נבחרת ישראל: תכנית הבראה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Dyer, ‏9/7/04.

  1. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב זה דיי דומה למה שהיה בידיעות לפני כמה ימים... הם שאלו איזה 20 איש למה יוון כן ואנחנו לא. אז לי באופן אישי ברור שישראל לא תזכה ביורו גם אם כל שאר הנבחרות ישחקו עם הנבחרת הרשמית עד גיל 11, אבל בכל זאת מעניין אותי לדעת מה כל אחד פה חושב שצריך לעשות עם הנבחרת שלנו.
    והכוונה היא הכל. אם הייתם יו"ר ההתאחדות, את מי הייתם שמים ומה הייתם עושים. יאללה לעבודה...


    באופן אישי יצא לי להכיר את אברהם גרנט טיפה יותר מקרוב אחרי היורו האחרון. אם היו לי חשדות קלים, היום אני יודע בוודאות שהבן אדם פשוט אדיוט, ואני פשוט מיואש שזה האדם שינהיג את הנבחרת שלנו. אז אם זה היה תלוי בי קודם כל הייתי מעיף אותו לאלף עזאזל.
    עכשיו כמו שכבר כתבתי, את ההישג של יוון לא נשחזר, אבל אפשר לפחות לנסות... ראינו איך הם עשו את זה: בונקר. ובגלל זה הייתי ממנה לתפקיד מאמן הנבחרת את אייל לחמן, שיכול להרצות באוניברסיטה על איך בונים בונקר.

    עכשיו כשקבועים משחקי ידידות, זו חכמה מאוד קטנה לעשות משחקי ידידות מול אז'רבייז'ן וליטא, ולהתפאר שהנבחרת מנצחת. היום מדברים על זה שהנבחרת בכושר טוב כי היא ניצחה את גרוזיה לפני חודש וחצי. נו באמת. זכורה לי תקופת קדם מונדיאל 2002: נבחרת דרום קוריאה הפסידה בכל משחקי הידידות שלה (חוץ מתיקו אחד כמדומני), אותם היא ערכה מול אריות העולם. את הטורניר היא סיימה בחצי הגמר.
    לכן, כשאני אקבע משחקי ידידות, אני לא אפנה לליכטנשטיין או לסאן-מרינו. אני אלך לאנגליה, לפורטוגל, לצ'כיה. אני אפנה לנבחרות שיביסו את ישראל. מול הטובים באמת, נחשפות הבעיות האמיתיות. יהיה אפשר לדעת מי מהבלמים יכול להתמודד עם הטובים באירופה, איך הנבחרת נראית תחת לחץ, איזה טעויות השחקנים עושים. ככה המאמן יוכל לעבור עם השחקנים על הקלטות ולהסביר להם הכל. בנוסף הם יצברו איזשהו נסיון בינלאומי.

    לגבי השחקנים - יד חופשית למאמן. שיזמין את מי שהוא רוצה. שתהיה משמעת באימונים, מי שמחפף שיילך הביתה. הנבחרת צריכה לשחק כנבחרת, ולא כאוסף שחקנים. רק בצורה הזו יהיה ניתן להגיע לאינשהו. כי כדורגל, מה לעשות (ואני אומר את זה מתוך צער רב), מנצחים מההגנה.

    יאללה תורכם.
     
  2. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    עכשיו,גוטמן מאוד נעלב.


    אבל תקח בחשבון שנבחרות כאלו גדולות לא רצו לשחק נגדנו בגלל המצב הבטחוני,בטח שבטח לא רצו לבוא לפה,וגם פחדו שתיהיה איזה מתקפת טרור כשהנבחרת הישראלית תגיע למדינתם.
     
  3. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אנשים מוכנים להקריב הכל בשביל הישגיות אני מבין. אתם מוכנים לשבת באיצטדיון ולראות את הנבחרת משעממת אתכם למוות רק בשביל גול מסכן דקה 80? ובכן, אני לא.
    ביום שגוטמן או לחמן או כל מאמן בונקריסטי אחר יגיע לנבחרת, אני באמת אפסיק להתעניין בה.
    הנבחרת שלנו צריכה לשאוף לשחק התקפי כיאה למדינה שאנשים בה אוהבים לצפות בכדורגל, גם אם זה על חשבון הגעה לרמות גבוהות.
     
  4. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,151
    לייקים שהתקבלו:
    382
    קודם כל, כפי שאמר דייר, כדי להיות הכי טובים צריך לשחק עם הטובים ביותר. אם ישראל תתכונן לטורניר כמו היורו נגד נבחרות כמו גרוזיה ואזרביג'אן, שלא יתפלאו כשהם לא מצליחים לחבר שתי מסירות מול אנגליה. ריצ'ארד נילסן ידע את זה ושיחק נגד רוסיה, צ'כיה, דנמרק, גרמניה. הבעיה היא שהתקשורת והאוהדים הישראלים, כידוע, לוקחים הפסדים קשה מדי ודרשו את התפטרותו אחרי השביעיה נגד גרמניה. זה רק משחק ידידות, למה אף אחד לא מבין את זה?

    דבר שני, אני לא מסכים עם דייר שצריך לשחק בונקר. אין לי בעיה עם נבחרות חלשות שמשחקות בונקר, כי אין להן דרך אחרת להצליח (ולכן כשיובנטוס משחקת בונקר או בית"ר ירושלים של אלי גוטמן, שהיתה שווה 60 מליון שקלים משחק בונקר, אני מתעצבן). אני לא תומך בשיטת המשחק הזאת, אני חושב שאפשר להצליח גם דרך התקפה עם עבודה נכונה. מה עוד שבישראל הבלמים פשוט זוועתיים. אם טל בן-חיים נחשב לבלם הטוב בארץ אז המצב קטסטרופה. הצד החזק של ישראל הוא התקפה, צריך להשתמש בזה.

    דבר שלישי, צריך מאמן שיודע מה הוא עושה. כלומר - מאמן זר, בארץ כל המאמנים אדיוטים, מהראשון לאחרון. אף מאמן בארץ לא מתעסק באימון, הוא מתעסק בכבוד. משום מה כולם החליטו שהשחקן צריך לשתוק ולשחק כמו שאומרים לו, אם הוא לא עושה את זה צריך להתעלל בו ולהעניש אותו. כששחקני נבחרת אנגליה באו לאריקסון ואמרו לו שלדעתם טקטיקה אחרת תעבוד יותר טוב, הוא הסכים להתייעץ ושינה את השיטה. אנגליה קרעה את קרואטיה לגזרים. בארץ אם שחקן רק ניגש למאמן הוא יזכה לאיזה שנה ביציע או למקום נכבד ברשימת ההעברות. אני זוכר שנילסן בעבר התייעץ עם שחקן כלשהו בקשר לחילוף והיתה סערה - יש בארץ תפיסה כאילו התפקיד של המאמן זה להיות גננת, כאילו המאמן הוא אלוהים והשחקנים הם העבדים שלו, אסור להם להביע דיעה, הם לא בני אדם. אדיוטים.
     
  5. שגיא Guest

    תוכנית הבראה לנבחרת צריכה להיות הרבה יותר רחבת היקף ממה שצויין פה. גרנט משתמש בשחקנים הכי טובים שיש לנו. למרות טעויות וכאלה אחרות, שכל אחד הוא עושה, גרנט מזמן לרוב את השחקנים הטוביים ביותר שעומדים לרשותו. הבעיה מתחילה כאשר כל השחקנים האלה מרכיבים נבחרת שנמצאת בדרג שלישי באירופה, במקרה הטוב. ולמה זה קורה? הרבה שחקני נוער נעלמים. ראשית, צריך להוריד את מספר הזרים, אולי לארבעה, אולי לשלושה, זה כבר נתון לשיקול. ראשי הקבוצות מבזבזים הון על זרים ששווים חצי שקל, ולמה? כי הוא זר, כי על הנייר הוא יעלה את הרמה. מכבי חיפה של שנה שעברה, הביאה שחקנים כמו בריטס, לופז, זבדיל ואלבס. תוסיפו להם גם את אג'יפור. על אף אחד אי אפשר לומר שהוא היה בורג מרכזי. שחקני הנוער של חיפה היו יכולים לעשות הרבה יותר, והיו חוסכים ליעקב שחר המון המון כסף. יחד עם זאת, שחקני הנוער תופסים מקום קבוצה הבוגרת, ישתפרו, וכך גם הנבחרת תשתפר. התירוץ שהשחקנים שלנו צריכים לשחק עם שחקנים זרים טובים הוא יפה, אבל בפועל הוא לא מבוצע. למה שחקן כמו רוסלן לוברסקי נמצא בארץ כבר 100 שנה?! על מה ולמה? חמש שנים ושני שערים, זה מה ששווה זר בליגת העל? לירון וילנר, שחקן ששיחק בעונה שעברה בנתניה רבע מהדקות של לוברסקי, כבש פי 5 ממנו. למה צריך לבזבז עליו כסף? תאמינו לי שהשחקנים הישראלים הצעירים לא פחות טובים מהזרים בשקל וחצי שמגיעים הנה. פעמיים יחידות, זה מספר הפעמים שחמש זרים עזרו לקבוצה ישראלית. פעם אחת הייתה זו הפועל ת"א במסע בגביע אופ"א, ופעם אחת מכבי חיפה בליגת האלופות. פעמים שגם הן בספק. חמש זרים זה יותר מידי. הגיע הזמן שמאמני ליגת העל יסמכו על שחקני הנוער שלהם. למה קבוצת נוער כמו מכבי חיפה, קבוצת נוער ברמה אירופאית, למה שחקניה צריכים לשתות דם לפני שהם מקבלים הזדמנות בקבוצה הבוגרת? למה? כי חושבים שהזרים שווים יותר. הם באמת שווים יותר, על רק בתג המחיר. חצי מהזרים שמגיעים לפה עוזבים בשנה הראשונה את הארץ, זה לא שווה את זה, ובטח לא שווה את כל השחקנים הצעירים שאנחנו מפסידים. הרבה שחקנים צעירים נעלמו מעינינו כי פשוט לא נתנו להם הזדמנות, וברגע שאתה לא מקבל הזדמנות בליגת העל, צריך לרדת ליגה, במקרה הטוב זה ליגה אחת, במקרים גרועים יותר זה אפילו שתי ליגות ויותר, מה שגורם להיעלמות מוחלטת של אותו שחקן. נכון, יש יוצאים מהכלל, אבל לכו תסתמכו על יוצאים מהכלל....
     
  6. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    נבחרת זאת השתקפות ברוב המקרים של מצב הכדורגל בארץ.
    תשפר את התשתיות, את העבודה עם הנערים ותקבל נבחרת טובה יותר.
     
  7. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צריכה להיות בניה ארוכת טווח של שחקנים צעירים,העבודה צריכה להעשות באופן מקצועי
    ולא חובבני,לכן צריך להשקיע במתקנים,בחינוך השחקן,במאמנים,ובבניית נבחרות שישחקו
    בשיטה דומה..
    אבל כיום זה יכול להיות בעייתי כיוון שחסר כסף,ובלי השקעה כספית לא בהכרח יהיו תוצאות
    חיוביות.

    עוד משהו שצריך לעשות-להוריד באופן משמעותי את שכר השחקן,לא יכול להיות ששחקן כדורגל
    ירוויח כל כך הרבה בליגה שלנו,ברגע שהמשכורות בארץ יהיו נמוכות לשחקנים לא תהיה ברירה והם
    ייצאו לשחק בליגות באירופה שם יוכלו להרוויח יותר.


    בקשר למה שניתן לעשות היום-צריך לעבוד עם חומר השחקנים שיש,הדור הוותיק נכשל,היה מספיק
    זמן בנבחרת,ישנם צעירים בעלי מוטיבציה להצליח,כמובן שצריך לשלב צעירים וותיקים,וקיום האימונים
    רק יכולים לשפר אפילו במעט את התאום,המשמעת,היכולות,והכושר של שחקני הנבחרת,בקטע הזה
    אני לא מבין על מה באים לגרנט בטענות.
     
  8. יוגב אסולין Guest

    זה הרבה יותר מורכב ממה שזה..
    ראשית כל משחק אחרון שהיה לנו עם יוון זה היה בשנת 97 אז היינו שתי נבחרות פחות או יותר באותה רמה. מאז הם הצליחו הרבה יותר מאיתנו ויש לזה הרבה מאוד סיבות.

    אנחנו שתי מדינות שנמצאות על אגן הים התיכון שתי מדינות עם צבעים זהים בדגל שתי מדינות עם אופי אנשים די דומה.. אבל בקשר לרמת כדורגל אנחנו לא מתקרבים אחד לשני ממש לא..

    זה מהבפנים של השחקנים.. אנחנו אוהבים להאשים את המנטליות שלנו... את זה שאנחנו עצלךנים את זה שאנחנו לא יודעים לעמוד בלחץ וברגעי אמת תמיד עושים במכנסים. את זה אנחנו תמיד מאשימים.
    אבל הרבה מעבר לזה אפשר להאשים גם את הרצון שלנו.. מצד אחד אין לנו שחקנים שיכולים לשחק התקפי מצד שני לא מוכנים ליראות פה בונקר כמו שיוון הציגה.. רוצים להצליח עם כלים שאין לך..

    בשביל שיטת משחק התקפית ברמות הגבוהות באמת צריך הרבה שחקנים חזקים בהגנה ומהירים מאוד.. בשנת 99 שזה היתה השנה הטובה ביותר שלנו שיחקו בנבחרת בחולית ההגנה טלסניקוב גרייב טלקר ואמסלם. הקישור היה אגרסיבי מאוד וכשרוני וזה מה שאפשר לנו לשחק כמו שצריך וראו את זה בעיקר ב5-0 על אוסטריה. אבל היום אין לנו את הכלים האלה. יש לנו הגנה שיכולה להיות טובה קישור שלבד קשה לו לעשות הרבה ברמות הגבוהות ושלא נדבר על החלוצים.

    לכן אם אנחנו רוצים לנסות להצליח נצטרך לוותר על כדורגל יפה לשחק בונקר ולתת לקישור ולחלוצים לנסות ולעשות משהו. אבל לא, אנחנו עדין מעדיפים לקבל איזה תפיחה על השכם לשמוע שיחקתם טוב אבל הפסדתם מאשר... ניראתם חרא אבל העיקרון הניצחון העיקר ה3 נקודות. זה דבר שתמוהה בקהל והקהל ההישראלי ברובו מעדיף הצגות מאשר תוצאות.

    עוד הבדל שיש זה מבחינת רמת השחקנים. השחקנים של יוון משחקים הרבה בחו"ל... בכל מיני נבחרות גם עם לא פותחים הם מתאמנים ברמותה כי גבוהות משתתפים פה ושם משחקי ליגה או סתם משחקי ידידות וצוברים הרבה ניסיון. בנוסף לכך יש להם 2 קבוצות שהם קבוע בליגת האלופוחת מה שמוסיף עוד המון שחקנים יוונים שנמצאים ברמות הגבוהות.

    אנחנו לעומת זאת.. עוד מתגאים בזה שחיפה היתה בליגת האלופות פעם אחת וגם את זה היא עשתה עם חצי סגל זרים. חוץ מיזה הנציגים שלנו לא יותר מידי מבריקים כרגע בחו"ל.. ולכן הנבחרת גם לא תיראה משהו.

    עוד הבדל זה היריבות שנגדם עשינו בשנים האחרונות את משחקי הידידות שלנו. רוב הנבחרות הטובות לא רוצות להגיע לפה בטח לא בשביל משחק נגד הנבחרת שלנו. הדבר הזה גורם לנו להתחרות נגד נבחרות ירודות וככה אנחנו מתקשים לעלות על הבעיות שלנו במשחקים. אני מעדיף 7-0 מגרמניה וללמוד איך להשתפר מאשר לנצח את אזרבג'ין 3-0 ושלא יצא מזה כלום.

    נ.ב
    עכשיו מתחלף דור בנבחרת השחקנים החדשים שמגיעים צריך לקבועת ידעו קודם כל לייצב הגנה כי זה מה שראינו עשה ליוון את הטורניר הזה.. אחרי שאנחנו מייצבים שחקני אגף שיפצו כמו שצריך יעזרו לקישור שזה יעזור לחלוצים.... לפי דעתי הדור שעכשיו מקבל את הכדור בידיים דור פחות מוכשר בקצת אבל הרבה יותר יעיל ממה שהיה בגלל איזון טוב.
     
  9. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הראל אין לי בעייה עם זה. מצדי שנשחק רק בחוץ - עוד יותר קשה, עוד יותר טוב.

    אני מסכים עם כמה מהדברים שנאמרו כאן.
    חייב להיות כבוד שהשחקן מעניק למאמן, שאחרי הכל הוא מעליו, אבל אני מסכים עם בני שמאמן בהחלט יכול לקבל ביקורת והערות משחקנים. כששחקן מגיע בגישה של "כדאי לעשות ככה וככה כי בצורה כזו אתה מנצל את X יותר טוב", ולא בגישה של "אתה מאמן אפס שלא מבין כלום ואני המלך", אז יש התקדמות. בנוסף לחץ תקשורתי זה דבר בריא, עד גבול מסוים. אסור שלתקשורת תהיה השפעה על מקבלי ההחלטות בהתאחדות. פשוט אסור שבגלל כמה טורים בעיתונים יוחלפו פה מאמנים. לעומת זאת צריך להיות לחץ על הנבחרת, שהשחקנים יידעו ש6 מליון איש עומדים מאחוריהם ומסתכלים עליהם, אין מה לעשות הם מייצגים מדינה שלמה, מדינה שאוהבת וחייה כדורגל.
    לגבי המאמן - כרגע אני חושב שלחמן הוא הישראלי היחיד שמתאים לאימון הנבחרת. יכול להיות שעדיף גם מאמן זר, אני לא יודע, אבל מה שבטוח זה שמאמנים טובים אין לנו פה הרבה. מה שכן - יש מאמן, צריך לתת לו חופש. אסור להעיר לו (אלא אם כן כמו שכתבתי מקודם, הערות בונות ולא ביקורות), צריך לתת לו לעשות מה שהוא חושב. חבל שבתקופת נילסן כל יום היה בעיתונים לפחות טור אחד שקבע שהבן אדם סנילי וזה לא אותו אחד שלקח את היורו ב92 (ומה לעשות, זה כן).
    גם עם הנוער אני מסכים עם שגיא - צריך לתת לשחקנים הצעירים פה להתפתח. בנוסף עוד נקודה: חייבת להיות הרבה יותר ביקורת בליגות הנמוכות. כיום קיים מצב שבו הרמאות יצאה מכלל שליטה, קבוצות עד גיל 13 נגיד משחקות עם שחקנים בני 16 וכדומה. המטרה שהן מציבות לעצמן הוא ניצחון בכל משחק ספציפי, במקום פיתוח הכשרונות שיש להן.
     
  10. ג'רמיין דפו Member

    הצטרף ב:
    ‏7/6/04
    הודעות:
    1,458
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לאייל לחמן אתם קוראים בונקריסט? ככה זה בארץ מאמן שדורש גם מ"הכוכבים"שלו עבודה נחשב לבונקריסט. אתם בעד זה שסכנין תשחק יפה ואטרקטיבי עם אליהו ודנן אבל אצל לחמן כולם כולל כולם עובדים ורק כך מצליחים,ראה יוון.
     
  11. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אני לא רוצה לשבת לראות משחק של הנבחרת ולדפוק את הראש בקיר מרוב השיעמום. אני רוצה לראות את הנבחרת תוקפת מעיזה, לפעמים גם מקבלת בראש אבל לפחות ניסתה לנצח ולא ניסתה לא להפסיד.
    וכן, לחמן מאמן הגנתי מגעיל.
     
  12. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ככה אני רוצה לראות את הקבוצה שלי.

    אבל את הנבחרת? אני רוצה שהנבחרת שלי תנצח, לא אכפת לי איך. מצדי בצורה הכי מגעילה. אם זה מביא נצחנות: אהלן וסהלן.
     
  13. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    ומה ההבדל בין נבחרת לקבוצה?
     
  14. ג'רמיין דפו Member

    הצטרף ב:
    ‏7/6/04
    הודעות:
    1,458
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כן בטח אני רוצה שתגיד לי שנהנת כי תקפנו והפסדנו 5-0 אתה צריך להבין שהנבחרת באירופה היא כמו סכנין בליגה רק במלחמה תצליח.ואני לא מאמין לאוהדי קבוצות כמו ב"ש שאומרים שהם מעדיפים לשחק יפה אפילו אם יפסידו...בסדר.
     
  15. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אל תאמין, אני מעדיף להפסיד 3-4 ולתקוף מאשר לנצח 0-1 משעמם.
    אני אוהב לראות כדורגל התקפי, אז למה שאני אגרום לאחרים לסבול בזה שאני אשחק הגנתי?