מארק אוברמרס

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Julian Joachim, ‏27/7/04.

  1. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ההולנדי הבינ"ל הודיע היום על פרישה מכדורגל בגיל 31. הקיצוני הנפלא ששיחק ב-4 העונות האחרונות בברצלונה ולפני כן בארסנל ובאייאקס בתחילת ואמצע שנות התשעים. פציעה מתמשכת בברכו הביאה אותו להכרה שככל הנראה לא יוכל לחזור לשחק כדורגל ברמות בהן הוא שיחק עד כה, ושהוא מעדיף לפרוש בשיא מסויים מאשר להביך את עצמו בקמבאקים כושלים ומכאיבים (תרתי-משמע).

     
  2. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז יאללה, זה הדיון כדי להזכיר רגעים גדולים של שחקן גדול עם רזומה מדהים(צ'מפיונס ליג עם אייאקס ודאבל עם ארסנל וכמובן אחד השחקנים היקרים בכל הזמנים בתקופה בה נקנה על-ידי ברצלונה).

    אני אישית לא אשכח את הדאבל-פאסים שלו עם ווינטברן ו-ווירה בארסנל, ששלחו אותו לכדורים עמוקים באגפים ונתנו לו הזדמנות להראות את המהירות המדהימה שלו ובעיקר את יכולת ההאצה המדהימה.

    ענק.
     
  3. Javier Zanetti Member

    הצטרף ב:
    ‏24/11/03
    הודעות:
    837
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הוא בכושר פנטסטי , הוא עדיין שחקן מהיר מאד , לא הכי מהיר כמו בימיו בארסנל אבל מהיר מאד ,
    אני חושב שההחלטה שלו לא נכונה .
     
  4. David De Gea Rade Prica היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏18/9/03
    הודעות:
    7,794
    לייקים שהתקבלו:
    191
    מין:
    זכר
    לפי דעתי זו החלטה נכונה. הוא לא בכושר שמתאים לקבוצה כמו בארסה, הוא גם נפצע הרבה (ולוקח לו זמן להחלים מהפציעות הנ"ל). מפתיע אותי שהוא לא רוצה תמורה מבארסה על התרת החוזה (לפני כמה ימים הוא כן רצה...). חבל שהוא פורש (לא יכול לחזור לקבוצה בהולנד?), הוא היה אחד השחקנים ההולנדים היותר טובים.
     
  5. ואן דר וארט6 Member

    הצטרף ב:
    ‏12/8/03
    הודעות:
    39
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא חושב שאני אגזים אם אומר שהוא היה בין הקיצוניים הטובים ביותר אי פעם ....
    שחקן עם מהירות בלתי נתפסת כישרון ענק דריבל מצויין! אך איפה הימים שהוא ליהטט בכל ההגנות!
    לפי דעתי עשה בשכל שפרש כדי שיזכרו את כל השנים הטובות שלו ולא יגידו איזה גרוע הוא נהיה וכל זה...
     
  6. dror_khayat Member

    הצטרף ב:
    ‏23/11/03
    הודעות:
    133
    לייקים שהתקבלו:
    2
    אוברמארס שיחק ,אומנם,בשנים האחרונות בארסנל ובארסה והרשים שם רבים,אך אין שמץ של ספק שימיו הגדולים ביותר(לפחות מבחינת קריירה)היו וישארו הימים בהם שיחק בקבוצתה המושלמת של אייאקס בשנים 95-96. כזכור לכולם,באותם ימים שיחק לצידו,בכנף השני,פינידי ג'ורג',ויחד הם היוו "חוליית כנף" כטלנית שאי אפשר היה לעצור.הם פשוט עשו צחוק מהגנות אירופה.אוףףף....אלו ימים היו!
    אוברמארס מסכם בזאת קריירה מופלאה בת 13 שנים בערך(תקנו אותי אם אני טועה),שבה הספיק לזכות עם קבוצתה המהוללת של אייאקס כמעט בכל תואר אפשרי:גביע אלופות מושלם ב95+גמר ב96,שלוש אליפויות הולנד רצופות בין השנים 94-96,גביע ביניבשתי וסופרקאפ אירופי ב96.לגבי זכייתה של אייאקס בגביע או"פא ב92,אני ממש לא בטוח אם הוא היה שותף לה.בעונת 97/98 עזב את אייאקס הגדולה,כמו רבים אחרים,והצטרף לשורותיה של ארסנל.שם הרשים מאוד ביכולתו,אך לא נשאר זמן רב ולא הספיק לקצור תהילה נוספת.לאחר מכן עבר לבארסה וזכה איתה במספר אליפויות וגביעים מקומיים ואף הגיע איתה פעם או פעמיים למעמד של חצי גמר ליגת האלופות.גם בנבחרת הולנד אוברמארס עשה קריירה לא רעה אך מאכזבת משהו.אומנם,הוא הגיע עם נבחרתו לשני חצאי גמר-מונדיאל 98 ויורו 2000,אך היכולת שהנבחרת הציגה בשני הטורנירים היתה שווה לפחות גמר אחד ואולי אף זכייה.חבל!בסכ"ה הוא מסכם קריירה קצרה ובלתי נשכחת וחבל שהוא צריך לפרוש בגיל צעיר יחסית.
    לסיכום:אני מאחל לו הצלחה בכל אשר יפנה,הצלחה שלפחות תזכיר את הצלחתו באייאקס בפרט ובכדורגל בכלל.
     
  7. Joel Gion Member

    הצטרף ב:
    ‏25/4/04
    הודעות:
    2,874
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אוברמארס...איזה קיצוני ענק הוא היה.בתקופה שהוא נקנה ע"י ברסה הוא היה אחד השחקנים האהובים עליי.כזו מהירות וכח פריצה לא ראיתי אצל הרבה שחקנים.
     
  8. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פשוט שחקן ענק,אחד המהירים שהיו...וכנראה שגם בן אדם תותח אם הוא ויתר לבארסה על המון כסף סתם ככה...
    באמת אחד הגדולים שהיו...
     
  9. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    איזה שחקן.... שחקן ראשון מדור ההולנדים ממתי שבאמת התחלתי לעקוב שפורש. שחקן ענק שלדעתי עדיין יש לו הרבה מאוד מה לתרום אבל עדיין אני מאמין שזאת החלטה נכונה. הרבה שחקנים גדולים לא יודעים מתי לפרוש (אממ... ריבאלדו אממ....) וסתם עוברים מקבוצה בינונית לבינונית יותר. אוברמארס פורש בברצלונה ואחרי שהיה שותף (אומנם ממש מעט אבל עדיין שותף) ביורו 2004.

    היה צעיר ומפחיד באייאקס, בארסנל הפך לאחד הטובים בעולם בתפקידו ואת התקופה שלו בברצלונה הייתי מגדיר כיכולה להיות יותר טובה.

    נתגעגע.