מה הקשר בין איראן גרעינית גאידמק בנק הפועלים וקנט

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י סטפן שאלוי, ‏7/11/11.

  1. סטפן שאלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/11
    הודעות:
    1,606
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הקרדיט לידיעה: POPAY מפורום סקופים וחדשות ברוטר.

    המקור במלואו, כולל צילומי הרבה מסמכים ברוסית: http://rotter.net/forum/scoops1/17682.shtml
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/11/11
  2. vasisualy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/11
    הודעות:
    946
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כן. ומה באמת קשר בין גאידמק ואיראן? מסתבר שכל הקשר - שבתחילת שנות ה-90 גאידמק התעסק במסחר בנשק (בעיקר - לאנגולה, ועוד מדינות, אך לא לאיראן, אין שום הזכר בכל הכתבות לעסקאות שלו עם איראן). עוד קשר - שאחד מאנשי גאידמק "ערק" לקנטור (ודווקא איש הזה היה מעורב בעסקים המסריחים) ובגלל "עריקות" הזה גאידמק מאוד הסתכסך עם קנטור.

    עוד דבר חשוב שלא צוין בעברית אך קיים ברוסית - מומחים שבדקו כל המסמכים בכתבה או שלא רצו להגיד מה דעתם, או שהיו מאוד סקפטיים לגבי אמינותם.

    אגב, ב"תרגום" לעברית יש שקר ישיר, רק בשביל להזכיר גאידמג. כתוב - "בשנות ה 90 ותחילת 2000 הזכות והבלעדיות ליצוע ומכירה של נשק מחבר העמים למדינות "בעיתיות" הייתה שייכת באופן מסורתי לארקדי גאידמק". ומה יש במקור? הנה ציתות (שאפשר לתרגם בגוגל) - "В 1990-е годы право на серые схемы поставок вооружения из СНГ в проблемные зоны традиционно принадлежало Аркадию Гайдамаку, след которого обнаруживается во многих операциях того времени". שום זכר ל"תחילת 2000". שנת ה"עריקות" של אותו איש - 1998.

    עוד דבר חשוב שנעלם מ"תרגום". בכתבה מציינים במפורש שכל המכירה הזו - פרובוקציה נגד איראן שתוכננה על ידי צ'ייני וראמספלד. יש שם כל הפרטים למה ואיך.