הליגה הברזילאית 2013

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Muurad, ‏21/1/12.

  1. Muurad Member

    הצטרף ב:
    ‏31/8/10
    הודעות:
    6,560
    לייקים שהתקבלו:
    58
    מבנה התחרויות:


    בניגוד לשיטת האפרטורה והקלאוסורה הנהוגה בשאר היבשת בברזיל השיטה של האליפויות שונה, בברזיל קיימים שלושה טורנירים שהם הליגה הלאומית, האליפות המחוזית והגביע הלאומי, השיטה פחות מורכבת אמנם משל שאר הליגות ביבשת אבל ידוע שהכול בדרום אמריקה הוא באופן יחסי...

    הליגה הלאומית:

    הליגה הלאומית והבכירה, או בכינויה הברזילראו, משוחקת בין מאי לדצמבר ומורכבת מ-20 קבוצות שמתמודדות על המקום הראשון בשני סיבובים בני 19 משחקים כל אחד אשר בסיומם מוכתרת אלופה בדומה לשיטה ברוב מדינות אירופה, ארבעת המקומות האחרונים יורדים אוטומאטית לליגה השנייה וארבעת הראשונות מהליגה השנייה עולים לליגה הראשונה.

    כרגע הליגה עדיין לא התחילה, ומפנה את הבמה לאליפויות המחוזיות שמתחילות היום, כהכנה לדבר האמיתי בעוד כמה חודשים, כשהקבוצות עדיין מבחינתן לא סיימו עם הרכש, ולא מן הנמנע שיהיו שינויים רציניים ורכישות גדולות מעכשיו ועד לתחילת הליגה בחודש מאי - כך שעדיין אין טעם לסכם ולדבר על מי ומה בשלב זה.



    האליפויות המחוזיות:

    ברזיל היא כידוע מדינה ענקית ולכן מתקיימות בה גם בין היתר אליפויות של 26 המחזוות שנמצאים במדינה, בדר"כ האליפויות מתרחשות בין ינואר לאפריל-מאי ולמרות שלקבוצות הגדולות האליפות לא נותנת איזה כרטיס למפעל יבשתי הם עדיין נחשבות לאליפויות בעלות חשיבות לאור העובדה שהרבה שנים לא היה בברזיל אליפות לאומית מסודרת והטורנירים המחוזיים לקחו את רוב תשומת הלב של הקבוצות בנוסף כמובן ליריבויות העירוניות כמו פלאמנגו-פלומיננסה בריו, קורינתיאנס-סאו פאולו בסאו פאולו, גרמיו-אינטר בפורטו אלגרה וכו' שגם נותנות לאליפויות חשיבות.

    יש האומרים שהאליפויות המחוזיות הפכו לנטל מסויים על הקבוצות הגדולות, עם לוח הזמנים המאוד צפוף והעובדה שאין תגמול רציני על זכייה - ולמרות שלפרקים הרמה דיי נמוכה בעיקר בשלבים הראשונים, זו הזדמנות נהדרת לקבוצות לתת לכשרונות הצעירים שלהם את הבמה להראות מה הם יודעים, ולנסות לעשות שם לעצמם לפני שהליגה האמיתית תתחיל בתקווה לגלות עוד יהלום נוסף.

    הגביע:

    הגביע משוחק בשיטת בית חוץ עם יתרון שערי חוץ כולל הגמר, חוק נוסף שקיים בגביע הוא העובדה שקבוצת חוץ שמנצחת בסיבוב הראשון מעפילה אוטומאטית לשלב הבא, בגביע משתתפות 64 קבוצות כאשר 54 קבוצות מגיעות מהאליפויות המחוזיות שלכל מדינה יש בין נציגה אחת לשלוש בנוסף ל-10 קבוצות שמגיעות מהליגה הראשונה, עוד חוק נוסף זה שהקבוצה שזכה בגביע בשנה הקודמת לא משתתפת בשנה שלאחריו. הזוכה בגביע מקבלת כרטיס לליברטאדורס.

    מפעליים יבשתיים:

    לברזיל יש 5 נציגות בליברטאדורס(6 השנה בגלל הזכייה של סאנטוס) ועוד 8 בסודאמריקאנה, מחזיקת הגביע ומחזיקת הליבטאדורס(במידה והיא מברזיל) מקבלות כרטיס אוטומאטי לשלב הראשון של הליברטאדורס בנוסף לארבע קבוצת המדורגות במקומות הגבוהים ביותר בסיום הליגה, שמונה הקבוצות שמסיימות אחריהן בברזילראו משחקות בקופה סודאמריקאנה.


    הנבחרת:

    לאחר האכזבה בקופה אמריקה מהדור הצעיר שהובל ע"י הכוכב הגדול ניימאר וההדחה הכואבת בפנדלים, עיקר תשומת הלב של הברזילאים כרגע מופנת לאולימפיאדת לונדון 2012 שתחל בקיץ - כשחלק נכבד מהנבחרת הבוגרת הנוכחית, ובמיוחד עיקר הסגל שאמור לעלות על המגרש במונדיאל 2014 הוא בגיל המתאים לתחרות, ואמור להוות אינדיקציה נוספת - ובברזיל מקווים שמשמחת - לחוזקה של ברזיל לקראת אותו גביע העולם.

    הטורניר יהיה מבחן נוסף למאמן הנבחרת מאנו מנזס, שעד כה במשחקי הידידות ובקופה אמריקה לא ממש הרשים בלשון המעטה ביכולת של נבחרתו, וגורר יותר ויותר ביקורות ואכזבה מהאוהדים והתקשורת, שמצפים שבקיץ ברזיל תראה את עליונותה עם הסגל המכובד והסופר כשרוני שיעמוד לרשותו של מנזס ותזכה בטורניר בצורה משכנעת - ותתן להם סיבה לשמוח לקראת הדור שאמור עפ"י כל ברזילאי שייצא לכם לשאול, להשאיר את גביע העולם אצלהם בריו ב-2014.

    במצב של כישלון נוסף לא מן הנמנע שמנזס, שדואג לטפח את קשריו עם התקשורת לעומת קודמו בתפקיד בתקווה שאלה יפרגנו וירסנו את עצמם בניגוד למלחמת החורמה שהייתה כלפי דונגה, יקרוס תחת הביקורות ויפוטר עוד לפני שהספיק להצעיד את הנבחרת שלו למשימה החשובה שאותה נקרא לעשות, ככה שניימאר, פאטו, גאנסו, סאנדרו, לוקאס ואחרים יצטרכו להראות שהכישלון בקופה אמריקה היה רק מהמורה בדרך שממנה התחשלו ויצאו חזקים יותר.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏22/1/12
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    תודה על הפירוט אור http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/icon_thumright.Xxx

    מי הם שחקני הרכש הבולטים שהגיעו עד כה לליגה מלבד ג'אדסון, פוסילה ובארקוס (סוג של) אם יש כאלו בכלל?

    היה בימים האחרונים דיבורים שדאלסנדרו יעבור לסין, אני מקווה בשביל הליגה שלא תאבד שוב שחקן מוכשר, ולא מעבר לשיא, לעוד ליגה נחותה מקצועית. למרות שאינטרנאסיונאל יכולה להרוויח אולי מהסיפור, כי לדעתי בלי הארגנטיני חמום המוח אוסקאר יכול להביא את היכולות שלו לידי ביטוי בצורה יותר מוצלחת.
     
  3. Muurad Member

    הצטרף ב:
    ‏31/8/10
    הודעות:
    6,560
    לייקים שהתקבלו:
    58
    יש את ההעברות שהיו בעונה שעברה וייכנסו לתוקף השנה, כמו קלבר מפאלמיירס לגרמיו, דאגוברטו מסאו פאולו לאינטר, וגם ז'וניניו המגן השמאלי של פיגריינסה הנהדר(שכצפוי ביתרו לה את הקבוצה) שעבר לפאלמיירס - ובזמן האחרון גם את ברונו קורטס שעבר מבוטא לסאו פאולו, וולטר שמגיע מפורטו בהשאלה לשנה לקרוזיירו, וכמובן טיאגו נבס שעושה פרסה ובמקום להשאר בפלאמנגו חוזר הביתה לפלומיננסה.

    אבל יש עוד זמן, עוד יחתמו שמות גדולים לדעתי, ולא מעט מהם... בטח אצל הגדולות והעשירות כמו קורינתיאנס, פלאמנגו וכו'.

    לגבי ד'אלסנדרו, הנשיא של אינטר אמר שהוא חושש שהוא יעזוב למרות שדחה את ההצעה הראשונה, ואמר שזו הצעה אפילו יותר גדולה מזו שהציעו לקונקה - והוא מצפה מהסינים לחזור עם ניסיון נוסף שהוא לא בטוח שיוכל להדוף, וקשה להאמין שד'אלסנדרו בגיל שלו ירשה לו האמת ובצדק, וכמו שאתה אומר זה ייתן לאוסקר יותר חופש, ובחלק ההתקפי הם כבר הביאו את דאגוברטו... לדעתי הסיפור דיי גמור - אני לא רואה מצב שד'אלסנדרו לא עובר האמת.

    אבל לא צריך לדאוג לאינטר - הם נמצאים במו"מ להביא 2 ארגנטינאים במקומו - חסוס דאטולו מאספניול, ויותר חשוב את לוצ'ו גונזאלס ממארסיי(שממה שאומרים האפשרות הראשונה שלו תהיה אם יחליט לחזור לפורטו), שאם יצליחו להביא את שניהם זה יהיה חיזוק אדיר, במיוחד לוצ'ו שעדיין יש לו הרבה לדעתי, בטח בליגה הברזילאית... הנשיא שלהם כבר בצרפת אגב.

    בכל מקרה, היום החלו האליפויות המחוזיות - ולמי שראה את אליפות דרום אמריקה והעולם עד גיל 17 - אדריאן, הקשר ההתקפי המחונן שמבוקש בהמון קבוצות בכירות באירופה כולל מנצ'סטר יונייטד - כבש היום שער בכורה בקבוצה הבוגרת של פלאמנגו (שכרגע יש בעיות רציניות בין רונאלדיניו ולושמבורגו, כאלה שייפתרו כנראה רק כשאחד מהם יעזוב)

    הוא דיי איכזב בקופיניה השנה כשפלאמנגו עם קבוצה חזקה עפה בסיבוב הראשון - אז טוב לראות אותו עושה כותרות...לא יודע אם הוא יקבל דקות בברזילראו - אבל בדיוק בשביל שחקנים כמוהו יש את האליפויות המחוזיות... גם הוא וגם אדמילסון מסאו פאולו שהזכרתי לפני הם שחקנים שמאוד כדאי לשם לב אליהם, ובין הכשרונות הברזילאים הכי גדולים בגילאי 16-17-18 ובכלל, שזה רק שאלה של "מתי הם יגיעו לאירופה".


     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/1/12
  4. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אבראו עם צמד והחמצת פנדל במחזור השני של הקאריוקה, אני ממש לא מעריך אותו מקצועית אבל הוא פשוט לא מאבד את הטאץ'.

    דיברנו על שחקני רכש בולטים קצת, אבל יש גם סתם שחקני רכש - הבלם-קשר אחורי הארגנטיני איגנאסיו קאנוטו, אקס מכבי חיפה, מגיע אחרי עונה טובה בפאראגוואי לפיגואיירנסה. יחד איתו מגיע החלוץ הארגנטיני נמוך הקומה אך רב האנרגיות, פראנקו נייל. פראנקיטו נחשב לסמל מין בקהילת הגייז הארגנטינאית לפי סקר מפוקפק שנערך לפני כמה שנים, האמת שלא ברור למה. בכל מקרה, חלוץ נחמד ולא מוערך מספיק נייל, לדעתי לפחות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/1/12
  5. Muurad Member

    הצטרף ב:
    ‏31/8/10
    הודעות:
    6,560
    לייקים שהתקבלו:
    58
    סאו פאולו קרובה מאוד לסגור חלון העברות מאוד מרשים עם עוד אחת מהעברות הגדולות שיהיו השנה בברזיל, כשחלוצה של אינטר לשעבר וויאריאל בהווה - נילמאר, קרוב מאוד לחתימה בקבוצה אחרי מו"מ ממושך, והם שמרו לו את החולצה מספר 11 מתי שיגיע - ההשערה היא שזה ייסגר עד יום שלישי-רביעי.

    הדיבורים היו בהתחלה שסאו פאולו תציע את קאזמירו כחלק מהעסקה, אבל כרגע אומרים שלא הוא ולא וולינגטון חלק בעניין.

    בכל מקרה - וואו, סאו פאולו בונים פה קבוצה פשוט אדירה. אם ההגנה של רודולפו ואדסון סילבה(ששניהם אגב כבשו במשחק הבכורה בפאוליסטה) תוכיח את עצמה ביחד עם המגנים שכאמור דיי בעייתיים הגנתית וזה הצד החלש שלהם - יש לסאו פאולו קבוצה פשוט מושלמת בקנה מידה ברזילאי בשאר החלקים במגרש, כשאין תחרות לעומק והאיכות שלהם בקישור וההתקפה לדעתי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/1/12
  6. Muurad Member

    הצטרף ב:
    ‏31/8/10
    הודעות:
    6,560
    לייקים שהתקבלו:
    58
    נמשיך לדבר על יהלומים צעירים שפרצו בקופיניה - החלוץ הצעיר של סאנטוס, ויקטור אנדראדה - שלא מזמן הדבקנו לו סעיף שיחרור גדול יותר מזה של ניימאר ורק מלאו לו 16 שנים, ונחשב לאחד הכישרונות הגדולים במחלקת הנוער שלנו יחד עם גבריאל בן ה-15, קיבל את המקום בהרכב והבקיע 2 שערים בטורניר(עפנו בסיבוב השני), הנה אחד מהם :



    לא ראיתי יותר את כל מהמשחקים, והאמת הוא עדיין לא עשה עלי רושם מספיק כדי להצדיק את ההייפ שיש עליו ונראה כמו חלוץ-קיצוני מהיר מאוד בלי הרבה טכניקה שהולך הרבה עם הראש בקיר ודווקא אחרים יותר הרשימו אותי אצלנו (בעיקר לוקאס אוטאביו הקשר וגוסטאבו הבלם) אבל אם לוקחים בחשבון את הגיל המאוד צעיר שלו ביחס לשאר אפשר להבין, ובהחלט אפשר לראות שיש בו המון פוטנציאל.. יהיה מעניין לראות אם יקבל איתנו דקות בפאוליסטה, למרות שלדעתי הוא עדיין לא מוכן... לעומתו, הייתי מצפה מהמגן השמאלי באותה קבוצת נוער פאולו הנריקה, לראות מגרש ולהרטיב קצת את הרגליים בפאוליסטה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/1/12
  7. Muurad Member

    הצטרף ב:
    ‏31/8/10
    הודעות:
    6,560
    לייקים שהתקבלו:
    58
    עוד בגזרת ההעברות הגדולות - ואגנר לאב קרוב מאוד לחזור בחזרה לפלאמנגו, הפעם באופן קבוע, תמורת 10 מיליון יורו.
     
  8. Muurad Member

    הצטרף ב:
    ‏31/8/10
    הודעות:
    6,560
    לייקים שהתקבלו:
    58
    כעת זה רשמי ומאושר ע"י פלאמנגו, רק צריך חתימה. מחיר גבוה - אבל השקעה סופר בטוחה. עדיין שחקן ברמה גבוהה מאוד שיכול בשקט להמשיך באירופה ובקבוצות גדולות מצסק"א אם היה רוצה.

    עם נילמאר יש קצת סיבוכים בקשר לשכר לפי מה שהבנתי אבל גם הכל פחות או יותר סגור - גם אותם ויאריאל הרגו במחיר, הבנתי שזה יהיה בין 10-12 מיליון יורו.. בהתחשב שהם לא משלמים לו משכורות 3 חודשים ומתים למכור אותו במצב הכלכלי שלהם, לדעתי סאו פאולו יכלו להוריד אותם במחיר בקלות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/1/12
  9. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    בכל מקרה מגמה חיובית, באופן יחסי לא עזבו יותר מדי כשרונות צעירים והטפטוף של שחקנים בכירים שחוזרים לפני השלב של סוף הקריירה נמשך.
     
  10. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    סאו פאולו, למרות הסגל החזק והמאזן המושלם בראש טבלת הפאוליסטה עד כה, לא מגלה בדיוק עליונות על יריבות די נחותות ושלא משחקות בליגה הבכירה ומנצחת די בדוחק. אתמול זה התחיל עם שער נהדר של פביאנו אבל גם עם דקות של מתח לפני הניצחון משער של לוקאס אם אני לא טועה.

    שער יפה מהפאוליסטה אתמול, שלא מנע אלופת הסרייה ב' לחזור למשחק ולקחת את שלושת הנקודות:



     
  11. Muurad Member

    הצטרף ב:
    ‏31/8/10
    הודעות:
    6,560
    לייקים שהתקבלו:
    58
    הילד חוגג את השער ה-100 שלו בקריירה ביום ההולדתו ה-20 ועוד בשנת ה-100 של המועדון, מזל טוב! :aaa021: http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/cool.Xxx סימלי שגאנסו יהיה זה שיבשל לו את השער, והוא עוד כבש עם הראש http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/tongue.Xxx



    החבר'ה לא נתנו לו לחגוג בלי עונש קטן, אפילו בתוך המלון..
    http://www.sambafoot.com/datas/pictures/informations/2012-02/big/info_1328457157.Xxx

    סה"כ חוץ מהשמחה בשביל ניימאר אין הרבה מה לחגוג - משחק חלש מאוד שלנו, פעם שנייה ברציפות.. פאלמייראס קבוצה חלשה השנה ואנחנו ממש צריכים להראות שיפור במשחק שלנו.. אם לא ניימאר שלוקח כדור ועובר כמה שחקנים כמעט ואין לנו מה להציע וזה חמור מאוד.. אלאנו פשוט מרחף על המגרש, חייבים לעשות שינוי בנוגע אליו כי ככה זה לא יעבוד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/2/12
  12. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    שמע, היכולת של סאנטוס עד כה ממש לא טובה ממה שאני רואה ושומע, אבל אני לא חושב שפאלמייראס היא קבוצה חלשה העונה. היא כן קבוצה משמעממת עם כדורגל מהתחת, אבל מצד שני גם מאוד יעילה שמשיגה תוצאות תוך כדי משחק בקצב נמוך. אולי עם הזמן החלודה מהקיץ תרד והקבוצות ישתפרו, כי עד כה מרבית קבוצות הליגה הבכירה לא מרשימות בליגות המקומיות (אני מדבר על יכולת יותר מאשר תוצאות). אני בטוח שגם האקלים בחלק גדול מהמשחקים לא עוזר.
     
  13. Muurad Member

    הצטרף ב:
    ‏31/8/10
    הודעות:
    6,560
    לייקים שהתקבלו:
    58
    האקלים בטוח משפיע, אני מסכים, וגם סה"כ עכשיו זה רק ההתחלה - אבל עדיין אנחנו באמת נראים גרועים.

    לגבי פאלמייראס, הם קרובים מאוד להגיע לסיכום עם ווסלי לפי מה שאני מבין ואולי גם יביאו עוד חיזוק ככה שאני לא מספיד אותם - ואומנם לא חלשים ברמה של קבוצת תחתית - אבל אני לא רואה אותם מגיעים למקום בליברטאדורס בסוף השנה למשל וממשיכים לרחף באיזור ה6-10.. חלשה זה אולי מחמיר, אז בינונית עד בינונית מינוס.
     
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני לא יכול להעריך את איכות הסגל אם לזה התכוונת, לא מכיר את מרבית השחקנים, אבל ממה שראיתי מדובר בקבוצה משמעממת אבל שעושה את העבודה. יכול להיות שפשוט לא הבנו אחד את השני.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/2/12
  15. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אינטר מול גרמיו זה סוג של קלאסיקו לא? ובכן זה לא הפריע לאינטר לעלות עם הרכב משני לאור הליברטאדורס שבפתח, ועדיין לסיים בתיקו 2. דאטולו כבש בבכורה שלו בברזיל, למרות שאני לא יודע אם הייתי רושם את הגול לדוגמן הארגנטיני, בעוד בין הכובשים לגרמיו שמתי לב לשם מוכר נוסף - מורנו הבוליביאני-ברזילאי שחזר מאוקראינה הקפואה היישר למזג האוויר הכבד בברזיל...