אליפות אירופה בכדורסל כיסאות גלגלים 2011

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י gigit, ‏8/9/11.

  1. gigit Member

    הצטרף ב:
    ‏6/7/11
    הודעות:
    8
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שלום לכולם
    למי שעדיין לא יודע, היום (8.9) מתחילה בארץ אליפות אירופה בכדורסל כיסאות גלגלים, הכוללת 12 נבחרות גברים ו8 נבחרות נשים מכל רחבי אירופה.
    המשחקים משוחקים בצפון הארץ - בניר העמק ובגן נר.

    אז מה זה בעצם כדורסל כיסאות גלגלים?

    כדורסל כיסאות גלגלים הוא כדורסל לכל דבר - החוקים הם אותם חוקים, המגרש הוא אותו מגרש, הכדור הוא אותו כדור והסל הוא אותו סל.
    אז מה בכל זאת שונה? המשחק משוחק שכל השחקנים ישובים על כסא גלגלים מיוחד המיועד לספורט. שינוי זה מוביל ישירות לביטול חוק הצעדים(מן הסתם), והכנסת חוק חדש, שבו על השחקן עם הכדור מוטלת חובה לכדרר את הכדור רק אחרי מקסימום שתי משיכות. לדוגמא, אם אני נמצא עם הכדור באפשרותי למשוך 2 משיכות עם הכסא, אבל אז אני חייב לכדרר את הכדור. אחרת - צעדים.
    שאר החוקים זהים לחלוטין לכדורסל הרגיל. שעון 24, חוק 3 שניות בצבע וכו'.
    ישנו עוד חוק מרכזי בנוגע לשיתוף השחקנים בנקודת זמן מסוימת על המגרש, אבל הוא די מסובך ולא מעניין, ככה שמי שבאמת ירצה הרחבה בנושא מוזמן לבקש.

    אז מי בעצם משחק את המשחק הזה? האם הוא מיועד רק לנכים?

    המשחק מיועד לכל מי שאוהב אותו. המשחק הומצא במקור בשביל אוכלוסיה נכה, אך רבים האנשים ה"בריאים" שהתאהבו במשחק ומשחקים בו שנים על גבי שנים.
    בטח חלקכם צוחקים עכשיו, ואולי בכלל לא מאמינים לי שמישהו בריא ירצה לשחק בכלל ספורט כזה, אבל אני מבטיח לכם - ברגע שנחשפים לספורט הזה אי אפשר לצאת ממנו.
    הנה כתבה ששודרה לא מזמן בחדשות שישי ערוץ 2 על שילוב שחקנים בריאים בספורט :

    http://www.youtube.com/watch?v=6gW_X_cM2LU...player_embedded

    מי אני?

    אני תומר, בן 18 מרמת השרון. מאותגר פיזית מלידה (מאותגר פיזית = נכה. אבל אני אוהב להשתמש בביטוי), מתהלך ביום יום עם קביים ומשחק כדורסל כיסאות גלגלים כבר 3 שנים.
    אני לא משתתף באליפות מכיוון שאני לא נמנה על סגל נבחרת ישראל, אך אני משחק בליגת העל הישראלית וקבוצתי סיימה את הליגה כסגנית אלופה בעונה שעברה.

    אחרי שסיימתי לחפור, ובתקווה שהדעה שלכם על כל העניין השתפרה אפילו בקצת, נעבור לדבר המעניין שבגללו התכנסנו - אליפות אירופה המתקיימת בישראל.

    אחרי מאמצים רבים והשקעה רבה של כסף, ייצא לדרך היום הטורניר האירופי החשוב ביותר של הענף, היתקיים בישראל ובו ישתתפו כל נבחרות אירופה.
    מטרת הנבחרת הישראלית היא לסיים באחד מחמשת המקומות הראשונים - במידה ויעמדו במטרה זאת נבחרת ישראל תקבל את הכרטיס למשחקים האולימפיים בלונדון, ובמידה ולא, היא לא תשתתף בהם.
    הנה לינק לקטע מתכנית הספורט של 103FM שבו מתראיין דותן מישר, אחד מכוכבי הנבחרת :
    http://www.103.fm/programs/Media.aspx?Zrqv...GK&c41t4nzVQ=KH

    המשחק הראשון הוא היום, שידור ישיר בספורט5 בשעה 19:30. ישראל - שוויץ. אם משעמם לכם, או סתם בא לכם לראות במה מדובר, תנו איזה מבט במשחק. הבטחה שלי - לא תצטערו.

    אל אל ישראל!
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/9/11