לא אהבתי את אישיותו, מה גם שמותו לא הפך אותו בעיניי לאליל. היו יותר טובים ממנו: חואן מנואל פאנג'יו, אלברטו אסקרי, ניקי לאודה, אלן פרוסט, וכמובן מיכאל שומאכר עלו עליו בהרבה. כמו ז'יל וילנייב, הוא פשוט שם זין על המגבלות, ולכן מצא את מותו. מעבר לכך, בנקודה מסויימת, הפסקתי לראות בו ספורטאי: נהג שמתנגש בכוונה בנהג אחר, הוא חוליגן, לא ספורטאי, וחבל שלא העיפו אותו אז כליל מהפורמולה 1, כך אולי הוא היה נשאר בחיים. פרא, שחצן, חסר מעצורים, אנטיפט, סוציומט, מתנשא, זה מה שהוא היה, יותר מאשר נהג. חלק מהתכונות האלו אתה יכול גם להדביק למנהיג ישראלי מסוים, במצב צמח.
http://img10.imageshack.us/img10/2549/12belgium.Xxx מחר החל מ-15:00 יתקיים מקצה הדירוג בספא (בלגיה) - מירוץ מ"ס 12 בעונת 2011. http://www.williamlanghorne.com/uploads/spa_francorchamps_event_map_400.Xxx צילום של מסלול ספא אורך המסלול הוא 7,004 מטרים. סה"כ הקפות: 44 (סה"כ מסלול: 308.052 ק"מ). שיא ההקפה במירוץ: קיימי רייקונן (2004, מקלארן) - 1:45.108 דק'. http://img220.imageshack.us/img220/9899/belgiangrandprix.Xxx תוצאות שני האימונים הראשונים בספא * יש לציין ששני האימונים היו תחת תנאי גשם. http://img840.imageshack.us/img840/3976/13319727962608201114121.Xxx מארק וובר מסיים ראשון את מקצה האימונים השני בספא תחת גשם שוטף * שידור ישיר בספורט 5+ LIVE, החל מ-14:55.
http://img10.imageshack.us/img10/2549/12belgium.Xxx סבסטיאן פטל יזנק מחר מהפול פוזישן במירוץ ספא, מירוץ מ"ס 12 בעונת 2011. מקצה הדירוג בספא הוכרע ממש ברגע באחרון, כשסבסטיאן פטל (גרמניה, רד בול) קבע זמן של 1:48.598 דק', ויזנק מחר בפול פוזישן. פטל הקדים ב-432 אליפיות השנייה את לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן). יש לציין שמיכאל שומאכר לא קבע זמן מאחר ואיבד גלגל והתנגש בקיר כבר בחלק הראשון של מקצה הדירוג. בנוסף, יש לציין שגם מקצה הדירוג התקיים תחת תנאי גשם. http://f1.imgci.com/PICTURES/CMS/11400/11478.2.Xxx סבסטיאן פטל חוגג פול פוזישן תשיעי העונה. יתר העשיריה הראשונה: מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) יזנק 3 פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) יזנק 4 ניקו רוזברג (גרמניה, מרצדס) יזנק 5 חיימה אלגרסוארי (ספרד, טורו רוסו) יזנק 6 ברונו סנה (ברזיל, רנו) יזנק 7 פרננדו אלונסו (ספרד, פרארי) יזנק 8 סרג'יו פרז (מקסיקו, ב.מ.וו. סאובר) יזנק 9 ויטאלי פטרוב (רוסיה, רנו) יזנק 10 יתר הגריד: 11. סבסטיאן בואמי 12. קאמוי קוביאשי 13. ג'נסן באטן 14. רובנס באריקלו 15. אדריאן סוטיל 16. הייקי קובליינן 17. פול דה רסטה 18. יארנו טרולי 19. טימו גלוק 20. ז'רום ד'אמברוסיו 21. פסטור מלדונדו 22. טוניו ליוצי 23. דניאל ריקארדו 24. מיכאל שומכאר http://f1.imgci.com/PICTURES/CMS/500/561.Xxx מפת מסלול ספא * המירוץ יועבר בשידור ישיר בערוץ ספורט 5+ LIVE, החל מ-14:50.
נייג?ל מאנסל אמר לאחרונה ששומי יקח אליפות אם יקבל מכונית תחרותית. ההופעות שלו בחצי תריסר המירוצים האחרונים לא בדיוק מפריכות את הטענה הזו. רוסברג פתח מצוין וסיים מאחורי הזקן (שהקסדה שלו כדי לחגוג 20 שנה הייתה כמיטב המסורת האופנה של ליידי גאגה).
שומי מתחרה בעיקר נגד רוזברג והשעון. אולי בנסיבות מסויימות שבעיקר תלויות בשאר הנהגים קיים הסיכוי שיצליח להניח רגלו על הפודיום. עם נהיגה הרבה יותר בוגרת עדיין מעניין לעקוב אחרי ההתנהגות שלו על המסלול. הוא כבר לא לוקח הרבה סיכונים ועדיין רואים שיש לו כישרון יוצא דופן ביחס לשאר. באותה נשימה אפשר לומר את אותם הדברים על אלונסו שנוהג ברכב תחרותי יותר (חבל שלא תחרותי מספיק).
אף אחד לא מסיים את העקיפה לפני האורוז' אלא אם כן מדובר בהבדל ניכר בין הרכבים. צובט בלב שעוקפים כך את הנהג הכי טוב בסבב. וובר גם כן אידיוט. יכל להרוג את שניהם.
מירוץ מרגש של שומאכר. המכונית שלו נחותה, אין מצב שהוא יוכל להתמודד עם המכוניות הבכירות, אבל הוא עושה עבודה טובה מאוד. לא יודע לגבי אליפות, אבל אין לי ספק שבמכונית טובה יותר הוא היה מגיע לפודיום כבר כמה וכמה פעמים ומנצח במירוצים. אני מקווה שבאמת יש לו את הסבלנות להמשיך עוד שנה ושלמרצדס תהיה היכולת להעניק לו מכונית ראויה. גם אם הקאמבק הזה לא יוביל לתואר, לפחות שיהיה ניצחון.
מה שמעניין זה שבעונה שעברה רוסברג הביס את שומאכר בצורה מוחלטת. העונה הפער נסגר באופן ניכר במקצי הדירוג, כאשר במירוצים עצמם שומאכר מצטיין - הוא המזנק הטוב בסבב העונה, עוקף בצורה חדה ומגן בצורה מצוינת גם כשהוא לא נלחם על דבר (הוא סבסב את עצמו כדי לא לפגוע במאסה כשתיבת ההילוכים שלו כשלה, אירוני משהו). אין לי ספק שאם היה נמצא מאחורי ההגה בפרארי\רד-בול\מקלארן הוא גם היה רושם נצחון העונה. המציאות היא שלקבוצות הללו יש מונופול מוחלט על הפודיום כך שהוא יזדקק למירוץ כאוטי לחלוטין כדי לקבל גביע כפרס על המאמצים שלו. אני חושב ששומי נהנה מאוד מהמירוצים ועתה, כשהמבקרים מתחילים להשתתק והוא עצמו נראה תחרותי, אני בטוח שהוא ימשיך לעונה נוספת. השאלה היא אם הוא יקבל מכונית ראויה. אם כן, אני בטוח שנזכה לראות כמה רגעי קסם שלא היו מביישים אותו גם לפני 20 שנה.
את הסיבה העיקרית לשיפור הביצועים של שומי במרצדס ניתן לפרש בכך שהמכונית הותאמה לסגנון הנהיגה שלו, פשוט נבנתה בצילמו. זכות גדולה לראות את מיצ'אל נוהג עדיין, הוא עשוי מזן אחר של נהגים (וזאת למרות שרוזברג הצליח לאסוף יותר נקודות).
המכונית של 2010 הייתה תפורה לבאטון, נהג מאוד עדין לעומת שומי, ולכן אופיינה בתת-היגוי. שומי מעדיף היגוי-יתר, אותו הוא יודע לתעל בצורה מצוינת. המכונית של 2011 היא צעד בכיוון הנכון מהבחינה הזו, אבל העניין הוא שרוזברג גם הוא מעדיף היגוי-יתר ולכן הוא לא קופח כאן לטובת שומי והשינוי במאזן ביניהם נובע גם מגורמים נוספים.