בעד ונגד: האם פפ צריך לעזוב את ברצלונה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏30/7/11.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לפני שלוש עונות, לאחר שעידן פרנק רייקארד הסתיים באופן צורם – ברצלונה הטילה פצצה כשהחליטה למנות כמחליפו את פפ גוארדיולה, שחקן עבר גדול אך חסר ניסיון לחלוטין כמאמן להוציא את התקופה הקצרה בבארסה ב', וכל זה לאחר שנתיים צולעות מאוד ללא אף תואר כשהמצב המנטאלי בקרשים. גוארדיולה תפס את ההזדמנות בשתי ידיים והצליח לזכות עם ברצלונה בטרבל מדהים כבר בעונה הראשונה שלו כמאמן כשבדרך הוא מביס את ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו במשחק שיזכר לעולמים והשלים רצף מטורף של 6/6; גוארדיולה לא התרשם מהרכש המטורף של ריאל מדריד בקיץ 2009 והקדים את הבלאנקוס שוב בדרך לזכייה באליפות נוספת; העונה האחרונה הייתה מתוקה במיוחד כאשר ברצלונה זכתה שוב בצ'מפיונס-ליג כשהיא בועטת את ריאל מדריד בחצי הגמר וכמובן לא ויתרה גם על אליפות ספרד. גוארדיולה הציג בברצלונה סגנון משחק מרשים יותר אפילו מעידן רייקארד, יש לו אחוזי הצלחה אדירים נגד ריאל מדריד והוא קידם שחקנים צעירים כמו פיקה, פדרו ובוסקטס ולא חשש לוותר על ותיקים כמו מארקז והנרי או למכור מנייה בטוחה כמו טורה מתוך אמונה בילד. היינו מצפים שתותח כזה יקבל חוזה עצום לעשר שנים. אבל גוארדיולה מעדיף מדיניות אחרת – חידוש חוזהו בעונה אחת בלבד בכל קיץ. גוארדיולה פותח את עונתו הרביעית בברצלונה ולפחות לפי הפרסומים – ייתכן שגם עונתו האחרונה. לאחר שקטף 9 תארים ב-3 עונות, נשאלת השאלה האם לא הגיע הזמן לאתגר חדש.
    נושא מס' 6(ואולי אחרון): האם פפ גוארדיולה מיצה את עצמו בברצלונה וצריך ללכת לאמן בקבוצה אחרת?

    http://img705.imageshack.us/img705/1170/guardiola.Xxx

    בעד: אחרי הצלחה מטורפת עד בלתי-נתפסת בעונות האחרונות – גוארדיולה צריך להמשיך הלאה וללכת לאתגר הבא, הוא מיצה את עצמו בברצלונה לחלוטין. חשיבותו בהצלחות הייתה עצומה הן בפן המנטאלי והן בפן המקצועי – הוא לקח קבוצה סופר-מוכשרת אך עם הראש באדמה והחזיר אותה שוב להיות אימפריה אחרי שנתיים חלשות. אבל רק בקבוצה אחרת הוא יוכל למתג את עצמו סופית כמאמן הבולט ביותר בדור הנוכחי בלי אף סימן שאלה – כמו הסתמכות על סגל שחקנים ובעיקר הרכב פנטסטי עם צ'אבי ומסי. קבוצה לא יכולה להחזיק מעמד כל-כך הרבה זמן בטופ והעתיד רק יקלקל את שלוש השנים עם שיכרון החושים. ובמילים אחרות – גוארדיולה צריך להוכיח שהוא זה שעשה את ברצלונה לכזאת גדולה ולא ברצלונה הפכה אותו למאמן כזה גדול.

    נגד: על אלכס פרגוסון והיונייטד שמעתם? אין סיבה שגוארדיולה לא יילך בדרכיו של המנג'ר הסקוטי ויהיה 'הפרגוסון של ברצלונה'. עם זלילת התארים בקצב מסחרר – גוארדיולה עוד יוכל למחוק את הפער הגדול שעדיין נותר מריאל מדריד ותוך 20 שנה יוכל להפוך את ברצלונה לא רק לאימפריה בהווה אלא למועדון המצליח ביותר באירופה מאז ומעולם, כמו שיונייטד ופרגוסון עקפו את ליברפול בסיבוב. הרזומה של גוארדיולה מוכיח את עצמו והחיבור שלו עם ברצלונה מושלם – מה שטוב אין צורך לתקן. אולי הדור הבא של ברצלונה יהיה פחות מוצלח וגוארדיולה יוכל למצוא אתגר לבנות את ברצלונה מחדש בעתיד תוך חילופי המשמרות. עד שגוארדיולה, שדיבר לא פעם על כמות הזמן שהמקצוע גוזל ממנו ועל הריחוק היחסי מהמשפחה, יחליט שהוא מעדיף להיות מציל בים והעיקר ליהנות מהחיים(האישיים) - אין שום סיבה שיזוז מילימטר מהקאמפ-נואו.

    עכשיו אתם -
    :aaa21: :aaa21: :aaa21:
     
  2. hai80 Member

    הצטרף ב:
    ‏12/12/08
    הודעות:
    1,299
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יאללה מיצה את עצמו שילך לחפש את עצמו במקומות אחרים ויראה לעולם שהוא באמת שווה משהו ושזה לא בגלל שיש לו ת'קבוצה הכי טובה בעולם
     
  3. Vanitas Member

    הצטרף ב:
    ‏6/10/10
    הודעות:
    1,127
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא מתחילים להפנות תסמינים של מיצוי כלפי מישהו רק כאשר הוא ניכשל קודם כמה פעמים?
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏30/7/11
  4. Ian Wright Member

    הצטרף ב:
    ‏1/9/10
    הודעות:
    3,476
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נושא מאוד מעניין. ח"ח על הרעיון.

    אין לי דעה חד צדדית אבל ארשום את מה שאני חושב על האיש.

    כאשר פפ גווארדיולה הגיע לברצלונה אף אחד לא האמין שברצלונה תהיה מה שהיא היום. אף אחד. אני לא חושב שגם פפ גווארדיולה עצמו האמין שהוא יהפוך להיות הגורם המרכזי לאחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה שהכדורגל הספרדי ידע בפרט והכדורגל האירופאי בכלל.

    מעבר למשחק הלחץ המדהים שהנחיל גווארדיולה בברצלונה, אחת ההחתמות שעשו את ההבדל במשחק השבלוני של ברצלונה למשחק תכליתי היה דני אלבס. יש שיאמרו שמדובר בהחתמה החשובה ביותר בעידן פפ גווארדיולה בברצלונה. הברזילאי הנהדר של סביליה(באותם ימים) הגיע לברצלונה בסכום עתק של 30 מיליון אירו. סכום נדיר עבור שחקן הגנה. אלבס ביחד עם מסי הציגו את האגף הימני הטוב באירופה באותה עונה. הברזילאי הוכיח שהוא שווה כל אירו שברצלונה שילמה עליו ומאז השאר ההיסטוריה. עוד החתמה שהתגלתה כמבריקה בדיעבד היא ג'רארד פיקה - שחקן הבית שחזר ממנצ'סטר יונייטד והפך לאחד הבלמים הטובים באירופה.

    כמו כן, גווארדיולה ממשיך את המסורת של ברצלונה ונותן לשחקני הבית הזדמנויות. הוא העלה את סרחיו בוסקטס ופדרו לקבוצה הבוגרת והעדיף אותם על שחקנים כמו יא יא טורה ותיירי הנרי בהתאמה. אותם שחקנים הפכו להיות חלקים אינטיגרליים גם בקבוצה הבוגרת וגם בנבחרת ספרד שזכתה באליפות אירופה ובאליפות העולם(מונדיאל). בנוסף לכך, שחקני בית מבוגרים יותר כמו צ'אבי, אינייסטה ומסי עשו התקדמות מטאורית ביכולתיהם והפכו להיות השחקנים הטובים בעולם כל אחד בעמדתם.

    אומנם, היו גם לא מעט טעויות במהלך שנות האימון שלו בברצלונה: קיבעון מוחלט במשחק התקפי(זו טעות לדעתי, אבל כמובן שפה כל אחד יסתכל על זה אחרת), החתמות לא טובות ויקרות מאוד, כישלון טוטאלי עם אחד הצעירים המוכשרים ביותר שגדלו במחלקת הנוער של הקטאלונים, בויאן קרקיץ', רוטציות קצרות למדי עם בכלל בתוך הסגל ונתינת הזדמנויות לא מוסברות לשחקנים(קייטה) שוב ושוב. אותם טעויות שהוכיחו שגם פפ גווארדיולה רחוק מלהיות מושלם וגם לו יש עוד הרבה מה ללמוד.

    ייאמר לזכותו של האיש שהוא מוטיבטור עצום וג'נטלמן בחסד - מאפיינים אלה שגורמים לשחקנים לכבד ולהעריך אותו. מאפיינים אלה שגורמים לשחקנים לשחק בשבילו עם הנאה ורעב - הכול על מנת להשיג עוד תואר לארון ביחד עם הרבה סטייל. כמו כן, הוא יודע מה הוא רוצה - הוא לא מפחד להודות בטעות(זלאטן איברהימוביץ') והוא לא מפחד למכור כוכבים ענקיים אם זה כולל פגיעה בחדר ההלבשה(אטו, דקו, רונאלדניו).

    בסופו של דבר פפ גווארדיולה הראה המון דברים טובים בברצלונה אבל גם לא מעט דברים שליליים. בדיעבד מתברר שנוצר פה זיווג מושלם - ממש כמו אצל אלכס פרגוסון ומנצ'סטר יונייטד. השאלה אם כדי להמשיך בברצלונה? (אני באופן אישי אוהב את הגישה שלו בהארכת עונה אחת בלבד בחוזה. זה משאיר אופציה פתוחה למאמן וזה משאיר אופציה פתוחה למועדון. כך לדעתי זה צריך להתנהג בכל מקום). אני חושב שבינתיים הוא צריך להישאר. הקבוצה הזאת לא צפויה לבצע ירידה משמעותית ביכולת שלה בזמן הקרוב. השלד הוא צעיר בסה"כ ובינתיים מגיעים כל עונה כוכבים חדשים(סאנצ'ז, ססק?) ביחד עם שחקני בית חדשים ואיכותיים במיוחד(תיאגו). מבחינתי המבחן האמיתי שלו אבל יהיה לדעת לבנות קבוצה חדשה בעתיד בתוך ברצלונה בדיוק כמו שאלכס פרגוסון עשה כמה פעמים במנצ'סטר יונייטד, או לצאת למדינה אחרת כי בספרד הוא כבר לא יאמן, ולמעשה להראות למה הוא באמת מסוגל. האם היה מדובר במקרה יוצא מן הכלל שלא יחזור על עצמו, או שבאמת מדובר בדבר האמיתי? מה שבטוח - העתיד של פפ גווארדיולה נראה מעניין במיוחד ואני מניח שכל אוהדי הכדורגל יעקבו אחריו מקרוב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/7/11
  5. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    מה שאתה אומר בעצם, שכל מאמן אחר גם בעיניים עצומות היה מגיע להשיגים של פפ רק בזכות חומר השחקנים?
     
  6. hai80 Member

    הצטרף ב:
    ‏12/12/08
    הודעות:
    1,299
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא, אבל ההישגים שפפ הגיע אליהם זה בעיקר בזכות הכישרון. אחרי כמה שנים בהם הוא זכה בהכל לדעתי הוא מיצה את עצמו והוא צריך לקבוע לעצמו אתגר חדש.
     
  7. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    אני לא חושב שההישגים של פפ הם רק בגלל הכשרון, אני לא חושב שגוארדיולה הוא מאמן מושלם, אבל אין עוררין על העבודה שלו בברצלונה, לא כל מאמן היה זורק שחקנים כמו רונאלדיניו, דקו, ואטו והיה מצליח לעשות מה שעשה, 2 גביעי אלופות ב-3 שנים כולל חצי גמר, 3 אליפויות רצופות משהו שבארסה וריאל לא הצליחו לעשות בעשור הקודם.

    פיתוח צעירים כמו בוסקטס, פדרו. אומנם הרבה רכישות הזויות, החלטות הזויות כמו קייטה, אבל אין ספק שפפ הוא מאמן ענק, והוא משתפר מעונה לעונה ולא מפסיק ללמוד.

    פפ מתאים לפילוספיה של בארסה כמו כפפה ליד, יהיה מעניין לראות אותו בליגה אחרת ובקבוצה שונה, אבל אני חושב שכרגע אין לו שום סיבה לעזוב שהוא בטופ של הטופ והפך את ברצלונה לאחת הקבוצות היותר טובות שנראו במשחק.

     
  8. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    כמו שציינת, עכשיו הוא בטופ, השאלה היא אם הוא יכול להמשיך בטופ הזה בעונה נוספת, או שמכאן אפשר רק לרדת?
    לדעתי הוא עשה טעות שהוא המשיך עונה נוספת, בארסה באמת ששיחקה כדורגל מושלם, כזה שכל מאמן וקבוצה היו חולמים לראות. אם הדרך שלו לא הייתה מביאה לו הישגים הייתי אומר שעליו להשאר עונה נוספת, אבל מעבר למה שהשיג כל דבר כרגע ייחשב אכזבה בעונה הזאת. לא רואה איך לא תבוא נפילה.
    צריך להוסיף את העובדה שמורניו ממשיך עונה נוספת בריאל, ומה שנראה כמו תהליך בעונה החולפת ימשיך לבנות ולהראות טוב יותר בעונה הנוכחית.
     
  9. Ian Wright Member

    הצטרף ב:
    ‏1/9/10
    הודעות:
    3,476
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז אולי עדיף שהוא יפרוש ולא יחזור לאמן לעולם. חלק מגדולה של מאמן היא גם לדעת לחוות כשלונות על הדרך ולחזור (שוב) לטופ אחרי זה. ברצלונה מכוונת (שוב) על שישה תארים. היא יכולה לעשות עונה גדולה יותר מהקודמת ובזה הם מתרכזים כרגע.

    מה שמוסיף רק עוד רעב עבור הקטאלונים ומגדיל עוד יותר את ההישגים שלהם כי ריאל מדריד היא באמת קבוצה יוצאת מן הכלל.
     
  10. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    לא אמרתי לפרוש מהענף, אבל כן, לדעתי האתגר לבנות קבוצה חדשה ולהיאבק איתה על תארים הוא אתגר גדול יותר מאשר האתגר לגרום לקבוצה פשוט לא לרדת ממה שכבר השיגה. להגיע לעונה טובה יותר מהעונה הנוכחית היא תצטרך לזכות בהכל, דבר שבאמת מבחינתי הוא הטופ של הטופ.
    לדעתי עדיף היה לו לעבור לקבוצה אחרת, להתחיל בנייה במועדון אחר, ואולי לחזור למועדון הזה עוד 3-4 שנים כשייצטרך שוב שמשהו ייבנה שם משהו חדש וטוב. מבחינתי, האתגר בעונה נוספת בבארסה לא כל כך גדול.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/7/11
  11. Ian Wright Member

    הצטרף ב:
    ‏1/9/10
    הודעות:
    3,476
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לכל אתגר יש את היתרונות ואת החסרונות שלו. להגיד שהאתגר בעונה הבאה עבור פפ גווארדיולה לא יהיה "כל כך גדול", זה לא ממש רציני. לדעתי. הלחץ הוא עצום על הקבוצה מדי עונה ובכל זאת הם מספקים את הסחורה כל פעם מחדש - גם זוכים בתארים הגדולים וגם עושים זאת בסטייל. אני לא יודע כמה מאמנים היו מצליחים לשמור על מוטיבציה כזאת של שחקנים. אותם שחקנים שכבר זכו בכל תואר אפשרי, גם במדי הנבחרות.

    הקבוצה הזאת נמצאת במאזן נדיר מאז שפפ גווארדיולה הגיע. אתה מבין עד כמה זה קשה עונה אחרי עונה לשחזר את ההישגים שהקבוצה השיגה? זה הישג אדיר. אומנם לא הבהרתי את זה מספיק בפוסט שלי, אבל אני לא מנסה להקטין את ההישגים שלו בברצלונה הנוכחית. אני חושב שהוא פשוט יקבל עוד יותר הערכה ממה שקיבל עד עכשיו אם הוא ישאר בקבוצה עוד שנים רבות ויצליח לבנות קבוצה חדשה ומצליחה בתוכה, או שיעשה את זה מחוץ לספרד. בינתיים הוא צריך להישאר. אין לו סיבה לעזוב.
     
  12. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז בראיה לאחור, פרגוסון היה צריך להתפטר מיונייטד אחרי עונת הטרבל?

    אני חושב שהשאלה היחידה שצריכה להישאל היא "האם יש בנמצא מאמן מתאים יותר, או לפחות מתאים כמו פפ לברצלונה?". התשובה היא לא. הלוואי שישאר לפחות עד שנמצא אחד כזה
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏31/7/11
  13. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    אתה דיברת על הצד של ברצלונה, וזה כמובן יהיה טמטום להגיד לפפ ביי ביי מבחינתם.

    אני חושב, שכל עוד הוא מצליח להביא את הקבוצה להצלחה גדולה כמו שהוא הביא עד כה, אין לו סיבה לעזוב.
    משום מה יש אנשים שחושבים שעם סגל כזה זה 'לא בעייה', אבל יש לזכור שאת הסגל הוא יצר בעצמו, התחרה מול ריאל בספרד על האליפות (שבה יש שחקנים לא פחות טובים עם מאמן מצויין), וכמו כן גם בזירה האירופית בצורה מעוררת קנאה לכולם, זה לא דבר של מה בכך ולא בטוח שכל מאמן אחר היה יכול לעשות את זה (כמו שהיה נדמה לי מהתגובה של חי הוא רמז לכך).
    קבוצה שמשחקת כדורגל יפה כמו ברצלונה יחד עם הישגים ותארים (לצערינו זה לא תמיד הולך ביחד) זה לא עניין של מה בכך.
    מבחינתו, אם הוא יכשל - תמיד יוכל לעבור לקבוצה אחרת, ויהיו לא מעט קבוצות שירצו אותו, לא משנה מה יהיה בעונות הבאות מבחינתו.
     
  14. -sAndmAn- Member

    הצטרף ב:
    ‏9/7/11
    הודעות:
    361
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עם כמה שזה יהיה נחמד לראות אותו מוכיח את עצמו בקבוצה אחרת ומראה שזה לא הכל כי מדובר בברצלונה אני לא רואה סיבה שהוא צריך לעזוב הבחור סה"כ בן 40 ויש לו עוד כ"כ הרבה שנים לאמן... אין לו מה למהר להחליף קבוצות
    שימשיך להנות ולאמן את בארסה עד שירגיש מיצוי
     
  15. aloneli Member

    הצטרף ב:
    ‏2/2/10
    הודעות:
    3,364
    לייקים שהתקבלו:
    16
    בינתיים כל הנוער של בארסה עובר לארסנל,אולי פפ מכין את הקרקע לקבוצה הבאה שלו?

    ואני נגד העסקה כי יש לו עוד מה להציע,מה גם שאין לו מקום אחר יותר טוב גם לא הכסף של קטאר..