" "התקווה לא נעלמה" "להיות עם חופשי בארצינו ארץ ציון וירושלים" ל"להיות עם חופשי בארצינות ארץ ישראל וירושלים".

    אני בטוח שערבים היו מתחברים להמנון שכזה.
     
  15. Charlton Member

    הצטרף ב:
    ‏26/11/06
    הודעות:
    825
    לייקים שהתקבלו:
    0