סיטי, מלאגה והעולם שותק

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Obafemi, ‏27/7/11.

  1. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הדברים האלה לא ממש חדשים לא מפי ולא בכלל בשיח היומיומי, אבל מסיבה שלא כל כך ברורה לי, הבעיה שעליה אפרט כאן משום מה לא נתפשת ככזאת ע"י רוב העולם.

    רבות דובר על תופעת האוליגרכים (וכעת גם השייחים) בכדורגל. רוב השיחות התרכזו בכך שהבעלים הנ"ל בהרבה מקרים דרדרו את הקבוצות מקצועית (גם אם העלו להן את הסטטוס מבחינת עניין תקשורתי), רבות דובר על בנייה נכונה של סגלים, סבלנות כלפי מאמנים - נו, אתם יודעים, כל הטראראם הקלישאתי על זה שכסף לא מביא הצלחה (מה שהרבה פעמים אמנם הוכח כנכון, אבל זאת לא הנקודה פה).


    השאלה שסביבה סובב מה שאני מנסה להגיד לי היא עד כמה אוהדי כדורגל יכולים למכור הכל בשם האופציה להצליח?

    אני שובר את הראש ולא מבין איך אוהדי סיטי לא מתרעמים על העובדה שהקבוצה שלהם היא לא יותר מאוסף שחקנים אקראי, חסר כל רצון מינימלי ללבוש את המדים התכולים מעבר לצ'ק שהם מקבלים, חסר כל ידע קודם על המועדון, חסר כל קשר לאנגליה אפילו (אם כי זה גובל בנושא שונה כבר). מה לשחקנים האלה ולמנצ'סטר סיטי במה סיטי שונה ממיאמי היט בעצם?

    ומהצד השני - איך זה לא מפריע גם לאף אחד אחר? איך אין התרעמות בנושא מאנשי מקצוע, פרשנים, עיתונאים? גם אם עולם הכדורגל באמת נרקב לחלוטין, איך לאף אחד מסביב זה לא מפריע?

    התופעה הרי רק הולכת ומתשפטת. הזכרתי את הסיטי כי זה הדוגמא הכי בולטת, לאחרונה הצטרפה אליה גם מלאגה שכבר החתימה את ואן ניסטלרוי, בואנונטה, קזורלה ועוד איזה 50,000 שחקנים שאני לא זוכר כרגע. יש גם דוגמאות צנועות יותר ברחבי היבשת שפשוט טרם הצליחו לפרוש כנפיים ברמה של שתי אלה כמו רד בול זלצבורג. מה, אנשים לא רואים שהכדורגל ה"גדול" הופך להיות דומה יותר ויותר לליגות האמריקאיות? השחקנים עוברים בין אותן קבוצות, מדי פעם מצרפים כמה כוכבים מבחוץ, אף אחד כבר לא זוכר בכמה מועדונים מי עבר וגם אלו שכן נשארים זה רק בזכות משכורות מטורפות שגורמות להם לא לעזוב. רוב משחקי הליגה והצ'מפיונס הם בדיוק כמו 82 המשחקים בעונה הסדירה של ה-NBA, לפרוטוקול עבור 80% מהמשתתפות. שאר ה-20% יכולות להתנפל על הפירורים במקרה הטוב.

    אני אפילו לא מדבר פה על חוסר התחרותיות, על הפערים הגדלים, זה בכלל לא הנושא כאן מבחינתי, העניין הזה הוא עקרוני נטו, מוסרי, ערכי, איך יכול להיות שאין אף צדיק בכל סדום שהדבר כואב לו? למה הגענו לעולם שבו כל מה שחשוב הוא לראות שחקנים אקראיים עם תואר כלשהו לבושים בחולצה של המועדון שלך? איך אפשר להתחבר למשהו כזה על המגרש? איך לאף אחד לא אכפת שהכדורגל לאט לאט הופך למופע ראווה טלוויזיוני שאין לו שום קשר לספורט

    ובנימה אישית יותר - מה, רק לי זה מוציא כל חשק לראות את השואו המגמגם הזה?


    אני יודע שנגעתי פה בסלט של נושאים ובצורה לא מאוד מסודרת, אבל מקווה שהבנתם את הראש ושיש לכם מה להגיד בנושא.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/7/11
  2. Lazarobbie Member

    הצטרף ב:
    ‏16/6/07
    הודעות:
    987
    לייקים שהתקבלו:
    12
    זו תופעה רחבה מאוד שקוראת בעולם המערבי, של אובדן הקהילה. אין כמעט גורם מקשר בין אנשים מלבד קשרים משפחתיים או חברות, וכל המוסד האדיר הזה של קהילה בעלת היסטוריה וערכים משותפים התפוגג מהעולם לאחר שהיווה את קבוצת השייכות האנושית במשך דורות על גבי דורות.

    לצערי, כל עוד השיטה הכלכלית השלטת תמשיך להיות קפיטליזם דורסני שבו בעל המאה הוא בעל הדעה ותאגידים כלכליים משפיעים יותר ויותר, אני לא רואה את זה משתנה.
     
  3. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,251
    לייקים שהתקבלו:
    5,749
    אני לא שוטח טענות נגד כי אני לא מבין בדיוק - מעבר לתרעומת הכללית על כסף חדש ודרך לא מסורתית להפוך לקבוצת-על - מה מהות הפוסט. במה שונה הסגל של סיטי משל מקבילתה העירונית והמצליחה יותר? או משל ארסנל עטורת המסורת? אתה אומר לי שאם אציג בפנייך את הסגלים של ששת קבוצות הצמרת באנגליה, ללא ידע מוקדם, תוכל לשייך את הסגל הנכון לכל אחת מהקבוצות? כי בארסנל יש יותר אוכלי פיש & צ'יפס מצ'לסי או סיטי? זה הרי מגוחך.

    איזה כעס יכול להיות מופנה כלפי מלאגה וכל קבוצה אחרת שהקדימה אותה או שתבוא בעקבותיה? מה ההבדל המוסרי, ערכי, עקרוני שאתה מדבר עליו בין להביא את חאבייר פורטיו (או כל שחקן חסר תועלת אחר שמסתובב בליגה הספרדית) לבין להביא את ואן ניסטלרוי או טולאלאן? האם הערכיות שמורה לבינוניות? יש משהו לא מוסרי בהצלחה? האם הההצלחה של יונייטד, ברצלונה או מדריד שמוציאות את הכסף של האוהדים האסיאתים שלהן או הלוואות שקיבלו מהבנק - מסורתי יותר, נכון יותר, מעוות פחות מצ'לסי וסיטי שנהנות מצ'ק-בוק של השוגר דדי?

    נקודה לגבי התחרותיות - אמנם מדריד וברצלונה הפכו לקבוצות-על שבמקביל להיחלשותן של היריבות מבית הפכו את הליגה הספרדית למה שאוהבים לקרוא 'ליגה סקוטית משופרת', אבל העונה האנגלית שבפתח הולכת להיות התחרותית ביותר מאז הוקמה הפריימירליג, הליגה האיטלקית נפתחה מחדש אחרי שנות השליטה של אינטר ובליגות של צרפת וגרמניה, כרגיל, מעטים הדברים הצפויים. האם אתה מדבר על לצפות במשחק בין יונייטד לוולבס או ריאל לנומנסיה כיריבות שוות כוחות? מתי זה קרה ומי לעזעזל רוצה לראות את זה קורה?
     
  4. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,307
    לייקים שהתקבלו:
    7,438
    זה מפריע להרבה מאוד אנשים, אני מתאר. אבל לאותם אנשים נמאס כבר להעלות את העניין. הכדור נמצא במגרש של אופ"א, אם הם לא יכולים להחזיר את הכדורגל למסלול הנכון, אף אחד לא יכול.

    אני לא אשקר, עם כל עונה שעוברת אני מתנתק מהכדורגל יותר ויותר. הופך לאפתי, הערך הרגשי שהיה פעם הולך ונעלם. לא רחוק היום שבו נסתכל על חשבון השכר ועומק הכיס של הבעלים של קבוצות לפני שנסתכל על מה הן עושות על המגרש. יש מועדונים שקונים הצלחה בכסף, לא צריך לייפות את זה. לא עובר לי ולא יעבור לי חלק בגרון העניין הזה אף פעם, אבל הזמן לבכות על זה עבר ממזמן.

    אני לא יודע איך זה מרגיש להיות אוהד של מלאגה או סיטי שבין לילה המועדון שלו הופך ממועדון תחתית\מרכז טבלה ל'מועדון גדול' כי הגיע לעיר איזה שייח עם כיסים עמוקים, אז אני לא יכול להגיב על זה, לא יודע אם כשאתה רואה את הקבוצה שלך מניפה גביע, משהו בתת מודע שלך אומר לך שזה רק בזכות כסף, ואם זה מרגיש חלול וריק. רק אוהדים של הקבוצות האלה יכולים לומר.

    אבל אסור להגביל את זה רק לסיטי, מלאגה או צ'לסי, זאת טעות, כל הכדורגל סובב סביב כסף, אני לא ארד על סיטי, מי אני שאסתכל מלמעלה על סיטי כשהמועדון שלי בזבז כבר 50 מ' ליש"ט הקיץ ומציע חוזי עתק לכל שחקן שנתן חצי עונה טובה בפרמיירליג? גם המועדונים הגדולים יותר באירופה, עם המסורת וההסטוריה, הם חלק מזה, מגוחך להעמיד פנים שזה מתחיל ונגמר בסיטי.

    ריאל מדריד, יונייטד, ליברפול, אינטר, באיירן וכו' חוסכים באמצעים? שחקנים לא מגיעים לשם בגלל החוזה של 100,000 ליש"ט לשבוע אלא בגלל המסורת? זה רומנטי ויפה אבל אני לא משלה את עצמי, יש לנו סגל שלהוציא מס' מצומצם מאוד של שחקנים, כולם בו שכירי חרב שיבקשו מעבר ברגע שיקבלו הצעה טובה יותר במקום אחר. זה המצב בכל מועדון בעולם, מי שרוצה להצליח צריך להסתגל אליו.
     
  5. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,494
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    מיכאל, ההתמסחרות הזאת לא קשורה לשייחים, ציינו את זה כבר. היא קשורה לזכויות שידור. הכסף הגדול בא מהטלוויזיה, הכסף הקטן מהאוהדים שבאים לאיצטדיון. והפרשנים שאתה מצפה למחות על המצב, מועסקים בטלוויזיה.
     
  6. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אדר, (אני זוכר נכון?)

    העלית פה טענה נכונה, שאין באמת הבדל בין הגדולות ה"ותיקות" לבין אלו שמתיימרות להפוך לכאלה בן לילה. התייחסתי לדוגמא הקיצונית והותרתי את האחרות בצל (אם כי במה שכתבתי על האלופות כן נגעתי בנושא) אבל שלא יהיה לך ספק שמבחינתי קבוצות כמו ארסנל, יונייטד, ברצלונה, אינטר ובאיירן חולקות אשמה גדולה מאוד גם כן - ואוהדיהן, על אחת וכמה, כי הם הלקוחות והם אלו שממשיכים את הביקוש.

    לגבי התחרותיות, בכוונה אני רוצה להשאיר את זה מחוץ לדיון כי זה כבר יגלוש לפסים אחרים. כאן רציתי שהשיח יהיה סביב הנושא הערכי כמה שיותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/7/11
  7. Ajax Amsterdam Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/09
    הודעות:
    4,777
    לייקים שהתקבלו:
    1,826
    מה שאני יכול להגיד לך שהכסף יגמר בסופו של דבר כסף לא יקנה הצלחה אמיתית,אני מאוד מסכים איתך בנושא הזה הכדורגל היום לא פייר תראה את אייאקס לדוגמא(שעכשיו מתאוששת)מועדון צמרת באירופה פעם שמתבסס על שחקני בית אך היום בסה"כ מועדון בינוני,באמת שאין הצלחה מתוקה וטובה יותר מהצלחה של שחקני בית

    כמובן שנהיה רצון להשקיע בגלל חוק בוסמן,רק עם ביטול חוק זה הכדורגל באירופה יחזור להיות רומנטי ואני מדבר בעיקר על העשור של שנות ה-90 הנפלאות
     
  8. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    מישה, אתה בקטע של הטפה מוסרית (העולם X וזה לא בסדר כי Y טוב יותר), או במעין כמיהה נוסטלגית (לא יודע מה טוב יותר, אבל אני לא מתחבר ל-X ומתגעגע לימי Y)?

    ואני סקרן לדעת אם יש כיום קבוצה בכירה (או חצי בכירה) שהיא לגיטימית בעינייך באופן ההתנהלות שלה.
     
  9. Lazarobbie Member

    הצטרף ב:
    ‏16/6/07
    הודעות:
    987
    לייקים שהתקבלו:
    12
    אי אפשר לצפות מקבוצות להתנהל הפוך למודל הכלכלי שבו הן קיימות, כוחות השוק חזקים מאוד והם מאלצים להתנהל בצורה מסויימת. רוצה לומר- בגלל שלכל קבוצה יש שחקני רכש שבתיאוריה טובים יותר משחקנים שעולים מהנוער, קבוצות לא יכולות להרשות לעצמם להעלות סגל של שחקני בית בלבד, במצב כזה סביר מאוד להניח שהקבוצה תרד ליגה ותיפגע מאוד מבחינה תחרותית וכלכלית (חוץ ממקרים חריגים מאוד כמו ברצלונה של השנים האחרונות אבל זה יותר דור טוב ומוצלח מאשר בחירה ערכית).
     
  10. city Member

    הצטרף ב:
    ‏15/7/04
    הודעות:
    5,343
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ובמה סיטי שונה מכל קבוצת ספורט מקצוענית בעידן המודרני?

    מספיק עם התמימות, אתה חי בעולם גלובלי קפיטליסטי! אם אתה רוצה לראות כדורגל בלי כסף לך תראה משחקים של ליגה א', אבל אם אתה רוצה כדורגל באיכות גבוהה כמו שכולנו רגילים, אתה צריך להבין ולהשלים עם העובדה שזה ספורט מקצועני ולא איזה משהו מעבר, מלחמה על סמל וכו'.

    רוצה שליחות ושייכות - לך תקים אוהל איפושהו. כדורגל זה כיף.
     
  11. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    אני רוצה ברשותכם לצטט את עצמי מהדיון על מאלאגה בספרדי:

    וכמובן שמאז ההודעה שלי הם רכשו עוד מספר שחקנים ועומדים עכשיו לרכוש איזה שחקן ספרדי סופר מוכשר.
    כרגיל פריז שמשתגעת ועומדת לרכוש שני שחקנים של פאלרמו (פסטורה בינהם) וכו.
    אין סוף לזה, כדור השלג רק נעשה גדול יותר והמסורת והניהול הנבון שמוביל להצלחה נעלמים מהכדורגל.
    באמת שאני שמח בשביל אוהדי סיטי אחרי כל הסבל שעברו, אבל חברים זה לא הדרך ולא הפיתרון!

     
  12. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    אז מהו הפתרון הנכון מבחינת הסיטי? להמשיך להתבסס בבינוניות כ"מיטב המסורת", ולהעביר עונה נוספת בקנאה, מרמור ותסכול מהצלחותיה של היריבה העירונית?
     
  13. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    שים לב לשחקנים שהיו להם לפני השייח, כ"כ הרבה כישרונות צעירים שרק רצו לפרוץ החוצה וכמעט בכל העמדות. עם חיזוק נקודתי לצעירים האלו סיטי היתה לבטח בחלק העליון של הטבלה, כמובן שעם מסע הרכש המטורף חלק גדול מהחשקנים הצעירים הנפלאים האלו עזב.

    אתה למעשה אומר שאת ההצלחה אפשר לקנות רק בכסף, אסטרגיות שמטרגיות רק כסף..
    משהו שאני לא יכול לעולם לקבל!
     
  14. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    אין מה לעשות- זאת המציאות. היום, בעידן הגלובליזציה והרווחים הגדולים הטמונים במשחק הכדורגל, הדרך הטובה ביותר להצלחה מהירה היא קנית שחקנים טובים, אשר עלותם גבוה מאוד. התבססות על צעירים כשרוניים וזולים, בתוספת חיזוק נקודתי, היא אולי דרך משתלמת יותר מבחינה כלכלית- אך קשה לי להאמין שהיא תביא להתברגות כמעט מיידית בצמרת הכדורגל האירופי, כפי שהשיגה הסיטי עם מסע הרכש הגדול.

    נ.ב: האם, לדעתך, ישנה הצדקה מוסרית לרכישת שחקני נוער מוכשרים במחיר נמוך (או, לחלופין, שחקני בוגרים מקבוצה "קטנה"), על ידי שימוש במסורת ובעבר המפואר של הקבוצה המעוניינת ברכישה זו במטרה לדרבנם להגיע?
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏28/7/11
  15. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,307
    לייקים שהתקבלו:
    7,438
    כמובן שהצלחה אפשר לקנות רק בכסף. כלומר, אסטרטגיה לטווח הארוך זה יפה ונחמד, אבל גם בשביל זה צריך כסף. אין מצב שסיטי הייתה היום בלג"א ע"י קידום שחקני בית. זאת המציאות.

    אתה מדבר על הניהול הנכון של יונייטד ובאיירן שהגיעו לאן שהגיעו בזכות, אבל האם הקבוצות האלה מצליחות היום מסיבות שונות מסיטי? האם יונייטד לא הוציאה עד עכשיו 50 מ' ליש"ט על רכש (כולל משכורות משגועות כמו יותר מ100,000 ליש"ט לשבוע לאשלי יאנג) וזה עוד לפני שעשתה את ההחתמה שכנראה תהיה היקרה ביותר שלהם הקיץ (מדובר על סניידר)? האם באיירן חוסכת באמצעים?

    ההבדל היחיד בין סיטי ומלאגה לבין מנצ'סטר יונייטד ובאיירן מינכן הוא נקודת ההתחלה. כל המועדונים האלה הוציאו המון כסף וחילקו משכורות מטורפות. חלק מהם עשו זאת כדי לגדול במעמד וחלק כדי להשאר במעמד שלהם ולהשאר תחרותיים. זה לא באמת משנה.