המחאה החברתית

Discussion in 'פורום אוף טופיק' started by Nesta, Jul 18, 2011.

  1. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    Joined:
    Mar 1, 2004
    Messages:
    13,886
    Likes Received:
    0
    לא ייאמן שגם בתקופה כזאת לאנשים אין על מה לכתוב.

    אני מארגן מחאה שאין מספיק תקנים לפרוקטולוגים ששולפים ראשים של אנשים.

    מתוך וואלה:


    מעניין אם זה יקבל את אותה הבמה כמו הגברת ליף.
     
    Last edited by a moderator: Aug 5, 2011
  2. itay7 Member

    Joined:
    Apr 9, 2010
    Messages:
    1,596
    Likes Received:
    59
    רשת ה-RER הוקמה הרבה אחרי המטרו של פריס, שזה מה שממשלות ישראל לא קולטות. כדי לקרב את המרכז לפריפריה, צריך קודם שבתוך המרכז תהיה תחבורה ציבורית מאסיבית (כלומר, לא אוטובוסים) יעילה.
    את הרכבת הקלה, שאולי תקום אי-שם בעוד 10 שנים, אני לא מחשיב כמערכת יעילה כי ברוב המסלול שלה היא עוברת על-פני הקרקע, כלומר עומדת ברמזורים, נוסעת במהירות איטית כי יש הולכי רגל וכו'. מטרו זה רק רכבת תחתית או עילית (על גשרים), ככה שהרכבות עוצרות רק בתחנות.

    הבעיה היא שהלובי של חברות האוטובוסים, ושל יבואני המכוניות, הוא כ"כ חזק שאף-אחד לא מעז להעלות רעיון כזה שייטפל באופן אמיתי בבעיה, אלא רק פלסטרים כמו הרכבת הקלה בירושלים.
    גם הרעיון של "בנה-תפעל" הוא מופרך, בכל העולם המדינה בונה את התשתית, והמפעיל רוכש את הרכבות ומתחזק אותן ואת הקו. לבנות את התשתית זה עסק יקר מדי בשביל שזה יהיה משתלם לחברה פרטית.

    ההשקעה ההתחלתית בבניית רכבת תחתית או עילית היא אמנם עצומה, אבל בראייה לחמישים שנה, היא זולה מרשת אוטובוסים, כי אוטובוס צריך להחליף כל שבע שנים בממוצע, בניגוד לרכבת שמחזיקה לפחות חמישים שנה. התחזוקה של הרכבת היא מינימלית לעומת הנזק שנוצר לכבישים ברשת אוטובוסים שמחייב סלילה מחדש כל עשר שנים. רכבת חשמלית גם לא מזהמת, בניגוד לאוטובוסים, אפילו כאלו על גז טבעי או יורו 5, שאמנם מזהמים פחות מאחרים, אבל עדיין פולטים גזים, מה שגם מעלה את הוצאות הממשלה על בריאות התושבים.
     
  3. אלי מתחן Member

    Joined:
    Dec 8, 2003
    Messages:
    13,335
    Likes Received:
    316
    בירושלים אין פתרון אחר מלבד רכבת קלה, היא לא שטוחה כמו ת"א שיהיה אפשר לעשות בה רכבת תחתית.
    במידה והיו מסיימים את העבודות בזמן שהן אמורות לקחת בכל מדינה נורמלית, הרי מדובר ברעיון מצויין. מה שכן, זה אף פעם לא מספיק.
    בכל עיר ענקית שהייתי בה, יש גם רכבות, גם אוטובוסים, גם מוניות שירות, גם רכבת קלה וגם מוניות רגילות. ות"א עוד לא בגודל, אבל המטרופולין שלה מכיל 3 מיליון תושבים. זה מספיק בשביל יותר מאשר אוטובוסים ומוניות.
     
  4. StevieG Member

    Joined:
    Jul 4, 2005
    Messages:
    4,774
    Likes Received:
    12
    הרכבת התחתית בלונדון שימשה גם כמקלט המוני במלחמת העולם השנייה. עוד סיבה מצויינת להקים אותה. לונדון היא עיר עצומה(ה15 בגודלה בשטח בעולם, והגדולה ביותר באירופה). ועדיין, אפשר לחצות אותה, מהצפון ועד הדרום בשעה וחצי כולל החלפות וללא עיכובים מיותרים. הרכבת תמיד מגיעה בזמן, ואם אתה מאחר יש רכבת נוספת שמגיע כעבור כמה דקות. אמנם, בלונדון גרים כמעט 8 מיליון תושבים, וישנם עוד מיליוני תיירים בתקופות העומס, אך זה לא אומר שפיתרון מצומצם לא יוכל להיות טוב עבור גוש דן. רכבת תחתית בגוש דן, ואתה תוכל לחיות ברעננה ולעבוד בתל אביב בלי לחשוש מפקקים בבוקר. למעשה, באיזור צפוף כמו גוש דן, רק רכבת תחתית היא הפיתרון לבעיית התחבורה והחנייה.
     
  5. אלי מתחן Member

    Joined:
    Dec 8, 2003
    Messages:
    13,335
    Likes Received:
    316
    ואל תשכח את מחירי הדיור. אם תוכל לגור בגדרה ונס ציונה ולהגיע לת"א, לא רק בבוקר לעבודה אלא גם לבלות בערב בתחבורה ציבורית. אבל כדי שדברים כאלה יעשו, אי אפשר את שיטת העבודה הישראלית. רכבת שאמורה לקחת 5 שנים תיקח 15, ואז לא רק שתישאר בלי פתרון אלא המצב יהיה יותר גרוע.
     
  6. vasisualy Member

    Joined:
    Jul 25, 2011
    Messages:
    946
    Likes Received:
    0
    מה שאני לא מבין - למה בכלל לא מדברים על כלי תחבורה שנקרא טרוליבוס. זה הרבה יותר נוח וכל לשימוש מרכבת קלה. זה לא מזהם אויר כמו אוטובוס, יותר פשות בהפלה (לא צריך קורס נהיגה מאוחד, עבודה מאוד מתאימה לנשים), לא דורשת תשתיות מסובכות (וגם לא צריך לסגור חצי עיר בזמן הבניית המסילות). אין להם יתרונות של רכבת תחתית אבל זה בהחלת עדיף מרכבת קלה ואוטובוסים.
     
  7. אלי מתחן Member

    Joined:
    Dec 8, 2003
    Messages:
    13,335
    Likes Received:
    316
    מה זה בדיוק?
     
  8. vasisualy Member

    Joined:
    Jul 25, 2011
    Messages:
    946
    Likes Received:
    0
    כמו אוטובוס אך חשמלי (שתי חוטי חשמל ללא מסילות). יש דף בויקי, שם הסבר יותר מפורט ועם תמונות.
     
  9. סטפן שאלוי Member

    Joined:
    Jul 8, 2011
    Messages:
    1,606
    Likes Received:
    0
    התשתית יקרה, והמסלולים מוגבלים.

    בניו-יורק עברו לאוטובוסים מונעים בגז-טבעי, וחשמליים.
     
  10. אלי מתחן Member

    Joined:
    Dec 8, 2003
    Messages:
    13,335
    Likes Received:
    316
    בגואנגז'ו שבסין נתקלתי בכאלה ובאמת לא ידעתי מה זה. נראה לי פתרון קצת מסורבל, כל מקום שאתה הולך השמיים מעלייך מרושתים בחבלים ואם פתאום צריך משהו שיעבור זה יוצר בעיות.
     
  11. vasisualy Member

    Joined:
    Jul 25, 2011
    Messages:
    946
    Likes Received:
    0
    מה יקר בתשתיות? זה הרבה יותר זול מרכבת קלה! גם מסלולים לא כל כך מוגבלים - ראיתי לא מאת פעמים איך משנים\מוסיפים מסלולים, וכמה זמן זה לוקח.


    זה רק נראה כך. בפועל הכל הרבה יותר פשוט. נראה לי ש"בעיה" של כלי הזה - שהוא דורש תקציב גדול כמו רכבת קלה. אז פחות אופציות לגנוב או לסדר ג'ובים ו\או מכרזים שמנים למקורבים.
     
    Last edited: Aug 4, 2011
  12. Gass12 Member

    Joined:
    Apr 8, 2007
    Messages:
    7,339
    Likes Received:
    468
    Gender:
    Male
    לאחר כינוס שקיימו בבית החולים שיבא בתל השומר החליטו כאלף מתמחים להגיש את התפטרותם לבתי החולים המעסיקים אותם, במחאה על תנאי עבודתם.

    המתמחה ד"ר נדב חיים אמר: "המתווה של ההסכם המתגבש הוא ריק מתוכן כיוון שתנאי השכר כמעט ולא השתנו ובתנאי שכר אלה לא ניתן יהיה לאייש את אותם אלף תקנים נוספים". היום יוגשו מכתבי התפטרות תחילה בביה"ח שיבא ולאחר מכן בשאר בתי החולים...

    בושה וחרפה.לומדים 7 שנים בשנת ההתמחות הם עובדים בבית החולים
    ומרוויחים שכר אסטרונומי וואו ליפול כמה המון כסף 4,200 שקל.
    לאחר שיסיימו את הסטאג' יטפסו לשכר של 7000 שח ברוטו.
    12 תורנויות בחודש כל אחת בת 26 שעות?
    לכו תעבדו במאפיה תרוויחו יותר.ללמוד לקלוע צמות של חלה לקח לי בנערותי
    (כשחיפשתי כסף כיס)7 דקות לא 7 שנים.
     
  13. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    Joined:
    Nov 22, 2006
    Messages:
    15,401
    Likes Received:
    4,949
    Gender:
    Male
    מפתיע שלא דיברתם כאן על יום מחאות נוסף שפשוט לא פוסק ורק מתרחב.
    ממש יש סדר יום לכל הדבר הזה, כל שעה מחאה אחרת.

    זה התחיל היום עם המוניות, המשיך עם הרפתנים, אחר כך העגלות, המורים, ולסיום מכתבי התפטרות של המתמחים. חגיגה.
     
  14. Vanitas Member

    Joined:
    Oct 6, 2010
    Messages:
    1,127
    Likes Received:
    0
    מילים כדורבנות.

    לא מספיק, שיתעוררו גם האחרים מהשינה. לדיור עוד מסובך יותר למצוא פיתרונות מהירים, אבל למחירים הגבוהים אין הצדקה. הגיע הזמן לראות פיקוח מחירים, זה לא הרבה לבקש. יורקים עליכם וזה לא גשם.
     
  15. לייזר Member

    Joined:
    Dec 9, 2005
    Messages:
    1,366
    Likes Received:
    0
    פיקוח מחירים הוא רעיון נוראי שרק יחמיר את הבעיה האמיתית. בארה?ב אין פיקוח על שום מחיר והכל הרבה יותר זול. למה? כי נותנים לשוק לתפקד בצורה נורמלית. בישראל מגבילים את היבוא והופכים את הצרכן לשבוי של קרטלים סחטניים. פיקוח מחירים לא ישנה את העובדה הזו, אלא רק יקטין את הרווחים של הקרטלים במעט. צריך להנמיך את המכס על המכוניות (הגבוה ביותר מבין המדינות המפותחות) ולפתוח את השוק הישראלי ליבוא על ידי הסרת חסמים אחרים (מכסות יבוא וכו?).